حافظان ولایت

پایگاه خبری حافظان ولایت

۷۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

داعش به دنبال دختر شایسته عراقی!+عکس

احمدپیری | دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت گروه داعش با انتشار پیامی دختر برگزیده عراق را تهدید کرد.

مراسم انتخاب دختر برگزیده عراق برای اولین بار پس از 40 سال در روزهای اخیر برگزار شد و حالا شخصی از داعش در یک تماس تلفنی با "شیماء قاسم" از کرکوک، وی را تهدید کرده که یا برای "جهاد نکاح" به داعش بپیوندد و یا به زودی به اسارت گرفته می‌شود.

مسابقه انتخاب دختر برگزیده عراق برای اولین بار از سال 1972 در بغداد برگزار شد.

 

داعش به دنبال دختر شایسته عراقی!


منبع: ایسنا

  • احمدپیری

عکس/واژگونی وانت در بلوار امام علی (ع) بوشهر

احمدپیری | دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت صبح امروز-دوشنبه-یک دستگاه وانت در بلوار امام علی علیه السلام شهر بوشهر واژگون شد .





  • احمدپیری

تصاویر : تجمع کارگران شرکت صدرا در مقابل استانداری

احمدپیری | دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت کارگران شرکت صدرا به دلیل عدم دیافت حقوق در هشت ماه گذشته ، در مقابل استانداری بوشهر تجمع کردند .

  • احمدپیری

گوینده صداوسیما در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد

احمدپیری | دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت عصر امروز امیرخسرو صدوق گوینده شبکه‌های 5 ، 3 و  جام جم با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

امیرخسرو صدوق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنده تا اول فروردین‌ماه 94 مجری اخبار صدا و سیما بودم و از اول فروردین 94 به شغل سابقم یعنی دبیر آموزش و پرورش برگشتم، اظهار داشت: ویژگی یک نماینده را تعهد کاری، دلسوزی، اشتیاق به کار، علاقمندی به پیشرفت ایران اسلامی و اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولی‌فقیه می‌دانم و نماینده اصلح مجلس در این 4 کلمه خلاصه می‌شود.

وی نمایندگی مجلس را فرصتی برای کمک به کشور  و خدمت دانست و تاکید کرد: همه ما باید به مُر قانون عمل کنیم.

منبع: تسنیم
  • احمدپیری

 حافظان ولایت در راستای هفته پژوهش در نمایشگاه کتاب بوشهر از کتاب "تکاپو های سیاسی و ضد استعماری زایر خضرخان تنگستانی(اهرمی)" نوشته  استاد مرتضی کرمی  با حضور مدیر محترم اموزش پرورش شهرستان تنگستان جناب اقای پولادیان  رونمایی شد 

  • احمدپیری

 رزمایش مدافعان ولایت در استان بوشهر با موفقیت به پایان رسید

 حافظان ولایت رزمایش مدافعان ولایت در استان بوشهر با موفقیت به پایان رسید

صفری با اشاره به اینکه بسیج و بسیجیان برای سپاه تاجی افتخارآمیز در همه عرصه‌هاست، تاکید کرد: اگر ما در قبال بسیجیان کوتاهی کنیم فرداها به سختی متحمل شکست خواهیم شد و در محضر الهی مواخذه خواهیم شد.

به گزارش تنگستان نما، صبح امروز رزمایش مدافعان ولایت با حضور بیش از 5 هزار نیرو از گردان‌های امام حسین(ع) استان بوشهر شهرستان‌های دشتستان و جم  با موفقیت به پایان رسید.

 سردار محمدتقی صفری صبح امروز در صبحگاه مشترک رزمایش مدافعان ولایت در منطقه عمومی شهرستان دشتستان، اظهار داشت: وجه تمایز و برتری نیروهای مسلح، سپاه و بسیج در کشور ایران با سایر نیروهای نیروهای نظامی در کشورهای دیگر ایمان، ارزش‌های الهی و اسلامی و تحت فرمان ولی فقیه است.


صفری با تاکید بر اینکه تمام امید سپاه، نظام، مظلومان منطقه و جهان و ولی امرمسلمین به بسیج و بسیجیان است، گفت: با وجود و حضور هوشیارانه بسیج و بسیجیان در عرصه‌های مختلف نظام تا به حال به کمین دشمن نیافتاده‌ایم و خدا کند هم به کمین دشمن نیافتیم که اگر به کمین افتادیم دیگر نجات یافتن از دست آنها سخت است.


وی با بیان اینکه باید از توان و عملکرد خوب بسیجیان زمینه‌های مختلف نهایت استفاده و بهره‌برداری داشته باشیم، ادامه داد: بسیج در طول عمر با برکت انقلاب کارهای بزرگی کرده است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسیج سرمایه و امانتی الهی در دست ماست و نباید از این امانت غافل نشویم، افزود: امام(ره) خود را بسیجی معرفی می‌کرد به همین خاطر برای ما آبرو و افتخار است.


صفری با اشاره به اینکه بسیج و بسیجیان برای سپاه تاجی افتخارآمیز در همه عرصه‌هاست، تاکید کرد: اگر ما در قبال بسیجیان کوتاهی کنیم فرداها به سختی متحمل شکست خواهیم شد و در محضر الهی مواخذه خواهیم شد.


وی با تاکید بر اینکه رسالت ما در بسیج آموزش و پرورش صحیح و به موقع بسیجیان است، تصریح کرد: بسیج در سختی‌ها و در بدترین شرایط ذوالفقار امام و مقتدایمان است.


فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر با تاکید بر اینکه بسیجیان در حماسه 9 دی  با تودهنی محکم به دهان مشرکین به ندای امام خامنه‌ای پاسخ دادند، یادآور شد: بسیج در 9دی و حماسه بیادماندنی آن روز دنیا بر سر مستکبرین ویران کرد.


وی با اشاره به اینکه سپاه قلب مردم و مظلومان منطقه و حتی جهان را تسخیر کرده و بر قلبها حاکم است، گفت: دشمنان از حضور بسیجیان در رزمایش‌های مختلف و صحنه‌های مختلف نظام در هراسند.
صفری با توصیه به اینکه جوانان وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنند و آن را در زندگی بکار برند و همچنین اوامر ولایت فقیه را تبعیت کامل داشته باشند، اظهار کرد: استکبار جهانی با شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌های تختی با پر کاه برای جوانان ما ساخته است.


وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی با راه انداختن جنگ‌های نیابتی در سوریه، عراق و برخی کشورها سعی دارد بر منطقه و خصوصا مسلمانان سلطه پیدا کند، گفت: امروز جوانان ما برای مقابله با دشمن در هر عرصه و صحنه‌ای آمادگی کامل دارد و با این آمادگی دشمنان بدانند که در آینده نزدیک جهان به تسخیر عقیده الهی ما خواهد رسید.


صفری با اشاره به اهداف پیشبینی شده برای برگزاری رزمایش نیروهای بسیجی٬ اظهار کرد: مقابله با تهدیدات دشمن و بالا بردن توان رزمی و دفاعی نیروهای بسیجی٬ آشنایی با شرایط و ویژگی جنگهای سخت و نامنظم و بازیابی تمرینات تاکتیکی از جمله این اهداف بوده است.


اقداماتی مانند هلی‌برن٬ ضدهلی‌برن٬ پدافند ثابت٬ میدان‌های تیر شبانه و روزانه، کمین و ضدکمین، دفاع شهری، امداد و نجات و برخی دیگر از فعالیت‌های رزمی و دفاعی٬ اقدامات مورد نظر فرماندهای گردان‌ها را در مراحل مختلف رزمایش تشکیل داد.


صبح امروز رزمایش مدافعان ولایت با حضور بیش از 5 هزار نیرو از گردان‌های امام حسین(ع) استان بوشهر شهرستان‌های دشتستان و جم به مدت 3 روز  با موفقیت به پایان رسید.


در این رزمایش گردان‌های امام حسین(ع) ضمن تمرین آخرین شیوه‌های تاکتیکی توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند. تنگستان نما

  • احمدپیری

دستگیری سارق اینترنتی در بوشهر

احمدپیری | شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت سرهنگ پورسعید گفت: پلیس فتای  بوشهر  در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش به مبلغ 20 میلیون ریال بلافاصله ضمن تشکیل تیم عملیاتی ویژه وارد عمل شدند.

وی افزود: در تحقیقات فنی و گسترده صورت گرفته توسط پلیس مشخص شد؛ عامل برداشت کننده غیرمجاز از طریق درگاههای یکی از بانکها بصورت اینترنتی، کارت شارز خریداری نموده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش مأموران مبارزه با جرایم سایبری سارق شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد که در تحقیقات صورت گرفته متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد و لی در ادامه با وجود شواهد و قرائن عنوان نمود:  از اعتماد شاکی سوء استفاده و در یک فرصت مناسب رمز دوم وی فعال و  از طریق اینترنت برای خود و آشنایان و اطرافیان کارت شارژ خریداری نموده است.

رییس پلیس فتای انتظامی استان بوشهر در پایان ضمن اشاره به انتقال متهم جهت سیر مراحل قضایی به مراجع ذیصلاح، به شهروندان نیز توصیه کرد؛ شهروندان جهت پیشگیری از وقوع جرایم، دانش اینترنتی خود را ارتقاء داده و تا آنجا که می توانند مشخصات بانکی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهندتنگستان نما

  • احمدپیری

با نزدیک شدن قطار انتخابات؛

  حافظان ولایت یکی از مهمترین بخش های استانداری بوشهر روی ریل تغییرات

از ساختمان استانداری بوشهر حاکی از این است که فلاحی مدیر سابق اداری مالی استانداری در واپسین روزهای عزل خود طی حکمی جمیله لیراوی را به عنوان رئیس امور اداری منصوب می کند.

 از ساختمان استانداری بوشهر حاکی از این است که فلاحی مدیر سابق اداری مالی استانداری در واپسین روزهای عزل خود طی حکمی جمیله لیراوی را به عنوان رئیس امور اداری منصوب می کند.

لیراوی دختر الله اکرم لیراوی رئیس ستاد قالیباف در استان بوشهر در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 است و پیش از این به عنوان کارشناس حوزه امور اداری استانداری بوشهر مشغول به کار بوده است.

لازم به ذکر است چندی پیش کریم علی حسنی طی حکمی از سوی مصطفی سالاری به عنوان مدیر اداری مالی استانداری بوشهر منصوب شده بود.

تغییرات جدید در بخش مهمی همچون اداری مالی استانداری بوشهر آن هم در ایام نزدیک به انتخابات مجلس شورای اسلامی به علامتی سوال تبدیل شده است.

باید دید که مدیران ارشد استانداری بوشهر در روزهای آینده منتهی به انتخابات مجلس همچنان داس تغییرات برای تغییر کارمندان خود را  در دست خواهند گرفت یا خیر.


گام نیوز

  • احمدپیری

سرما جان معلمی را در مسیر برگشت از مدرسه گرفت +عکس

احمدپیری | شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت علی بخش نوروزی معلم مدرسه شهیدان سروش نژاد روستای طسوج از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 25 سال سابقه در مقطع ابتدایی بود.

وی 5 فرزند داشت و در پایان هر هفته به منزلش در شهر چرام می‌رفت و در طول هفته در روستا می‌ماند.

آقای نوروزی عصر چهارشنبه 25 آذر امسال مانند هر هفته از روستا به سمت منزل حرکت کرد اما این هفته با هفته‌های گذشته تفاوت داشت.

سرما جان معلمی را در مسیر برگشت از مدرسه گرفت

فاصله روستای طسوج بیش از 60 کیلومتر از چرام مرکز شهرستان است  و حدود 20 کیلومتر از جاده، خاکی و برف گیر است.

عصر چهارشنبه وقتی آقامعلم به همراه 2 نفر دیگر راهی چرام بودند، خودروی آنها در مسیر جاده خاکی و سرمای شدید، متوقف شد.

تا آمدن نیروهای کمکی، آقامعلم و یکی از سرنشینان خودرو فوت کردند و نفر سوم نیز در بیمارستان دهدشت بستری است.سوک
  • احمدپیری

عکس/ مطلب اینستاگرامی ضرغامی درباره سخن آیت الله بهجت

احمدپیری | شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت عزت الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت :

ایراد گرفتن ساده ترین کار است. از بهترین ها هم می توان بی نهایت ایراد گرفت ! به خصوص اگر پای سلیقه در میان باشد .
نقد یعنی عیار سنجی ! آیا عیار این طلا 18 است یا 24؟
اولا می پذیریم که در مورد طلا صحبت می کنیم نه چیز دیگر . ثانیا این کارشناس (عیار سنج) است که می تواند فرق دو عیار 18 و 24 را تشخیص دهد نه آدمی مثل من !
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری !
این روز ها ، به خصوص در فضای مجازی ، بدیهیات فوق مورد غفلت است.
زندگی سالم و پرنشاط و سازنده با اطرافیان بر همین روش استوار است که مرحوم آیت الله بهجت فرموده اند.

عکس/ مطلب اینستاگرامی ضرغامی درباره سخن آیت الله بهجتسوک

  • احمدپیری

خوراکی‌های مضر در شب یلدا

احمدپیری | شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت مهدی برهانی متخصص طب سنتی، در رابطه با بایدها و نبایدهای مصرف مواد غذایی در شب یلدا اظهار داشت: یکی از مناسبت‌های اصیل ایرانیان شب یلدا بوده که طبق عادت بسیاری از خانواده‌های ایرانی تغذیه مخصوص این شب هندوانه، آجیل، انار، خرمالو و غذاهایی همچون مرغ و ماهی است و باید به این مسئله توجه داشت که پرخوری و همه چیزخوری سبب ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود.

وی افزود: از دیدگاه طب سنتی خوردن انواع غذاها همچون آجیل، میوه و سبزیجات، نان و غلات و ... همزمان با هم سبب اختلال در هضم و فساد غذایی در معده می‌شود.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه مسمومیت، اسهال و استفراغ از عوارض پرخوری به شمار می‌روند، تأکید کرد: نباید فریب سفره‌های رنگین در شب چله را خورد و طی مدت زمان محدود انواع مواد غذایی را در فاصله کوتاه همزمان با هم مصرف کرد.

برهانی اظهار داشت: کسانی که در اثر پرخوری و همه چیز‌خوری دچار مشکل نشوند قطعاً تأثیر این مسئله در درازمدت در بدن آنها ایجاد شده و معده، کبد و روده‌ها را دچار عوارض فراوان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که معده ضعیف‌تری داشته باشند با همه چیز‌خوری زودتر بیمار می‌شوند، گفت: متأسفانه ما ایرانی‌ها در زمان کنونی به سمت همه چیزخوری و پرخوری پیش رفته‌ایم و این سبب بروز انواع بیماری‌ها در میان ما شده است.

متخصص طب سنتی توصیه کرد: نیم ساعت قبل از مصرف غذا و یک ساعت و نیم پس از آن به هیچ عنوان نباید آب یا سایر مایعات را مصرف کرد چرا که این موضوع فرآیند هضم غذا در معده را با اختلال مواجه می‌سازد.

برهانی با تأکید بر اینکه باید هر لقمه غذایی حدود 30 تا 40 بار جویده شوند، گفت: کسانی که لقمه را سریع می‌بلعند احساس کرده که غذا در گلوی آنها گیر کرده است و سعی می‌کنند این مسئله را با مصرف آب و نوشیدنی‌ها رفع کنند در حالی که اگر هضم دهانی از طریق جویدن به خوبی انجام شود هضم در معده نیز به خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برخلاف تصور عموم مواد غذایی بر اساس ترتیب بلعیدن در معده طبقه‌بندی شده و هضم می‌شوند، افزود: بنابراین اگر مواد غذایی مختلف را همزمان مصرف کنیم معده نیاز به حرارت‌های مختلف برای هضم آن دارد و پرخوری و همه‌ چیزخوری سبب اختلال در هضم می‌شود.

متخصص طب سنتی تأکید کرد: در شب یلدا مصرف آجیل یا میوه باید یک ساعت و نیم پس از شام باشد. همچنین هندوانه و آجیل همزمان مصرف نشود.

برهانی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته مردم انواع غذاها را با هم مصرف نمی‌کردند و بخشی از آن مربوط به نبود صنعت و وجود غذاهای رنگین از شهرهای مختلف بود ولی امروزه صنعتی شدن و ورود میوه و غذاهای مختلف به شهرها سبب پرخوری، همه چیزخوری و ابتلا به انواع بیماری‌ها شده است.سوک

  • احمدپیری

کیفیت زندگی در کدام استان‌ها بالاتر است؟

احمدپیری | پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به تازگی گزارشی را تحت عنوان «پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران» در سطح محدود منتشر کرده است.


این گزارش حاصل یک پیمایش ملی در ۳۱ استان کشور و با تعداد ۱۰۱۶۰ نمونه است که در مراکز استان، شهرهای درجه دوم و روستاها به شیوه مراجعه به درب منازل انجام شده است.


حمیدرضا محمدزاده یکی از اعضای تیم پژوهش این طرح در ارتباط با مفهوم کیفیت زندگی و تفاوت آن با مفاهیمی چون امید به زندگی، سبک زندگی و ... گفت: شاخص کیفیت زندگی عمدتا در دهه آخر قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت اما زیربنای مفهومی آن به بسیار قبل تر بازمی‌گردد؛ درواقع اززمانی که صنعتی شدن وتولید کالایی به معیاری برای مقایسه کشورها و مناطق تبدیل شد در کنار آن صحبت‌هایی از زیان‌بار بودن تمدن جدید و زندگی ماشینی وجود داشت.


وی در ادامه در خصوص آنکه آیا می توان کیفیت زندگی را به جای مفهوم توسعه استفاده کرد گفت: نمی توان کیفیت زندگی را به جای مفهوم توسعه در نظر گرفت اما کیفیت زندگی مکمل شاخص‌هایی است که برای سنجش میزان توسعه یافتگی مرسوم است. درواقع امروزه یک شاخص به تنهایی نمی تواند بیانگر میزان توسعه یافتگی نهایی کشورها باشد چون جوامع پیچیده تر شدند و نهادها و سازمان‌ها،‌دستگاه های گوناگون خصوصی و دولتی هرکدام شاخص‌های کلان مختص به خود را داشته و علاوه بر آن هریک به ابعادی از این گزارش‌ها نگاه می‌کنند مانند سالنامه آماری یا چکیده نتایج سرشماری‌های ملی که وقتی منتشر می شود خیلی‌ها آن را مطالعه می کند اما هر فرد یا سازمانی تنها به بخشی از آن توجه می‌کند.


این عضو تیم پژوهشی طرح پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران در خصوص آنکه کیفیت زندگی به کدام یک از سازمان های کشور مربوط می شود گفت: برای کیفیت زندگی معیارهای مختلفی طراحی شده است که بعضا با یکدیگر تفاوت‌های جدی دارند اما در دو سه طیف کلی قابل دسته بندی هستند؛ مقیاسی که در ایسپا برای کیفیت زندگی استفاده شده QOL است که توسط سازمان بهداشت جهانی طراحی و اطلاعات آن نیز از طریق پیمایش به دست می آید.


وی در ادامه ضمن بیان اینکه پیشینه کیفیت زندگی به حوزه بهداشت و سلامت مربوط می شود گفت:‌به مرور مطالعات روانشناسی و جامعه شناسی و علوم سیاسی به شاخص کیفیت زندگی راه پیدا کردند. به همین دلیل ابعادی که در طرح «پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران» مورد بحث قرار گرفته سلامت جسمانی، روانی، محیط و سلامت اجتماعی و یا روابط فردی و اجتماعی است.


وی در ادامه اظهار کرد: در سلامت جسمانی از میزان نیاز به درمان طبی پرسیده شده و از برخورداری از تحرک و چابکی که این موارد احتمالا برای سازمان بهزیستی کشور اطلاعات باارزشی هستند؛ یا از رضایت ظرفیت کاری روزانه پرسیده شده که می تواند در معاونت اجتماعی وزارت کار کاربرد زیادی داشته باشد؛ در بحث سلامت روانی از مواردی مانند معناداری زندگی پرسش شده که در ارتباط با فعالیت سازمان های مذهبی کشور قرار می گیرد. همچنین از پذیرش شکل ظاهری بدن نیز در این طرح پرسیده شده که با توجه به آمارهای جراحی زیبایی کشورمان می تواند به تحقیقات اجتماعی این حوزه مربوط شود.


پرسش هایی که مطرح شد

محمد زاده در ادامه ضمن بیان اینکه در اکثر پرسش های مطرح شده تفکیک استانی،‌ جنسیتی، تاهل، سن، محل زندگی، تحصیلات آمده است گفت: در بعد سلامت محیط احساس امنیت مردم سنجیده شده که با حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی همسو می شود. میزان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز نیز سنجیده شده که طبعا به سازمان فرهنگی و آموزشی کشور و حوزه چاپ و نشر مربوط خواهد شد.


وی ادامه داد: وضعیت تفاوت‌های جنسیتی می تواند برای مرکز امور زنان خانواده یا شورای فرهنگی اجتماعی زنان نیز موضوعیت داشته باشد و یا تفاوت های سنی در هریک از این متغیرها می تواند برای سازمان هایی که با یک بازه سنی خاص سر و کار دارند مانند وزارت ورزش و جوانان و یا سازمان بازنشستگی کشور کاربرد پیدا کنند.


این عضو تیم پژوهشی طرح پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران ادامه داد: در این طرح همچنین از میزان امکان فعالیت‌های تفریحی پرسیده شده که به سازمان های ذیربط متعددی که در این زمینه مسئولیت دارند مربوط می شوند.


محمدزاده ادامه داد: همچنین در این طرح از میزان رضایت مردم به دسترسی خدمات بهداشتی و درمانی نیز پرسیده شده که طبیعتا با حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرتبط می شود اما رضایت از شرایط محل زندگی و میزان رضایت از وضعیت رفت و آمد نیز مورد بحث بوده به طوری که در استان‌هایی این موارد افت پیدا می کنند که می توانند برای استانداری ها و کمیسیون های مجلس اطلاعات مفیدی داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: در این طرح یک پرسش آورده شده است که آیا فرد پاسخگو دارای بیماری مزمن و یا غیر مزمن است یا خیر؛ علت طرح این پرسش آن بوده است که مشخص شود وضعیت بیماران مناطق مختلف کشور در هریک از این موارد چگونه است؟


درآمد و رضایت اقتصادی


محمدزاده در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا در این طرح به وضعیت درآمدی مردم نیز اشاره شده است یا خیر گفت: بحث اقتصادی به صورت میزان برخورداری مردم از پول کافی برای رفع نیازهایشان مورد بحث قرار گرفته، درواقع کسی که ممکن است حقوقش پایین بوده اما با مخارجش متناسب باشد یا اینکه با حقوق بالا باز احساس نارضایتی بکند که این احساس نارضایتی چیزی متفاوت از تفاضل درآمد و هزینه است. این شیوه برای سنجش وضعیت اقتصادی مردم هم‌راستا با شیوه سنجش کیفیت زندگی بوده که متفاوت از روش‌های مرسوم است.


وی ادامه داد:‌ مساله احساس نارضایتی اقتصادی به طور کلی با کار دستگاه‌های اقتصادی ارتباط دارد و اکثرا زیر مجموعه دولت قرار می گیرند؛ معنای این اطلاعات بسته به سیاست پولی دولت متفاوت است به طوری که زمانی سیاست کلی این است که پول نفت در اختیار مردم قرار گیرد و وضعیت اقتصادی مردم با حجم نقدینگی سنجیده می شود نه مثلا شیوه‌ای که در این تحقیق انجام شده یا روش‌های دیگر؛ یک بار هم اولویت دولت و هزینه مردم است.


