حافظان ولایت

پایگاه خبری حافظان ولایت

اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) نقطه کور ندارد

احمدپیری | پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ | ۰ نظر

  به گزارش حافظان ولایت :وزیر اطلاعات در پیش از خطبه های نماز جمعه:
اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) نقطه کور ندارد


حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات که سخنران پیش از خبطه های نمازجمعه عبادی – سیاسی این هفته تهران بود؛ ضمن تبریک ولادت حضرت قائم (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت : در آستانه سالگرد ارتحال جانسوز امام راحل و سالگرد حماسه 15 خرداد یاد و خاطره امام بزرگوار و شهدای مسیرش را گرامی می داریم و از خداوند متعال توفیق تداوم راه آنان را مسئلت داریم.
دکتر علوی افزود: این ایام معطر به عنوان سرباز گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده و این نامگذاری سرباز گمنام امام زمان (عج) در ایام تولد مولایشان نامگذاری زیبا و دارای پیام است ، سرباز گمنام امام زمان (عج) با مجاهدت های خاموش خویش به تعبیر مقام معظم رهبری بستر ساز ظهور آن مولای منتظر مهدی موعود انشا الله خواهند بود.
وزیر اطلاعات با اشاره به آیه شریف تلاوت شده در اول سخنرانی اش گفت: خداوند متعال سه رهاورد را به عنوان رهاورد حکومت امام زمان (عج) مطرح می کند. اول حکومت استخلاف صالحان و انسان های با صلاحیت، دوم تمکین از اجرای احکام اسلام و سوم برقراری امنیت در سراسر جهان و نتیجه آن پررنگ شدن فرهنگ عبودیت و بندگی است.
وزیر اطلاعات با اشاره به آیه مبارکه  سوره نورگفت: امنیت به عنوان یکی از رهاوردهای حکومت مهدوی نعمت ناشناخته است تا افراد آن را از دست ندهند یا کشوری آن را از دست ندهد قدرش را نمی شناسد. به تعبیر رسول گرامی اسلام  "نعمتان مجهولتان الصحه و الامان " دو نعمت ناشناخته¬ اند، یکی تندرستی و یکی امنیت که "من فقدهما ارفع هما" کسی که این دو را از دست بدهد ارزش و قدر آنها را متوجه می شود.
وی گفت: از نظر اسلام یکی از فلسفه های تشکیل حکومت اسلامی و نظام سیاسی و حکومت اسلام تامین امنیت جامعه است.
دکتر علوی با اشاره به سخنان منصوب به امام علی(ع) و امام حسین (ع)  أَللّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ ما کانَ مِنّا تَنافُسًا فى سِلْطان وَلاَاِلْتماسًا مَنْ فُضُولِ الْحُطامِ »«بار خدایا! تو مىدانى که آنچه از ما اظهار شده براى رقابت در قدرت و دستیابى به کالاى دنیا نبوده، وَلکِنَّ لِنَرُدَّ الْمَعالِمَ مِنْ دینِکَ وَنَظْهِرَ الاْصْلاحَ فى بِلادِکَ وَیَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مَنْ عِبادِکَ ویُعْمَلَ بِفَرائِضِکَ وَسُنَنِکَ وَأَحْکامِکَ. بلکه هدف ما این است که نشانه هاى دینت را به جاى خود برگردانیم و بلادت را اصلاح نماییم، تا ستمدیدگان از بندگانت امنیّت یابند و به واجبات و سنّت ها و دستورهاى دینت عمل کنند.» گفت: یکی از رسالت های حکومت در نظام اسلام تامین امنیت برای جامعه است .
وی افزود: حسب روایات، امام زمان (عج) یکی از هدایایی که به جامعه هدیه می کند و به ارمغان می آورد امنیت است و امام صادق (ع) می فرماید: "ذا قام القائم حکم بالعدل" به پا می خیزد بر اساس عدل و عدالت حکم می کند " و ارتفع فى ایّامه الجور " در ایام حکومت او ظلم و ستم و حق کشی از بین می رود و مرتفع می شود و " امنت به السبل " سراسر جهان ، راه ها و مسیرهای ارتباطی ، شهرها و آبادی ها از امنیت برخوردار می شوند. روایاتی که حکومت امام زمان (عج) را یک حکومت بهره مند از امنیت پایدار خطاب می کند بسیار فراوان است.