محمدزاده گفت: در این صورت ممکن است پول نقد کمی در اختیار مردم باشد اما بخش بیشتر نیازهای آن‌ها بدون پول برطرف شود به همین خاطر می بینیم که مثلا زندگی در روستاها به پول نقد کمتری نیاز دارد که بخش مهمی از این مساله به سطح متفاوت خواسته های گروه‌های گوناگون مربوط می شود.


برای مردم چه فایده ای دارد؟


این عضو تیم پژوهشی طرح پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران در ادامه در پاسخ به این پرسش که نتایج این تحقیقات بیشتر مورد توجه سازمان‌های دولتی، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و ... ارتباط دارد؛ حال این سوال پیش می آید که دستاورد این تحقیق برای عموم مردم چیست گفت: نتایج این داده‌ها نهایتا در زندگی مردم خود را نشان خواهد داد اما این که خود مردم از خواندن این گزارش‌ها فایده خواهند برد یا لذت ببرند گمان نمی کنم محقق شود مگر آنکه فردی علاقمند به مطالعات حوزه اجتماعی باشد.


وی گفت: برای مثال فرض کنیم که می گویند فلان کشور شادترین کشور دنیاست یا فلان استان بیشترین آسیب‌ها را دارد. مردم خود آن منطقه به عنوان یک اقدام عملی چه کاری می توانند بکنند؟ نهایتا می گویند از اینجا برویم و فلان جا خوب است؛ یا اینکه به استناد این اطلاعات فکری برای ارتقای وجوه نامطلوب حیات اجتماعی خودشان کنند؛ شاید مطالبات آن‌ها بر نمایندگان مجلس هم تاثیر بگذارد و یا اگر فعال اقتصادی باشند ممکن است در سرمایه گذاریشان موثر باشد.


ایران غمگین‌ترین کشور دنیا؟

محمدزاده در ادامه در پاسخ به این پرسش که به تازگی نتایجی منتشر شده که در آن کشور ایران جزء غمگین ترین کشورهای دنیا قرار گرفته در خصوص مجموع نظراتش در مورد ارقام و اعدادی که در این حوزه منتشر می شود گفت: آن گزارش را من هم خواندم و ظاهرا بسیار هم بحث برانگیز شد؛ همان را که گالوپ منتشر کرده بود و ایران بعد از عراق غمگین‌ترین کشور شده بود؟ بله واقعیت این است که برای تعیین رتبه کشورها از صحت شیوه گردآوری داده ها در تمام آن‌ها اطمینان حاصل شود.


وی گفت: البته مقیاسی که استفاده کردیم یک مقیاس جهانی است و در حال حاضر نیز برای دریافت میزان شاخص کیفیت زندگی کشورهای دیگر و روش گردآوری در هریک بنا داریم با گروه کیفیت زندگی WHO وارد مذاکره شویم زیرا به حسب جایگاهی که ایسپا در بین مراکز افکارسنجی کشور دارد وظیفه و رسالت خود می دانیم که به این حوزه ها ورود کنیم.


این عضو تیم پژوهشی طرح پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران ادامه داد: جدیدترین طرح در بین این مدل اخبار پیماشی بود که به میزان شادکامی در بین استان های کشور پرداخته و در جهاد دانشگاهی انجام شده بود.


وی در خصوص اینکه آیا نتایج دو تحقیق «میزان شادکامی استان‌های کشور» که توسط جهاد دانشگاهی انجام شده و تحقیق «پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران» که توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) انجام شده است شبیه به هم بوده یا نه گفت: موضوع دو تحقیق با هم تفاوت دارد و قابل مقایسه نیستند حتی بین خود تحقیقات کیفیت زندگی هم باید با احتیاط دست به مقایسه زد چه برسد به اینکه بخواهیم با موضوع شادکامی آن را مقایسه کنیم؛ هرکدام از این اصطلاحات در ادبیات تخصصی دلالت خاص خود را دارد و قابل تعمیم به هم نیستند. اگر معیارها یکی باشند بحث شیوه نمونه گیری و مباحث روش شناختی مطرح می شود. البته اگر جزییات انجام یک طرح در دسترس باشد قضاوت در مورد نتایج آن هم امکان پذیر خواهد شد.


کیفیت زندگی مردم ایران

وی در خصوص نتایج این تحقیق در مورد کیفیت زندگی مردم ایران گفت: پیمایشی که در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در مهرماه سال ۹۳ در سطح ۳۱ استان کشور انجام شد وضعیت کلی کیفیت زندگی مردم کشور در سطح متوسط را ارزیابی کرد؛ جنسیت ، وضعیت تاهل، سن ، محل سکونت (شهر/ روستا) وضعیت تحصیلات، وضعیت سلامتی و بیماری همه به نوعی در وضعیت کیفیت زندگی دارای تاثیرات شناخته شده‌اند.


محمدزاده گفت: کیفیت زندگی افراد سالم به طور معنادار بیش از افراد داری بیماری های مزمن و غیر مزمن است، اگر نتایج یکی از ابعاد مثلا رضایت از سلامت محیط زندگی را ببینیم میانگین ۵۰.۵ از ۱۰۰ بیانگر سطح رضایت متوسط مردم ایران در این زمینه است.


وی افزود: زنان بیش از مردان از محیط زندگی خود رضایت دارند. با افزایش سن افراد از میزان رضایت از محیط کاسته شده و از سوی دیگر رضایت از محیط زندگی در مراکز استان بیش از شهرهای غیر از مراکز استان و در آن‌ها بیش از روستاها به دست آمده است. در مجموع از حیث میزان کیفیت زندگی استان های کشور استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و اصفهان در صدر قرار می گیرند.اخبار


  • احمدپیری

بدون کارت از خودپرداز پول بگیرید!

احمدپیری | پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت یکی از محصولات جدید در حوزه بانکداری الکترونیکی که با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملت به بهره برداری رسید، برداشت وجه از خودپرداز بدون نیاز به کارت است.

 علی رستگار در بازدید از نمایشگاه الکامپ، از دو محصول جدید این بانک با عنوان"شهروند کارت ملت" و "برداشت وجه بدون کارت از خودپرداز" رونمایی کرد.


مدیرعامل بانک ملت در این مراسم با بیان این نکته که این بانک در حوزه خدمات الکترونیک در نظام بانکی سرآمد است، یادآور شد: بانک ملت تاکنون محصولات متعددی را به مردم و مشتریان ارائه داده است.


وی از طراحی ۳۶ محصول جدید در بانک ملت خبر داد و یادآور شد: این محصولات در راستای تکمیل زنجیره ارزش خدمات الکترونیک این بانک در حال تکمیل و ارائه است.


رستگار اظهار امیداوری کرد که ارائه این خدمات بتواند رضایت حداکثری مشتریان و مردم را تامین کند.


وی با تاکید بر این نکته که بانک ملت در تمامی حوزه ها توانسته است عملکرد درخشانی را ارائه کند اظهار داشت: تلاش کارکنان بانک ملت و زحمات آنان هر روز به محصولات جدید تبدیل می شود و دانش آنان در خدمت مردم و مشتریان قرار می گیرد.


رستگار به خدمات بانک ملت به حوزه های مختلف از جمله انرژی، سلامت و حمل و نقل اشاره کرد و یادآور شد: بانک در این حوزه ها قدم های مثبتی را برداشته و خدمات بی بدیلی را در اختیار فعالان این حوزه ها قرار داده است.


وی با بیان این نکته که امروز بانک ملت در تمامی شاخص ها به جز یک شاخص از لحاظ کمی رتبه اول نظام بانکی کشور را در اختیار دارد، یادآور شد: این بانک در پروژه های بزرگ ملی نقش مهمی ایفا کرده است.


مدیرعامل بانک ملت به انعقاد تفاهمنامه های مختلف با سازمان ها و وزارتخانه های مختلف اشاره کرد و گفت: به تازگی نیز تفاهمنامه ای با سازمان تامین اجتماعی منعقد شده و در چارچوب آن ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف رفاه بیشتر مردم در حوزه سلامت، در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت.


وی تاکید کرد: از این قبیل اقدامات هر روز در بانک ملت در حال انجام است که امیدواریم با توسعه هرچه بیشتر این  خدمات، بتوانیم سطح رضایت مشتریان را از این بانک افزایش دهیم.


مدیرعامل بانک ملت همچنین از بخش های مختلف غرفه بانک ملت در نمایشگاه الکامپ بازدید و با کارشناسان ادارات مختلف و شرکت های وابسته به بانک دیدار و گفت و گو کرد.


بر اساس این گزارش، کارت شهروندی ملت کارتی الکترونیک است که علاوه بر داشتن امکانات سایر کارت های متمرکز، امکان استفاده از انواع خدمات شهری نظیر پرداخت وجه کرایه اتوبوس، مترو، پارکومتر و ... را برای دارنده کارت فراهم می سازد.


در خدمت پرداخت وجه بدون کارت از دستگاه خودپرداز هم مشتریان می توانند بدون داشتن کارت و تنها با داشتن شماره کارت و دریافت شماره حواله از طریق اینترنت بانک، همراه بانک یا USSD نسبت به دریافت وجه از دستگاه های خودپرداز اقدام کنند.


در این مراسم همچنین خدمت جدید شرکت بیمه ما با عنوان بیمه تجهیزات الکترونیک که در محل نمایشگاه الکامپ و به صورت فردی و آنلاین به مشتریان ارائه می شود رونمایی شد./خبرآنلاین

 بانک ملت

  • احمدپیری

دردهای خطرناک را بشناسید +

احمدپیری | پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت حتما برای‌تان پیش آمده که دردی شدید ناگهان سراغ‌تان بیاید و تا به خود بیایید، اثر و ردی از آن در بدن‌تان باقی نمانده. همه ما این قسم دردها را تجربه کرده‌ایم؛ گاهی آن را در ناحیه سر یا کمر و گاهی در شکم تجربه کرده‌ایم. درد شدید و یک‌باره لزوما نشانه بیماری و مشکل حاد نیست اما نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.


ممکن است دردی که یک‌دفعه و بدون هیچ دلیلی سراغ‌مان آمده، همان‌طور هم از بین برود ولی بعضی وقت‌ها این‌طور نیست وما با دردی روبه‌روییم که هرازگاهی تکرار می‌شود و به دفعات سراغ‌مان می‌آید پس هرگز فراموش نکنیم نسبت به هیچ دردی نباید بی‌تفاوت بود چون شاید پشت ظاهر این دردهای گذرا اتفاقی در حال وقوع باشد؛ اتفاقی که ممکن است به دردهای طولانی مدت منجر شود. به‌هر حال دانستن اینکه منشا هر درد به چه عامل یا عواملی بازمی‌گردد، می‌تواند در پیگیری و درمان موثر باشد. به همین دلیل بد نیست با چند درد و دلایل به وجود آمدن آنها بیشتر آشنا شویم. برای آشنایی بیشتر با دردهای رایج در بدن، مطالعه این مطلب بسیارمفید خواهد بود.


درد پهلوها


گاهی پهلوها دچار دردی شدید می‌شوند؛ دردی که چند لحظه‌ای چهره شما را درهم می‌کند و به مرور برطرف و ناپدید می‌شود. این درد عاصی‌کننده در بسیاری از موارد خودبه‌خود از بین می‌رود و به دست فراموشی سپرده می‌شود. اما این درد چرا بروز می‌کند؟ توجه به ظهور درد در شناسایی آن موثر است. اگر درد پهلو، حالت گرفتن و ول کردن دارد یا در شرایطی که در مسیر جریان خنک هوا قرار می‌گیرید سراغ‌تان می‌آید، می‌تواند نشانه بیماری کلیوی یا اختلال در عملکرد آن باشد. اما اگر این درد به طور ناگهانی و خیلی شدید در ناحیه پهلوی‌تان ظاهر می‌شود و نمودش اینگونه است که انگار سیخی به پهلوی راست شما وارد می‌شود و درد تا ناحیه زیر شکم کشیده می‌شود، می‌تواند نشانه تورم یا التهاب آپاندیسیت باشد.


چه کار کنیم؟ در حالت اول بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، گرم نگه‌داشتن موضع و تسکین آن با یک مسکن ساده است تا سر فرصت بتوانید به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه کنید. اما در مورد دوم، دردتان آنقدر شدید است که سریع به فکر ملاقات با پزشک و جراح عمومی بیفتید. درد آپاندیسیت را باید جدی گرفت؛ چراکه عفونت ناشی از آن می‌تواند حفره شکمی را آلوده و بیمار را در شرایط سختی قرار دهد.


سردردهای ناگهانی و شدید


شناسایی سردردهایی که سراغ‌تان می‌آید شاید کار چندان ساده‌ای نباشد اما می‌توانید براساس برخی از نشانه‌ها تشخیص دهید کدام‌یک نیازمند مراجعه به پزشک است! چنانچه سردرد در اثر برخی عوامل محیطی مانند قرار گرفتن زیر نور خورشید، فعالیت بدنی سنگین، رانندگی طولانی، دوران قاعدگی و... بروز کند، متناسب با موقعیت فرد قابل بررسی و کنترل است. اما سردردهایی وجود دارند که به هیچ یک از عوامل محیطی ارتباط ندارند؛ این سردردها به‌طور ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند، به مرور شدت می‌گیرند؛ به گونه‌ای که فرد نسبت به نور و صدا دچار حساسیت می‌شود. این سردردها می‌توانند در گروه سردردهای میگرنی قرار بگیرند. این سردردها می‌توانند هر روز یا هر چند روز یک بار سراغ‌تان بیایند. سردردهای دیگری نیز هستند که ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند و با علائمی مثل کاهش بینایی، حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن هوشیاری و بی‌حسی به ویژه در ناحیه سر همراه هستند؛ این سردردها نشانه یک آنوریسم مغزی است. تحقیقات نشان می‌دهد حدود 5 درصد افراد به این نوع سردرد دچار می‌شوند که دلیل آن پارگی یا افزایش حجم کیسه بادکنکی عروق خونی و شریان‌ها در سر است. تا پیش از پارگی آنوریسم شاید شما حتی احساسی از این کیسه نداشته باشید اما به محض پاره شدن آن درد شدیدی در ناحیه سر احساس خواهید کرد. سابقه موروثی یا افراط در مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل به وجود آورنده آنوریسم است. ابتلا به این اختلال در بزرگسالان نسبت به خردسالان بیشتر است.

چه کار کنیم؟ درباره سردردهای روزمره بهترین گزینه قرار گرفتن در محیطی آرام و بی‌صدا و مصرف یک دمنوش گیاهی تسکین‌بخش مثل گل‌گاوزبان یا بهارنارنج است. اما اگر در مقابل درد صبور نیستید، می‌توانید از یک مسکن ساده برای تسکین دردکمک بگیرید. برای سردردهایی که شما را به نور و صدا حساس می‌کنند به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید؛ شاید به میگرن مبتلا باشید. اما اگر علائم آنوریسم را مشاهده کردید، باید سریع اورژانس را خبر کنید و تحت ویزیت جراح مغز و اعصاب قرار بگیرید.


درد و کرختی کمر


ممکن است شما پس از فعالیت سخت بدنی، ورزش یا در جریان جابه‌جایی وسایل سنگین از ناحیه کمر احساس درد کنید، دردی که با کمی استراحت تخفیف پیدا می‌کند و از بین می‌رود. این دردها با یک مسکن ساده فراموش می‌شوند اما اگر کار خاصی انجام نداده‌اید و این درد سراغ‌تان آمده، باید کمی تامل کنید. امکان دارد به هر دلیلی و در جریان شیوه غلط زندگی با جابه‌جایی دیسک و فشار عصب نخاعی دچار مشکل شده ‌باشید. این درد را گاهی خفیف و گاهی شدید تجربه می‌کنید اما همیشه با آن سر و کار دارید پس نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید مخصوصا اگر گهگاه با بی‌حسی دست یا پا نیز مواجهه می‌شوید. بی‌توجهی به این درد خطر آسیب‌دیدگی دائمی عصب نخاعی را به همراه خواهد آورد.


چه کار کنیم؟ در مورد کمردردهای ناشی از سبک زندگی نادرست تنها راه رعایت اصول اولیه است. اما در مورد کمر دردهای گروه دوم که با عوارضی مثل بی حسی همراه است ملاقات با پزشک چاره کار است. از طریق رادیوگرافی یا‌ تصویربرداری ام‌آرآی مشخص می‌شود آیا دیسک از جای خود حرکت کرده یا دچار پارگی شده است. اگر کرختی بدن حاد نشود، پزشک از طریق درمان‌هایی چون آب‌درمانی یا فیزیوتراپی به همراه تجویز داروهای ضد‌التهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا دیکلوفناک، روال درمان را پی می‌گیرد. اما اگر با گذشت چند ماه التهاب عصب تغییری نکرد یا حتی بدتر شد، فرد بیمار باید تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گیرد.


درد قفسه سینه


درد یا سوزش قفسه سینه که به‌طور معمول همراه فشار است، ممکن است ناشی از یک حرکت نابه‌جا یا مصرف غذای تند یا چرب باشد که معمولا چندان هم جدی گرفته نمی‌شود. این درد گاهی ناشی از اختلال در عملکرد معده و دستگاه گوارش است اما تکرار و تداوم آن ممکن است نشانه اختلال یا ناراحتی قلبی باشد. اگر برای خود شما محرز است که در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار دارید، باید این موضوع را جدی بگیرید. برای نمونه اگر در خانواده‌تان افرادی دارید که بیماری قلبی دارند حتما با پزشک مشاوره کنید. فراموش نکنید علائم حمله قلبی در زنان خفیف‌تر از مردان است. اگر به جز درد خفیف یا فشار در قفسه سینه احساس خستگی، گلو درد یا تنگی نفس هم سراغ‌تان آمده همین علائم کافی است تا نگران سلامت قلب‌تان شوید.


چه کار کنیم؟ اگر بعد از فعالیت بدنی یا ورزش احساس فشار شدید در قفسه سینه کردید و این فشار همراه با درد بود، باید بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید. متخصص قلب و عروق، نوار قلب شما را بررسی می‌کند تا احتمال آسیب‌ دیدن قلب را بررسی کرده و درمان لازم را برای‌تان تجویز کند. اما اگر مشکل‌تان از معده و دستگاه گوارش باشد، متخصص گوارش می‌تواند کار را برای‌تان ساده کند.


درد شکم


دردهای ناحیه شکم می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند؛ گاهی ممکن است نفخ سراغ‌تان آمده باشد. این عارضه در زنان نسبت به مردان بیشتر شایع است. تشخیص نفخ تا حدی برای افراد ساده است درصورتی‌که غذای نفاخ مصرف کرده ‌باشید بروز این درد و گاز معده طبیعی است. گاهی ممکن است دل‌پیچه نیز سراغ‌تان بیاید و همه اینها در شرایطی است که شما پرهیزهای غذایی‌ لازم را نداشته باشید. درد ناشی از قاعدگی هم از آن دردهایی است که می‌توانید به راحتی آن را شناسایی کنید. اما دردهای شکمی وجود دارند که کمی سخت‌تر از شکم‌دردهای معمولی هستند و این دردها علاوه بر شکم ناحیه لگن خاصره را هم درگیر می‌کنند و با احساس خستگی،تورم و نفخ همراه‌ هستند و گاهی تهوع،اسهال و استفراغ هم به همراه دارند. این دردهای شکمی باید نگران‌تان کنند.


چه کار کنیم؟ در مورد اخیر باید در سریع‌ترین فرصت با متخصص زنان مشورت کنید؛ شاید احتمال ابتلا به سرطان تخمدان یا رحم مطرح باشد. اگر تشخیص مشکوک باشد از طریق آزمایش یا سونوگرافی وجود تومور بررسی می‌شود. تشخیص زود هنگام در این مورد می‌تواند روند درمان را به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد و در کسب نتیجه بهتر موثر باشد. در مورد نفخ و اختلالات دستگاه گوارش، متخصص گوارش می‌تواند بهترین راه‌حل‌ها را پیش روی‌تان قرار دهد. خبر قدس

 


  • احمدپیری

دردهای خطرناک را بشناسید +

احمدپیری | پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت حتما برای‌تان پیش آمده که دردی شدید ناگهان سراغ‌تان بیاید و تا به خود بیایید، اثر و ردی از آن در بدن‌تان باقی نمانده. همه ما این قسم دردها را تجربه کرده‌ایم؛ گاهی آن را در ناحیه سر یا کمر و گاهی در شکم تجربه کرده‌ایم. درد شدید و یک‌باره لزوما نشانه بیماری و مشکل حاد نیست اما نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.


ممکن است دردی که یک‌دفعه و بدون هیچ دلیلی سراغ‌مان آمده، همان‌طور هم از بین برود ولی بعضی وقت‌ها این‌طور نیست وما با دردی روبه‌روییم که هرازگاهی تکرار می‌شود و به دفعات سراغ‌مان می‌آید پس هرگز فراموش نکنیم نسبت به هیچ دردی نباید بی‌تفاوت بود چون شاید پشت ظاهر این دردهای گذرا اتفاقی در حال وقوع باشد؛ اتفاقی که ممکن است به دردهای طولانی مدت منجر شود. به‌هر حال دانستن اینکه منشا هر درد به چه عامل یا عواملی بازمی‌گردد، می‌تواند در پیگیری و درمان موثر باشد. به همین دلیل بد نیست با چند درد و دلایل به وجود آمدن آنها بیشتر آشنا شویم. برای آشنایی بیشتر با دردهای رایج در بدن، مطالعه این مطلب بسیارمفید خواهد بود.


درد پهلوها


گاهی پهلوها دچار دردی شدید می‌شوند؛ دردی که چند لحظه‌ای چهره شما را درهم می‌کند و به مرور برطرف و ناپدید می‌شود. این درد عاصی‌کننده در بسیاری از موارد خودبه‌خود از بین می‌رود و به دست فراموشی سپرده می‌شود. اما این درد چرا بروز می‌کند؟ توجه به ظهور درد در شناسایی آن موثر است. اگر درد پهلو، حالت گرفتن و ول کردن دارد یا در شرایطی که در مسیر جریان خنک هوا قرار می‌گیرید سراغ‌تان می‌آید، می‌تواند نشانه بیماری کلیوی یا اختلال در عملکرد آن باشد. اما اگر این درد به طور ناگهانی و خیلی شدید در ناحیه پهلوی‌تان ظاهر می‌شود و نمودش اینگونه است که انگار سیخی به پهلوی راست شما وارد می‌شود و درد تا ناحیه زیر شکم کشیده می‌شود، می‌تواند نشانه تورم یا التهاب آپاندیسیت باشد.


چه کار کنیم؟ در حالت اول بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، گرم نگه‌داشتن موضع و تسکین آن با یک مسکن ساده است تا سر فرصت بتوانید به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه کنید. اما در مورد دوم، دردتان آنقدر شدید است که سریع به فکر ملاقات با پزشک و جراح عمومی بیفتید. درد آپاندیسیت را باید جدی گرفت؛ چراکه عفونت ناشی از آن می‌تواند حفره شکمی را آلوده و بیمار را در شرایط سختی قرار دهد.