وی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وزارت اطلاعات افتخار دارد که این رهاورد حکومت مهدی و رسالت ایجاد امنیت و تامین امنیت را برای مردم در جمهوری اسلامی ایران بر عهده این وزرتخانه گذاشته شده است.
دکتر علوی افزود: وزارت اطلاعات همواره خودش را متعهد دانسته و متعهد می داند که این امنیت را در پرتو احکام شرع مقدس اسلام رعایت کند.
وی گفت: وزارت اطلاعات از راه‌ های اخلاقی و قانونی امنیت جمهوری اسلامی را تامین می کند و امروز کارکنان این وزارتخانه با روحی لبریز از ولایت مداری، قانونمداری و پایبندی به ارزش های انقلاب این رسالت را ایفا می کنند.
وزیر اطلاعات راهبرد حاکم بر وزارت اطلاعات را برگرفته از کلام الهی " اشداء علی الکفار رحماء فیما بینهم" دانست و گفت: بر همین اساس دایره "رحماء بینهم" را وزارت اطلاعات به تعبیر مقام معظم رهبری جذب حداکثری گرفته است و «اشداء علی الکفار» در درون کشور دفع حداقلی است.
وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات رسالت خود را در برابر مردم ایجاد امنیت به گونه ای می داند که مردم آن را لمس و احساس کنند و آن امنیت نیز همراه با نشاط و شادابی باشد چرا که رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) می فرماید" لاخیر فی البلاد الی مع الامن و السرور" خیر و برکت در کشور نخواهد بود مگر در پرتو امنیت، سرور، نشاط و شادکامی.
دکتر علوی با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات امنیت را برای جامعه تامین می کند و نه بر جامعه، گفت: ما امنیت را برای عرصه فرهنگ و نه بر فرهنگ، برای فعالان اقتصادی و نه بر فعالان اقتصادی، برای حوزه و دانشگاه و نه بر حوزه و دانشگاه، برای عرصه هنر نه بر آنها تامین می کنیم چرا که در پرتو امنیت استعداد ها شکوفا می شود نو آوری ها، نوپردازی ها ، ابتکار ها و خلاقیت ها جوانه می زند و جامعه در مسیر رشد، اعتلاء و بالندگی قرار می گیرد.
وی افزود: اگر دنبال فرهنگ عبودیت دینی و ایمانی در جامعه باشیم قرآن به ما حکم می کند که این فرهنگ در پرتو امنیت شکوفا و شکل می گیرد؛ فرهنگ ایمانی نیز در یک فضای آرامش و همراه با امنیت و نشاط رشد می یابد چرا که انسان ها در چنین فضایی بهترین انتخاب را می کنند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: خداوند وقتی اراده می‌کند در جامعه اسلامی ایمان افزایش یابد به آحاد جامعه اسلامی آرامش می‌دهد و خداوند آرامش را بر دل انساهای با ایمان حکمفرما ساخت تا ایمان بر آنها حکمفرما باشد.
علوی با اشاره به تلاش‌های وزارت اطلاعات برای پررنگ شدن فرهنگ ایمانی در جامعه، گفت: وزارت اطلاعات برای آنکه فرهنگ ایمانی در جامعه پررنگ شود بستر آن را آرامش و امنیت می داند. لذا ایجاد چنین فرهنگی را در ایجاد آرامش و حفظ کرامت افراد جامعه در تامین امنیت می داند و خود را موظف می بیندکه کرامت آحاد جامعه را حفظ کند.

وی  گفت: وقتی کرامت انسان ها حفظ شود به سراغ ناهنجاری های و ساختارشکنی ها نمی روند و وزارت اطلاعات از اینکه دل بیگناهی را بشکند، به جد پرهیز دارد و نیروهای وزارت اطلاعات نیز حواسشان جمع است که حقی را ضایع نکنند.
وزیر اطلاعات با هشدار به کسانی که از عنوان وزارت اطلاعات سو استفاده می کنند، گفت: ممکن است کسانی با عنوان وزارت اطلاعات بخواهند از مردم اخاذی و زورگویی کنند، ولی ما از مردم عزیزمان استدعا می کنیم که این گونه موارد را به ستاد خبری (113) اطلاع دهند چرا که باید از حیثیت سربازان گمنام امام زمان (عج) دفاع و صیانت شود.
دکتر علوی، وزارت اطلاعات را یک وزارت مردم محور نامید و گفت: همان طور که امام راحل در سال های آغازین انقلاب اطلاعات را به عنوان اطلاعات 36 میلیونی مطرح کردند؛ امروز اطلاعات در جهت تحقق اطلاعات 80 میلیونی حرکت می کند چرا که وقتی در محیطی افراد آن محیط در تامین امنیت با سربازان گمنام امام زمان (عج) همراه شوند آن امنیت با هزینه کمتری ایجاد می شود.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آغاز امسال در خصوص حمایت از سرمایه گذاری و بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عنوان یک رسالت برای این وزارتخانه نام برد و گفت: وزارت اطلاعات با تمام توان در این زمینه گام بر می دارد و تاکنون هزاران هکتار از زمین‌ های بیت المال که به دست سودجویان و زمین‌خواران تصرف شده بود را شناسایی و آزاد کرده است.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: بر اساس نامگذاری سال به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری، وزارت اطلاعات رسالت خود می داند که در جهت پر رنگ شدن و حدت ملی و جریان مهرورزی محبت میان آحاد ملت و حاکمیت اخلاق و ارزش های اخلاقی در جامعه قدم بردارد و تلاش می کند.
وی گفت: وزارت اطلاعات تحلیل هایی که نسبت به قضایا دارد اطلاعات گسترده ای بدست می آورد و با نظرسنجی های علمی که انجام می دهد می تواند بحران ها و چالش های پیش رو را شناسایی و به موقع به مقامات کشور اطلاع دهد و راه کارهای پیشگیری از وقوع آن، راه کارهای مدیریت چالش ها و بحران را پیشنهاد دهد.
دکتر علوی افزود: در شرایطی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و به چالش کشیدن امنیت کشور به کار گرفته اند و سرویس های اطلاعاتی که در راس آن ها آمریکا و اسرائیل و همچنین برخی از سرویس های اطلاعاتی منطقه تمام تلاش خود را می کنند که در یک جای کشور، امنیت مثال زدنی کشور را به چالش بگیرند و صدای انفجاری از جمهوری اسلامی ایران هم شنیده شود. همان طور که در کشورهای پیرامون ما صدای انفجار و بوی باروت و رنگ خون همه مردم را آزار می دهد. به لطف خدا با هم افزایی که وزارت اطلاعات با جامعه اطلاعات دارد، و با همکاری دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی و نظامی و انتظامی با اشراف فراگیر اطلاعاتی دشمن در چنگ جمهوری اسلامی است و هرگاه به سمت توطئه ای رفته اند تحت اشراف نیروهای امنیتی ایران بوده اند.
وی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) نقطه کور ندارد اظهارداشت: همه جا دشمن تحت اشراف اطلاعاتی فرزندان شما در سنگر مجاهدت های خاموش سربازی گمنام امام زمان (عج) است و هیچ توطئه ای از سوی دشمن صورت نگرفته که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و خنثی نشود و تحت ضربه قرار نگیرد.
وی ادامه داد: در فاصله صحبتی که در سال گذشته در پیش از خطبه های نماز جمعه تا امروز داشتم ده ها توطئه خنثی و تروریست ها به کیفر جنایات خود رسیدند.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در روز قدس سال گذشته توطئه عملیات انتحاری در راهپیمایی راهپیمایان روز قدس در شیراز و زاهدان کشف شد و زیر ضربه رفت و نفرات آن دستگیر و برخی از آنان به هلاکت رسیدند.
علوی افزود: در روزنامه ها شنیدید که یک گروهک تروریستی در زاهدان در جنوب شرق کشور در منطقه بلوچستان یک شمشیرباز بین المللی را برای اخاذی به گروگان گرفته بود که با برنامه های اطلاعاتی هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان(عج) این گروه شناسایی شد و زیر ضربه رفت و شمشیرباز بین المللی آزاد گردید.