سردردهای ناگهانی و شدید


شناسایی سردردهایی که سراغ‌تان می‌آید شاید کار چندان ساده‌ای نباشد اما می‌توانید براساس برخی از نشانه‌ها تشخیص دهید کدام‌یک نیازمند مراجعه به پزشک است! چنانچه سردرد در اثر برخی عوامل محیطی مانند قرار گرفتن زیر نور خورشید، فعالیت بدنی سنگین، رانندگی طولانی، دوران قاعدگی و... بروز کند، متناسب با موقعیت فرد قابل بررسی و کنترل است. اما سردردهایی وجود دارند که به هیچ یک از عوامل محیطی ارتباط ندارند؛ این سردردها به‌طور ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند، به مرور شدت می‌گیرند؛ به گونه‌ای که فرد نسبت به نور و صدا دچار حساسیت می‌شود. این سردردها می‌توانند در گروه سردردهای میگرنی قرار بگیرند. این سردردها می‌توانند هر روز یا هر چند روز یک بار سراغ‌تان بیایند. سردردهای دیگری نیز هستند که ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند و با علائمی مثل کاهش بینایی، حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن هوشیاری و بی‌حسی به ویژه در ناحیه سر همراه هستند؛ این سردردها نشانه یک آنوریسم مغزی است. تحقیقات نشان می‌دهد حدود 5 درصد افراد به این نوع سردرد دچار می‌شوند که دلیل آن پارگی یا افزایش حجم کیسه بادکنکی عروق خونی و شریان‌ها در سر است. تا پیش از پارگی آنوریسم شاید شما حتی احساسی از این کیسه نداشته باشید اما به محض پاره شدن آن درد شدیدی در ناحیه سر احساس خواهید کرد. سابقه موروثی یا افراط در مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل به وجود آورنده آنوریسم است. ابتلا به این اختلال در بزرگسالان نسبت به خردسالان بیشتر است.

چه کار کنیم؟ درباره سردردهای روزمره بهترین گزینه قرار گرفتن در محیطی آرام و بی‌صدا و مصرف یک دمنوش گیاهی تسکین‌بخش مثل گل‌گاوزبان یا بهارنارنج است. اما اگر در مقابل درد صبور نیستید، می‌توانید از یک مسکن ساده برای تسکین دردکمک بگیرید. برای سردردهایی که شما را به نور و صدا حساس می‌کنند به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید؛ شاید به میگرن مبتلا باشید. اما اگر علائم آنوریسم را مشاهده کردید، باید سریع اورژانس را خبر کنید و تحت ویزیت جراح مغز و اعصاب قرار بگیرید.


درد و کرختی کمر


ممکن است شما پس از فعالیت سخت بدنی، ورزش یا در جریان جابه‌جایی وسایل سنگین از ناحیه کمر احساس درد کنید، دردی که با کمی استراحت تخفیف پیدا می‌کند و از بین می‌رود. این دردها با یک مسکن ساده فراموش می‌شوند اما اگر کار خاصی انجام نداده‌اید و این درد سراغ‌تان آمده، باید کمی تامل کنید. امکان دارد به هر دلیلی و در جریان شیوه غلط زندگی با جابه‌جایی دیسک و فشار عصب نخاعی دچار مشکل شده ‌باشید. این درد را گاهی خفیف و گاهی شدید تجربه می‌کنید اما همیشه با آن سر و کار دارید پس نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید مخصوصا اگر گهگاه با بی‌حسی دست یا پا نیز مواجهه می‌شوید. بی‌توجهی به این درد خطر آسیب‌دیدگی دائمی عصب نخاعی را به همراه خواهد آورد.


چه کار کنیم؟ در مورد کمردردهای ناشی از سبک زندگی نادرست تنها راه رعایت اصول اولیه است. اما در مورد کمر دردهای گروه دوم که با عوارضی مثل بی حسی همراه است ملاقات با پزشک چاره کار است. از طریق رادیوگرافی یا‌ تصویربرداری ام‌آرآی مشخص می‌شود آیا دیسک از جای خود حرکت کرده یا دچار پارگی شده است. اگر کرختی بدن حاد نشود، پزشک از طریق درمان‌هایی چون آب‌درمانی یا فیزیوتراپی به همراه تجویز داروهای ضد‌التهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا دیکلوفناک، روال درمان را پی می‌گیرد. اما اگر با گذشت چند ماه التهاب عصب تغییری نکرد یا حتی بدتر شد، فرد بیمار باید تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گیرد.


درد قفسه سینه


درد یا سوزش قفسه سینه که به‌طور معمول همراه فشار است، ممکن است ناشی از یک حرکت نابه‌جا یا مصرف غذای تند یا چرب باشد که معمولا چندان هم جدی گرفته نمی‌شود. این درد گاهی ناشی از اختلال در عملکرد معده و دستگاه گوارش است اما تکرار و تداوم آن ممکن است نشانه اختلال یا ناراحتی قلبی باشد. اگر برای خود شما محرز است که در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار دارید، باید این موضوع را جدی بگیرید. برای نمونه اگر در خانواده‌تان افرادی دارید که بیماری قلبی دارند حتما با پزشک مشاوره کنید. فراموش نکنید علائم حمله قلبی در زنان خفیف‌تر از مردان است. اگر به جز درد خفیف یا فشار در قفسه سینه احساس خستگی، گلو درد یا تنگی نفس هم سراغ‌تان آمده همین علائم کافی است تا نگران سلامت قلب‌تان شوید.


چه کار کنیم؟ اگر بعد از فعالیت بدنی یا ورزش احساس فشار شدید در قفسه سینه کردید و این فشار همراه با درد بود، باید بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید. متخصص قلب و عروق، نوار قلب شما را بررسی می‌کند تا احتمال آسیب‌ دیدن قلب را بررسی کرده و درمان لازم را برای‌تان تجویز کند. اما اگر مشکل‌تان از معده و دستگاه گوارش باشد، متخصص گوارش می‌تواند کار را برای‌تان ساده کند.


درد شکم


دردهای ناحیه شکم می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند؛ گاهی ممکن است نفخ سراغ‌تان آمده باشد. این عارضه در زنان نسبت به مردان بیشتر شایع است. تشخیص نفخ تا حدی برای افراد ساده است درصورتی‌که غذای نفاخ مصرف کرده ‌باشید بروز این درد و گاز معده طبیعی است. گاهی ممکن است دل‌پیچه نیز سراغ‌تان بیاید و همه اینها در شرایطی است که شما پرهیزهای غذایی‌ لازم را نداشته باشید. درد ناشی از قاعدگی هم از آن دردهایی است که می‌توانید به راحتی آن را شناسایی کنید. اما دردهای شکمی وجود دارند که کمی سخت‌تر از شکم‌دردهای معمولی هستند و این دردها علاوه بر شکم ناحیه لگن خاصره را هم درگیر می‌کنند و با احساس خستگی،تورم و نفخ همراه‌ هستند و گاهی تهوع،اسهال و استفراغ هم به همراه دارند. این دردهای شکمی باید نگران‌تان کنند.


چه کار کنیم؟ در مورد اخیر باید در سریع‌ترین فرصت با متخصص زنان مشورت کنید؛ شاید احتمال ابتلا به سرطان تخمدان یا رحم مطرح باشد. اگر تشخیص مشکوک باشد از طریق آزمایش یا سونوگرافی وجود تومور بررسی می‌شود. تشخیص زود هنگام در این مورد می‌تواند روند درمان را به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد و در کسب نتیجه بهتر موثر باشد. در مورد نفخ و اختلالات دستگاه گوارش، متخصص گوارش می‌تواند بهترین راه‌حل‌ها را پیش روی‌تان قرار دهد. خبر قدس

 


  • احمدپیری

دردهای خطرناک را بشناسید +

احمدپیری | پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت حتما برای‌تان پیش آمده که دردی شدید ناگهان سراغ‌تان بیاید و تا به خود بیایید، اثر و ردی از آن در بدن‌تان باقی نمانده. همه ما این قسم دردها را تجربه کرده‌ایم؛ گاهی آن را در ناحیه سر یا کمر و گاهی در شکم تجربه کرده‌ایم. درد شدید و یک‌باره لزوما نشانه بیماری و مشکل حاد نیست اما نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.


ممکن است دردی که یک‌دفعه و بدون هیچ دلیلی سراغ‌مان آمده، همان‌طور هم از بین برود ولی بعضی وقت‌ها این‌طور نیست وما با دردی روبه‌روییم که هرازگاهی تکرار می‌شود و به دفعات سراغ‌مان می‌آید پس هرگز فراموش نکنیم نسبت به هیچ دردی نباید بی‌تفاوت بود چون شاید پشت ظاهر این دردهای گذرا اتفاقی در حال وقوع باشد؛ اتفاقی که ممکن است به دردهای طولانی مدت منجر شود. به‌هر حال دانستن اینکه منشا هر درد به چه عامل یا عواملی بازمی‌گردد، می‌تواند در پیگیری و درمان موثر باشد. به همین دلیل بد نیست با چند درد و دلایل به وجود آمدن آنها بیشتر آشنا شویم. برای آشنایی بیشتر با دردهای رایج در بدن، مطالعه این مطلب بسیارمفید خواهد بود.


درد پهلوها


گاهی پهلوها دچار دردی شدید می‌شوند؛ دردی که چند لحظه‌ای چهره شما را درهم می‌کند و به مرور برطرف و ناپدید می‌شود. این درد عاصی‌کننده در بسیاری از موارد خودبه‌خود از بین می‌رود و به دست فراموشی سپرده می‌شود. اما این درد چرا بروز می‌کند؟ توجه به ظهور درد در شناسایی آن موثر است. اگر درد پهلو، حالت گرفتن و ول کردن دارد یا در شرایطی که در مسیر جریان خنک هوا قرار می‌گیرید سراغ‌تان می‌آید، می‌تواند نشانه بیماری کلیوی یا اختلال در عملکرد آن باشد. اما اگر این درد به طور ناگهانی و خیلی شدید در ناحیه پهلوی‌تان ظاهر می‌شود و نمودش اینگونه است که انگار سیخی به پهلوی راست شما وارد می‌شود و درد تا ناحیه زیر شکم کشیده می‌شود، می‌تواند نشانه تورم یا التهاب آپاندیسیت باشد.


چه کار کنیم؟ در حالت اول بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، گرم نگه‌داشتن موضع و تسکین آن با یک مسکن ساده است تا سر فرصت بتوانید به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه کنید. اما در مورد دوم، دردتان آنقدر شدید است که سریع به فکر ملاقات با پزشک و جراح عمومی بیفتید. درد آپاندیسیت را باید جدی گرفت؛ چراکه عفونت ناشی از آن می‌تواند حفره شکمی را آلوده و بیمار را در شرایط سختی قرار دهد.


سردردهای ناگهانی و شدید


شناسایی سردردهایی که سراغ‌تان می‌آید شاید کار چندان ساده‌ای نباشد اما می‌توانید براساس برخی از نشانه‌ها تشخیص دهید کدام‌یک نیازمند مراجعه به پزشک است! چنانچه سردرد در اثر برخی عوامل محیطی مانند قرار گرفتن زیر نور خورشید، فعالیت بدنی سنگین، رانندگی طولانی، دوران قاعدگی و... بروز کند، متناسب با موقعیت فرد قابل بررسی و کنترل است. اما سردردهایی وجود دارند که به هیچ یک از عوامل محیطی ارتباط ندارند؛ این سردردها به‌طور ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند، به مرور شدت می‌گیرند؛ به گونه‌ای که فرد نسبت به نور و صدا دچار حساسیت می‌شود. این سردردها می‌توانند در گروه سردردهای میگرنی قرار بگیرند. این سردردها می‌توانند هر روز یا هر چند روز یک بار سراغ‌تان بیایند. سردردهای دیگری نیز هستند که ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند و با علائمی مثل کاهش بینایی، حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن هوشیاری و بی‌حسی به ویژه در ناحیه سر همراه هستند؛ این سردردها نشانه یک آنوریسم مغزی است. تحقیقات نشان می‌دهد حدود 5 درصد افراد به این نوع سردرد دچار می‌شوند که دلیل آن پارگی یا افزایش حجم کیسه بادکنکی عروق خونی و شریان‌ها در سر است. تا پیش از پارگی آنوریسم شاید شما حتی احساسی از این کیسه نداشته باشید اما به محض پاره شدن آن درد شدیدی در ناحیه سر احساس خواهید کرد. سابقه موروثی یا افراط در مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل به وجود آورنده آنوریسم است. ابتلا به این اختلال در بزرگسالان نسبت به خردسالان بیشتر است.

چه کار کنیم؟ درباره سردردهای روزمره بهترین گزینه قرار گرفتن در محیطی آرام و بی‌صدا و مصرف یک دمنوش گیاهی تسکین‌بخش مثل گل‌گاوزبان یا بهارنارنج است. اما اگر در مقابل درد صبور نیستید، می‌توانید از یک مسکن ساده برای تسکین دردکمک بگیرید. برای سردردهایی که شما را به نور و صدا حساس می‌کنند به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید؛ شاید به میگرن مبتلا باشید. اما اگر علائم آنوریسم را مشاهده کردید، باید سریع اورژانس را خبر کنید و تحت ویزیت جراح مغز و اعصاب قرار بگیرید.


درد و کرختی کمر


ممکن است شما پس از فعالیت سخت بدنی، ورزش یا در جریان جابه‌جایی وسایل سنگین از ناحیه کمر احساس درد کنید، دردی که با کمی استراحت تخفیف پیدا می‌کند و از بین می‌رود. این دردها با یک مسکن ساده فراموش می‌شوند اما اگر کار خاصی انجام نداده‌اید و این درد سراغ‌تان آمده، باید کمی تامل کنید. امکان دارد به هر دلیلی و در جریان شیوه غلط زندگی با جابه‌جایی دیسک و فشار عصب نخاعی دچار مشکل شده ‌باشید. این درد را گاهی خفیف و گاهی شدید تجربه می‌کنید اما همیشه با آن سر و کار دارید پس نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید مخصوصا اگر گهگاه با بی‌حسی دست یا پا نیز مواجهه می‌شوید. بی‌توجهی به این درد خطر آسیب‌دیدگی دائمی عصب نخاعی را به همراه خواهد آورد.


چه کار کنیم؟ در مورد کمردردهای ناشی از سبک زندگی نادرست تنها راه رعایت اصول اولیه است. اما در مورد کمر دردهای گروه دوم که با عوارضی مثل بی حسی همراه است ملاقات با پزشک چاره کار است. از طریق رادیوگرافی یا‌ تصویربرداری ام‌آرآی مشخص می‌شود آیا دیسک از جای خود حرکت کرده یا دچار پارگی شده است. اگر کرختی بدن حاد نشود، پزشک از طریق درمان‌هایی چون آب‌درمانی یا فیزیوتراپی به همراه تجویز داروهای ضد‌التهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا دیکلوفناک، روال درمان را پی می‌گیرد. اما اگر با گذشت چند ماه التهاب عصب تغییری نکرد یا حتی بدتر شد، فرد بیمار باید تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گیرد.


درد قفسه سینه


درد یا سوزش قفسه سینه که به‌طور معمول همراه فشار است، ممکن است ناشی از یک حرکت نابه‌جا یا مصرف غذای تند یا چرب باشد که معمولا چندان هم جدی گرفته نمی‌شود. این درد گاهی ناشی از اختلال در عملکرد معده و دستگاه گوارش است اما تکرار و تداوم آن ممکن است نشانه اختلال یا ناراحتی قلبی باشد. اگر برای خود شما محرز است که در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار دارید، باید این موضوع را جدی بگیرید. برای نمونه اگر در خانواده‌تان افرادی دارید که بیماری قلبی دارند حتما با پزشک مشاوره کنید. فراموش نکنید علائم حمله قلبی در زنان خفیف‌تر از مردان است. اگر به جز درد خفیف یا فشار در قفسه سینه احساس خستگی، گلو درد یا تنگی نفس هم سراغ‌تان آمده همین علائم کافی است تا نگران سلامت قلب‌تان شوید.


چه کار کنیم؟ اگر بعد از فعالیت بدنی یا ورزش احساس فشار شدید در قفسه سینه کردید و این فشار همراه با درد بود، باید بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید. متخصص قلب و عروق، نوار قلب شما را بررسی می‌کند تا احتمال آسیب‌ دیدن قلب را بررسی کرده و درمان لازم را برای‌تان تجویز کند. اما اگر مشکل‌تان از معده و دستگاه گوارش باشد، متخصص گوارش می‌تواند کار را برای‌تان ساده کند.


درد شکم


دردهای ناحیه شکم می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند؛ گاهی ممکن است نفخ سراغ‌تان آمده باشد. این عارضه در زنان نسبت به مردان بیشتر شایع است. تشخیص نفخ تا حدی برای افراد ساده است درصورتی‌که غذای نفاخ مصرف کرده ‌باشید بروز این درد و گاز معده طبیعی است. گاهی ممکن است دل‌پیچه نیز سراغ‌تان بیاید و همه اینها در شرایطی است که شما پرهیزهای غذایی‌ لازم را نداشته باشید. درد ناشی از قاعدگی هم از آن دردهایی است که می‌توانید به راحتی آن را شناسایی کنید. اما دردهای شکمی وجود دارند که کمی سخت‌تر از شکم‌دردهای معمولی هستند و این دردها علاوه بر شکم ناحیه لگن خاصره را هم درگیر می‌کنند و با احساس خستگی،تورم و نفخ همراه‌ هستند و گاهی تهوع،اسهال و استفراغ هم به همراه دارند. این دردهای شکمی باید نگران‌تان کنند.


چه کار کنیم؟ در مورد اخیر باید در سریع‌ترین فرصت با متخصص زنان مشورت کنید؛ شاید احتمال ابتلا به سرطان تخمدان یا رحم مطرح باشد. اگر تشخیص مشکوک باشد از طریق آزمایش یا سونوگرافی وجود تومور بررسی می‌شود. تشخیص زود هنگام در این مورد می‌تواند روند درمان را به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد و در کسب نتیجه بهتر موثر باشد. در مورد نفخ و اختلالات دستگاه گوارش، متخصص گوارش می‌تواند بهترین راه‌حل‌ها را پیش روی‌تان قرار دهد. خبر قدس

 


  • احمدپیری

دردهای خطرناک را بشناسید +

احمدپیری | پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت حتما برای‌تان پیش آمده که دردی شدید ناگهان سراغ‌تان بیاید و تا به خود بیایید، اثر و ردی از آن در بدن‌تان باقی نمانده. همه ما این قسم دردها را تجربه کرده‌ایم؛ گاهی آن را در ناحیه سر یا کمر و گاهی در شکم تجربه کرده‌ایم. درد شدید و یک‌باره لزوما نشانه بیماری و مشکل حاد نیست اما نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.


ممکن است دردی که یک‌دفعه و بدون هیچ دلیلی سراغ‌مان آمده، همان‌طور هم از بین برود ولی بعضی وقت‌ها این‌طور نیست وما با دردی روبه‌روییم که هرازگاهی تکرار می‌شود و به دفعات سراغ‌مان می‌آید پس هرگز فراموش نکنیم نسبت به هیچ دردی نباید بی‌تفاوت بود چون شاید پشت ظاهر این دردهای گذرا اتفاقی در حال وقوع باشد؛ اتفاقی که ممکن است به دردهای طولانی مدت منجر شود. به‌هر حال دانستن اینکه منشا هر درد به چه عامل یا عواملی بازمی‌گردد، می‌تواند در پیگیری و درمان موثر باشد. به همین دلیل بد نیست با چند درد و دلایل به وجود آمدن آنها بیشتر آشنا شویم. برای آشنایی بیشتر با دردهای رایج در بدن، مطالعه این مطلب بسیارمفید خواهد بود.


درد پهلوها


گاهی پهلوها دچار دردی شدید می‌شوند؛ دردی که چند لحظه‌ای چهره شما را درهم می‌کند و به مرور برطرف و ناپدید می‌شود. این درد عاصی‌کننده در بسیاری از موارد خودبه‌خود از بین می‌رود و به دست فراموشی سپرده می‌شود. اما این درد چرا بروز می‌کند؟ توجه به ظهور درد در شناسایی آن موثر است. اگر درد پهلو، حالت گرفتن و ول کردن دارد یا در شرایطی که در مسیر جریان خنک هوا قرار می‌گیرید سراغ‌تان می‌آید، می‌تواند نشانه بیماری کلیوی یا اختلال در عملکرد آن باشد. اما اگر این درد به طور ناگهانی و خیلی شدید در ناحیه پهلوی‌تان ظاهر می‌شود و نمودش اینگونه است که انگار سیخی به پهلوی راست شما وارد می‌شود و درد تا ناحیه زیر شکم کشیده می‌شود، می‌تواند نشانه تورم یا التهاب آپاندیسیت باشد.


چه کار کنیم؟ در حالت اول بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، گرم نگه‌داشتن موضع و تسکین آن با یک مسکن ساده است تا سر فرصت بتوانید به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه کنید. اما در مورد دوم، دردتان آنقدر شدید است که سریع به فکر ملاقات با پزشک و جراح عمومی بیفتید. درد آپاندیسیت را باید جدی گرفت؛ چراکه عفونت ناشی از آن می‌تواند حفره شکمی را آلوده و بیمار را در شرایط سختی قرار دهد.


سردردهای ناگهانی و شدید


شناسایی سردردهایی که سراغ‌تان می‌آید شاید کار چندان ساده‌ای نباشد اما می‌توانید براساس برخی از نشانه‌ها تشخیص دهید کدام‌یک نیازمند مراجعه به پزشک است! چنانچه سردرد در اثر برخی عوامل محیطی مانند قرار گرفتن زیر نور خورشید، فعالیت بدنی سنگین، رانندگی طولانی، دوران قاعدگی و... بروز کند، متناسب با موقعیت فرد قابل بررسی و کنترل است. اما سردردهایی وجود دارند که به هیچ یک از عوامل محیطی ارتباط ندارند؛ این سردردها به‌طور ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند، به مرور شدت می‌گیرند؛ به گونه‌ای که فرد نسبت به نور و صدا دچار حساسیت می‌شود. این سردردها می‌توانند در گروه سردردهای میگرنی قرار بگیرند. این سردردها می‌توانند هر روز یا هر چند روز یک بار سراغ‌تان بیایند. سردردهای دیگری نیز هستند که ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند و با علائمی مثل کاهش بینایی، حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن هوشیاری و بی‌حسی به ویژه در ناحیه سر همراه هستند؛ این سردردها نشانه یک آنوریسم مغزی است. تحقیقات نشان می‌دهد حدود 5 درصد افراد به این نوع سردرد دچار می‌شوند که دلیل آن پارگی یا افزایش حجم کیسه بادکنکی عروق خونی و شریان‌ها در سر است. تا پیش از پارگی آنوریسم شاید شما حتی احساسی از این کیسه نداشته باشید اما به محض پاره شدن آن درد شدیدی در ناحیه سر احساس خواهید کرد. سابقه موروثی یا افراط در مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل به وجود آورنده آنوریسم است. ابتلا به این اختلال در بزرگسالان نسبت به خردسالان بیشتر است.

چه کار کنیم؟ درباره سردردهای روزمره بهترین گزینه قرار گرفتن در محیطی آرام و بی‌صدا و مصرف یک دمنوش گیاهی تسکین‌بخش مثل گل‌گاوزبان یا بهارنارنج است. اما اگر در مقابل درد صبور نیستید، می‌توانید از یک مسکن ساده برای تسکین دردکمک بگیرید. برای سردردهایی که شما را به نور و صدا حساس می‌کنند به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید؛ شاید به میگرن مبتلا باشید. اما اگر علائم آنوریسم را مشاهده کردید، باید سریع اورژانس را خبر کنید و تحت ویزیت جراح مغز و اعصاب قرار بگیرید.


درد و کرختی کمر


ممکن است شما پس از فعالیت سخت بدنی، ورزش یا در جریان جابه‌جایی وسایل سنگین از ناحیه کمر احساس درد کنید، دردی که با کمی استراحت تخفیف پیدا می‌کند و از بین می‌رود. این دردها با یک مسکن ساده فراموش می‌شوند اما اگر کار خاصی انجام نداده‌اید و این درد سراغ‌تان آمده، باید کمی تامل کنید. امکان دارد به هر دلیلی و در جریان شیوه غلط زندگی با جابه‌جایی دیسک و فشار عصب نخاعی دچار مشکل شده ‌باشید. این درد را گاهی خفیف و گاهی شدید تجربه می‌کنید اما همیشه با آن سر و کار دارید پس نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید مخصوصا اگر گهگاه با بی‌حسی دست یا پا نیز مواجهه می‌شوید. بی‌توجهی به این درد خطر آسیب‌دیدگی دائمی عصب نخاعی را به همراه خواهد آورد.


چه کار کنیم؟ در مورد کمردردهای ناشی از سبک زندگی نادرست تنها راه رعایت اصول اولیه است. اما در مورد کمر دردهای گروه دوم که با عوارضی مثل بی حسی همراه است ملاقات با پزشک چاره کار است. از طریق رادیوگرافی یا‌ تصویربرداری ام‌آرآی مشخص می‌شود آیا دیسک از جای خود حرکت کرده یا دچار پارگی شده است. اگر کرختی بدن حاد نشود، پزشک از طریق درمان‌هایی چون آب‌درمانی یا فیزیوتراپی به همراه تجویز داروهای ضد‌التهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا دیکلوفناک، روال درمان را پی می‌گیرد. اما اگر با گذشت چند ماه التهاب عصب تغییری نکرد یا حتی بدتر شد، فرد بیمار باید تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گیرد.


درد قفسه سینه


درد یا سوزش قفسه سینه که به‌طور معمول همراه فشار است، ممکن است ناشی از یک حرکت نابه‌جا یا مصرف غذای تند یا چرب باشد که معمولا چندان هم جدی گرفته نمی‌شود. این درد گاهی ناشی از اختلال در عملکرد معده و دستگاه گوارش است اما تکرار و تداوم آن ممکن است نشانه اختلال یا ناراحتی قلبی باشد. اگر برای خود شما محرز است که در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار دارید، باید این موضوع را جدی بگیرید. برای نمونه اگر در خانواده‌تان افرادی دارید که بیماری قلبی دارند حتما با پزشک مشاوره کنید. فراموش نکنید علائم حمله قلبی در زنان خفیف‌تر از مردان است. اگر به جز درد خفیف یا فشار در قفسه سینه احساس خستگی، گلو درد یا تنگی نفس هم سراغ‌تان آمده همین علائم کافی است تا نگران سلامت قلب‌تان شوید.


چه کار کنیم؟ اگر بعد از فعالیت بدنی یا ورزش احساس فشار شدید در قفسه سینه کردید و این فشار همراه با درد بود، باید بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید. متخصص قلب و عروق، نوار قلب شما را بررسی می‌کند تا احتمال آسیب‌ دیدن قلب را بررسی کرده و درمان لازم را برای‌تان تجویز کند. اما اگر مشکل‌تان از معده و دستگاه گوارش باشد، متخصص گوارش می‌تواند کار را برای‌تان ساده کند.


درد شکم


دردهای ناحیه شکم می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند؛ گاهی ممکن است نفخ سراغ‌تان آمده باشد. این عارضه در زنان نسبت به مردان بیشتر شایع است. تشخیص نفخ تا حدی برای افراد ساده است درصورتی‌که غذای نفاخ مصرف کرده ‌باشید بروز این درد و گاز معده طبیعی است. گاهی ممکن است دل‌پیچه نیز سراغ‌تان بیاید و همه اینها در شرایطی است که شما پرهیزهای غذایی‌ لازم را نداشته باشید. درد ناشی از قاعدگی هم از آن دردهایی است که می‌توانید به راحتی آن را شناسایی کنید. اما دردهای شکمی وجود دارند که کمی سخت‌تر از شکم‌دردهای معمولی هستند و این دردها علاوه بر شکم ناحیه لگن خاصره را هم درگیر می‌کنند و با احساس خستگی،تورم و نفخ همراه‌ هستند و گاهی تهوع،اسهال و استفراغ هم به همراه دارند. این دردهای شکمی باید نگران‌تان کنند.


چه کار کنیم؟ در مورد اخیر باید در سریع‌ترین فرصت با متخصص زنان مشورت کنید؛ شاید احتمال ابتلا به سرطان تخمدان یا رحم مطرح باشد. اگر تشخیص مشکوک باشد از طریق آزمایش یا سونوگرافی وجود تومور بررسی می‌شود. تشخیص زود هنگام در این مورد می‌تواند روند درمان را به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد و در کسب نتیجه بهتر موثر باشد. در مورد نفخ و اختلالات دستگاه گوارش، متخصص گوارش می‌تواند بهترین راه‌حل‌ها را پیش روی‌تان قرار دهد. خبر قدس

 


  • احمدپیری

 حافظان ولایت مراسم بزر گداشت هفتاد سال مجاهدت علمی مرحو م علامه حاج شیخ" عزیز ا.. عطاردی قوچانی"، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد .

این مر اسم از سا عت 8 لغایت 11 پنج شنبه 26 آذر ماه 94، با حضور آیت ا..." رضا استادی" ، حجج الاسلام" محمد هادی عبد خدایی" ،" محمد علی مهدوی راد "، "محمدرضا عطایی قو چانی "و با پیام تصو یری حضر ت آیت ا.. العظمی "جعفر سبحانی "آغاز شد .

آیت ا.. استادی در هما یش ملی علمی " عطارد خراسان " ضمن تجلیل از مقام استاد عطاردی قو چا نی از طلاب و پژو هشگران خواستند تا ضمن استناد به زندگی استاد هد ف علمی خود را مشخص کرده و پیرامون آن به فعا لیت بپر داز ند .

پخش کلیپ ز ندگینامه مر حو م علامه عطاردی یکی دیگر از برنامه هایی بود که در این همایش به مرحله اجرا در آمد .

پس از آن میز گرد علمی با حضور حجج الاسلام مهدوی راد ،عبد خدایی و عطایی قو چانی بر گزار شد .

رو نمایی از کتاب مجمو عه مقا لات هما یش و نر م افزار " عطارد خرا سان " از جمله دیگر بر نا مه ها ی ملی علمی این هما یش بود .

همایش ملی علمی " عطارد خراسان" در حا لی به پا یان رسید که از خا نواده مر حوم علامه عطاردی و نیز نو یسند گان مقالات بر تر آن، تقد یر و تشکر بعمل آمد . خبری قدس

  • احمدپیری

 حافظان ولایت در اواین ساعاعت آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری برای کاندیداتوری در این انتخابات نام نویسی کرد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ وی صبح امروز (پنج شنبه) با حضور در فرمانداری بوشهر به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان فرم های مربوطه برای نامزدهی انتخابات مجلس خبرگان را تکمیل و مدارک مربوطه را تحویل داد.

آیت الله حسینی بوشهری که متولد بردخون شهرستان دیر است، برای نخستین بار در دوره قبل برای نمایندگی استان در این مجلس کاندیدا و انتخاب شد. وی هم اکنون مدیر حوزه های علمیه کشور و امام جمعه قم است.

http://media.irna.ir/1394/13940926/81882150/81882150-4696890.jpg


وی پس ثبت نام درمحل ستاد انتخابات شهرستان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حضور در قم و نزدیکی این استان به وزارت کشور امکان ثبت نام در آنجا فراهم بود ولی ترجیح دادم با نام نویسی در بوشهر از همین ابتدا در کنار مردم خونگرم و ولایتمدار این استان باشم.

به نوشته ایرنا، حسینی بوشهری ادامه داد: جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی بی بدیل است زیرا رسالت مهم آن مشخص کردن رهبر در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: در طول تاریخ تشکیل مجلس خبرگان رهبری یکی از کارکردهای مهم آن انتخاب مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی است.

حسینی بوشهری یادورشد: به گفته رهبر انقلاب، مجلس خبرگان رهبری برای روز مباداست و این نهاد با سلامت و صلابت به رسالت خود پایبند است.

وی گفت: امیدواریم عمر رهبر معظم انقلاب به بلندای آفتاب دراز باشد و به این زودی ها خبرگان رهبری نیاز به اقدام خاصی نداشته باشند.

http://media.irna.ir/1394/13940926/81882150/81882150-4696886.jpg


حسینی بوشهری بیان کرد: امروز رهبری بزرگ و سربلند داریم و هرچه از دوران رهبری ایشان می گذرد به ابعاد بیشتری از این شخصیت والا مقام پی می بریم.

وی اظهارکرد: هوشمندی، هوشیار و تدبیر و آگاهی مقام معظم رهبری بر کسی پوشیده نیست و حضور ولادیمیرپوتین رئیس جمهوری روسیه برای دیدار با مقام معظم رهبری در بدو حضور در ایران خود گواهی بر این مدعاست.

حسینی بوشهری گفت: وقتی دراین نشست مقام معظم رهبری آیین افتتاحیه اجلاس گاز را به پوتین یادآور می شود پوتین اظهار می کند که نشست مهم من دیدار با شماست و این نشان از جایگاه رفیع رهبر معظم انقلاب است.

استان بوشهر با بیش از یک میلیون 30 هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سالجاری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. خلیج فارس

  • احمدپیری

 حافظان ولایت رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: 70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور جذب بازار کار می شوند.

70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند به گزارش«خلیج فارس» به نقل از ایرنا؛ مسعود شفیعی روز پنجشنبه در حاشیه همایش دانشگاه و صنعت با رویکرد گاز، پتروشیمی و محصولات دانش بنیان در بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: اینکه نیروهای تربیت شده در دانشگاه های فنی و حرفه ای سربار جامعه نیستند یک افتخار بزرگ برای این دانشگاه است.

وی بیان کرد: امروز درکشور هدف و رویکرد ادامه تحصیل مدرک گرایی است تا جایی که هم اکنون در جامعه شمار زیادی از فارغ التحصیلان با مدرک دکترا بیکار هستند.

شفیعی اضافه کرد: تولید و ارتقا سطحی علمی نکته مثبی است ولی علم بدون هنر فایده ای ندارد و باعث برهم زدن فرهنگ جامعه می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه ها تقاضا محور باشند گفت: شرایط ادامه تحصیل نباید به گونه ای باشد که همه به دنبال سمت مدیرکلی و استادی دانشگاه باشند بلکه باید شغل ها را نیز به عنوان فرصت ببیند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور یادآور شد: به طور تقریبی در مجموع دانشگاه های کشور دانشگاه تقاضا محور نداریم و بیشتر عرضه محور هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های عرضه محور بیشتر به دنبال ارتقا سطح علمی هستند گفت: دانشگاه های تقاضا محور باید توجه به نیازهای بازار و جامعه را بجد در دستور کار خود قرار دهند و از نهادها سفارش هایی دریافت و به بهترین نحو ممکن آن را پاسخ دهند.

شفیعی اظهارکرد: شماری دانشگاه صنعتی در سطح کشور ایجاد شده که بنای فعالیت آن بر تقاضا محوری و پاسخگوی نیاز استان ها باشند ولی در این زمینه رویکرد آنها مانند سایر دانشگاه ها عادی است.

وی گفت: شروع ایجاد دانشگاه های صنعتی در کشور اقدام خوبی بود ولی روند ادامه فعالیت آنها مطلوب نبوده است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای امام خامنه ای استان بوشهر گفت: این دانشکده یک مرکز نسل سومی و کارآفرین است و در توسعه و چرخه صنعت استان بوشهر نقش موثری دارد.

اکبر منصوری نسب افزود: دانشکده های فنی و حرفه ای استان بوشهر در ایجاد اشتغال، توسعه پایدار و از لحاظ جمعیتی دومین دانشگاه دولتی این استان است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه از لحاظ میزان تاثیر پذیری در اشتغال استان و آن هم به صورت اشتغال پایدار و مولد کار به عنوان نخستین دانشگاه استان بوشهر محسوب می شود.

منصوری نسب یادآور شد: نرخ دانشجویان فارغ التحصیل و دانش آموخته جذب شده به صنایع این استان بیش از 70 درصد است و این نشان دهنده این است که دانشکده های فنی و حرفه ای می توانند در رفع بیکاری موثر واقع شوند.

وی افزود: میزان اعتماد صنایع استان بوشهر به دانشکده های فنی و حرفه ای استان بوشهر در وضعیت بسیار مطلوبی است.

منصوری نسب بیان کرد: دانشکده های فنی و حرفه استان بوشهر از لحاظ جذب تیم های نوآور در مرکزهای رشد استان مقام نخست استان را دارد تا جایی که دانشجویان این دانشگاه موفق شده اند ثبت شرکت نیز داشته باشند.

وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته مسئولان استان بوشهر در دولت تدبیر و امید، از لحاظ تجهیزات و عمران مشکلات دانشگاه فنی و حرفه استان بوشهر تا میزان زیادی برطرف شده است.

منصوری نسب یادآور شد: موافقت نامه کمک پنج میلیارد ریالی وزارت نفت به دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر و بررسی کمک تجهیزاتی به میزان 20 میلیارد ریالی به این دانشگاه که از هیات مدیره وزارت نفت نیز گذشته قابل تقدیر است.

وی افزود: مساله بیکاری در استان بوشهر گرچه نسبت به سایر استان ها کمتر است ولی آمار آن نگران کننده است و همین امر می طلبد با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای برای کاهش آن گام برداشت. خلیج فارس

  • احمدپیری

بخاری نفتی مدرسه روستای بارگاهی را به آتش کشید

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت نایب رییس شورای اسلامی روستای بارگاهی گفت: تلاش حسن مال احمدی معلم تنها مدرسه ابتدایی دو کلاسه روستای بارگاهی در هدایت دانش آموزان به بیرون از کلاس باعث شد همه 24 دانش آموز کلاس از خطر آتش سوزی نجات یابند.

علی فرخی افزود: در پی این حادثه همه میز و نیمکت ها و کتاب های درس دانش آموزان و حتی لباس معلم فداکار این مدرسه در آتش سوخت.

وی یادآور شد: آتش نشانی شهرداری برازجان با حضور در محل حادثه، آتش سوزی این مدرسه را خاموش کرد.

به نوشته ایرنا، در پی زلزله سال 92 دشتستان تنها مدرسه ابتدایی تخریبی روستای بارگاهی از توابع بخش مرکزی دشتستان از بین رفت و در زمان حاضر 40 دانش آموز ابتدایی در کانکسی دو کلاسه مشغول به تحصیل هستند. اباد سبز

  • احمدپیری

افتادن شلوار رئیس گروهی در کرواسی هنگام دریافت جایزه+عکس

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت به تازگی تصاویری در شبکه های اجتماعی پخش شده است که رییس یک گروه حقوق بشری کرواسی هنگام دریافت جایزه ای از رییس جمهور این کشور، شلوارش از پایش می افتد.

سایت خبری تحلیلی آباد سبز

منبع:جام نیوز
  • احمدپیری

تجاوز 3 نفره به نو عروس 15 ساله مشهدی و گرفتن فیلم سیاه

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت مرد جوان به ماموران گفت: ما دو ماه پیش باهم ازدواج کردیم. چند روز بعد از ازدواج افراد ناشناسی با تلفن خانه و تلفن همراه همسرم تماس می‌گیرند و او را تهدید می‌کنند. این تماس‌ها آرامش زندگی ما را به هم زده و خواستار رسیدگی به موضوع و دستگیری مزاحمان هستیم.
پس از این شکایت، پرونده‌ای در کلانتری تشکیل و تحقیقات در‌این‌زمینه آغاز شد. یک روز بعد از این شکایت، مرد جوان با مراجعه دوباره به ماموران، راز جنایت سیاه را فاش کرد و گفت: با یکی از مزاحمان که پسر نوجوانی است، قرار گذاشتم. او نمی‌دانست ما ازدواج کرده‌ایم و تصور می‌کرد من دوست او هستم. پسرنوجوان مدعی شد با همسرم دوست است و با همدستی دو نفر از دوستانش او را مورد تجاوز قرار داده اند.
وی اظهار کرد: پس از این قرار، سراغ همسرم رفته و از او خواستم واقعیت را بیان کند که او عنوان کرد، چندی قبل وقتی برای ورزش به پارک رفته، پسر نوجوانی با او طرح دوستی ریخته و از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با هم در ارتباط بودند که یک روز پسر نوجوان، همسرم را به خانه‌شان برده و با همدستی دو نفر از دوستانش و با تهدید او را مورد تجاوز قرار داده و از صحنه آزار او، فیلمبرداری کرده‌اند. همسرم هم برای حفظ زندگی به ارتباطش پایان داده، اما متهمان برای این که او را مجبور به ارتباط کنند، تهدید کرده بودند فیلم را در فضای مجازی پخش می‌کنند.
هشدار پلیس
سرهنگ حجت‌الله نیکمرام، فرمانده انتظامی مشهد در گفت‌وگو در این‌باره گفت: پس از این شکایت و تائید موضوع توسط نوعروس 15 ساله، ماموران وارد عمل شده و سه متهم را شناسایی و دستگیر کردند. پس از تحقیق از متهمان، آنها با قرار قانونی تحویل کانون اصلاح و تربیت شدند.
وی اضافه کرد: بررسی پرونده نشان می‌دهد نوعروس فرزند طلاق بوده و با مادربزرگ و خاله‌اش زندگی می‌کرده و نبود نظارت باعث شده او به سمت دوستی خیابانی رفته و کمبود محبت را در پارک و خیابان جستجو کند. در ادامه نیز در دام سه پسر شیاد گرفتار شده و از ترس آبرو شکایتی را مطرح نمی‌کند.
فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد؛ پلیس بارها نسبت به خطرات دوستی‌های خیابانی هشدار داده و خانواده‌ها باید نظارت بیشتری روی رفتار فرزندان خود و دوستان آنها داشته باشند. همچنین در فضایی دوستانه آنها را از خطرات این دوستی‌ها آگاه کنند.

منبع:پرشین وی

  • احمدپیری

برگزاری رزمایش مدافعان ولایت در بوشهر

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت :محمدتقی صفری صبح امروز در حاشیه نشست بصیرتی در تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر با تأکید بر اینکه همدلی، اتحاد و همبستگی ضرورت اصلی جامعه ما است، اظهار داشت: تمام دل‌خوشی‌ها و امید دشمنان  به تفرقه بین مردم و نظام است و در این راه به هر حربه‌ای دست می‌زند.

صفری با تأکید بر اینکه نقش سپاه در ثبات امنیت کشور با کمک نیروهای مسلح بسیار برجسته و ارزنده است و بر هیچ‌کس پوشیده نیست، ادامه داد: سپاه به نیروی معنوی، شکست‌ناپذیر و تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف تبدیل‌شده است و در این زمینه هم دشمنان و هم دوستان انقلاب به آن اذعان داشته‌اند.

وی بابیان اینکه هدف سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی در برابر هرگونه تهدید دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: حضور مقتدرانه در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی سپاه تضمین‌کننده امنیت نظام است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سپاه با پشتیبانی مردم و حضور جوانان در زمینه‌های مختلف داخلی همه توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده است، یادآور شد: استکبار نمی‌تواند حضور و اقتدار سپاه و تأثیرگذاری آن را در منطقه نادیده بگیرد.

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر از برگزاری رزمایش مدافعان ولایت در این استان خبر داد و گفت: رزمایش مدافعان ولایت با حضور بیش از 5 هزار نیرو از گردان‌های عاشورای استان بوشهر در شهرستان‌های دشتستان و جم برگزار می‌شود.

وی به اهداف این رزمایش اشاره کرد و گفت: این رزمایش باهدف حفظ و انسجام و بالا بردن روحیه و توان رزمی، نظامی، جسمانی، معنوی و بصیرتی سپاه برگزار می‌شود.

صفری با تأکید بر اینکه آمادگی نیروهای انقلابی، بسیجی و سپاه برای دفاع از آرمان‌ها و دستاوردهای نظام برای ما مهم است، خاطرنشان کرد: آمادگی  نیروهای انقلابی در عرصه‌های مختلف خواب‌های دشمن را بی تعبیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین قشر در گردان‌ها جوانان هستند و این جوانان آمادگی کامل برای دفاع از نظام و انقلاب را دارند، یادآور شد: این رزمایش در تاریخ‌های 25، 26 و 27 آذرماه برگزار می‌شود.

فارس

  • احمدپیری

رئیس سازمان امور مالیاتی تغییر کرد

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر
 حافظان ولایت با تأیید هیأت دولت، سیدکامل تقوی‌نژاد - مدیرعامل بانک سپه - به ریاست سازمان امور مالیاتی منصوب شد.
به گزارش ایسنا، در حالی در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی و جایگزینی مدیرعامل بانک سپه به جای وی مطرح شد اما مورد تأیید مقامات رسمی قرار نگرفت، در جلسه عصر امروز هیأت دولت، «علی عسگری» از سازمان امور مالیاتی کنار رفت و سیدکامل تقوی‌نژاد جانشین وی شد.

این در حالی است که در روزهای گذشته علی عسگری هرگونه استعفا یا رفتن خود از سازمان امور مالیاتی را تکذیب کرده بود.

تقوی‌نژاد تاکنون مدیرعامل بانک سپه به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ دولتی و همچنین رییس هیات انتظامی بانک ها بوده است. رفتن تقوی‌نژاد از بانک سپه در حالی مسجل شده که هنوز جانشین وی در این بانک معرفی و مشخص نشده است. با این حال برخی اخبار حاکی از انتخاب جانشین تقوی نژاد از بین اعضای هیأت مدیره این بانک است.
با تأیید هیأت دولت، سیدکامل تقوی‌نژاد - مدیرعامل بانک سپه - به ریاست سازمان امور مالیاتی منصوب شد.
به گزارش ایسنا، در حالی در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی و جایگزینی مدیرعامل بانک سپه به جای وی مطرح شد اما مورد تأیید مقامات رسمی قرار نگرفت، در جلسه عصر امروز هیأت دولت، «علی عسگری» از سازمان امور مالیاتی کنار رفت و سیدکامل تقوی‌نژاد جانشین وی شد.

این در حالی است که در روزهای گذشته علی عسگری هرگونه استعفا یا رفتن خود از سازمان امور مالیاتی را تکذیب کرده بود.

تقوی‌نژاد تاکنون مدیرعامل بانک سپه به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ دولتی و همچنین رییس هیات انتظامی بانک ها بوده است. رفتن تقوی‌نژاد از بانک سپه در حالی مسجل شده که هنوز جانشین وی در این بانک معرفی و مشخص نشده است. با این حال برخی اخبار حاکی از انتخاب جانشین تقوی نژاد از بین اعضای هیأت مدیره این بانک است.
با تأیید هیأت دولت، سیدکامل تقوی‌نژاد - مدیرعامل بانک سپه - به ریاست سازمان امور مالیاتی منصوب شد.
به گزارش ایسنا، در حالی در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی و جایگزینی مدیرعامل بانک سپه به جای وی مطرح شد اما مورد تأیید مقامات رسمی قرار نگرفت، در جلسه عصر امروز هیأت دولت، «علی عسگری» از سازمان امور مالیاتی کنار رفت و سیدکامل تقوی‌نژاد جانشین وی شد.

این در حالی است که در روزهای گذشته علی عسگری هرگونه استعفا یا رفتن خود از سازمان امور مالیاتی را تکذیب کرده بود.

تقوی‌نژاد تاکنون مدیرعامل بانک سپه به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ دولتی و همچنین رییس هیات انتظامی بانک ها بوده است. رفتن تقوی‌نژاد از بانک سپه در حالی مسجل شده که هنوز جانشین وی در این بانک معرفی و مشخص نشده است. با این حال برخی اخبار حاکی از انتخاب جانشین تقوی نژاد از بین اعضای هیأت مدیره این بانک است.
با تأیید هیأت دولت، سیدکامل تقوی‌نژاد - مدیرعامل بانک سپه - به ریاست سازمان امور مالیاتی منصوب شد.
به گزارش ایسنا، در حالی در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی و جایگزینی مدیرعامل بانک سپه به جای وی مطرح شد اما مورد تأیید مقامات رسمی قرار نگرفت، در جلسه عصر امروز هیأت دولت، «علی عسگری» از سازمان امور مالیاتی کنار رفت و سیدکامل تقوی‌نژاد جانشین وی شد.

این در حالی است که در روزهای گذشته علی عسگری هرگونه استعفا یا رفتن خود از سازمان امور مالیاتی را تکذیب کرده بود.

تقوی‌نژاد تاکنون مدیرعامل بانک سپه به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ دولتی و همچنین رییس هیات انتظامی بانک ها بوده است. رفتن تقوی‌نژاد از بانک سپه در حالی مسجل شده که هنوز جانشین وی در این بانک معرفی و مشخص نشده است. با این حال برخی اخبار حاکی از انتخاب جانشین تقوی نژاد از بین اعضای هیأت مدیره این بانک است.سوک
  • احمدپیری
معاون وزیر امور خارجه کشورمان از آغاز سطحی از گفت‌وگوها میان ایران و عربستان درباره روابط دوجانبه و برخی از مسائل منطقه‌ای خبر داد.
به گزارش خبرگزاری میزان، "حسن قشقاوی" معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه روز یکشنبه در برنامه "من طهران" شبکه خبری "العالم"، دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و عادل الجبیر همتای سعودی وی را خوب توصیف کرد و گفت: در کنار ملاقات هایی که سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با برخی از مقامات عربستان در وزارت خارجه یا غیره داشت، می توان گفت که سطحی از گفتگوها میان ایران و عربستان درباره روابط دوجانبه و برخی از مسائل منطقه ای آغاز شده است.

وی درباره سطح روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی و سفیر این کشور، گفت: سفیری از سوی عربستان معرفی شده است که روند کارش در داخل کشور در حال بررسی است.

قشقاوی با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه ایران با همتای سعودی وی  و نیز دیدار سفیر ایران با برخی از مقامات عربستانی در ریاض ، ابراز امیدواری کرد که حاصل این دیدارها و گفتگوها و ادامه آن، زمینه را برای تعامل بیشتر میان ایران و عربستان فراهم کند.

روابط ایران و عربستان قطع نیست

وی گفت که روابط ایران و عربستان قطع نیست، و سفارت های دو کشور درطرف مقابل فعال است و حتی درحادثه تلخی مانند فاجعه منا دیدارهایی وجود داشته است، اما امیدوارم که در تداوم این گونه رایزنی ها، تعامل بیشتر از گذشته صورت گیرد.

نمی توان از کنار حادثه تلخی مانند منا گذشت

قشقاوی درپاسخ به این سؤال که آیا ایران درنظر دارد که در سال آینده درقضیه اعزام حجاج بیت الله الحرام به عربستان بازنگری کند یا خیر، گفت: طبیعی است که انجام حج واجب به عنوان حکم شرعی را نمی توان نادیده گرفت، چه از طرف ما به عنوان فرستنده حجاج و چه از طرف عربستان که میزبان حجاج است و نظر فقهی علمای عامه و امامیه این است که حج امر واجبی است و کسانی که مستطیع هستند باید زمینه حضور آنان فراهم شود، تا الان تصمیمی درباره حضور یا عدم حضور حجاج ایرانی در حج چه از سوی ایران یا طرف مقابل گرفته نشده است؛ اما واقعیت این است که نمی توان از کنار حادثه تلخی مانند منا گذشت.

قشقاوی تأکید کرد: حالا این حادثه به هر علتی روی داده باشد، اعم از قصور یا تقصیر ماموران یا اطاله در انجام وظیفه افراد مسؤول،  واقعیت این است که جانهای بسیار ارزشمندی در لباس احرام و در سرزمینی که در همه جای قرآن از آن به عنوان " بلد امن " نام برده شده است، چه از ایرانی ها و چه از غیرایرانی های مسلمان گرفته شد؛ طبعاً وقتی یک حادثه عادی در مکانی روی می دهد، آن کشور باید تلاش کند تا آن حادثه دیگر تکرار نشود، و عربستان باید برای برگزاری بهتر مراسم در سال آینده همکاری کند و ما هم برای هرنوع کمک و همکاری اعلام آمادگی کرده ایم تا جان انسان های پاک گرفته نشود.

وی تأکید کرد: خانواده های این عزیزان داغدار هستند و همه این ها ایجاب می کند که فکر اساسی شود تا این گونه حوادث تلخ اتفاق نیفتد، و حج آمنی برای همه کشورهای جهان برگزار شود.

قشقاوی اظهار داشت: من فکر می کنم که این یک انتظار بسیار معقول و منطقی و قابل قبول و اخلاقی است، ضمن اینکه حکم دینی است، که ما باید بستر امن در بلد امن برای حجاج فراهم کنیم و تردیدی در اجرای این حکم نیست؛ طبیعی است که ما و عربستان به عنوان مسلمان، باید فکر اساسی دراین زمینه داشته باشیم.

قشقاوی درپاسخ به سؤالی درباره  آخرین آمار حجاج ایرانی که در فاجعه منا جان باختند یا مفقود شده اند، گفت: حدود چهارصد و شصت نفر مجموع کشته ها بود. از مفقودان نیز شصت – هفتاد نفر باید تعیین تکلیف شده باشند. آنهایی که کاملا وضعشان مبهم است شاید 13 یا چهارده نفر باشند.

پیگیری ها برای یافتن حجاج مفقود ادامه دارد

وی افزود: خوشبختانه طبق روندی که شروع شده بعد از جریان مرحوم رکن آبادی، خانواده ها می روند و از نزدیک دی ان ان های طرف سعودی و دی ان ان هایی که ما از بستگان متوفی می دهیم، با هم تطبیق می شود. این زمینه خیلی خوبی را فراهم کرده است که کشف پیکرهای مطهر این عزیزان بهتر صورت می گیرد.

خوشبین هستیم که وضعیت بقیه مفقودان روشن شود

قشقاوی تأکید کرد: البته، برنامه ما این است که با مساعدت دولت عربستان خانواده ها بتوانند از نزدیک بروند تا هم شواهدی را که هست ببینند و هم اینکه بحث دی ان ای به لحاظ تکنیکی و پزشکی و تطابق فنی و پزشکی دی ان ای های ایرانی و سعودی پیشرفت حاصل شود. بنابراین، ما خوشبین هستیم که به امید خدای بزرگ بقیه هم وضعیتشان روشن شود.

وی  درباره نحوه چگونگی تطبیق دی ان ای گفت: مشکل اینجا است که شماری از این افراد در آنجا دفن شده اند، و نبش قبر و مسائل دیگر منوط به این است که انطباق دی ان ای کامل صورت گیرد. هر چقدر که این از نظر زمانی پیشرفت کند، شناسایی مفقودین هم با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

قشقاوی درخصوص اقدامات وزارت امور خارجه برای پیگیری موضوع مفقودان و تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره عوامل این فاجعه و پیگیری در سطح بین المللی، گفت: وضعیت مفقودان که بحث فنی وپزشکی است که در واقع در سفری که بنده و وزیر محترم بهداشت داشتیم، توافقی با شورای حج عربستان صورت گرفت، و مذاکراتی که آقای هاشمی با همتای سعودی داشت، آن توافق در حال عملی شدن است، و تا الان هم بخشی از آن عمل شده و طرف سعودی در اجرای آنچه درباره آن توافق صورت گرفته همکاری داشت. این مربوط است به موضوع اول و امیدواریم که بقیه مفقودان هم بر اساس همان توافق و تبادل اطلاعات دی ان ای صورت گیرد و همکاری ادامه یابد.

یادداشت رسمی برای تشکیل کمیته حقیقت یاب

معاون وزیر خارجه درباره کمیته حقیقت یاب گفت: ما یادداشت رسمی به عربستان داده ایم و در ان اعلام آمادگی کرده ایم که با عربستان و یا سایر کشورهایی که جان باخته دارند، در کمیته ای تحت عنوان حقیقت یاب حضور داشته باشیم.

وی افزود: این یادداشت را ما بعد از ملاقات با شورای حج عربستان مطرح کردیم و در آنجا این بحث را مطرح کردیم، اما چون پاسخی دریافت نکردیم، یادداشت رسمی دادیم.

تا کنون سرعت عملی از دولت سعودی ندیده ایم

قشقاوی خاطرنشان کرد: حرف ما با دولت سعودی این است که مانند حادثه اول یعنی حادثه جرثقیل که ‌کمیته ای را تشکیل و موضوع را بررسی و شرکت متخلف را ‌اعلام کردند و حتی اعلام غرامت کردند، اقدام کنند. اما متاسفانه علی رغم اینکه در همان جلسه به ما گفته شد که به امر ملک سلمان و بعدا در خبرها آمده است به امر محمد بن نایف بناست ‌درباره حادثه دوم که حادثه منا بود بررسی شود، اما ما این سرعت عمل را تاکنون از دولت سعودی ندیده ایم.

وی اظهار داشت: حجم کشته شدگان در حادثه جرثقیل خیلی کمتر بود، اما به نظرم در آنجا خوب عمل شد و زود هم عمل کردند؛ یعنی بلافاصله گفتند شرکت مقصر است و اعلام مقصر ‌کردند و نحوه اعلام دیه و غرامت را نیز اعلام کردند، اما درباره منا تا الان که نزدیک به سه ماه است می گذرد ، هنوز هیچ خبری نیست در حالی که حجم این فاجعه خیلی گسترده تر از حادثه سقوط جرثیل بود.

منتظر نتیجه تحقیقات و اعلام مقصر هستیم

قشقاوی تأکید کرد: ما، کشورها  و خانواده ها منتظر نتیجه همان تحقیقاتی هستیم که خودشان اعلام کردند به دستور ملک سلمان تشکیل شده است. اولا یک آمار دقیق تری ارائه شود چون آمارها واقعا متناقض است، حتی از کشورهای مختلف. دوم اینکه ماموری یا شرکت و یا هر کسی که متولی بود و خطا کرده و تقصیر داشته است، ‌اعلام شود. سوم اینکه بالاخره، مبلغی را به خانواده جانباختگان بپردازند و حالا ما حتی روی شکلش هم حرف یا واژه خاصی نداریم و اینکه بگوییم غرامت، دیه یا هر عنوان دیگری که قانون آنجاست، اما آنچه مهم است این است که خسارت و آسیب دیدگان بالاخره باید مبلغی دریافت کنند.

قشقاوی در پاسخ به این سؤال که آیا به لحاظ قانونی ممکن است عربستان سعودی مسؤولیت این حادثه را بپذیرد و غرامت به خانواده های قربانیان بدهد، اظهار داشت: ما الان خبر دقیقی نداریم، اما در حد شایعات از برخی رسانه ها است که برخی از کشورها شروع کرده اند. من نمی خواهم اسم کشوری را ببرم، اما به بعضی از جانباختگان مبالغی داده شد و عنوانش را هم نمی‌دانم ولی درباره کشته شدگان ایرانی چنین کاری صورت نگرفته است.

ما از آقای صادقی سفیرمان در ریاض خواستیم این موضوع راهم در کنار موضوع های دیگر با طرف سعودی مطرح کند. دو سه شب قبل من با وی صحبت کردم. اولا درباره چیزی که اکنون در خبرها یا شایعات است، سوال کند و بپرسد که آیا درباره اقدام آنها درخصوص برخی از کشورها درست است یا غلط و اگرچنین چیزی هست، طبعا چنین چیزی هم درباره ایران اجرا شود، مخصوصا تعداد کشته شدگان ما در بین کشورهای دیگر جرو ردیف های بالا است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ازنظر قانونی پرداخت دیه مسؤولیت عربستان است، گفت: هر کشوری قانون خودش را دارد، اما بنا شده است که هم مستشاران حقوقی را دعوت کنیم. ما به سفیران خود اعلام کرده ایم که با حقوقدان ها در کشورهای دیگر مانند حقوقدان های خوب در مصر، تونس یا کشورهای حوزه خلیج فارس که با قوانین و مقررات سعودی آشنایی دارند صحبت کنند و نظر حقوقدان ها و وکلای بین المللی را در این باره جویا شوند. ما هم می گوییم که بر اساس قانون خودشان عمل شود. این در بحث دوجانبه مطرح است.

اقدامات ایران در صورت همکاری نکردن عربستان

قشقاوی در پاسخ به این سؤال که اگر این روند ادامه داشته باشد و عربستان همکاری نکند، ایران چه اقدامی انجام خواهد داد، و آیا به دادگاه های بین المللی یا سازمان ملل متوسل خواهد شد، گفت: معمولا جلساتی با حقوقدان ها داشتیم و از آنها با حضور دادستان محترم کشور پرسیدیم که راه چیست.

 یک نظر این است که ممکن است به نهادهای بین المللی مانند شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل یا شورای حقوق بشر ارجاع داده شود، اما واقعیت این است چنین چیزی مقداری جنبه سیاسی دارد؛ یعنی رای کافی که کشورها برای این ارجاع بدهند. مثلا، چیزی که درباره مرحوم رفیق حریری در لبنان شکل گرفت که بعد از ترور کمیته حقیقت یاب توسط سازمان ملل تشکیل شد یا آنچه بعد از جنگ بوسنی شکل گرفت یا موارد دیگر.

وی افزود: این مستلزم رای بالا در سطح بین المللی است و اگر همکاری و تعامل عرصه بین المللی و سطح کشورها مخصوصا قدرت ها بزرگ نباشد، عملا این کار به نتیجه نمی رسد.

قشقاوی در ادامه گفت: راه دوم این است که با رضایت طرفین، ما ‌و عربستان سعودی، مسئله را به دادگاه بین المللی کیفری و لاهه که دو نهاد و مرجع بین المللی قضایی است ارجاع بدهیم و در این خصوص هم باید گفت که هم ما و هم عربستان همه کنوانسیون های این دو نهاد بین المللی را نپذیرفته ایم و علاوه بر اینکه باید تراضی (رضایت دو طرف) حاصل شود و این موردی است که یک کشور نمی تواند (اقدام کند.) و غیر از مورد اول که گفتم بین المللی است و در آن یک نهاد بین المللی ارجاع می دهد. راه دوم، راه تراضی و تعامل دو طرف است که در حال انجام حالت تطبیقی قانون عربستان و قانون ایران هستیم.

قشقاوی گفت: راه سوم اقامه دعوی در محاکم عربستان است. در این باره هم باید وکلا بگویند که چگونه ممکن است، و اینکه آیا به صورت مدنی یا کیفری صورت می گیرد؟ این امر همچنین نیازمند اطلاع از قوانین عربستان است تا ما بتوانیم از آن طریق عمل کنیم. یک نظر دیگر این است که دولت عربستان تا چه مقدار حاضر است با محاکم داخلی خودشان در این زمینه همکاری کند یا اصلا محاکم داخلی چه مقدار از سیطره و قدرت دولت سعودی استقلال دارند.

قشقاوی تأکید کرد: راه چهارم این است که در محاکم داخلی ما اقامه دعوی شود، کما اینکه شعبی هم در نظر گرفته شده و کار شروع شده و مستنداتی جمع آوری شده است. اما سوال حقوقی این است که چنانچه ما در داخل به چنین نتایجی برسیم، تنفیذ و اجرای این احکام به چه شکلی خواهد بود؟ آیا احکام صادره ازدادگاه های خود را می توانیم نزد دولت سعودی اعمال کنیم.

همکاری و همدلی ایران و عراق رمز موفقیت مراسم اربعین

وی درپاسخ به سوالی درباره زیارت میلیون ها زائر از ایران و از کشورهای دیگر از مرقد امام حسین (ع) درکربلای معلا به مناسبت اربعین حسینی و مقایسه آن با مراسم حج امسال گفت: در مقام مقایسه این دو مراسم نیستم، زیرا ابعاد مراسمی مانند اربعین با حج متفاوت است، اما امنیتی که برای زائران امام حسین(ع) وجود داشت، به این معنا نبود که بدخواهی و جریان های تکفیری و تروریستی نباشد، یا نخواسته باشند مشکلی ایجاد کنند؛ نه در مسیر بلکه درجاهای دیگر وجود داشت، برخی از مشکلات کوچک در بغداد یا جاهای دیگر وجود داشته است اما دو ملت بزرگ و متمدن ایران و عراق با اشتراکات عظیم تمدنی ، دینی و فرهنگی و اصولاً در مراسم تشخیص میزبان و مهمان سخت است و دراین مواکب، هم عراقی ها میزبانی کردند و هم ایرانی ها تلاش کردند.

وی افزود: دوم اراده جدی دو دولت ، تامین و تضمین امنیت بود و هیاتی از ایران به ریاست معاون وزیر کشور قبل از اربعین به بغداد سفر کرد و تماس های تلفنی مستمر میان دکتر رحمانی فضلی با همتای عراقی ایشان بود.

قشقاوی اظهار داشت: علیرغم اینکه امسال برخلاف سال گذشته روادید لغو نشد، و طبعاً این مستلزم وقفه در صدور ویزا می شد، اما با ابتکار دولت عراق ، 66 نیروی جدید و تازه نفس در گروه های شش نفره، یازده دفتر جدید را برای صدور ایجاد کردند و این ابتکارات باارزش جای تشکر دارد و من به معاون وزیر خارجه و رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین از دولت و ملت عراق تشکر می کنم که شرط همسایگی و مهمان نوازی را به جا آوردند.

وی گفت: دولت عراق به عنوان مسؤل تامین امنیت زائران در داخل خاک عراق، به خوبی از عهده این وظیفه برآمدند و ایران آماده است حتی از الان برای اربعین سال آینده همکاری کند.

قشقاوی بر آمادگی کامل ایران برای لغو کامل ویزا با عراق تاکید کرد و اظهار داشت: پارسال قبل از اربعین مذاکرات کنسولی من شخصا داشتم و به صراحت نظر ایران را برای لغو کامل ویزا اعلام کردم و پارسال گشایش بهتری شد و  برای گذرنامه سیاسی و خدمت لغو ویزا شد و اکنون درمرحله لغو ویزا برای دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت هستیم و این تصمیم برای شهروندان عادی نیز دردست بررسی است.

ایران آمادگی لغو کامل ویزا با دولت عراق را دارد

قشقاوی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی لغو کامل ویزا با دولت عراق را دارد و هر لحظه که برادران ما در عراق پاسخ دهند، جمهوری اسلامی ایران به صورت متقابل حاضر به لغو ویزا است و این سیاست کنسولی دولت است که ایران بر اساس آن آماده همکاری با همه کشورها ، برای لغو ویزا به شرط عمل متقابل است.

وی افزود: طرف عراقی اعلام کرده است که در حال بررسی است و ما منتظریم که نتیجه این بررسی مثبت باشد و اگر لغو کنند، ما هم لغو خواهیم کرد.

مایلیم محبت برادران عراقی را در 28 صفر جبران کنیم

معاون کنسولی، پارلمانی و حقوق ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: مایلیم همین محبتی که برادران عراقی در اربعین با ما داشتند؛ ما هم در 28 صفر جبران کنیم. اگر آن عزیزان لغو ویزا کنند، ما هم آمادگی لغو ویزا داریم.

وی در پاسخ به این سوال که اقدامات غیرقانونی برخی زوار ایرانی و ورود بدون ویزا به عراق را چگونه تفسیر می کنید و ایران در قبال آن چگونه عمل خواهد کرد؟ گفت: ما تاکنون هیچ گزارشی رسمی از تعدادشان دریافت نکردیم اما موضع رسمی و قانونی دولت های ایران و عراق به وضوح روشن است.در ایران در عالیترین سطح یعنی مقام معظم رهبری موضع گیری شد و از همه زائران خواستند و فرمودند که به نظرات دولت درباره مکانیزم خروج - یعنی دریافت گذرنامه معتبر و ویزا- عمل کنند.

قشقاوی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید فرمودند که حتما عمل کنید. شبکه العالم نیز بارها در زیرنویسهای خود از قول بنده و دیگر مقامات اعلام کرد که دریافت ویزا ضروری و حتمی است.

وی تصریح کرد: من نمی دانم در یکی از مرزها چه اتفاقی افتاد و تا الان نیز گزارش رسمی دریافت نکردم، ولی اینجا دو مامور وجود دارد یک مامور ایرانی که این سوی پایانه مرزی است که خروج از ایران صورت می گیرد و یک مامور عراقی که آن سوی پایانه است. من فکر می کنم - اگر صادقانه، بدون تعارف و غیر سیاسی بخواهیم سخن بگوییم- واقعیت این است که ماهیت این پیاده روی و زیارت زوار و بالاخره احترامی که هر دو سوی (ایران و عراق) معمولا به زوار امام حسین علیه السلام دارند، احتمالا منجر به این شده که بعضا موردی پیش آمده و اعمال قانون قطعی صورت نگرفته باشد.

وی افزود: من یادم می آید که این بحثها بارها مطرح بود. اگر فردی  قانون شکنی کند آیا می شود پلیس برخورد خشونت آمیزی داشته باشه و آیا عوارض اخلاقی ندارد؟ به نظر من، این ملاحظه مامورین دو سوی مرز بود که احتمالا آنگونه که بایسته و دستور قانون بود، اعمال قانون نکردند، هیچ دلیل درگیری نداشت و حتی اگر برادران عراقی بعضا با تسامح برخورد کردند، به این خاطر بوده است.

قشقاوی درعین حال گفت: اما من فکرمی کنم که اگر چنانچه سیستم ویزا لغو نشود، در درجه اول خود مامورین ما باید فکری کنند که (این امر) تکرار نشود. به نظر من، یک چاره اندیشی این است که از شهرهای دورتر اجازه حضور و ازدحام در پایانه ها داده نشود که در مرز چزابه و شلمچه شاهد آن بودیم، اما در مهران اینگونه نبود زیرا جمعیت مهران  هم بیشتر بود وعلیرغم تلاشی بسیار خوبی که مسؤولان استان ایلام مخصوصا پلیس استان داشتند و من شاهد آن بودم، اما ازدحام خیلی زیاد بود، و همچنین ممکن است که زیر ساخت استان قوی نباشد، ولی در چزابه و شلمچه از یازده کیلومتر مانده به پایانه امکان حضور وجود نداشت.

وی افزود: در مهران هم این سختگیریها وجود داشت اما گاهی  متاسفانه این شایعه‌ها در شبکه های مجازی رواج می یافت که درست نبود. واقعا ما به عنوان موضع رسمی، همواره از طریق رسانه ها و حتی گاهی شبانه روزی از زوار خواهش می کردیم که ویزا دریافت کنند.

احترام به قوانین دو دولت ایران و عراق واجب است

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: به نظر من، اگر سال آینده دریافت ویزا لغو شد؛ خوب خواهد بود اما اگر لغو نشد، بالاخره باید به گونه ای  از کیلومترها قبل از (رسیدن به) پایانه فکری کرد چون وقتی که لب مرز ازدحام می شود و افراد نزدیک دروازه قرار می گیرند، احساس احترامی که ما و هم طرف عراقی به زائران امام حسین علیه السلام داریم و انگیزه های عاشقانه ای که در زائران هست، مانع از برخورد خشونت آمیز می شود.

شاید یک مقدار برخورد ترحم آمیز زمینه ای را فراهم کند که برخی قانون شکنی کنند. اما ما اینجوری فکر می کنیم، اگر زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام مستحب است، احترام به قوانین دو دولت ایران و عراق واجب است و همواره تاکید داریم که این مقدم بر آن است. کسی که ویزا ندارد نباید برود زیرا هیچ توجیهی وجود ندارد، و این عبور غیرمجاز بوده، و به لحاظ دولت عراق خلاف قانون است.
  سوک
  • احمدپیری

 حافظان ولایت در حالی که با آمدن دولت یازدهم انتظار می رفت که بخشی از مشکلات استان بوشهر رفع شود اما شرایط موجود نشان می دهد که همچنان این مشکلات به شکل وسیع تری پابرجاست.


وضعیت نابهنجار کنونی صدرا که به حق می توان از آن به عنوان نماد صنعت بومی استان بوشهر و کشور یاد کرد این روزها همچنان بیش از گذشته سبب نگرانی 15 هزار خانواده بوشهری شده که به شکل مستقیم و غیر مستقیم از محل اشتغال های آن ارتزاق می کنند و هم اینک در بستری از اضطراب به سر می برند .

این در حالی است که در اواسط فروردین‌ماه سال گذشته جمعی از کارگران شرکت کشتی‌سازی صدرا در نامه‌‏ای به نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با ابراز نگرانی از روند حاکم بر این شرکت از تلاش مدیریت جدید برای انتقال پروژه‏‌های فراساحلی به یاردهای اماراتی خبر داده بودند.

در بخشی از آن نامه که خطاب به آیت‌‏الله صفایی بوشهری ارسال شده ، آمده بود: به استحضار می‌‏رساند شرکت صدرا با قدمتی چند ساله  به دلیل واگذاری غیراصولی به سمت انحلال پیش می‏‌رود. طبق اطلاعات بدست آمده مالک صدرا در حال فروش اموال و تجهیزات این شرکت صدرا جهت رسیدن به پول خود است.

در ادامه این نامه اعلام شد: از جمله اقدامات اخیر بسیار خطرناک برای استان، خروج پروژه‏‌های در دست اجرا در حوزه نفت و گاز از بوشهر است.

کارگران صدرا مدعی بودند پروژه‌های فازهای 17 و 18 و 13 پارس جنوبی که در جزیره صدرا در حال انجام بوده، تجهیزات آن کامل موجود و تقریبا 10 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن امرار معاش می‌‏کنند(برای تکمیل) که به زودی به کشور امارات و شهر دبی انتقال خواهد داد.

پس از این نامه‌نگاری نماینده بوشهر در مجلس نیز به احتمال انتقال پروژه‌های درحال انجام شرکت صدرا به امارات واکنش نشان داد و گفت:در شرایطی که مدیریت صدرا به دلایل مالی نسبت به اخراج کارگران خود اقدام می‏‌کند؛ چطور این پروژه‌‏ها را به دبی و جاهای دیگر می‏‌‌برند.

عبدالکریم جمیری با بیان این‌که مکاتباتی دریافت کرده‌‏ایم که از واگذاری پروژه‏‌های سکوسازی صدرا به شرکت‏‌های اماراتی حکایت دارد، افزود: در شرایطی که مدیریت صدرا به دلایل مالی و کمبود کار، نسبت به اخراج کارگران خود اقدام می‏‌کند؛ چطور این پروژه‌‏ها را به دبی و جاهای دیگر می‏‌برند؟

وی با بیان این‌که این موضوع را از طریق استانداری و مسئولان محلی پیگیری خواهیم کرد، یادآور شد: شرکت صدرا از سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شده و این بخش منافع خود را لحاظ می‏‌کند؛ اما از زمان واگذاری به دلیل شرایط اقتصادی و مدیریتی دچار آسیب‌‏های جدی شده است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس  با بیان اینکه پیگیری نمایندگان استان برای رفع مشکلات صدرا تاکنون نتیجه‌‏ای در بر نداشته است، گفت: وضعیت مالی و نیروی انسانی صدرا بحرانی است و پروژه‌‏های لازم هم که توان اجرای آن در این شرکت وجود دارد، به آن محول نشده و برخی از پروژه‏‌های قبلی هم متوقف شده است.

جمیری با تاکید بر این‌که مدیریت صدرا باید هر چه سریع‏تر برای خروج شرکت از وضعیت فعلی اقدامات لازم را صورت دهد، گفت: اگر انگیزه و اعتمادی به این مجموعه بزرگ صنعتی وجود داشته باشد، لازم است کمیته‏‌ای برای احیای شرکت تشکیل شود و آن را از این شرایط خارج کند.

پس از این اتفاقات هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران نیز نامه به رئیس‌جمهوری نوشته و خواستار رسیدگی به وضعیت شرکت صنعتی دریایی ایران-صدرا- شده‌اند.

در این نامه خطاب به رئیس‌جمهوری آمده بود؛

جناب حجت ‏الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام

«احتراما، به استحضار می‌‏رساند شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بعنوان قدیمی‌‏ترین مجموعه صنایع دریایی کشور دارای زیرساخت‌‏های گسترده و سابقه اجرای پروژه‌‏های متعدد و بزرگ ساخت انواع کشتی و سکوهای دریایی در کشور است. این شرکت سال گذشته و در روندی ابهام‏‌برانگیز به مجموعه‌‏ای در بخش خصوصی که فاقد سابقه و تجربه در حوزه تخصصی و راهبردی دریا است، واگذار گردید. مدیران جدید شرکت هم به بهانه عدم سودهی پروژه‏ها و انباشت بدهی اقدام به توقف برخی پروژه‏های ساخت شناور و اخراج و تعدیل گسترده کارگران و کارشناسان نموده‏اند.

این انجمن با ارسال نامه‏‌هایی به جنابعالی و سایر مسئولین تلاش نمود نتایج و عواقب این واگذاری را منعکس نماید و متاسفانه نتیجه‏‌ای در برنداشت و خیلی زود نگرانی‌‏های این انجمن به وقوع پیوست و روند تعطیلی فعالیت‌‏ها و اخراج نیروها از سوی مدیریت شرکت ادامه یافته که این امر، نگرانی شدید جامعه دریایی را نسبت به انحلال یا تغییر ماهیت این مجموعه برانگیخته است.

با کمال تأسف باید به استحضار حضرتعالی برسانیم در ادامه این روند، اخیرا کارگران کشتی‌‏سازی صدرا در بوشهر طی مکاتباتی با مسئولان استانی و نمایندگان مجلس از اقدام مدیریت این شرکت در بارگیری سکوهای درحال ساخت پارس جنوبی جهت انتقال به امارات به منظور تکمیل ساخت خبر داده‏‌اند که تحقق این امر، عملا این مجموعه را فاقد پروژه و تعطیل خواهد کرد.

مالک و مدیریت جدید صدرا علیرغم اینکه تعهد نموده بود سرمایه و آورده‏ای به این شرکت تزریق نماید نه تنها این اقدام، عملی نشده است؛ بلکه فروش اموال و حتی تجهیزات نیمه ساخته پروژه‏‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

در این راستا، خواهشمند است دستور فرمایید در شرایطی که کشور نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‏‌ها و سرمایه‏‌گذاری‏‌ها برای اشتغالزایی و رونق تولید و خروج از شرایط رکود اقتصادی است، وضعیت شرکت صدرا بطور ویژه مورد بررسی قرار گیرد و وزارت نفت و دیگر ارگان‏‌های مسؤول نیز اقدامات لازم را در جهت تداوم استفاده از ظرفیت‌‏های داخلی و ساخت و تکمیل پروژه‏‌ها در مجموعه صدرا و دیگر شرکت‏‌های داخلی صورت دهند.»

البته پیگیری های جمیری به اینجا ختم نشد و در اول تیرماه امسال و پس از یک سری مشکلات گسترده دیگر در این شرکت با اعلام این که موضوع صدرا یکی از موضوعات مهم و اساسی ماست، گفت: روزی صدرا بیش از 4000 نفر را مشغول به کار می کرد، هرچند که متاسفانه این تعداد به یک سوم تقلیل پیدا کرده است، اما امیدواریم مسئولین سطوح مختلف دغدغه آن را داشته باشند.

وی افزود: در همین رابطه با مسئولین ملی به خصوص، نعمت زاده و زنگنه وزرای صنعت، معدن و تجارت و نفت در هفته گذشته جلساتی را داشتیم. هر دو وزیر معتقد بودند با هماهنگی های انجام شده و دستوراتی که از سوی معاون اول رئیس جمهور داده شده بود، ماموریت پیدا کرده اند که مشکلات صدرا با ارائه پروژه به آن حل شود، تا بتواند به فعالیت های خودش ادامه دهد.

جمیری در مورد دلیل انتقال صدرا گفت: متاسفانه صدرا بدهی هایی نسبت به دستگاههای مختلف داشته و از سوی دیگر پروژه ای در اختیار این شرکت قرار نگرفته که بتواند به فعالیت بپردازد و این بدهی ها را پرداخت کند. به نوعی، در مالکیت، مدیریت صدرا و ارائه پروژه به آن و پرداخت بدهی ها، مشکلاتی وجود دارد که حل و فصل این مشکلات به تعویق افتاده است.

وی در مورد چگونگی ورود وزارت های نفت و صنعت گفت: با پیگیریهای انجام شده، وزیر صنعت و معدن ماموریت پیدا کرده است که با هماهنگی بانکها و قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه و متولی فعلی صدرا این موضوع را ساماندهی کند. قرار بر این است که وزارت نفت نیز با طراحی ساز و کارهایی، پروژه هایی برای فعالیت صدرا تعریف کند.

نماینده بوشهر افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء نیز آمادگی دارد که با حمایت های دولت، بانکها و مسئولین محلی، بتواند صدرا را مدیریت کند.

جمیری با بیان اینکه انتقال صدرا به طور کلی منتفی است، گفت: شب گذشته در حاشیه جلسه مشترک مجلس و دولت، درمورد این موضوع با معاون اول رئیس جمهور صحبتهایی داشتم، که جهانگیری گفت دولت اراده دارد که این مسئله را حل کند.

استاندتار بوشهر نیز با اشرافیت بر موضوع مشکلات صدرا در بوشهر در نشست با مسئولان وزارت نفت از شرکت صدرای بوشهر به عنوان یکی از قطب های صنعتی در استان و یک سرمایه ملی یاد کرد که باید برای رفع مشکلات آن تلاش ویژه‌ای انجام شود.

سالاری با اشاره به نقش بسیار مهم شرکت صدرا در اشتغال استان ، حل مشکلات این شرکت یک اولویت برای مجموعه مدیریت ارشد استان دانست  که با توجه به این که  هم اکنون مشغول ساخت و اجرای بخشی از سکوهای مورد نیاز پارس جنوبی است می تواند در توسعه استان نقش آفرین باشد.

وی خواستار ایفای نقش بانک‌های عامل در احیای شرکت صدرای بوشهر و ایجاد زمینه توسعه زیرساخت‌های این شرکت شد.

البته این پایان ماجرا نبود و با پیگیری جمیری ، نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت در هفتم آبان ماه به بوشهر آمد تا وضعیت صدرا را از نزدیک ببیند هر چند که پس از بازدید از این شرکت و حضور در کارگروهی در استانداری وعده داد تا مشکلات صدرا در بوشهر را از طریق دولت ساماندهی کند که تاکنون نتیجه ای از اقدامات نعمت زاده در وزارتخانه متبوعش و حتی دولت دریافت نشده است.

به هر حال هنوز این مشکلات پابرجاست به گونه ای که هفته گذشته با تجمع گسترده کارگران این شرکت در مقابل استانداری بوشهر همراه شد که به تاخیر 5 ماهه پرداخت حقوق ماهیانه اعتراض داشتند.

متعاقب این وضعیت در روز سه شنبه گذشته نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم با تذکر کتبی به وزیر صنعت ، معدن و تجارت که توسط هیت رئیسه مجلس وصول و به معاون پارلمانی این وزارتخانه ابلاغ شد خواستار پاسخگویی رسمی وزیر نسبت به مشکلات صدرا در بوشهر و راهکارهایی برون رفت از این همه گرفتاری موجود برای مهندسین و کارگران ماهر صنعتی این مجموعه شد. سوک
  • احمدپیری

مهلت ثبت نام آزمون ارشد تمدید شد

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر
 حافظان ولایت مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1395 تا سه روز دیگر تمدید شد.
حسین توکلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که علاقمند به ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1395 و بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشوری هستند اما تاکنون برای ثبت نام اقدام نکرده اند؛ مهلت ثبت نام از متقاضیان تا ساعت 24 روز چهارشنبه 25 آذرماه امسال تمدید شد.

وی گفت: بر همین اساس به تمامی داوطلبان یادشده اکیدا توصیه می شود که در این مهلت تمدید شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاعیه اصلاحات دفترچه راهنمای یادشده که در تاریخ 18 آذرماه امسال بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت نام برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.

توکلی افزود: همچنین آن دسته از داوطلبانی که نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند نیز می توانند در صورت تمایل تا ساعت 24 روز چهارشنبه 25 آذرماه امسال نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 برای پذیرش دانشجو در 143 کد رشته امتحانی شامل 53 کد رشته امتحانی علوم انسانی، 16 کد رشته امتحانی علوم پایه، 28 کد رشته امتحانی فنی و مهندسی، 25 کد رشته امتحانی کشاورزی و منابع طبیع، 13 کد رشته امتحانی هنر و 8 کد رشته امتحانی دامپزشکی برگزار می شود.

ثبت نام و برگزاری آزمون 6 کد رشته امتحانی از 143 کد رشته امتحانی شامل کد رشته های امتحانی 1147، 1149، 1150، 1151، 1153 و 1158 توسط دستگاه های اجرایی ذیربط و با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش صورت می گیرد.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 در صبح و بعداز ظهر روز های پنج شنبه و جمعه 16 و 17 اردیبهشت ماه برگزار می شود سوک
  • احمدپیری

کاخ همسر صدام در شمال عراق + تصاویر

احمدپیری | شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت کاخ همسر صدام در شمال عراق

کاخ ساجده همسر صدام ر روستای عوجه در شمال عراق قرار دارد.
کاخ همسر صدام در شمال عراق 1

 

کاخ همسر صدام در شمال عراق 2

 

کاخ همسر صدام در شمال عراق 3

 

کاخ همسر صدام در شمال عراق 4

 

کاخ همسر صدام در شمال عراق 5

 

کاخ همسر صدام در شمال عراق 6

 

 

  • احمدپیری

عروسک های بمب گذاری شده داعش در کاشمر

احمدپیری | شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر
    حافظان ولایت برای اولین بار در روز بازگشت زائران اربعین بود که مسوولان پلیس و وزارت کشور به توزیع عروسک های بمبی میان زائران ایرانی خبر دادند.
عروسک های بمب گذاری شده داعش در کاشمر 

سه عروسک بمبگذاری شده که توسط زائران از عراق خریداری و وارد کشور شده بود در کاشمر تحویل نیروی انتظامی داده شد.

منابع امنیتی از کشف چند اسباب بازی بمبگذاری شده داعش در اثاثیه زائران کاشمر خبر داد.

برای اولین بار در روز بازگشت زائران اربعین بود که مسوولان پلیس و وزارت کشور به توزیع عروسک های بمبی میان زائران ایرانی خبر دادند.

این منابع گفتند گروه داعش که موفق به عملیات انتحاری در عتبات عالیات نشده بود این نقشه را در روز بازگشت ایرانیان از کربلا پیاده کرد.

با فراخوان مسوولان امنیتی ده ها زائر ایرانی عروسک های مشکوک را تحویل ماموران کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
  • احمدپیری

عاملان شهادت سه مامور انتظامی زهک دستگیر شدند

احمدپیری | شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: عاملان شهادت سال گذشته سه مامور انتظامی زهک دستگیر شدند.

سردار حسین رحیمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عاملان شهادت سه مامور انتظامی با همکاری مشترک سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در آذر ماه سال 93 دو مامور انتظامی و یک سرباز وظیفه به نام های بدیل مختاری، حسین انجام و فیوج گوری در حین گشت زنی در شهرستان زهک واقع در شمال سیستان و بلوچستان به وسیله افراد مسلح ناشناس به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: با پیگیریهای مجدانه و مشترک ماموران انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) عاملان این جنایت شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان توضیح بیشتری درباره دستگیرشدگان نداد.
سردار رحیمی همچنین گفت: پلیس سیستان و بلوچستان تا زمانی که عاملان حادثه تروریستی اخیر در چانف نیکشهر را دستگیر نکند و به اشد مجازات نرساند از پای نخواهد نشست.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: اشرار و تروریستهای جنایتکار که جرات ایستادگی رو در رو با ماموران انتظامی را ندارند با انجام عملیاتهای کور نظیر کار گذاری موادمنفجره در مسیر راه، ترس و وحشت خود را به خوبی نشان می دهند.
وی تصریح کرد: دشمنان ملت و نظام اسلامی ایران هیچگاه چشم دیدن وحدت و یکپارچگی مردم و پیشرفت و توسعه کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان را ندارند به همین سبب هر از گاهی چون خفاش سر از لانه نمور خود در آورده و با حرکتی ضد امنیتی فکر می کنند به اهداف شومشان رسیده اند اما باید بدانند که ملت ایران چون کوه استوار و متحد و یکپارچه در مقابل تمامی توطئه های دشمنان ایستادگی می کند.
به گزارش ایرنا بر اثر انفجار تله انفجاری دو روز پیش در مسیر دهستان چانف و کهیری شهرستان نیکشهر سه نفر از نیروهای انتظامی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
پیکر شهید مرادی با حضور نماینده ولی فقیه، معاونان استاندار، مسئولان و فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی پس از اقامه نماز جمعه از مصلای قدس تا گلزار شهدای زاهدان تشییع شد.
همچنین پیکر پاک دو شهید دیگر حادثه نیکشهر به نامهای شهید سروان علی غلامی و گروهبان یکم مهدی حاجی عرب پس از انتقال به زادگاهشان در یاسوج و چادگان اصفهان تشییع و خاکسپاری شدند.
کهیری در 25 کیلومتری دهستان چانف و در میان کوههای آهوران واقع شده است.
چانف در 100 کیلومتری نیکشهر و این شهر نیز در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

  • احمدپیری

 حافظان ولایت در این مراسم معنوی مسپولین ادارات و نهادهای تنگستان و امام جمعه شهر اهرم  مردم محمود احمدی را همراهی کردند.

اباد سبز
  • احمدپیری

  خافظان ولایت فراخوانى 24 ساعته گردانهاى بیت المقدس سپاه تتگستان با حضور 3 گردان بیت المقدس برگزار گردید. در این رزمایش نیروهاى بسیجى با انواع سلاح هاى سبک و سنگین آشنا شدند

گزارش تصویری

  اباد سبز

  • احمدپیری

پیاده روی به مناسبت 28 صفر به شیربادامی+تصاویر

احمدپیری | شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت شیربادامی در 2 کیلومتری شهر آباد در دامنه کوه های آباد واقع شده است که با هیآت امناء آقایان علی آقایی ، فرامرز محمدی منش و احمد شبانی و حاج قاسم قاسم مومنی پور اداره می شود و در روز رحلت پیامبر همه ساله مشتاقان زیادی به دیدن این مکان تفریحی می روند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اباد سبز
  • احمدپیری

تشییع اولین شهید مدافع حرم در بوشهر + تصاویر

احمدپیری | شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۷ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت صبح امروز پیکر پاک و مطهر شهید محمد احمدی جوان نخستین شهید مدافع حرم استان بوشهر با حضور گسترده و پرشور مردم قدرشناس و ولایتمدار استان بوشهر از سپاه شهرستان بوشهر تشییع شد و پس از مراسم پیکر وی برای تدفین به روستای زادگاهش در باشی تنگستان منتقل شد.

از ساعت‌ها قبل از آغاز مراسم تشییع پیکر شهید احمدی جوان، قشرهای مختلف مردم از شهرها و روستاهای دور و نزدیک حود را به بوشهر و بسیج مرکزی رسانده بودند تا در این آیین باشکوه حضور یابند.

علاوه بر مردم و مسئولان، خانواده و دوستان نزدیک شهید احمدی جوان نیز در این مراسم حضور داشتند، قرائت زیارت عاشورا و مداحی فضایی معنوی را به مراسم تشییع پیکر شهید احمدی جوان داده بود و جمعیت حاضر در بسیج مرکزی که تا خیابان امام خمینی هم ادامه داشت هم‌صدا با نوحه‌خوان مراسم، زیارت عاشورا را قرائت کردند.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شده بود، پس از قرائت زیارت عاشورا، پیکر مطهر شهید احمدی جوان به روی دستان مردم ولایتمدار استان بوشهر به سمت خیابان توحید منتقل شد.

حجم جمعیت حاضر در این مراسم به حدی بود که تا ساعت‌ها بخش‌هایی از خیابان امام خمینی بوشهر مسدود شده بود و حرکت پیکر شهد از خیابان توحید دنبال شد.

پس از پایان این مراسم پیکر شهید احمدی جوان برای دفن به روستای باشی در شهرستان تنگستان منتقل شد.

شهید محمد احمدی جوان متولد 1369 اهل روستای باشی از توابع دلوار است که در روز تاسوعا در حومه حلب در کشور سوریه در حال امدادرسانی و کمک به یک مجروح توسط تکفیری‌ها مورد اصابت ترکش قرار گرفت و مجروح شد.

منبع: فارس
  • احمدپیری

مدرسه فوتبال امید شهر آباد

احمدپیری | سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر
حافظان ولایت با را ه اندازی مدرسه فوتبال در شهر اباد
  • احمدپیری

کاهش ۲۵ درصدی واردات از گمرکات بوشهر/ صادرات افزایش یافت

احمدپیری | دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به رتبه نخست استان بوشهر در زمینه صادرات در سطح کشور، بیان کرد: بیش از ۱۷ میلیون و ۴۹۰ هزارتن کالاهای غیرنفتی به انضمام میعانات گازی طی مدت یاد شده از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

 احمد پورحیدر صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بهبود فرآیندهای صادرات و واردات کالا از طریق گمرکات استان بوشهر را در دستور کار داریم و در راستای الکترونیکی‌شدن امور گام برمی داریم.

وی از افزایش ۱۵ درصدی درآمد گمرکات استان بوشهر طی هشت ماه امسال نسبت به سال قبل خبر داد و اضافه کرد: گمرکات استان بوشهر طی مدت یاد شده بیش از یک‌هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان درآمد داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به رتبه نخست استان بوشهر در زمینه صادرات در سطح کشور، بیان کرد: بیش از  ۱۷ میلیون و ۴۹۰ هزارتن کالاهای غیرنفتی به انضمام میعانات گازی طی مدت یاد شده از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی ارزش این کالاها را هشت میلیارد و ۸۳۴ دلار دانست و ادامه داد: میزان صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر از نظر ارزش ۳۳ درصد و از نظر وزن دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

پورحیدر افزود: روغن پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، ماهی، میگوی پرورشی و سیمان بیشترین میزان کالاهای صادراتی از استان بوشهر است که اغلب به کشورهای امارات متحده عربی، هند، قطر، کویت و ویتنام صادر می‌شود.

وی با اشاره به ورادات یک هزار و ۴۴ تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۹۷ میلیون دلار از طریق گمرکات بوشهر گفت: میزان واردات کالا از نظر وزن ۱۱ درصد و از نظر ارزش ۲۵ درصد کاهش دارد. تنگستان نما

  • احمدپیری

مراسم تشیع شهید مدافع حرم در باشی تنگستان+ تصاویر

احمدپیری | دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر




مراسم تشیع شهید مدافع حرم در باشی تنگستان+ تصاویر

 حافظان ولایت مراسم تشیع شهید مدافع حرم در باشی تنگستان+ تصاویر

مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان بوشهر و شهرستان تنگستان صبح امروز با حضور در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بوشهر و با فریاد یااباعبدالله الحسین(ع) پیکر پاک شهید محمد احمدی جوان را تا زادگاهش روستای باشی از توابع بخش دلوار تنگستان همراهی و به خانواده این شهید والامقام تبریک و تسلیت گفتند.، مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان بوشهر و شهرستان تنگستان صبح امروز با حضور در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بوشهر و با فریاد یااباعبدالله الحسین(ع) پیکر پاک شهید محمد احمدی جوان را تا زادگاهش روستای باشی از توابع بخش دلوار تنگستان همراهی و به خانواده این شهید والامقام تبریک و تسلیت گفتند.

شهید احمدی جوان که متولد 1369 و عضو تیپ پیاده سپاه امام صادق (ع) بود که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفته بود.

وی همزمان با تاسوعای حسینی و حین کمک به یکی از مجروحان در شهر حلب سوریه، مورد اصابت خمپاره تکفیری های داعش قرار گرفت و برای درمان به یکی از بیمارستان های تهران انتقال یافت.

شهیدمحمد احمدی جوان 25 ساله مدافع حرم جمعه شب گذشته و پس از قریب چهل روز که در کما بود، به همرزمان شهیدش پیوست.

این مراسم با حضور حضرت آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، حضرت ایت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بوشهر، امام جمعه اهرم ، فرمانده سپاه امام علی(ع) تنگستان، فرماندار تنگستان، فرمانده نیروی انتظامی تنگستان و جمعی از ائمه جمعه استان بوشهر، خانواده های معظم شهدا، جانیازان و ایثارگران، نیروهای مردمی بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف جامعه برگزار شد.

متن وصیت نامه به شرح زیر است:

بسم رب شهدا و صدیقین

خدایا تو را سپاس که مرا در دین حقت و مذهب زیبای شیعه قرار دادی، تو را سپاس که مرا در پیروی از پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و اهلبیت و عصمت و طهارتش یاری نمودی.

خدایا من امروز به سوی تو قدم بر می دام برای دفاع از مذهبی که به آن از صمیم قلب اعتقاد دارم.

خوشحال و شکر گزارم که به من نعمت جهاد در راه خودت نمودی تا با یاد و نام تو در این راه قدم بردارم و بتونم در راه دفاع از حرمین شریف خطبه خوان کربلا و سه یاله مولایم حسین(ع) با قلبی راسخ قدم بردارم.

ای پدر مادر عزیزم که شما را در این دنیا خاکی نزدیک ترین فرد به خود می دانم، شرمسار از رفتاری که شایسته برخورد با شما نبود و حق شما روا داشته ام، به خدا سوگند می خورم که اگر زمانی با صدای بلند با شما سخن گفتم و موجبات ناراحتی شما را فراهم نمودم در قلب خود احساس پشیمانی بسیار می کردم، شاید به زبان نیاوردم ولی در قلب این چنین نیود، مرا حلال کنید و عا کنید تا در دنیای جاوید نزد پروردگارم روسیاه نباشم.

برادر و خواهر عزیز شما را به تقوا الهی و ایستادن در خط ولایت فقیه سفارش می کنم و علاوه بر شما به مردم عزیز کشورم سفارش می نمایم که فریب جو سازی های دشمنان این خاک و اسلام ناب محمدی(ص) نخورند و در خط ولایت باشید و از امام عزیز، امام خامنه ای مدظله العالی حامیت کامل و جامع نمایید.

مبادا از خط ولایت فقیه خارج شوید که من شهادت می دهم که شما از خط اهلبیت خارج شده اید.

خوشحالم در لباسی شهیدد می شوم که از اعماق وجودم به این لباس اعتقاد دارم و می دانم که چه لباس ارزشمندی به تن دارم، به همکارانم سفارش می نمایم تا حرمت لباس خویش را نگه داشته و قدردان نعمت خدمت در سپاه پاسداران باشند.

اینک با قدم هایی محکم به سوی جهاد در راه خدا رهسپار می شوم و از همه ی کسانی که بر گزدن من حقی دارند در خواست می کنم به حق مادرم حضرت زهرا(س) حلالم کنید. یا علی((الهم عجل لولیک الفرج))

محمد احمدی جوان

13/6/94

در پایان این مراسم با شکوه تن شهید مدافع حرمین شرفین به خاک سپرده شد.

 

  تنگستان نما
  • احمدپیری


   حافظان ولایت بصیرت / تحلیل سخنان بسیار مهم سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس/6 حتما بخوانید و اطلاع رسانی کنید

عربستان سعی دارد با گسترش عملیات‌های تروریستی در سوریه، آمریکا را به حمله نظامی به این کشور ترغیب نماید و همچنین با انجام عملیات‌های تروریستی در عراق آمریکا را به حمایت از جناح مورد حمایت عربستان در این کشور مجبور کند.عربستان سعودی که دارای ساختاری قبیله‌ای است، با کمک اندیشه وهابیت اقدامات سیاسی خود را رنگ و بوی دینی می‌دهد، با بدترین نوع دیکتاتوری یعنی «دیکتاتوری دینی» را در جهان رقم بزند.

 

گروه امنیتی دفاعی  سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی تاریخ 27 بهمن ماه 1392 به بررسی و تحلیل اوضاع جهان اسلام و بایدها و نبایدها در این حوزه پرداخت که بخشی از این سخنان مهم و راهبردی توسط «خلیل قلخانباز» کارشناس مسایل بین‌الملل مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته است.

«امروز یک مدل (جمهوری اسلامی) در منطقه ایجاد شده. همه تلاشی که سعودی‌ها دارند، انجام می‌دهند دو کار مهم است، یکی این که با پول فراوان، پول‌پاشی می‌کنند. دوم با تولید سلفیت، برای بذر نفاق در جهان اسلام تلاش می‌کنند. همه از ترس این است که این مدل و نمونه در درون آنها تأثیر بگذارد و تأثیر می‌گذارد.»

(سردار قاسم سلیمانی)

متن نظرات خلیل قلخانباز را در زیر می‌خوانید.

منطقه خاورمیانه این روزها به کانون و محل پرورش تروریست‌هایی تبدیل شده که روز به روز بر دامنه فعالیت و اقدامات آنها افزوده می‌شود.

در روز و یا هفته‌ای نیست که در کشوری از این منطقه نفت‌خیز جهان، حادثه‌ای تروریستی روی ندهد. کشورهای عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و حتی در برخی موارد جمهوری اسلامی ایران از اهم کشورهایی هستند که در کانون حمله گروه‌های تروریستی قرار دارند.

این گروهها بدون شک باید توسط کشوری با توان مالی قوی پشتیبانی شوند. مهم‌تر از پشتیبانی مالی، پذیرش و تأثیرگذاری نگاه ایدئولوژیکی به اقدامات تروریستی آنهاست که تقریباً از یک منبع تغذیه می‌‌شوند.

مبارزه با کشورهای محور مقاومت، مبارزه با مذهب تشیع، تفرقه‌آفکنی بین گروه‌های اصیل اسلامی و برخی هدف‌های خرد دیگر از جمله اهم اهداف تروریستها در منطقه محسوب می‌شوند.

نگاهی به اهداف گروه‌های تروریستی و اقدامات آنها نشان می‌دهد که بدون شک عربستان سعودی مهم‌ترین حامی مالی، لجستیکی، ایدئولوژیکی و تبلیغاتی گروه‌های افراطی در منطقه است. این کشور بیش از هر کشور دیگری خود را بازنده تحولات منطقه می‌بیند. وهابیت حاکم بر عربستان در نقطه مقابل تشیع و حتی برخی فرق اهل سنت قرار دارد و به دنبال برخی از منافعش از طریق تفرقه‌افکنی بین مذاهب اسلامی است.

* چرایی حمایت عربستان سعودی از گروه‌های تروریستی

در خصوص چرایی حمایت‌ عربستان از گروه‌های تکفیری و تروریستی دلایل گوناگونی مطرح است که در چند دسته می‌توان آنها را تقسیم‌بندی کرد.

در ادامه به اهم این دلایل پرداخته خواهد شد.

* وهابیت و گسترش تروریسم توسط عربستان

در میان کشورهای اسلامی و عربی، عربستان سعودی را به عنوان کشوری محافظه‌کار (اسلام بنیادگرا) می‌شناسند.

این امر به دلیل پیوند تاریخی میان «محمدبن سعود» و «شیخ محمد بن عبدالوهاب» است. پیوند این دو باعث شد ابن سعود لقب «امام» را به عنوان رئیس سیاسی - نظامی قبیله برگزیند و عبدالوهاب نیز به عنوان شیخ یک ایدئولوژی مذهبی ارائه دهد.

عربستان سعودی که دارای ساختاری قبیله‌ای است، با کمک اندیشه وهابیت اقدامات سیاسی خود را رنگ و بوی دینی می‌دهد، با بدترین نوع دیکتاتوری یعنی «دیکتاتوری دینی» را در جهان رقم بزند.

این نوع نگاه، علاوه بر داخل، به خارج نیز سرایت داده می‌شود و دیگر مذاهب اسلامی تکفیر شده و اقدامات خشن علیه آنها جایز شمرده می‌شود.

آل سعود جهت بهره‌برداری از نفوذ و تأیید علمای وهابی با گره زدن حرکت موسوم به اصلاح دین به توسعه‌طلبی سیاسی - ارضی خود، داعیه اجرای منویات محمد بن عبدالوهاب در پیمان معروف به «دو محمد» را در سر دارد.

از زمان تأسیس دولت سعودی، وهابیت فرهنگ، آموزش و پرورش و نظام قضایی آن را شکل داده در نتیجه کم و بیش بر همه تمایلات و جهات اسلام‌گرایی سنی عربستان تأثیرگذار بوده است.

محمد عبدالوهاب، مؤسس فرقه وهابیت، معتقد بود مسلمانان با فاصله گرفتن از سلف صالح، کافر و مرتد شده و باید برای اصلاح آنها همانطور که پیامبر با کفار جنگید جهاد کرد.

این اندیشه باعث گردیده که عملیات‌های تروریستی و انتحاری با هدف کمک به اسلام واقعی رشد و نمو یابد و مبارزان با نیت قربة‌‌الی الله اقدامات خویش را انجام دهند.

* نقش رویکردهای سیاسی عربستان در حمایت از تروریسم

نگاه دینی به انجام عملیات‌های تروریستی شاید بیش از آنکه مورد نظر دولتمردان باشد، در اندیشه «مبارزان میدانی» جای دارد، اما دولتمردان سعودی در ورای حمایت‌های مادی و معنوی از اقدامات تروریستی در منطقه به دنبال رسیدن به اهداف سیاسی خویش هستند.

این اهدف در 3 حوزه داخلی، منطقه‌ای و جهانی قابل بحث و تفسیر است که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

1- داخلی: فرآیند دولت - ملت سازی زنجیره‌ای از مفاهیم را با خود حمل می‌کند که هر یک می‌تواند معیارهای ارزیابی و شاخص‌های آن تلقی شوند که این فرآیند در عربستان سعودی به علت مطلقه بودن و مردمی نبودن، سعی دارد بحران‌های درونی کشورش را به بیرون سرایت دهد و اذهان مردم را از توجه به مشکلات داخلی منحرف نماید.

در ساختار سیاسی عربستان، مردم حق هیچ‌گونه دخالتی ندارند و تنها شاهد گردش نخبگان توسط عده قلیلی هستند که قدرت را در دست دارند و این عده قلیل برای منحرف کردن افکار عمومی از پیگیری حقوق اولیه‌شان سعی دارند با به هم ریختن کشورهای دموکراتیک و ایجاد ناامنی در این کشورها این قبیل کشورها را در نظر مردم‌شان کشورهایی به هم ریخته جلوه دهند تا مردم به دنبال اعتراض و نارضایتی‌های عمیق در عربستان نباشند زیرا ممکن است ناامنی جایگزین رفاه و آسایش شود.

2- منطقه‌ای: در بُعد منطقه‌ای، سیاست عربستان در هر کشوری با کشور دیگر کمی فرق می‌کند. در خصوص عراق، عربستان خود را بازنده سقوط صدام می‌داند و قدرت یافتن شیعیان را در این کشور، که سال‌ها در انزوا بودند، به ضرر قدرت منطقه‌ای خویش ارزیابی می‌کند.

همچینن با توجه به در پیش بودن انتخابات پارلمانی در عراق در ماه آوریل سال جاری میلادی، عربستان سعی دارد بر روند انتخابات آتی این کشور تأثیر بگذارد و نتایج مورد دلخواه خود را از صندوق‌های رأی بیرون بیاورد؛تلاشی که در انتخابات قبلی به نتیجه نهایی منتج نشد و «دولت قانون» با کسب 89 کرسی با ائتلاف با دیگر گروه‌ها موفق به تشکیل دولت گردید.

بنابراین عربستان تلاش دارد تا با ناکارآمد نشان دادن دولت نوری المالکی زمینه را برای به قدرت رساندن جناح مورد نظر خویش فراهم نماید. از جمله اهداف دیگر عربستان در عراق تلاش برای «سوری‌سازی» این کشور است تا بدین گونه اگر حکومت مورد دلخواه ریاض در انتخابات آتی قدرت را در دست نگرفت حکومت شیعی پیروز  انتخابات درگیر ترورها و مشکلات داخلی باشد و فرصت به چالش کشاندن ریاض را در سطح منطقه‌ای نداشته باشد.

در خصوص سوریه اوضاع به گونه‌ای دیگری است. عربستان، سوریه را حلقه واسطه جریان مقاومت در منطقه می‌داند که با سرنگونی نظام حاکم بر آن ضربه مهلکی به جریان مقاومت در منطقه وارد می‌شود.

براساس این اندیشه که توازن منطقه‌ای در سال‌های گذشته به زیان عربستان در حال شکل‌گیری بوده این کشور تلاش دارد تا جریان رقیب در منطقه را تضعیف نماید.

سوریه به محل زورآزمایی جریان مقاومت و جریان‌سازش کار در منطقه تبدیل شده است به گونه‌ای که حتی عربستان را در کنار رژیم صهیونیستی قرار داده و ملاقات‌هایی نیز بین مقامات سعودی و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

همچنین این کشور محموله‌های بسیاری را برای تروریست‌های مسلح در سوریه ارسال می‌کند تا جایی که برخی مقامات روسی نیز از خرید موشک‌های ضدهواپیما و ضد زره توسط عربستان جهت کمک به تروریست‌‌های سوریه اظهار نگرانی کرده‌اند.

در همین حال منابع اطلاعاتی آلمان اخبار حاکی از تشکیل فرماندهی نظامی یکپارچه بین ارتش آزاد سوریه و گروه‌‌های اسلامی تندرو در سه منطقه در سوریه را فاش کرد‌ه‌اند.

در همین حال منابع اطلاعاتی آلمان اخبار حاکی از تشکیل فرماندهی نظامی یکپارچه بین ارتش آزاد سوریه و گروه‌های اسلمی تندرو در سه منطقه در سوریه را فاش کرده‌اند.

استان «درعا» همجوار با مرزهای اردن و بلندی‌های اشغال شده. جولان اولین منطقه‌ای است که این فرماندهی در آن مستقر شده و تحت نظارت برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و اردن در می‌آید، اما استان‌های حوزه خلیج فارس و اردن خواهد بود، استان‌های ادلب، حلب، حمص و استان‌های شمال سوریه نیز تحت نظارت ترکیه و قطر خواهند بود.

منطقه سوم در استان ریف دمشق به ویژه در منطقه‌های غوطه شرقی و غربی تا منطقه قلمون همجوار مرز با لبنان تشکیل خواهد شد.

لبنان کشور دیگری است که عربستان درصدد به هم ریختن اوضاع داخلی آن است. بحران در  این کشور کوچک مدیترانه‌ای کاملاً وارداتی است و جریان‌های عمده سیاسی این کشور پذیرنده سیاست‌های خصمانه رقبا در منطقه شده‌اند.

عربستان سعی دارد تا با ناامن نمودن بخش‌هایی از لبنان، جریان 14 مارس را در مقابل جریان 8 مارس تقویت نماید و همچنین مانع کمک شیعیان لبنان به نظام حاکم بر سوریه شود. همچنین این کشور سعی دارد با تضعیف حزب‌الله، تشکیلاتی سنی مذهب و شبیه حزب‌الله در لبنان به وجود آورد.

ایران دیگر کشوری است که در مقابل سیاست‌های تروریستی عربستان قرار دارد و ترور رایزن فرهنگی ایران در لبنان انگشت اتهام را به سمت عربستان نشانه رفته است.

عربستان سعودی پس از جنگ 2006 بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی به شدت خود را بازنده تحولات منطقه‌ای در قبال جمهوری اسلایم ایران می‌بیند. این کشور که روزی رقیب ایران در منطقه بود، پس از باخت‌های پی‌درپی، به دشمن ایران در منطقه تبدیل شده و تلاش دارد تا با ضربه به جریان مقاومت، بیش از همه ایران را در موضع ضعف قرار دهد.

بنابراین علاوه بر عواملی که برای عراق، سوریه و لبنان مطرح شد، مهم‌ترین عامل مشترک همه کشورهای فوق‌الذکر تضعیف جایگاه ایران در منطقه است. سوریه و عراق و برخی جریان‌های مورد حمایت ایران در لبنان به منزله بازوهای پرقدرت ایران در منطقه‌اند که سعودی‌ها تلاش دارند این بازوها را از کار بیندازد و مهره‌های خود را بر آنها حاکم نمایند.

3- جهانی: در رویکردهای سیاست‌های تروریستی عربستان، رنگ و بوی رویکردهای جهانی نیز مشاهده می‌شود.

عربستان از رویکرد جدید آمریکا در قبال ایران در خصوص موضوع هسته‌ای و همچنین از رویکرد ایالات متحده در قبال سوریه ناراضی است و این امر باعث شده که این کشور با انجام اقدامات تروریستی به دنبال به شکست کشاندن سیاست‌های آمریکا در منطقه باشد.

در واقع عربستان سعی دارد با گسترش عملیات‌های تروریستی در سوریه، آمریکا را به حمله نظامی به این کشور ترغیب نماید و همچنین با انجام عملیات‌های تروریستی در عراق آمریکا را به حمایت از جناح مورد حمایت عربستان در این کشور مجبور کند.

در خصوص روسیه نیز عربستان بر این عقیده است که اگر حمایت‌های این کشور از نظام اسد نبود نظام حاکم بر سوریه تاکنون سقوط می‌شد. بنابراین عربستان سعی دارد تا به روسیه تفهیم کند که اگر به حمایت‌های خود از اسد ادامه دهد، باید منتظر انجام اقدامات تروریستی در داخل خاک خود باشد.

* سخن آخر

امروز عربستان بیش از هر زمان دیگری از اقدامات تروریستی در منطقه حمایت می‌کند و سعی دارد تا اهداف نامشروع سیاسی خود را از طریق بمب و مواد منفجره تأمین کند به گونه‌ای که نسل دوم تروریست‌ها پس از طالبان و القاعده در سال‌های ابتدایی هزاره جدید میلادی در حال متولد شدن است.

عربستان سعودی با دلارهای سرشار نفتی همچنان به صدور تروریسم به دیگر کشورهای منطقه ادامه می‌دهد و تلاش دارد تا کشورهای فرامنطقه‌ای را با سیاست‌‌های منطقه‌ای خود همراه نماید، اما ممکن است روزی گرو‌ه‌های تروریستی مثل داعش به عربستان سرازیر شوند و این کشور خود گرفتار گروه‌‌های تروریستی شود.

نکته دیگر اینکه مهم‌ترین هدف عربستان در پیگیری سیاست‌های تروریستی در منطقه به چالش کشاندن قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

عربستان بیش از هر زمان دیگری توازن قدرت در منطقه را به ضرر خود می‌بیند و مهم‌ترین رقیب خود را برنده تحولات منطقه‌ای می‌داند و به این دلیل سعی دارد با حمایت از تروریسم، این توازن را به سود خود و به زیان ایران بر هم بزند.

در نهایت اینکه منافع ایران و برخی کشورهای فرامنطقه‌ای از جمله ایالات متحده در قبال اقدامات تروریستی عربستان اگر «مشترک» نباشد، «موازی» است و ایران و آمریکا هر دو از اقدامات خطرناک عربستان در منطقه احساس نارضایتی می‌کنند که این موضوع می‌تواند همانند زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال 1380 دلیلی برای هماهنگی بیشتر سیاست‌های 2 کشور در قبال اقدامات  تروریستی عربستان باشد، خصوصاً اینکه دولتمردان آمریکایی بیش از هر زمان دیگری از سردرگمی در قبال حمایت و یا عدم حمایت از حکومت دیکتاتوری سعودی رنج می‌برند.

  • احمدپیری

فرمانده قرارگاه کربلا گفت :شهید مجتبی زکوی زاده به تکلیف خود عمل کرد و حاضر شد جان خود را در طبق اخلاص بگذارد و از حرم حضرت زینب دفاع کند .

، سردار احمد خادم سیدالشهدا در مراسم تشییع اولین شهید مدافع حرم باغملک مجتبی زکوی زاده اظهار داشت : شهید مجتبی زکوی زاده به تکلیف خود عمل کرد و حاضر شد جان خود را در طبق اخلاص بگذارد و از حرم حضرت زینب دفاع کند .

.

فرمانده قرارگاه کربلا با اشاره به اینکه امام راحل و سید و سالار شهدا به تکلیف خود عمل کردند و به قربانگاه عشق رفتند ادامه داد : خیلی از شما در اربعین امسال کربلا بودید و حدود ۲۶ میلیون نفر در اربعین حسینی عزاداری کردند، چه چیزی باعث می شود آنها دور هم جمع شوند.

.

وی افزود : اعتقاد ما این است امام زمان (عج)ظهور می کند و فریاد انا المهدی سر می دهد و این ندایی ست که در دل مومنین افتاده و از کشورهای مختلف در این راهپیمایی شرکت کنند این یک کار امام زمانی ست ، همه اینها برای ظهور امام زمان (عج) لشکر می شوند و آمادگی خود را اعلام می کنند .

.

سردار خادم سیدالشهدا خاطرنشان کرد: با چندین نفر از ارتش عراق صحبت می کردم می گفتند آیت الله خامنه ای و قاسم سلیمانی کشور ما را نجات داد چرا که گروه های داعش تا ۲۰ کیلومتری کربلا آمده بودند و بغداد را محاصره کردند.

.

فرمانده قرارگاه کربلا پیام یکی از فرماندهان در سوریه را بازگو کرد و گفت : آقای رضاییان فرمانده ای در قنیطره گفت سلام مرا به مردم برسانید و ما از تاسوعا تا الان ۷۰۰ داعشی را کشتیم .

.

وی به عملیات کربلای ۵ اشاره کرد و گفت : در عملیات کربلای ۵ در باغملک ۲۰ شهید را تشییع کردید ولی در این ۵ سال جنگ ، از اول جنگ تا الان ۲۴ شهید دادیم .

.

سردار خادم سیدالشهدا دستاورد ۵ سال جنگ را این چنین بیان کرد :در این ۵ سال ۲۴ شهید با دستاورد اینکه توانستیم حزب الله لبنان و عراق ، سوریه ، نیروهای پاکستانی و افغانی را جمع کنیم و ایران بعنوان محور با نیروهای شجاع و زبده اینها را حرکت دهند و به گروه های داعشی حمله ور شوند .

.

وی ادامه داد: اگر این بچه ها و حزب الله نبودند این گروه تکفیری به حکومت تکفیری تبدیل می شد و باید در شلمچه با آنها می جنگیدیم .

.

فرمانده قرارگاه کربلا با بیان اینکه همه می دانند ایران چه قدرتی دارد اظهار داشت : ما توانستیم یک کشور ابر قدرت را با خودمان همگام کنیم و شهدای مدافع حرم ما توانستند این گروه های تکفیری را تجزیه کنند .

.

وی افزود : امروز هم جبهه النصره هم گروه های تکفیری به جان هم افتادند و در حال فرار از منطقه هستند بخاطر این تکاورهای ماست .

.

سردار در پایان صحبت خود خاطر نشان کرد : ان شالله به دست رزمنده های ما سر آنها یک به یک بریده می شود و این بستگی به وحدت ، انسجام و حضور ما در صحنه دارد و اینکه ما هم به تکلیف مان عمل کنیم و خدا راشاکریم روحیه شهادت طلبی در این جوانان وجود دارد ، دعا کنیم این ها پیروز شوند.

.

شهید مجتبی زکوی زاده از شهدای مدافع حرم و اولین شهید مدافع حرم باغملکی یکی دیگر از فرزندان استان خوزستان در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در ایام اربعین حسینی است که خون پاکش به زمین ریخت و تا ابد زنده شد.باغملک نیوز

  • احمدپیری

خبر مهم فرمانده سپاه قدس برای سران رژیم صهیونیستی

احمدپیری | دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر
 حافظان ولایت خبر مهم فرمانده سپاه قدس برای سران رژیم صهیونیستی
یک منبع نزدیک به سرلشکر حاج قاسم سلیمانی از قول وی خطاب به سران رژیم صهیونیستی گفت:همان گونه که «سنگ» به موشک 100 کیلومتری تبدیل شد، به زودی قدرت تولید موشک مقاومت به برد 400 کیلومتری خواهد رسید.
به این مطلب امتیاز دهید
1 4

جام گیشه؛

 یک منبع نزدیک و مطلع  از قول سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به شبکه المیادین گفت:رژیم صهیونیستی با اقداماتی شبیه آنچه در حومه دمشق انجام داد، نمی تواند هیچ خللی در قدرت مقاومت ایجاد کند.
حاج قاسم سلیمانی:برد موشک‌های مقاومت بزودی به 400 کیلومتر خواهد رسید

این منبع مطلع از قول سردار سلیمانی افزوده است:همان طور که «سنگ» به موشک 100 کیلومتری تبدیل شد، به زودی و با عنایت خداوند متعال، قدرت تولید موشک مقاومت با سر جنگی در داخل را به برد 400 کیلومتری خواهیم رساند.

مشرق

  • احمدپیری

۵۷۰  نفر در ۱۰ سال گذشته بر اثر تصادف در جاده هراز جان باختند

  حافظان ولایت - مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ تعداد ۵۷۰ نفر در اثر تصادفات رانندگی در جاده هراز جان خود را از دست دادند.

علی عباسی افزود: سال ۱۳۹۲ با تعداد ۷۸ نفر، سال ۱۳۹۰ با تعداد ۷۶ نفر و سال ۱۳۸۸ با تعداد ۶۹ به ترتیب بیشترین و سال ۱۳۹۱ با ۴۶ نفر کمترین تعداد کشته در اثر تصادفات رانندگی در جاده هراز به ثبت رسید.

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها، سازمان پزشکی قانونی متولی اعلام کشته‌های ناشی از تصادفات است و برای پزشکی قانونی مشخص نیست چرا همه سازمان‌ها دوست دارند آمار عملکرد بدهند و کشته‌های تصادفات جاده‌ای را اشتباه (کم با زیاد) اعلام کنند، درصورتی‌که این آمار مختص به پزشکی قانونی است.

وی تصریح کرد: پزشکی قانونی چون تنها مرجع صدور مجوز دفن برای کشته‌شدگان تصادفات است، همیشه از دیگر سازمان‌ها بااحتیاط و دقت بیشتری آمار کشته‌شدگان را اعلام می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: هیچ فردی که بر اساس تصادف از دنیا برود، بدون مجوز پزشکی قانونی دفن نمی‌شود، برای همین، پزشکی قانونی بیشترین و دقیق‌ترین آمار تلفات جاده را دارد و طبق قانون اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در هفت‌ماهه سال جاری تعداد ۴۹ نفر در شهرستان آمل در اثر تصادفات رانندگی کشته شدن که از این تعداد ۴۰ نفر در محور برون‌شهری و مابقی در محور درون‌شهری به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: سال ۱۳۸۵ تعداد ۶۳ نفر، سال ۱۳۸۶ تعداد ۵۰ نفر، سال ۱۳۸۷ تعداد ۵۸ نفر، سال ۱۳۸۸ تعداد ۶۹ نفر، سال ۱۳۸۹ تعداد ۶۶ نفر، سال ۱۳۹۰ تعداد ۷۶ نفر، سال ۱۳۹۱ تعداد ۴۶ نفر، سال ۱۳۹۲ تعداد ۷۸ نفر، سال ۱۳۹۳ تعداد ۶۴ نفر در جاده هراز جان خود را از دست دادند.

به گزارش مهر، چهارشنبه گذشته بر اثر سقوط مینی بوس حامل زائران حرم حسینی در جاده هراز ۱۲ نفر کشته شدند. حوادث

  • احمدپیری

ماجرای دختری که به دلیل ازدواج اجباری روی خودش اسید پاشید

احمدپیری | دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از طراحی سناریوی اسید پاشی روز گذشته در محله نازی اباد توسط قربانی حادثه خبر داد.
  از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 14 روز یکشنبه 15 آذرماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره اسید پاشی در یکی از کوچه های فرعی خیابان بهمن یار به کلانتری 130 نازی آباد اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر اولیه مبنی بر اسیدپاشی بر روی یک دختر جوان 21 ساله، بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی و مرجع قضایی اعلام و به دستور سرپرست دادسرای امور جنایی پرونده مقدماتی با موضوع اسیدپاشی تشکیل و پرونده در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با حضور در محل اسیدپاشی اقدام به تحقیقات میدانی کرده و آثار اسید بر روی آسفالت زمین و همچنین یک بطری حاوی مقداری اسید را در نزدیکی محل اسیدپاشی کشف می کنند.

همزمان، تیم دیگری از کارآگاهان اداره شانزدهم در بیمارستان حاضر و به تحقیق از دختر جوان پرداختند که از ناحیه سر و دو دست مورد سوختگی ناشی از اسید قرار گرفته بود.

براساس این گزارش، این دختر جوان به نام «م» در اظهارات اولیه مدعی شد که توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ مورد اسیدپاشی قرار گرفته اما در ادامه تحقیقات تمامی اظهاراتش در این خصوص را تکذیب نمود و عنوان کرد که اسیدپاشی را شخصا انجام داده است.

وی در خصوص انگیزه خود از اقدام به اسیدپاشی بر روی خود گفت: بر خلاف میل با یکی از بستگان نزدیک خود بنام «ح» عقد کردم اما من قصد زندگی با پسر مورد علاقه خود به نام« امید» را داشتم و چون «ح» حاضر به طلاق نشد تصمیم گرفتم خود را با اسید بسوزانم و سپس با «امید» به زندگی خود ادامه دهم.

این دختر جوان افزود: موضوع اسیدپاشی را با امید در میان گذاشتم و نهایتا پس از تهیه اسید توسط وی ، در داخل کوچه اقدام به اسیدپاشی بر روی دست ها و سر خود کرده و پس از آن عنوان کردم که مورد اسیدپاشی قرار گرفته ام .

با توجه به اظهارات «م» در خصوص تهیه اسید توسط «امید» وی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و تحقیقات از وی آغاز شد.

امید با تأیید آخرین اظهارات «م» به کارآگاهان گفت : «م» موضوع اسیدپاشی بر روی خودش را مطرح کرد اما من با آن مخالفت کردم که با اصرار وی اقدام به تهیه اسید در هشتم آذر ماه کرده و از طریق یکی از دوستان وی به نام مریم متوجه حادثه دیشب شدم.

مریم نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از چندی پیش و در صحبت های خصوصی مابین خود با«م» فهمیدم که او علاقه ای به همسرش ندارد و قصد دارد با آسیب زدن به خود از همسرش طلاق بگیرد.

وی با تأکید بر این موضوع که از تهیه اسید توسط امید و طراحی اسیدپاشی هیچ اطلاعی نداشته، به کارآگاهان گفت: در زمان اسیدپاشی در تهران حضور نداشتم و پس از تماس خانواده «م» موضوع را فهمیدم و سپس با امید تماس گرفتم که وی نیز مدعی شد که از این حادثه خبر ندارد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این موضوع که مصدوم حادثه همچنان جهت اقدامات درمانی در بیمارستان بستری است، تصریح کرد: امید در آخرین اظهاراتش به کاراگاهان مدعی شده که با وعده طلاق گرفتن 'م' از همسرش، حاضر به تهیه اسید برای وی شده است. حوادث

  • احمدپیری

بهترین بازیکن آسیا در کنار ستاره سینما + عکس

احمدپیری | شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر
 کلینیک پزشک استقلال در روزهای اخیر میزبان بسیاری از چهره‌های ورزشی و حتی غیر ورزشی است.
پرویز پرستویی امروز با حضور در کلینیک دکتر نوروزی به مداوای کتف خود پرداخت.

پرویز پرستویی از اساتید بازیگری سینما و تلویزیون ایران به علت درد از ناحیه کتف امروز به کلینیک دکتر نوروزی، پزشک استقلال مراجعه کرد.

نوروزی که از پزشکان متبحر به حساب می آید امروز نکات لازم و طول درمان را برای پرستویی مشخص کرد.

همچنین وحید شمسایی که چند هفته‌ای است با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند برای درمان پای خود به کلینیک دکتر نوروزی مراجعه کرده بود و به این ترتیب آقای گل جهان با یکی از بازیگران و اساتید سینما روبرو شد.




 اخبار ورزشیبهترین بازیکن آسیا در کنار ستاره سینما + عکس

  • احمدپیری

گزارش نهایی حادثه دلخراش هراز +اسامی

احمدپیری | پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۲ ق.ظ | ۰ نظر

    حافظان ولایت پس از حادثه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی که در محور هراز اتفاق افتاد 12 زائر کشته و مفقود شده و 6 زائر مجروح هستند.

ظهر چهارشنبه حادثه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی به اعماق دره وانا در محور هراز از سمت تهران به آمل خبری ناگوار بود که نه فقط فریدونکناری‌ها و مردم مازندران بلکه دیگر هم‌وطنان‌مان را نیز مبهوت کرد.

مینی‌بوس حامل این زائران که با اعلام پلیس‌راه سرعت مطمئنه نداشت، اسیر لغزندگی محور هراز شد و پس از لغزش سطح جاده به دیواره کناری برخورد کرده و به ته دره سقوط کرد.

این مینی‌بوس 18 سرنشین داشت که همگی مرد و البته دو نفر از آن‌ها مجرد و بقیه متاهل بودند.

این کاروان عاشق اباعبدالله‎الحسین (ع) در روزهای پایانی ماه گذشته از روستای جزین بخش مرکزی فریدونکنار عازم کربلا شده بودند و امروز قصد بازگشت به منازل خود را داشتند.

پس از سقوط مرگبار مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی به دره وانا همه وسایل و سوغاتی‌ها در سطح دره و رودخانه پخش شد.

کربلایی محمد کاظمی راننده این خودرو بود که در دم جان باخت.

مهران زابلی نیز از دیگر جان باختگان این حادثه رانندگی است که گفته می‌شود اهل آمل است.

شمس‌الله، مهدی، پرویز و صمد نیکزاد نیز از اقوامی هستند که گروهی در این مسافرت حضور داشتند و هم اکنون فوت شدند.

محمد و حسن کاظمی نیز به همراه حسن آغاسی‌پور از جمله کسانی هستند که به زیارت کربلای معلی نائل آمدند و سپس در راه بازگشت به خانه و کاشانه خود مهاجر ثارالله لقب گرفته و دعوت حق را لبیک گفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل در اعلام آخرین آمار از این سانحه رانندگی گفت: در مجموع این مینی‌بوس 18 مسافر داشت که 7 نفر از آنها مجروح شده و به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند.

جمشید نیک‌زاد ادامه داد: یک نفر از افراد مجروح منتقل شده به بیمارستان جان باخت.

وی بیان کرد: در مجموع این حادثه 12 فوتی داشت که تاکنون جسد هفت نفر از زائران کربلای حسینی پیدا شده و جست‌وجو برای یافتن پنج جان‌باخته دیگر ادامه دارد.

زلفعلی محمودی، مرتضی و فریدون کاظمی جزو مفقودان سانحه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی به شمار می‌آیند.

* مصدومیت کارمند فرمانداری فریدونکنار در سانحه سقوط مینی‌بوس

سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونکنار در گفت‌وگو با فارس خبر حضور کارمند این نهاد را در سانحه مینی‌بوس محور هراز تایید کرده است.

مهرداد ابراهیمی گفت: تاکنون 12 فوتی، 6 مجروح این حادثه قطعی شده، که پنج تن از این 12 فوتی مفقود هستند.

رئیس شورای اسلامی روستای جزین فریدونکنار نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: مینی‌بوس حامل 18 زائر کربلای معلی که از تهران به سمت آمل در محور هراز در حال تردد بود دچار حادثه دلخراش شده و باعث بروز مصیبت بزرگی در روز اربعین حسینی شد.

* نائب‌رئیس شورای روستای جزین نیز در محور هراز جان‌باخت

علی نیکزاد افزود: در این حادثه دلخراش کربلایی حسن کاظمی نائب‌رئیس شورای اسلامی روستای جزین دعوت حق را لبیک گفت.

وی تصریح کرد: کربلایی رضا اصغری همکار خدماتی فرمانداری شهرستان فریدونکنار نیز در این مینی‌بوس بوده که دچار مصدومیت جدی شده است.

نیکزاد ادامه داد: کربلایی رضا اصغری که از ناحیه پا دچار شکستگی شده هم‌اکنون در بیمارستان 17 شهریور شهرستان آمل بستری است.

وی بیان کرد: مینی‌بوس حامل زائران کربلای معلی که از روستای جزین بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار از این سفر باز می‌گشت، در منطقه وانا دچار سانحه شده و به قعر دره‌ای که به رودخانه هراز منتهی می‌شد سقوط کرد.

رئیس سازمان آرامستان شهرداری آمل نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: تاکنون هفت جسد از جان‌باختگان حادثه سقوط مینی‌بوس حامل زائران کربلا در محور هراز تحویل سردخانه شهرستان امام‌زاده عبدالله شد.

محمد مقدس اظهار کرد: مینی‌بوس حامل 18 نفر از زائران کاروان پیاده اربعین حسینی که از شهرستان فریدونکنار حرکت کرده بودند بعد از ظهر امروز دچار حادثه رانندگی شده در منطقه وانا که در کیلومتر 65 محور مواصلاتی هراز قرار دارد، به عمق دره سقوط کرد.

وی گفت: با توجه به اعزام افراد حاضر در سر صحنه حادثه رانندگی، پنج نفر از سرنشینان مفقود بوده و احتمال می‌دهند که به داخل رودخانه مجاور دره سقوط کرده باشند. حوادث

  • احمدپیری

بوشهر در سوگ اربعین حسینی

احمدپیری | پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت به همین مناسبت صبح روز چهارشنبه مردم ولایتمدار بوشهر در قالب هیات های عزاداری و سینه زنی سنتی به همراه سنج و دمام از میدان قدس تا مصلای نماز جمعه در سوگ سومین اختر تابناک امامت و ولایت و یاران باوفایش عزاداری کردند.
شیفتگان راه حق و حقیقت در استان بوشهر با شرکت در آئین هایی که به همین مناسبت در حسینیه ها، تکیه ها و مسجدهای این استان برگزار شد با آرمان های سرور و سالار شهیدان تجدید میثاق کردند.
شماری از سوگواران حسینی نیز در استان بوشهر با تهیه و توزیع غذاهای نذری بین عزاداران در زنده نگه داشتن قیام کربلا خدمت و بندگی خود را در عمل نشان دادند.
حضور جوانان و نوجوانان که سیاه پوش بودند در آیین های عزاداری و دسته های سوگواری جلوه خاصی به این آیین باشکوه و معنوی داده بود.
دراین مراسم، عزاداران حسینی دعای زیارت اربعین حضرت امام حسین (ع) را در بین اقامه دو نماز جماعت ظهر و عصر به جا آوردند.
رئیس شورای هیات های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: امسال 230 هیات مذهبی این شهرستان در برگزاری عزاداری اربعین حسینی مشارکت دارند.
سید ناصرفاطمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال در اربعین حسینی 167هیات مذهبی به صورت متمرکز در شهربوشهر از میدان قدس تا مصلی نماز جمعه با عزاداری این مناسبت بزرگ را گرامی داشتند.
وی اضافه کرد: این مراسم در شهر عالیشهربا مشارکت فعال 10 هیات مذهبی این شهر و در شهر چغادک با حضور 13 هیات مذهبی با حضور عاشقان سالار شهیدان برگزار می شود.
وی ادامه داد:همچنین در بخش مرکزی شهرستان بوشهر مراسم روز اربعین حسینی با حضور اعضای بیش از 40 هیات مذهبی در مساجد، تکایا و حسینیه های بخش انجام می شود.
رئیس شورای هیئت های مذهبی استان بوشهر نیز گفت: امسال بیش از 20 هزار نفر از استان بوشهر برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین اعزام شدند.
نوشاد نوشادی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال یکهزار برنامه در اربعین حسینی در استان بوشهر برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برپایی 200 ایستگاه صلواتی ویژه اربعین و برگزاری زیارت اربعین در مصلی ها، مسجدها و حسینیه ها، حرکت های دسته جمعی، مداحی و روضه خوانی از جمله برنامه های اربعین حسینی در استان بوشهر است.

منبع: ایرنا
  • احمدپیری

تکرار ماجرای سیب زمینی در فریدن اصفهان!

احمدپیری | پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر
   حافظان ولایت کشاورزان فریدن در حالی امسال زمین‌های زراعی خود را به کشت سیب‌زمینی اختصاص دادند که به دلیل نبود بازار خرید و زیر بار نرفتن دولت برای خرید، 80 هزار تن سیب زمینی روی دست این کشاورزان مانده است.
به گزارش تابناک اصفهان، کشاورزان فریدن امسال درحالی زمین‌های زراعی خود را به کشت سیب‌زمینی اختصاص دادند که پس از به بار نشستن محصولاتشان با عدم خرید محصولات از سوی دولت مواجه شدند و همین امر سبب شد 80 هزار تن سیب‌زمینی روی دست کشاورزانی بماند که تمام خرج زندگی خود را و یک سال از بهای عمرشان را با امید به فروش تولید سیب‌زمینی خود گذاشته بودند.

کشاورزان اظهار کردند حتی ما حاضریم که به نصف قیمت سیب‌زمینی‌ها خود را به فروش برسانیم اما هنوز هیچ یک از ارگان‌های حامی کشاورزان اقدامی در جهت حمایت از کشاورزان و خرید محصولات انجام ندادند.

احمد عبداللهی عضو سابق شورای اسلامی شهر دامنه که از کشاورزان شهرستان دامنه است، در این باره افزود: سال‌هاست که محصولات و الگوی کشت انجام‌شده در شهر دامنه با شکست مواجه شده است و کشاورزان باوجود تولید محصولات مناسب برای فروش دچار مشکل شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دولت قبلی نیز با چنین مشکلی مواجه شدیم و به دلیل انباشت سیب‌زمینی روی دست کشاورزان اقدام به عرضه سیب‌زمینی رایگان بین مردم کردند اما همچنان تجربه از این کار گرفته نشد و اینبار نیز با چنین مشکلی مواجه شدیم اما اینبار دولت یک گام عقب تر رفته است و حتی زیر بار خرید از کشاورزان و توزیع رایگان آن بین مردم نرفت و حتی شاهد بودیم که چند تن سیب زمینی به راحتی معدوم شد.

به طور قطع رویداد هر واقع تلخ باید تجربه‌ای باشد که حتی مشابه آن انجام نگیرد چه برسد به اینکه آن واقع در فاصله چند سال دو بار تکرار شود و اینکه چه کسی یا کسانی باید پاسخگویی اینگونه اهمال کاری‌ها باشند قدری قابل تامل است.
  • احمدپیری

احتمال لغو حکم اعدام آیت الله النمر

احمدپیری | پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۵ ق.ظ | ۰ نظر
   حافظان ولایت مهدی الصمیدعی شیخ اهل تسنن اعلام کرد که ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با عفو شیخ نمر النمر روحانی شیعه موافقت کرد؛ خبری که هنوز مقامات رسمی عربستان سعودی آن را تائید نکردند.

 تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، «مهدی الصمیدعی» شیخ اهل تسنن عراق اظهار داشت، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با درخواست عفو شیخ نمر النمر روحانی شیعه محکوم به اعدام، موافقت کرد.

الصمیدعی در اظهاراتی مطبوعاتی توضیح داد که درخواست عفو شیخ نمر را به ملک سلمان تحویل دادیم و «او به منظور حفظ و حدت مسلمانان و جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به آنان با درخواست ما موافقت کرد».

وی با بیان اینکه از حمایت گسترده اهل تسنن برخوردار است، ضمن اشاره به ارسال نامه فوری به پادشاه عربستان مبنی بر درخواست موافقت با عفو شیخ نمر گفت که این اقدام به نفع کشور بوده و از فساد جلوگیری می کند.

بر اساس این گزارش، در نامه به ملک سلمان آمده است: ما اهل تسنن عراق درخواست عفو شیخ نمر را مطرح کرده و امیدواریم این کار موجب ثبات و احقاق حقوق و برطرف شدن ظلم و برپایی عدل شود و کینه و نفرت را به برادری و دوستی تبدیل کند.

هنوز مسئولان سعودی صحت این خبر را تایید نکره اند.

این در حالی است که دادگاه عربستان در سال 2014 ضمن محکوم کردن شیخ نمر النمر به « فتنه انگیزی» در کشور، حکم اعدام او را صادر کرد.

در این میان منابع آگاه در جمعیت فقهی روحانیون سرشناس اهل تسنن عراق اظهار داشتند که شیخ مهدی الصمیدعی در تلاش برای جلب رضایت دولت است به این امید که پست مفتی اهل تسنن عراق به او سپرده شود.

این در حالی است که نبود توافق بر سر تعیین یک نفر به عنوان مفتی اهل تسنن عراق موجب شده است این پست ‌سال‌ها خالی بماند. سوک
  • احمدپیری

ابتکار و اوباما در یک عکس

احمدپیری | پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر
   حافظان ولایت معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آب و هوایی پاریس شرکت کرده بود، در عکس دسته جمعی سران حاضر در اجلاس، پشت سر باراک اواما دیده می‌شود.

 
وقتی ابتکار و اوباما باهم عکس میگیرند (+عکس)
سوک
  • احمدپیری

گزارش تصویری از مراسم تعزیه اربعین حسینی در دبستان عفت

احمدپیری | سه شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

  • احمدپیری