وی ادامه داد: همچنین در تخلیه اطلاعاتی از این گروه تروریستی مشخص شد این گروهک تروریستی چندین برنامه عملیات انفجاری در مشهد مقدس را داشته که تمام تجهیزات، وسایل بمب سازی و مواد منفجره آنان کشف و ضبط و توطئه آن ها در نطفه خفه شد.
وزیر اطلاعات گفت: عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی به هلاکت رسید، دامادش به هلاکت رسید، تیمی که شهید ماموستا شیخ الاسلام نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری را به شهادت رسانده بودند با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و منهدم شدند.
دکتر علوی اظهار داشت: عناصر تکفیری که قصد مسموم کردن غذای یکی از هیات های بزرگ تهران را داشتند شناسایی و امکان تحقق توطئه را پیدا نکردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین عناصر تکفیری و تروریستی که برنامه سرقت مسلحانه در تهران و انفجار بمب در حرم حضرت معصومه (س) را داشتند شناسایی شدند.
وزیر اطلاعات گفت: هسته ها و تیم های مرتبط با داعش یکی پس از دیگری کشف و امکانات آنان کشف شد و نفرات آنان مورد ضربه قرار گرفتند.
علوی با بیان اینکه گروه های تروریستی با تمام مساعدتی که از سوی سرویس های دشمن می شوند تا گوشه ای از جمهوری اسلامی را به نا امنی بکشانند تا کنون موفق نشدند، افزود: این یک امر تصادفی نیست؛ بلکه همدلی، همزبانی و هم افزایی نیروهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی موجب خنثی شدن توطئه های ضد امنیتی دشمن شده است.
وی ادامه داد: چندین عملیات علیه یک جریان ضد انقلابی و تروریستی در غرب کشور صورت گرفت و نفرات موثر آن ها به هلاکت رسیدند.
وزیر اطلاعات گفت: اخیرا شنیدید هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی سردسته گروهک تروریستی به نام انصار الفرقان در جنوب شرق کشور زیر ضربه قرار گرفت که نفرات زیاد و تیم هایی را برای عملیات انتحاری و انفجاری آماده کرده بود، نفرات آنان در استان های مختلف شناسایی شدند و همه آن ها مورد ضربه قرار گرفتند.
علوی اظهار داشت: گروهک تروریستی که چندین معلم و بسیجی را در بلوچستان به شهادت رساندند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) زیر ضربه رفتند و 350 کیلو گرم مواد منفجره از آن ها کشف و ضبط و امکان عملیات بمب گذاری از آن ها سلب شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تروریست هایی که در یک عملیات ساده ناجوانمردانه چادر خدماتی نیروی انتظامی را در حمیدیه خوزستان هدف قرار داده و سه نفر را به شهادت رسانده و دو نفر را زخمی کرده بودند در مدت کمتر از 10 روز شناسایی، دستگیر و در اختیار قوه قضاییه قرار داده شدند.
وزیر اطلاعات گفت: همچنین این وزارتخانه در آزادی چهار سربازی که به گروگان گرفته شده بودند نقش اساسی را داشت و در شناسایی شهید دانایی فر و انتقال پیکر وی به کشور اقدام اساسی را انجام داد.
علوی افزود: همچنین وزارت اطلاعات در آزادسازی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در یمن که توسط تروریست ها به گروگان گرفته شده بود نقش اساسی را انجام داد.
وی ادامه داد: گروگان گرفتن یک دیپلمات آن هم بدون اینکه مسلح باشد ارزش نظامی خاصی ندارد ولی به لطف پروردگار آزاد ساختن او که نیازمند عملیات پیچیده اطلاعاتی بود با همت سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شد.
وزیر اطلاعات گفت: این ها گوشه ای از عملیات های سربازان گمنام امام زمان(عج) با همکاری دستگاه های نظامی و انتظامی بود که وزارت اطلاعات را به مظهر القای رعب در دل دشمنان تبدیل کرده است.
علوی تاکید کرد: به مردم ایران اطمینان را می دهم که وزارت اطلاعات با اشراف فراگیر خود تمام حرکات دشمنان را زیر نظر دارد و هرجا که دشمن قصد توطئه ای داشته باشند آن ها را در چنگال قدرتمند خود می گیرد و امکان هر توطئه ای را از آن ها سلب می کند                اداره اطلاعات
  • احمدپیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی