حافظان ولایت

پایگاه خبری حافظان ولایت

۱۰۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

حافظان ولایت  نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس با فرمانده ناحیه امام علی جناب سرهنگ ملاکی یکشنبه مورخ 94/6/29 صورت گرفت. در اول مراسم قران کریم تلاوت گردید . سپس جناب سرهنگ ملاکی  افزودند: ضمن خوش آمد گویی خدمت اصاحب رسانه که دعوت ما را پذیرفتند و حضور به عمل آوردند. همچنین هفته دفاع مقدس را گرامی میدارم.

حافظان ولایت حدیث هشت سال دفاع مقدس و مقاومت و مظلومیت ملتی که قله های سربلند ایثار و حماسه شرف را در راه دفاع از کیان مکتب انقلاب و میهن اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

سرهنگ ملاکی : دفاع مقدس در واقع سراسر افتخار و خیر و برکت برای مردم ایران زمین است و همین طور که حضرت امام فرمودند: ما ، در جنگ تحمیلی اُبهت شرق و غرب را شکستیم. همین طور که مقام معظم رهبری می فرمایند : هشت سال دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است.

حافظان ولایت : شما تا چه اندازه به هنرمندان شهرستان کمک کردید ؟

سرهنگ ملاکی : ما با ارتباطی که با مسولان اداره فرهنگ و ارشاد داشته ایم : درواقع غرفه ای در نمایشگاه مرکزی شهر اهرم به هنرمندان شهرستان خواهیم داد تا هنر های خود و دست آورد های خود را به نمایش بگزارند.

و در پایان مراسم هدایایی از طرف سپاه امام علی (ع) به اصحاب رسانه تعلق گرفت.

  • احمدپیری

جذب ۵۲ درصد دانشجوی بومی در دانشگاه علوم پزشکی بوشه

احمدپیری | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت: علیرضا رئیسیظهر یکشنبه در شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: سیستم آموزشی هر کشور، متاثر از ارتباطات و سیاست گذاری است که منجر به مهمترین توسعه که همان توسعه منابع و نیروی انسانی است، می شود.وی با بیان اینکه تحقق توسعه نیروی انسانی موجب توسعه کشور می شود، افزود: با رویکرد جدید که در استان وجود دارد و توجه خوب مسئولان ارشد استان به آموزش و حمایت از مراکز آموزشی آیند و تحقق این امر روشن خواهد بود.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرخاطرنشان کرد: با توجه به منابع عظیم نفت، گاز، دریانوردی و صیادی دراستان، رشته ها باید بر این اساس انتخاب شود که در پایان تحصیل اشتغال فرد تضمین و فرد نخبه موجب رشد و توسعه در این بخش ها شود.رئیسی با اشاره به اینکه گام چهارم نظام سلامت آموزش است، عنوان کرد: پنج دانشکده علوم پزشکی در استان وجود دارد که در ۳۰ رشته و ورودی امسال ۶۸۰ دانشجو بوده است.وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد از دانشجویان جذب شده بومی هستند، گفت: اگر می خواهیم پزشکان در استان ماندگار شوند باید افراد بومی بیشتری در این دانشگاه جذب کنیم.وی از سرمایه گذاری در رشته های تخصصی در استان خبر داد و افزود: سه رشته تخصصی بیماری های داخلی، جراحی و پزشکی اجتماعی از سال تحصیلی جدید به رشته ها اضافه شده است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به نیاز این دانشگاه به تجهیز و تکمیل زیرساخت های آموزشی، عنوان کرد: با توجه به اینکه ضمیمه آموزش در این دانشگاه کارورزی است، می طلبد مسئولان در این زمینه توجه ویژه داشته باشند. چهل کلاغ

  • احمدپیری

وصیت نامه اول شهید کمیل صفری تبار

احمدپیری | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت : بسم الله الرحمن الرحیمسلاماول حرفم را با یکی از اشعار حافظ که خیلی به آن علاقه دارم شروع میکنمدرد عشقی کشیده ام که نپرس زهر هجری چشیده ام که مپرسگشته ام در جهان و آخر کار دلبری برگزیده ام که نپرسسوی من لب چه می گزی که مگو لب لعلی گزیده ام که مپرسگفتند که هر مسلمانی باید یک وصیت نامه داشته باشد منم این وقت شب نمی دونم چی شد که یکدفعه این زد به سرم که برم وصیت نامه بنویسم شاید به نظر شما حرفهایم و مخصوصا این خط خرچنگ قورباغه من خنده دار باشد بازی سرنوشت که این حرفها را نمی شناسد اول از همه از پدر و مادر عزیزم تشکر می کنم بابت این همه زحمات که در حق بنده قدر نشناس داشته اند شنیده بودم که فرمانده های ما گفتند دست پدر ومادر را بایدبوسید ومن هم چند بار قصد چنین کاری را داشتم که یک بار به شوخی توانستم دست پدرم را ببوسم البته پدرم اجازه نمی داد که دستش را ببوسم وبالاخره با چند ترفند پاسداری توانستم به مقصود خود برسم و از مادر نیز چند بار خواستم که اجازه بدهد تا دستو پای او را ببوسم و ایندفعه هم با چند ترفند پاسداری توانستم پای مادر را ببوسم . خوب بریم سر بقیه مطلب که من مال و اموالی ندارم که بگم این مال داداشم و این یکی برای فلانی ، فقط چند توصیه به خواهرانم دارم که خیلی خیلی دوستشان دارم اول اینکه حجاب را رعایت کنند چون شهدای ما برای حفظ ناموس و حفظ اسلام شهید شدند تا حتی یک تار موی ناموس آنها را نا محرم نگاه نکند چه برسد به اینکه بیگانه ها بخواهند نگاه کج به آنها داشته باشند .منظورم از حجاب این است که حتی یک تار مویخود را در معرض دید نامحرم قرار ندهید دوم اینکه فرزندان خود را طوری تربیت کنید که با روحیه ایثار و انفاق وگذشت از جان خود در راه خداوند تبارک و تعالی بزرگ شوند و طبق فرمایش امام عزیز و راحلمان که می گوید از دامن زن مرد به معراج می رود .در اینجا جا دارد که بگویممن از اول به عشق شهادت وارد سپاه شدمولی وقتی وارد مادیات آن می شوی منظورم این است که غرق مادیات شوی فکر شهادت کم رنگ می شه من آنقدر غرق گناه هستم که خجالت می کشم از خدا طلب کنم توی ذهنم فکر می کنم که خدا به من می گه این همه گناه کردی الان شهات می خوای که هر چی گناه کردی یکدفعه پاک بشه، البته فکر مثبت تو ذهنم می آد که می گه خدا آنقدر رحمان و رحیم هست که با توبه)صد بار شکستیم حق خودشو می بخشه ولیحق الناس می مونه که این مردم هستند اون دنیا یقه ما را میگیرند، در اینجا از تمام کسانی که به گردن بنده حقیر حقی دارند می خواهم که حلالم کنند چون اگر یکی را در این دنیا حلال کنند مطمئن باشند که شخص دیگری هست که اون دنیا حلالش کنه، اگر هم ما را البته بگویم بنده حقیر را بهتر است، حلال نکردند وعده ما قیامت ان شاالله که آقامون امام حسین)ع( شفاعت ما رو بکنه که از سر تقصیر ما بگذرین. احساس کردم این مطلب را اینجا ذکر کنم:من خیلی به حضرت زهرا)س( علاقه داشتم طوری که هر وقت به فکرش می افتم اشکم جاری می شود و از این خانم بزرگوار می خواهم که از خدا بخواد که از سر تقصیر ما بگذره تا هر چه زودتر به اون عشقکه وارد سپاه شدم برسم. شهادت شهادت شهادت.در آخر با یک دعا حرفهایم را به پایان می رسونم:الللم   عجل لولیک الفرج والعافة والنصر و جعلنا من خیر اعوانه و انصاره والمستشهدین بین یده.آمین یا رب العالم: حافظان ولایت 8

  • احمدپیری

بلندترین پای دنیا از آنِ کیست؟+تصاویر

احمدپیری | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ | ۰ نظر
   حافظان ولایت زمانی که جیسون آُرلاندو رودریگَز هِرناندز در خیابان‌های محل سکونتش، ماراکای در ونزوئلا، قدم می‌زند، به‌راحتی می‌توان رد او را گرفت و پیدایش کرد! چون پای راست او 3.79 اینچ و پای چپ که البته کمی کوتاه‌تر است، 1 فوت و 3.59 اینچ است.



 سوک
  • احمدپیری

داعش روزانه ۵۰ عراقی را در نینوا اعدام می‌کند

احمدپیری | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۱ ق.ظ | ۰ نظر
  حافظان ولایت نماینده پارلمان عراق اعلام کرد عناصر تروریستی تکفیری داعش روزانه به طور میانگین ۵۰ نفر از ساکنان استان نینوا را اعدام می‌کنند.

سوک
  • احمدپیری

برخورد کامیون با دو کوک هشت‌ساله

احمدپیری | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت شنبه شب در پی تصادف کامیون با دو کودک بجنوردی در چهارراه پیش‌دانشگاهی بجنورد، یکی از دو کودک در سر صحنه جان باخت.

یکی از افراد مصدوم این سانحه مرگبار رانندگی هم برای مداوا به بیمارستان امام علی(ع) انتقال یافت.

براثر وقوع این تصادف رانندگی، ترافیک در چهارراه شهدای بجنورد ایجاد شد که با حضور پلیس مشکل ترافیک مرتفع شد.

سرعت‌بالای کامیون از عوامل ایجاد این تصادف مرگبار رانندگی عنوان‌شده است.سوک

  • احمدپیری

93 درصد جمعیت ایران باسواد هستند

احمدپیری | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

   حافظان ولایت محمد مهدی‌زاده شامگاه شنبه در دومین جلسه ستاد شتاب‌بخشی به سوادآموزی سقز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 20 درصد از جمعیت استان کردستان را افراد بی‌سواد تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: افرادی که بی‌سواد هستند، آسیب‌دیده، آسیب‌پذیر و در عین حال آسیب‌رسان محسوب می‌شوند که باید برای ریشه‌کنی بی‌سوادی اقدامات بیشتری انجام داد.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزشی کشور میانگین درصد باسوادی افراد بالای 6 سال در کشور را 86 درصد و در کردستان 82 درصد عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات کشور از زمان راه‌اندازی نهضت سوادآموزی در سال 1369 را با باسواد شدن 3 میلیون نفر دوره مهم برشمرد و ادامه داد: عزم دولت برای به صفر رساندن آمار بی‌سوادی افراد زیر 50 سال جدی است و در این راستا هیچگونه محدودیت اعتباری نداریم.

مهدی‌زاده بر دیدار چهره به چهره با بیسوادان و تشویق و ترغیب آنان، به ویژه تشویق افراد جامانده از تحصیل، شناسایی دقیق بیسوادان و استفاده از ظرفیت روحانیون برای ریشه‌کن نمودن بی‌سوادی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی برای باسواد کردن افراد بی‌سواد هیچگونه محدودیت اعتباری ندارد، گفت: کسانی که فرد بیسوادی را باسواد کنند مبالغ قابل توجهی در نظر خواهیم گرفت که این نشان از عزم جدی دولت برای ریشه‌کنی بیسوادی در کشور است.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزشی کشور با اشاره به اینکه به افراد بیسواد که سواد یاد بگیرند پول پرداخت می‌کنیم، بر استفاده از نیروهای استان برای ریشه‌کنی بیسوادی در کردستان تاکید کرد.

وی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به عنوان پیش‌قراولان ریشه‌کنی بیسوادی در ایران اسلامی نامبرد و بر اجرای فرامین و توصیه‌های این بزرگواران برای ریشه‌کنی بیسوادی در کشور تاکید کرد.

وی اقتصاد بدون فرهنگ و سواد را همانند آفت دانست و گفت: اگر می‌خواهیم کشوری آباد و توسعه یافته داشته باشیم باید افراد جامعه را نیز با سواد کنیم که این کار عزم ملی و فردی می‌خواهد.

فرماندار سقز هم در این جلسه گفت: متقاعد کردن افراد بیسواد برای سوادآموزی بسیار مشکل و نیازمند تلاش بیشتر و توسعه شهرستان نیازمند کم شدن آمار بیسوادی است.

علی‌اکبر ورمقانی با بیان اینکه اقدامات مناسب و تفاهم‌نامه‌هایی در راستای شناسایی افراد و باسواد کردن بیسوادان منعقد شده است، افزود: تفاهم و عزم جدی در بین مسئولان شهرستان برای ریشه‌کنی بیسوادی وجود دارد و باید از این پتانسیل به نحو مطلوب استفاده کرد.

امام جمعه سقز هم در این جلسه عنوان کرد: دین اسلام به عنوان آیینی که برای تمام زندگی برنامه دارد تعلیم را یکی از این برنامه‌ها برشمرد و گفت: اسلام برای بحث سواد و علم اهمیت زیادی قائل شده است.

ماموستا عبدالرحمان حسین‌زاده مسئله سواد را از مهم‌ترین مسائل نزد اسلام برشمرد و یادآور شد: آیه‌های مختلف پیرامون جایگاه سواد و بحث علم‌آموزی نازل شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند به حضرت محمد فرمان سوادآموزی داد، افزود: این فرمان الهی نشان از توجه دین اسلام به علم آموزی است.

محمدصالح فرخی مسئول نهضت سوادآموزی سقز هم عنوان کرد: در حال حاضر 10 هزار و 700 نفر بیسواد در بین سنین 10 تا 49 سال در این شهرستان وجود دارد که در 6 ماهه اول سال جاری 184 نفر بیسواد و 160 نفر در مرحله انتقال جذب شده است.

رمضان یوسفی، معاون مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری(سال 1390) 22 درصد افراد بالای 6 سال در کردستان بیسواد هستند که از این میزان 11 درصد آنان بین سنین 10 تا 49 سال قرار دارند سوک

  • احمدپیری

عکس: جشن حنابندان در جبهه

احمدپیری | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر
  • احمدپیری

  حافظان ولایت تصاویری از حاج حسین محمدپور در سرزمین وحی.

تصاویر ارسالی از رضا زنگنه

تصاویری از حاج حسین محمدپور در سرزمین وحی
تصاویری از حاج حسین محمدپور در سرزمین وحی

  • احمدپیری

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

احمدپیری | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت :به دعوت کانون فرهنگی نرگس، حضرت آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، صبح امروز راس ساعت ۱۰:۳۰ در مرکز شهرستان تنگستان حضور یافت و در حسینیه حاج سید محمد تقی هاشمی در جمعه مردم ولایت مدار اهرم سخرانی کرد.

در این مراسم که امام جمعه کاکی حاج آقا محمدی، امام جمعه دلوار حاج آقا زاهد دوست، امام جمعه اهرم حجت الاسلام راستگو، جمعی از مسئولین شهرستان و آحاد مردم شهید پرور اهرم حضور داشتند، ابتدائاً قرائت زیبایی توسط پارسا آرمان قاری نواجوان و آینده دار  از شاگردان آقای کشتکار انجام شد.  حاج آقا راستگو امام جمعه اهرم:  با عرض سلام و خوش آمد گویی خدمت استادم جناب آقای آیت ا... صدیقی خطیب توانا و امام جمعه موقت تهران و هیئت همراه  و حاج علی زینبی مدیرکل پارلمانی وزارت ارشاد اسلامی، شهرستان تنگستان را مهد دلاوری، پایداری و ولایت مداری ذکر کرد.

حضرت آیت ا... صدیقی بدانند که مردم تنگستان مفتخرند که 200 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند. 

سپس آیت الله صدیقی طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم شریف تنگستان، به بیان پایداری کردن انقلاب در مقابل هجمه دشمنان پرداخت و افزود: «دست ائمه همواره نگه دار این انقلاب است و این انقلاب بدون عنایت خداوند و اهل بیت دوامی نداشت».

ایشان خاطر نشان کردند: «مردم باید در صحنه و گوش به فرمان رهبر خود باشند و اطمینان داشته باشند که تا مادامی که این ملت در محوریت رهبر انقلاب بچرخد، انقلاب ما پا برجا خواهد بود».

 

گزارش تصویری

عکاس: مصطفی میرشکاری

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 

آیت الله صدیقی در جمع مردم ولایت مدار تنگستان + تصاویر

 ابادسبز

  • احمدپیری

سیل در روستای توچال پاکدشت

احمدپیری | شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت سیل در روستای توچال پاکدشت جان 4 نفر را گرفتمدیرکل بحران استان تهران از کشته شدن چهار تن در روستای توچال منطقه پاکدشت وبسته شدن جاده امام رضا)ع( به دلیل طغیان رودخانههای فصلی خبر داد. جام جم

  • احمدپیری

انالله واناالیه‌الراجعون

احمدپیری | جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت : انالله واناالیه‌الراجعون

▪▪▪▪▪▪▪▪▪همه بسوی خدا میروند 


✅امروز خرمشهر عزیزی دیگر را ازدست داد و در سوگ پدر شهیدان سیدعلی،سیدمحسن وسیدمحمدعلی جهان آرا نشست .

✅روح بلند پدر بزرگورار فرمانده شجاع سردارشهید محمد جهان آرا، سید هدایت الله جهان آرا بسوی فرزندان شهیدش پرواز کرد .


✅هییت رزمندگان خرمشهر این مصیبت را به خاندان جهان آرا و همه مردم ایران اسلامی‌،رزمندگان و هم رزمان شهید تسلیت عرض گفته و از خداوند برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی خواهانیم .


مراسم تشیع و خاکسپاری و ترحیم را متعافبا اطلاع رسانی خواهد شد

▪▪▪▪▪▪▪▪

✅روابط عمومی هیأت رزمندگان اسلام خرمشهر

  • احمدپیری

چکیده خطبه های امروز نماز جمعه شهر کاکی (۲۷شهریورماه)

احمدپیری | جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت :چکیده خطبه های امروزنمازجمعه شهر کاکی( 27 شهریورماه )

◀خطبه اول 

سبک زندگی اسلامی

هویت اسلامی

هویت اصلی است که جهان بینی اسلامی به جدآن را مورد تاکید قرارداده است.

در مقوله هویت معیارهایی همچون .هویت معنوی وجمعی.احتراز از خودنمایی.فرم وشکل وکاربری مناسب .بوم آوری وهویت ملی را می توان معرفی کرد.

بعضی شاخصهای هویت اسلامی در جامعه نبوی ص

امربه معروف ونهی از منکر 

حفظ عفت عمومی ..قل للمومنین یغضو من ابصارهم ...قل للمومنات یغضصن من ابصارهم 

نماز

 اهمیت به نمازجمعه وجماعت.نماز اول وقت.حضور قلب ..توجه به مقدمات ومتن 

اثرات نماز وقتی دیده می شودکه به اهمیت این فریضه که ستون دین است واقف شویم 

هویت سازی برپایه امت اسلامی 

یکی از اقدامات رسول خداص درجهت هویت جدید امت سازی است بر مبنای جوهره وصفات انسانی واحساس مسولیت اجتماعی

◀خطبه دوم 

▪ارتحال ملکوتی حافظ وعامل قران ونهج البلاغه مدافع حریم ولایت وامامت .یار ویاور حضرت امام ره ومقام معظم رهبری حضزت آیت الله خزعلی تسلیت عرض می نمایم .حضور مستمر.درنهضت امام ره تبعیدهای پیاپی وایستادگی ودرکنار همراه مقام معظم رهبری از ویژگیهای بارز ایشان بود

آیت الله خزعلی شیخی که با اعلام برائت از فرزندش مهدی در فتنه سال 88 عاقبت بخیرشد 

✅بیانات حضرت امام خامنه ای در جمع

 جمع فرماندهان سپاه پاسداران

.وظیفه اصلی نخبگان انقلابی کشور.مستحکم کزدن پایه های انقلاب وفکر انقلابی است

.خطر نفوذ فکری دشمن خطرناک تر ازنفوذ اقتصادی وامنیتی است

به فضل الهی سپاه مستحکم ومقتدر مثل همیشه جلوی نفوذ دشمنان می گیرد

.دشمن به دنبال هضم ایران درمقابل اراده مستکبرین هست .به بعضی در داخل نیزدیکته می کنند از روحیه انقلابی فاصله بگیرند

بیداری مسولان وانقلابیون باعث ناامیدی دشمن می شود

🔴حوادث خونین مکه در سقوط جرثقیل از بی کفایتی حاکمان عربستان در اداره مسجد الحرام است.البته لوایح پنهانی نیز دارد که قابل تحقیق وتحلیل است 

▪سالروز شهادت حضرت امام باقر تسلیت عرض می نمایم

جهاد علمی امام باقرع الگوی تمام حوزویان ودانشجویان درمبارزه با استیلای علمی استکبار است.

🎾هفته دفاع مقدس

یاد امام عظیم الشان وشهدا را گرامی می دارم وازایثار رزمندگان.جانبازان آزادگان وخانواده شهدا تجلیل می نمایم

.جنگ برعلیه ما کار یک کشور یا شخص نبود.یک پروژه بین المللی استکباری بود

جنگ گنج بودبه تعبیر امام امت حضرت امام خامنه ای این هنرماست که چگونه این گنج را استخراج کنیم

نیاز جامعه امروز الگوگیری از دوران دفاع مقدس است

ابعاد این جنگ نامتقارن به نسل جدید تبیین شود .

 زندگی وسیره شهدا بیشتر ترویج وروایت شود

✳بازگشایی مدارس

والدین در کنار دانش آموزان باشند به سرنوشت فرزندشان حساس باشند.آموزش وپرورش را کمک کنند

🔵جشن عاطفه..مردم بخش مثل همیشه در فکر محرومین ودانش آموران وهمسایگان بی بضاعت را فرزند خود بدانند

▪سالگرد ارتحال ملکوتی عالم عامل وعارف زاهد حضرت آیت الله حاج میرزا احمد دشتی ره را تسلیت عرض می نمایم

  • احمدپیری

4 مجروح ایرانی در پی سقوط پنکه سقفی در مکه

احمدپیری | جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر
 حافظان ولایت رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر به حادثه سقوط پنکه سقفی در صفا و مروه اشاره کرد و گفت: بر اثر ازدحامی که بعد از سقوط پنکه به وجود آمده بود 4 نفر از زائران ایرانی از ناحیه دست دچار جراحت‌های سطحی شدند.
؛ سیدعلی مرعشی، از بازگشت 2 نفر از زائران به ایران خبر داد و گفت:‌ این 2 نفر به علت بیماری توان اجرای اعمال حج را نداشته و به زودی به ایران بازگردانده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این 2 زائر از مجروحین حادثه سقوط جرثقیل نیستند و مجروحین حادثه سقوط جرثقیل می‌توانند اعمال حج خود را به سرانجام برسانند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر به حادثه سقوط پنکه سقفی در صفا و مروه اشاره کرد و گفت: بر اثر ازدحامی که بعد از سقوط پنکه به وجود آمده بود 4 نفر از زائران ایرانی از ناحیه دست دچار جراحت‌های سطحی شدند.

وی تأکید کرد: این افراد به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و حالشان خوب است. سوک
  • احمدپیری

پیش بینی افزایش قیمت مسکن

احمدپیری | جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸ ق.ظ | ۰ نظر
   حافظان ولایت بیگدلی ادامه داد: هزینه‌هایی همچون پروانه ساختمانی، سود سرسام‌آور تسهیلات بانکی، گران شدن مصالح، تامین اجتماعی کارگران، بالا رفتن ارزش دفترچه تقویم املاک از جمله هزینه‌هایی است که بر دوش تولیدکنندگان بخش ساخت و ساز سنگینی می‌کنند.
  مجتبی بیگدلی اظهار کرد: خوشبختانه از سویی صدای شکسته شدن یخ‌های رکود مسکن پس از سه سال متوالی به گوش می‌رسد و متاسفانه از سوی دیگر باید گفت سونامی افزایش قیمت به زودی در این بخش رخ می‌دهد.
 
وی با اشاره به رکود حاکم بر صنعت ساختمان افزود: اگر می‌خواهیم صنعت ساختمان شکوفا شود باید هزینه‌های ساخت را پایین بیاوریم. یکی از هزینه‌ها مربوط به صدور پروانه است که رقم آن از بسیاری کشورهای اروپایی بالاتر است. در حال حاضر هزینه اداره شهر از کارآفرین و انبوه‌ساز گرفته می‌شود که عقلایی و علمی نیست.
 
بیگدلی ادامه داد: هزینه‌هایی همچون پروانه ساختمانی، سود سرسام‌آور تسهیلات بانکی، گران شدن مصالح، تامین اجتماعی کارگران، بالا رفتن ارزش دفترچه تقویم املاک از جمله هزینه‌هایی است که بر دوش تولیدکنندگان بخش ساخت و ساز سنگینی می‌کنند.
 
به گفته وی، هر وقت بخش مسکن به محاق می‌رود اقتصاد را هم به محاق می‌کشاند. 1200 گروه شغلی با یک بدنه 70 درصدی از اشتغال کشور در بخش مسکن وجود دارد. از هر خانواده دو عضو به طور مستقیم و غیرمستقیم با این بخش در ارتباط هستند. لذا هر وقت بخش مسکن رونق داشته اقتصاد هم شکوفا شده و هر وقت رکود داشته اقتصاد هم به رکود رفته است.
 
این استاد دانشگاه با بیان این‌که اقتصاد دچار تورم با شاخص‌های اقتصادی پویا، بهتر از اقتصاد دچار رکود است، تاکید کرد: امروزه اقتصاددانان دنیا به این مساله تصریح دارند که اقتصاد متورم اما دارای رونق، بسیار بهتر از اقتصاد در حال رکود و مرگ است.
 
بیگدلی ادامه داد: برزیل، شیلی، هند، آرژانتین، ترکیه و حتی آمریکا این تجربه‌ها را داشته اند. اقتصاد ترکیه به رکود رفته بود و پس از آن ارزش دلار را از حدود 2.4 لیر به 3.6 لیر رساندند. با این اقدام ارزش پولشان را پایین آوردند؛ چرا که نمی‌خواستند به قیمت پایین بودن تورم، اقتصاد کشورشان را به نابودی بکشانند.
 
وی اظهار کرد: مسوولان این‌قدر نگویند که ما تورم را پایین آوردیم؛ پایین آمدن تورم دارد به قیمت نابودی اقتصاد، تعطیلی کارخانجات و ورشکستگی کارآفرینان و سوق یافتن آنها به سمت دلالی‌های سیاه تمام می‌شود. بسیاری از چک‌ها دارند برگشت می‌خورند. لذا این‌که ما به بهانه‌ی جلوگیری از تصادف اقدام به بستن بزرگراه‌ها کنیم منطقی نیست. بله تورم در دولت تدبیر و امید پایین آمده اما بدهی بانک‌ها را ندادند. از طرف دیگر سود 14 درصد بانکی در دولت قبل را با جرایم دیرکرد و محاسبات دیگر به بالای 40 درصد رساندند، پس رکود دستاوردی نداشته و باید به سمت رونق، ولو به قیمت افزایش تورم برویم.
 
این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که به زودی شاهد سونامی افزایش قیمت در بخش مسکن خواهیم بود در اثبات این ادعا گفت: در دو سال پایانی دولت قبل و دو سال ابتدایی دولت فعلی، کار محسوسی در زمینه صنعت ساختمان انجام نشد. وام مسکن و ارایه زمین ارزان قیمت تعطیل شد، لذا هزینه‌های تولید افزایش یافت. در این شرایط کسی مسکن نمی‌سازد و وقتی مسکن ساخته نشود سبد تقاضا روز به روز افزایش می‌یابد.
 
بیگدلی افزود: درست است که مردم قدرت خرید ندارند اما وقتی سبد تقاضا بالا می‌رود، تقاضا به سمت اجاره سوق می‌یابد تا این‌که به یکباره دیواره سد تقاضا شکسته می‌شود که اگر این اتفاق رخ دهد خیلی چیزها را با خودش می‌برد. سوک
  • احمدپیری

بازگشت اجساد زائران به کشور+ تصاویر

احمدپیری | جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ق.ظ | ۰ نظر

   حافظان ولایت اجساد هفت تن از 11 زائر ایرانی جان‌باخته در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، صبح امروز با آخرین پرواز ایرانی که به عربستان رفته بود، به کشور منتقل شد. این پرواز ابتدا در شهر مشهد فرود آمد و اولین جسد را که متعلق به خراسان جنوبی بود تحویل داد.


هواپیما سپس در فرودگاه مهرآباد 6 جسد دیگر را در میان استقبال خانواده‌هایشان و نمایندگانی از سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید تحویل داد.

پیکر «ولی اسمعیلی» در خراسان جنوبی تحویل داده شد و پیکرهای «محمد مجلسی» از تهران، «سیف‌الله اسدی مینا» از همدان، «حسن قاسمی درآباد» از تهران، «محمدجعفر فلاح» از اصفهان، «احمد حاتمی کلشتری» از تهران و «علیرضا عامری» از سمنان برای شست‌وشو و کفن کردن به بهشت زهرا (س) منتقل شدند. سه تن از این اجساد در تهران و سه جسد دیگر در سمنان، همدان و اصفهان خاکسپاری خواهند شد که پس از شست‌وشو، همراه خانواده‌هایشان به شهرستان رهسپار می‌شوند.

اجساد زائران ایرانی متعلق به استان تهران در قطعه 50 شهدا دفن می‌شود. همچنین نماینده بنیاد شهید حاضر در این مراسم اعلام کرد، با اداره‌های بنیاد شهید دیگر استان‌ها هماهنگ می‌شود تا اجساد در استان‌های سمنان، اصفهان و همدان نیز در قطعه شهدا خاکسپاری شوند؛ این در حالی است که این زائران جان‌باخته هنوز شهید تلقی نشده‌اند. عکس های مسعود ساکی عکاس مهر در این رابطه را در زیر می بینید.

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور

بازگشت اجساد زائران به کشور
سوک
  • احمدپیری

عکس/ موزه عصر آهن تبریز

احمدپیری | جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴ ق.ظ | ۰ نظر
  حافظان ولایت موزه عصر آهن درسال 1376 براثر اجرای عملیات خاک برداری جهت ساخت بنای مسکونی درجوار مسجد کبود تبریز آثار ی از یک گورستان تاریخی کشف و سببی برای شروع اولین کاوش های باستانشناسی شد.
  • احمدپیری

 حافظان ولایت :حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا، با صدور حکمی سردارسرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی را به عنوان رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور منصوب کردند.متن حکم فرمانده کل قوا به شرح زیر است:بسم الله الرحمن الرحیمسردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالینظر به تعهد و شایستگی و سوابق شایسته و بنا به پیشنهاد رئیس ستادکل نیروهای مسلح، شما را به سمت رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور منصوب می کنم.لازم است اقدام های مؤثر در حوزه پدافند غیر عامل با کار بسیجی صورت گیرد و از مصونیت کشور و آمادگی لازم دفاعی در برابر دشمن اطمینان حاصل شود.انتظار دارد قوای سه گانه بویژه دولت محترم حمایت های لازم را بعمل آورند.توفیق شما و همگان را از خداوند متعال مسئلت میکنم.سیّدعلی خامنه ای.  دفتر مقام معظم رهبری

  • احمدپیری

 حافظا ن ولایت :(حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، درپی رحلت عالم متقی آیت الله آقای ابوالقاسم خزعلی پیام تسلیتی صادر کردند.متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:بسمه تعالیدرگذشت عالمِ عامل و پرهیزگار مرحومآیت الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی رحمت الله علیه را به خاندان محترم و همه ی بازماندگان و نیز به دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم. عمر با برکت این روحانی با فضیلت، سرشار از نقطه های درخشان است، سالیان دراز بهره گیری از درس امام خمینی و دیگر فقهای بزرگ در قم و مشهد، همراهی با امام بزرگوار از آغازین روزهای نهضت انقلابی و دفاع شجاعانه از آن بزرگمرد و در دوران دشوار اختناق طاغوتی با بینایی رسا و صریح، حضور در مسئولیتهای سنگین پس از پیروزی و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان، صبر جمیل بر شهادت فرزندش در قم و در هنگامه ی حرکات انقلابی ملت ایران و آنگاه حفظ قرآن و انس با آن و با دریایبی پایان حدیث و نیز فعالیت بلند مدت در تبلیغ و بیان معارف اسلامی، و آنگاه ثبات قدم در خط اصیل و صراط مستقیم انقلاب در همه حال و تا پایان زندگی ...اینها سرفصلهای مهم زندگی این عالم متقی و پرکار است که در دیوان الهی مضبوط و مأجور است انشاالله.رحمت و مغفرت الهی برای آن بزرگوار مسألت میکنم.سید علی خامنه ای۲۵شهریور ۱۳۹۴ دفتر مقام معظم رهبری

  • احمدپیری

رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان ارشد سپاه:

احمدپیری | چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت. :از بهانه دادن به دست دیگران مراقبت کنید/ لزوم دوری مطلق از مسائلی که به کرامت سپاه لطمهمی زندبا پرهیز شدید از بهانه دادن به دست دیگران، دوری مطلق از مسائلی که به کرامت سپاه لطمهمی زند، و حرکت در خط مستقیم انقلاب در زمینه های اقتصادی، مالی و سیاسی، شأن و شخصیت سپاه پاسداران را قدردانی و مراقبت کنید. عصر ایران

  • احمدپیری

آیت الله خزعلی درگذشت

احمدپیری | چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت آ یت الله خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس بنیاد غدیر و از تدوین کنندگان قانون اساسی بوده است.آیت الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری و فعال سیاسی درگذشت. نقل از خبرگزاری ها، آیت الله خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس بنیاد غدیر، عضو شورای نگهبان به مدت 20 سال و از تدوین کنندگان قانون اساسی بود.وی متولد 1304 در بروجرد بود. مهدی پسر آیت الله خزعلی در گفت وگو با ایسنا با تأیید خبر درگذشت پدرش، گفت: پدر ساعاتی پیش به علت بیماری به رحمت خدا رفت.فارس گزارش داده، آیت الله خزعلی توصیه کرده روی سنگ مزارش نوشته شود: »ابوالقاسم خزعلی دوستدار آیت الله خمینی«. عصر ایران 

  • احمدپیری

ورود ضریح حضرت عباس (ع) به شهر اباد

احمدپیری | چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۲۵ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت جانشین ستاد عتبات روز جمعه ساعت شش و نیم هنگام برگزاری دعای ندبه در مسجد صاحب الزمان حضور پیدا میکند و درخصوص ورود ضریح حضرت عباس ( ع) به شهر اباد سخن خواهند 

  • احمدپیری

نشست نماینده مردم بوشهر با سردار عباس زاده

احمدپیری | سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت عبدالکریم جمیری در نشست با فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: مردم از نیروی انتظامی انتظار دارند که با اقتدار با هر فرد با هر جایگاهی که سبب اخلال و بی نظمی و احساس ناامنی در استان می شود، برخورد کند.جمیری اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد استقرار نظم، امنیت، تأمین آرامش و آسایش فردی و اجتماعی در سطح کشور و استان بوشهر هستیم که نقشنیروی انتظامی در این زمینه غیرقابل اغماض است.وی ادامه داد: وجود نیروهای متعهد، متخصص، دلسوز، معتقد، سالم و باتقوادر بدنه ستادی و اجرایی نیروی انتظامی سبب شده که ضمن تأمین امنیت مردم، از هرگونه قانون شکنی که موجب سلب آسایش مردم می شود،جلوگیری به عمل آید.جمیری با اشاره به سخنان مقام معظمرهبری با فرماندهان نیروی انتظامی در اردیبهشت ماه امسال اظهار کرد: نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیتجمهوری اسلامی است، بنابراین باید اقتدار داشته باشد، اما این اقتدار به معنای ظلم کردن و حرکت بی مهار نیست.نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی ها در استان بوشهر نشان می دهد که به دلیل عملکرد خوب پلیس استان شاهد احساس امنیت خوبی هستیم که تداوم آن خواسته مردم است.وی یادآور شد: هرچند امنیت چندوجهی و از طریق هماهنگی های بین بخشی نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج مردمی ایجاد می شود، ولی محور امنیتعمومی و بخش اعظم امنیت اجتماعی تابع عملکرد نیروی انتظامی است.جمیری عنوان کرد: پاسداری از حقوق مردم باید اولویت اول پلیس در راستای تأمین امنیت عمومی و اجتماعی باشد.وی با اشاره به اینکه استان بوشهر یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین استان های کشور از بعد اقتصادی است، اظهار داشت: تأمین امنیت برای سرمایه گذاری نیاز زیرساخت اصلی استان است که تاکنون نیروی انتظامی استان در کنار سایر نیروهای تأمین کننده امنیت از جمله بسیج، کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته که در جای خود قابل تقدیر است. سوک

  • احمدپیری

وضعیت حجاب در شهر بوشهر به خط قرمز نزدیک شد/

احمدپیری | سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

   حافظان ولایت ، استان بوشهر از جمله استان های جنوبی است که با توجه به شرایط آب و هوایی استان در بسیاری از فصل های سال محیطی گرم و مرطوب و در برخی فصل ها گرم و خشک است.شهر بوشهر به دلیل اینکه در مجاورتآب دریا قرار دارد معمولا در ماه های مرداد و شهریور آب و هوای بسیار گرم به همراه شرجی محلی دارد که در برخی از ساعات افرادی که مشکل تنفسی دارد برای تردد در شهر دچار مشکل می شوند.اما بسیاری از روزها هوای شهر کاملا معمولی و می توان به راحتی از هوای پاک استفاده و در مسیرهای عمومی تردد کرد.در ایام تابستان بسیاری از خانم های بوشهری برای تردد در اماکن عمومی از لباس ها نازک و بدن نمایی استفاده کرده و در هنگام رفت و آمد حرکاتی را نمایان می کنند که بسیاری از افراد جامعه از دیدن این صحنه ها شرمشان می آید.مدتی است که دختران و خانم های جوان گرمای هوای را بهانه قرار داده و هر روزبا لباس های بدن نما و مد روز غربی در شهر رفت و آمد می کنند که استفاده از این گونه پوشش ها معظلاتی برای جامعه و خطرات اجتماعی آن نسل های آینده را تهدید می کند.این حرکت ضد فرهنگی که ساخته دست غرب و دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی است باعث شده تا وضعیت حجاب در شهر بوشهر بهگونه ای پیش رود که به خط قرمز نزدیک شود و فرهنک پوشش مردم این خطه از اصالت خود دور شود.بسیاری از فروشندگان لباس در بازار ومراکز خرید شهر بوشهر اجناسی در ویترین مغازه خود به نمایش گذاشته اند که هیچ تناسبی با فرهنگ ایرانی درهیچ دوره ای ندارد و می توان گفت تماما برگرفته از فرهنگ غرب است.این در حالی است که تاکنون مسولین ودستگاه های متولی هیچ اقدامی برای برخورد با این دسته از فروشندگان نکرده و برنامه خاصی برای آینده نخواهند داشت.در حالی که وضعیت بد حجابی در سطح شهر قابل مشاهده و گسترده است، یکی از مسولین استانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهر بوشهر بی حجابی دیده نمی شود و در برخی موارد افراد بد حجاب به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی رسند.لذا مردم بوشهر از مسولین فرهنگی استان خواستارند برای جلوگیری از شیوع این فاجعه فرهنگی تدبیری بیندیشند تا نسل های آینده که در حال ورود به جامعه هستند قربانی اهداف بیگانگان نشوند و جامعه به سمت تعالی پیش رود./سپاس

  • احمدپیری

بازارامام رضا(ع) در مشهد مقدس دچار دودگرفتگی شد

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت :بازار امام رضا(ع) مشهد مقدس یکی از بزرگ ترین بازار های سنتی کشور شب گذشته دچار حریق و دودگرفتگی شد که با حضور به موقع آتش نشانان این حریق اطفا و از سرایت آتش به مغازه ها جلوگیری شد.

 مقارن ساعت۲۱ شامگاه یکشنبه به دلیل ایجاد حریق در یکی از دهانه های بازار رضا مشهد به دلیل ذخیره سازی ضایعات مقوا این بازار دچار دود گرفتگی شد که با حضور به موقع آتش نشانان قبل از سرایت آتش به واحد های صنفی این حریق مهار شد.

در این حریق که در ضلع شمالی این بازار رخ داد دود ناشی از اشتعال ضایعات مقوا موجب آزار کسبه و تعدادی از زائران شد.

سرپرست نیروهای عملیاتی اطفای حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در : به دلیل اینکه در محل ضربه گیرهای این بنا که با عرض کمی در کناره های این بازار نسبت به دفع ضایعات مقوایی اقدام شده بود لذا به احتمال قوی بر اثر انداختن ته سیگار این ضایعات دچار حریق شدند.

علی یکه بیان کرد: از آنجا که در محل شکاف ها و وقوع حریق ایجاد شده کابل های برق متعددی وجود داشت لذا اطفای این حریق حساسیت خاصی را می طلبید و امکان استفاده از آب برای مهار حریق امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: در خصوص اطفای این حریق ماموران آتش نشانی ۳ ایستگاه با وجود ترافیک حاکم و منتهی به این بازار در کمتر از ۴ دقیقه در محل حادثه حضور یافتند و از قبل از سرایت آتش به واحد های صنفی نسبت به اطفای اتش اقدام کردند.

وی بیان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت مالی و یا جانی در بر نداشت و تنها منجر به دودگرفتگی بخش کمی از بازار شد. مهر

  • احمدپیری

سانحه رانندگی در کمربندی اسلامشهر 9 مصدوم برجای گذاشت

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ق.ظ | ۰ نظر

    حافظان ولایت :مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران از برخورد یک دستگاه تاکسی ون با یکدستگاه سواری پژو در اسلامشهر خبر داد و گفت: دراین سانحه رانندگی 9 سرنشین دو خودرو مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

حسن عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت شش و 30 دقیقه صبح امروز وقوع یک فقره تصادف رانندگی در کمربندی الغدیر اسلامشهر به مرکز اورژانس شهر تهران اعلام و با توجه به اینکه این محدوده تحت پوشش امدادی مرکز اورژانس شهر تهران قرار داشت شش دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.
وی اظهار کرد: در این سانحه رانندگی یک دستگاه تاکسی ون بدلایل نامعلوم با یک دستگاه پژو 405 برخورد می کند که در جریان آن 9 سرنشین دو خودرو از جمله یک کودک، سه مرد و و پنج زن دچار مصدومیت شدند.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: تکنیسین های اورژانس پس از انجام اقدامات اولیه درمانی مصدومان این حادثه را برای ادامه مراحل درمانی به بیمارستانهای شهدای هفتم تیر، فیاض بخش و امام رضا(ع) منتقل کردند.
علت وقوع این تصادف از سوی پلیس راهور در دست بررسی است. حوادث

  • احمدپیری

برخورد دو اتوبوس شرکت واحد در تبریز 11 مصدوم بر جا گذاشت

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت :مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: بر اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس شرکت واحد در تبریز شش مرد و پنج زن راهی بیمارستان شدند.

حبیب حسینقلی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه صبح امروز در میدان جهاد رخ داد و با اعلام آن کاردان های فوریتهای پزشکی 206، 212 و 205 تبریز به محل اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به وضعیت حادثه دیدگان، 10 نفر از مصدومان به بیمارستان شهید محلاتی و یک نفر نیز به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال داده شدند.
سرهنگ میرزاخانی سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تبریز نیز گفت: این حادثه بین دو اتوبوس شرکت واحد تبریز در مسیر جنوب به شمال کمربندی آزادی، ابتدای کوی فیروز رخ داد که دلیل این حادثه بی توجهی به جلو توسط یکی از رانندگان اتوبوس بوده است.  حوادث

  • احمدپیری

معیار کارآمدی نیروی انتظامی رضایتمندی مردم

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت :فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به نقش مردم در توفیقات پلیس،گفت: معیار کارآمدی نیروی انتظامی، میزان رضایتمندی مردم از پلیس است.

 ، سردار«محسن خانچرلی»، ارزشمندترین سرمایه پلیس را اعتماد عمومی مردم عنوان کرد و اظهارداشت: نظارت مردم بر عملکرد پلیس، موجب اقتدار نیرو می شود و نتیجه اعتماد جامعه، رضایتمندی مردم است که با تحقق این اصل، اعتماد عمومی مردم،به سرمایه اجتماعی تبدیل شده برهمین اساس، سرمایه ارزشمند به دست می آید.

وی افزود: اکنون در نگرش نوین پلیس، معیار کارآمدی این سازمان،رضایتمندی مردم است که نتیجه آن جلب مشارکت های مردمی است؛ اعتماد و مشارکت جامعه، رابطه مستقیم با احساس امنیت دارند و افزایش اعتماد مردم به پلیس و همچنین مشارکت آنها در برقراری و حفظ امنیت اجتماعی حاکی از آن است که احساس امنیت جامعه در سطح مطلوبی قرار دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ارتقاء سرمایه اجتماعی پلیس، اعتماد عمومی، رضایتمندی مردم و جلب مشارکت های جامعه در فرایند ایجاد و حفظ امنیت تاثیر بسزائی خواهد گذاشت.

سردار خانچرلی  با اعلام اینکه سامانه ۱۹۷، محور اعتماد دوسویه پلیس و جامعه است، گفت: ارتباط و تعامل مردم با ۱۹۷در ارائه پیشنهادات سازنده و انتظارات از پلیس می تواند راهبرد بسیار موثری در توسعه امنیت،ارتقاء و تعالی ناجا باشد.

رئیس پلیس غرب استان تهران گفت :علاوه بر ملاقات های این فرماندهی که در روزهای دوشنبه هر هفته در دفتر فرماندهی استان در شهریار برگزارمی شود مسئولان انتظامی این استان با حضور در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ به همه انتقادها، پیشنهادات وتقدیرهای شهروندان پاسخگو خواهند بود. حوادث

  • احمدپیری

برگزاری پنج دوره اردوی حلقه سرگروه های صالحین در سپاه تنگستان

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ق.ظ | ۰ نظر

 برگزاری پنج دوره اردوی حلقه سرگروه های صالحین در سپاه تنگستان با هدف نشاط و پویایی حلقه های تربیتی صالحین

برگزاری پنج دوره اردوی حلقه سرگروه های صالحین در سپاه تنگستان

مسئول تعلیم و تربیت سپاه تنگستان در گفتگو با تنگستان نما گفت: با هدف نشاط و پویایی حلقه های صالحین بسیج 5 دوره اردوهای حلقه سرگروه های صالحین و مربیان بسیجی سپاه تنگستان برگزار شده است.

،حجت الاسلام سید حسن مهدی گفت:  اگرصالحین نوک پیکان حرکت معنوی بسیج به سوی رشد و تعالی است سرگروههای صالحین موتور حرکتی این شجره طیبه را تشکیل می دهند.
وی گفت: کیفی سازی حلقه های تربیتی صالحین از مهمترین برنامه های ما در سال جاری است که این مهم با پالایش سرگروهها و مربیان  وایجاد ثبات مدیریتی در بین فعالین این عرصه ودر بدنه حلقه های صالحین به اجرا در خواهد آمد.
حجت الاسلام مهدی گفت: ما برای کادر سازی آینده انقلاب تمام همت و تلاش خود را به کار خواهیم بست و در این راستا با توجه به ظرفیت شناسی که در دستور کار است استعداد های نهفته در بدنه بسیج را شناسایی کرده و به بهترین وجه ممکن برای نظام مقدس اسلامی و خدمت در بسیج تربیت می کنیم.
وی نشاط و پویایی را لازمه امروز بسیج دانست و گفت: در این راستا با برگزاری اردوهای مشترک سر گروهها و مربیان صالحین نحوه استفاده از این روش در حلقه ها به حاضرین در این اردوهای فرهنگی و معنوی بسیج تدریس می شود.
مهدی ضمن تشکر از مسولین صالحین، فرماندهان پایگاهها و همه مربیان طرح صالحین در اجرای برنامه ها در رده های مقاومت اظهار امیدواری کرد که در آینده با همکاری آنها بتوان هرچه بیشتر در جهت اهداف بسیج و با تکیه بر طرح صالحین  قدم برداشت  تنگستان نما.

  • احمدپیری

زمان نخستین عمل جراحی پیوند سر در جهان

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت :سرجیو کاناورو متخصص اعصاب و جراح سرشناس  ایتالیایی اعلام کرده است که اولین پیوند کامل سر را در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی مصادف با آذر ماه سال ۱۳۹۶ شمسی انجام خواهد داد. او همچنین در حال پرورش و تحت نظرگیری جراحی است تا عمل را به همراه این فرد انجام دهد. ممکن است این عمل مانند یک فیلم ترسناک باشد اما برای بسیاری نویدبخش یک زندگی جدید خواهد بود.

مرد ۳۰ ساله‌ی روسی با نام والری اسپریدینوف، برای انجام این عمل جراحی داوطلب شده و امیدوار است تا زندگی عادی‌تری داشته باشد. والری از بیماری با نام مرض Werdnig Hoffmann رنج می‌برد. در این بیماری سیستم عصبی مختل شده و باعث انقباض ماهیچه‌ها و سختی در تنفس و بلعیدن غذا می‌شود. در حال حاضر درمانی برای این بیماری وجود ندارد. والری در این باره می گوید:

زمانی که متوجه شدم می‌توانم نقشی در این اتفاق بزرگ ایفا کنم درنگ نکرده و سریعا دست به کار شدم. تنها حسی که در حال حاضر دارم یک حس انتظار لذت‌بخش است چرا که در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانم بخشی از یک پروژه‌ی مهم و بزرگ باشم.

مانند تمامی عمل‌های جراحی این عمل نیز ریسک‌های بسیاری دارد. آیا سر بدن جدید خود را پس خواهد زد؟ آیا پزشکان موفق به برقراری ارتباط دوباره نخاع با مغز خواهند شد؟ این عمل جراحی هیچ تضمینی برای موفقیت ندارد چرا که هیچ جراحی تا به امروز موفق به اتصال درست نخاع به مغز نشده است. اسپریدینوف از این ریسک‌ها آگاهی دارد اما با این حال قصد انجام عمل جراحی را داشته و می‌گوید:

بنابر گفته‌های کانورو تنها دو سال زمان نیاز است تا تمامی جنبه‌های علمی این عمل جراحی مورد بررسی قرار بگیرد. این یک مسابقه نیست و عمل جراحی زمانی انجام خواهد شد که پزشکان و تیم جراحان، به موفقیت آن ۹۹ درصد اطمینان داشته باشند.

کانورو در این عمل جراحی با ژیائوپینگ رن، جراح اعصاب دانشگاه پزشکی هاربین چین، همکاری خواهد کرد. رن با پیوند زدن کامل سر بیگانه نیست چرا که این عمل را بر روی بیش از هزار موش مختلف انجام داده است. بعد از انجام عمل ۱۰ ساعته، موش‌ها توانایی تنفس، نوشیدن و حتی دیدن را داشتند اما متاسفانه هیچ کدام بیشتر از چند دقیقه زنده نماندند.

رن انجام این عمل بر روی موش‌ها را تنها چند سال پیش آغاز کرده است اما در واقع اولین عمل موفق پیوند سر، در حدود ۵۰ سال قبل و در سال ۱۹۷۰ توسط دکتر رابرت وایت انجام شده است. او در این عمل سر یک میمون را به بدن دیگری پیوند زده بود. پس از این عمل جراحی، میمون تنها ۹ روز زنده بود و پس از آن سر بدن جدید خود را پس زد و میمون جان خود را از دست داد. با توجه به اینکه نخاع به درستی متصل نشده بود، قسمت زیر سر میمون مذکور کاملا فلج شده بود.

این دو پزشک دو سال آینده را صرف آماده‌سازی خود برای عمل جراحی ۳۶ ساعته خواهند کرد. جدا کردن نخاع به درستی، مهم‌ترین بخش عمل است و پس از آن سر به بدن جدید منتقل خواهد شد. اما بخش مهم دیگر، اتصال درست نخاع در بدن جدید است. کانورو معتقد است که استفاده از پلی اتیلن گلیکول می‌تواند باعث پیوند صحیح نخاع شود. انتظار می‌رود رن در ماه‌های آینده این ماده را بر روی موش‌ها و میمون‌ها آزمایش کند.

بسیاری از متخصصان پزشکی، انجام این عمل را غیرممکن دانسته و ریسک آن را بسیار بالا می‌دانند اما کانورو و رن باور دارند که موفق خواهند شد و به افراد ناتوان کمکی بزرگ خواهند کرد. سوک

  • احمدپیری

شرایط استخدام ۳۷۰۰ نفر در آموزش‌ و پرورش از مهر ۹۵

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر
   حافظان ولایت :وجود نیروهای مازاد در کلان شهرها و کمبود نیرو در سایر مناطق به ویژه نقاط محروم از نکاتی بود که بارها در سخنان مسئولان آموزش وپرورش به گوش می‌رسید و سه عامل جنسیت، رشته و موقعیت جغرافیایی در تورم نیروی انسانی بی‌تأثیر نیست در چنین شرایطی خبر استخدام 50 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش به گوش رسید.
  آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و پرورش برای جذب 5 هزار نیرو از میان فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در روز جمعه 27 شهریور برگزار می‌شود.

با تأسیس دانشگاه فرهنگیان در سال 91، مقرر شد تاجذب نیروی انسانی در وزارت آموزش‌وپرورش صرفاً از میان فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باشد؛ با روی کارآمدن دولت یازدهم، مسئولان وزارت آموزش وپرورش همواره از عدم ساماندهی نیروی انسانی یاد کردند به گونه‌ای که علی‌اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش یکی از سیاست‌های اصلی خود را تمرکز بر ساماندهی نیروی انسانی اعلام کرد و براین اساس پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان براساس سیاست بومی‌‌گزینی انجام شد.

وجود نیروهای مازاد در کلان شهرها و کمبود نیرو در سایر مناطق به ویژه نقاط محروم از نکاتی بود که بارها در سخنان مسئولان آموزش وپرورش به گوش می‌رسید و سه عامل جنسیت، رشته و موقعیت جغرافیایی در تورم نیروی انسانی بی‌تأثیر نیست در چنین شرایطی خبر استخدام 50 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش به گوش رسید.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص می‌گوید: ما قصد داریم بحث نیروی انسانی را مبنایی حل کنیم. در خیلی از جاها سهمیه استخدامی نداریم چون با تورم مواجهیم. یعنی با این استخدام‌هایی که به این شکل انجام می‌دهیم و با پذیرش دانشگاه بومی در فرهنگیان، به جاهایی سهمیه می‌دهیم که مشکل کمبود نیروی انسانی داشته باشند. به جاهایی که با تورم نیروی انسانی مواجهند،سهمیه نمی‌دهیم، اجازه می‌دهیم که ظرف 4 الی 5 سال آینده نیروهای مازاد این مناطق که بازنشسته می‌شوند به یک تعادلی از لحاظ نیروی انسانی برسند.

آموزش و پرورش در دولت یازدهم توانست با استناد به ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان مجوز جذب 5 هزار فارغ التحصیل دانشگاه‌های دیگر را از سازمان مدیریت دریافت کند. فرزندان فرهنگیان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مربیان پیش‌دبستانی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اولویت دارند. 1300 سهمیه از 5000 سهمیه استخدامی به فرزندان شهدا و ایثارگران اختصاص دارد. در شهر تهران و استان تهران نیز نیروی زن به صورت محدود جذب می‌شود و همین موضوع منجر به اعتراض تعداد زیادی از مربیان پیش‌دبستانی که اغلب آنها زنان هستند، شد.

اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی به شرط سنی اعلام شده و بازماندن تعداد زیادی از آنها از شرکت در آزمون استخدامی و از سوی دیگر جذب اندک نیروی زن در این آزمون ( اغلب مربیان پیش‌دبستانی از میان زنان هستند) منجر به شکل گیری اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی به روند برگزاری آزمون استخدامی شد، سرانجام مجلس طرحی را تصویب کرد که به موجب آن آموزش و پرورش باید از ابتدای مهر ماه مربیان پیش‌دبستانی را با توجه به رشته و نیاز خود به صورت حق‌التدریس جذب کند و از استفاده از افراد بازنشسته و واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اجتناب کند.

 از تعداد سه هزار و 704 نفری که قرار است استخدام شوند، سه هزار و 74 نفر مرد و 630 نفر زن هستند. در شهر تهران نیز 190 به عنوان استادکار و هنرآموز جذب خواهند شد که 184 نفر مرد و 6 نفر زن هستند.

سازمان سنجش به عنوان متولی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ 27 شهریور این آزمون را برگزار می‌کند و پذیرفته شدگان باید به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره آموزشی لازم را بگذرانند، پس از آن باید یکبار دیگر در آزمونی که به منظور سنجش صلاحیت‌های آنهاست شرکت کرده و در صورت کسب گواهینامه معلمی از مهر 95 به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

178 هزار و 62 نفر در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ثبت‌نام کردند این در حالی است که قرار است صرفاً 3700 نفر از میان آنها انتخاب شوند در چنین شرایطی شانس انتخاب افراد بسیار اندک است.

مواد آزمون عمومی شامل فناوری اطلاعات (مهارت های هفت گانه ICDL)، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی و هوش و توانمندی های ذهنی است و مواد آزمون تخصصی نیز با توجه به رشته انتخابی هر فرد است.سوالات آزمون چهارگزینه‌ای است و به ازای هر سه پاسخ نادرست، یک نمره منفی برای فرد محاسبه می‌شود.

طبق اعلام محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان،‌پس از برگزاری یک دوره یکساله برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی، آنان به شرط موفقیت در این دوره که با سازوکارهای دانشگاه فرهنگیان تعریف شده است می توانند استخدام آموزش و پرورش شوند، اما موفقیت در این دوره را باید دانشگاه فرهنگیان احراز کند.برنامه یکساله آموزشی یک دوره ویژه برای تربیت حرفه‌ای معلمان با تمرکز شیوه‌های آموزشی، سنجش، تکنولوژی و موضوعات دیگر است.

وی افزود: در دستورالعمل جذب پذیرفته شدگان آزمون استخدامی، دانشگاه فرهنگیان اجازه دریافت بخشی از هزینه‌ها را از داوطلب دارد. بخشی دیگر از هزینه‌های این گروه توسط دانشگاه فرهنگیان و بخشی دیگر از بودجه وزارت آموزش و پرورش تامین می‌شود.

رقابت 3700 نفر برای ورود به آموزش و پرورش در تاریخ 27 شهریور انجام می‌شود و پس از آن دوره آموزشی یک ساله در انتظار آنهاست، دوره‌ای که بخشی از هزینه‌هایش نیز باید توسط افراد پرداخت شود. سوک
  • احمدپیری

حمله به مسجد الاقصی با سلاح ناشناخته+عکس

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت :هبه سرحان" یکی از نگهبانان مسجد الاقصی گفت: نظامیان اشغالگر صبح یکشنبه به مسجد الاقصی یورش بردند و به سوی اعتکاف کنندگان گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند.
وی به مرکز اطلاع رسانی فلسطین تأکید کرد: نظامیان پس از یورش به مسجد الاقصی اعتکاف کنندگان را به زور و با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور بیرون کردند، و آنان را محاصره کرده تا مجبور شوند از دروازه های الاقصی بیرون بروند.

این نگهبان مسجد الاقصی خاطرنشان کرد: درحالیکه اعتکاف کنندگان در مسجد هیچ سلاحی نداشتند و دستهایشان کاملا خالی بود، نظامیان اشغالگر کاملا مسلح به اینجا یورش بردند و از نوعی سلاح جدید استفاده کردند که تا پیش از این استفاده نشده بود.
وی افزود: اشغالگران با این سلاح جدید پنجره های مسجد القبلی را که از آثار تاریخی هزار ساله است شکستند و قبور اموی را به آتش کشیدند.

هبه سرحان گفت: نظامیان اشغالگر 3 نفر از نگهبانان مسجد الاقصی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و یکی از آنان را با خود بردند.
این نگهبان مسجد الاقصی اظهار داشت: پس از بیرون کردن معتکفان توسط اشغالگران و تحت کنترل درآوردن مسجد، نخستین مجموعه 30 نفری از شهرک نشینان صهیونیست از جمله "اوری ارائیل" وزیر کشاورزی این رژیم وارد مسجد الاقصی شدند. پس از آن چند گروه شهرک نشین دیگر به مسجد   الاقصی یورش بردند تا اینکه تعداد آنان به 145 نفر رسید. از صحنه شکستن حرمت مسجد الاقصی، اشک در چشمان ما جمع شده بود.

هبه سرحان خاطرنشان کرد: طی سالها موارد بسیاری از حمله و یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی را دیده‌ام، ولی این نخستین بار بود که در زندگی خود دیدم که چنین اتفاقاتی در این مسجد می‌افتد؛ نظامیان اشغالگر در حمله دیروز به مسجد الاقصی حتی به سنگها و درختهای مسجد نیز آسیب رساندند و برای نخستین بار ما را هم که نگهبان مسجد الاقصی هستیم بیرون کردند و به شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی حمله کردند.
"دکتر امین ابو غزاله" مدیر مرکز امداد رسانی و فوریتهای پزشکی اعلام کرد که نیروهای امدادگر در اطراف مسجد الاقصی به حدود 100 فرد مجروح و آسیب دیده کمک کردند. این افراد به دلیل استنشاق گاز اشک آور و یا قرار گرفتن در معرض گاز فلفل دچار حالت خفگی شده، و یا به دلیل برخورد گلوله گاز اشک آور به پاهایشان دچار جراحت شده بودند. ابوغزاله خاطرنشان کرد که حدود 20 نفر از مجروحان به بیمارستان "المقاصد" در قدس اشغالی منتقل شدند.   سوک

  • احمدپیری

اردوگاه داعش در حضرموت یمن+تصاویر

احمدپیری | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت :به موازات تشدید تجاوزهای هوایی و زمنی ی ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی علیه مناطق مختلف این کشور، منابع خبری از گسترش فعالیتهای گروههای تروریستی تکفیری داعش و القاعده در برخی استانهای این کشور خبر داده اند. سوک


اردوگاه داعش در حضرموت یمن+تصاویر

د همین راستا، پایگاه اطلاع رسانی گروه ترویستی تکفیری داعش تصاویری از یکی از اردوگاههای این گروه مورد حمایت عربستان و ترکیه در استان حضرموت یمن منتشر کرده است. در این تصاویر گروهی از ینروهای داعش در حال آموزشهای نظامی دیده می شوند. پیشتر نیز داعش اقدام به انتشار تصاویری از برخی عملیاتهای این گروه در قالب ایست و بازرسی و دستگیری شهروندان یمنی و عملیاتهای انتحاری علیه مساحد و سایر مراکز عبادی یمن کرده بود.

اردوگاه داعش در حضرموت یمن+تصاویر

لازم به ذکر است که کارشناسان معتقدند حضور و گسترش فعالیتهای شاخه یمن گروه تروریستی تکفیری داعش با دو عامل حمایتهای ترکیه و عربستان و برخی افسران ارشد بعثی عضو ارتش و گارد ریاست جمهوری سابق عراق (صدام) دارای ارتباط مستقیمی می باشد. این منابع، از نقش ویژه "علی عبدالله صالح" دیکتاتور سابق این کشور در گسترش فعالیتهای داعش در این کشور نیز خبر داده اند.

اردوگاه داعش در حضرموت یمن+تصاویر
  • احمدپیری

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس شهر آباد

احمدپیری | يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت ::  عصر مورخ94/6/21 ساعت 18:00 در سالن جلسات شهرداری ، جلسه رئیس آموزش و پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد صورت گرفت.در این جلسه: آقای پولادیان رئیس آموزش و پرورش تنگستان با هیئت همراه ، اقای خسروخواه شهردار محترم آباد ، آقای بنافی رئیس شورای شهر آباد و همچنین مدیران مدارس: آقای آذرپرا، خانم گنجه ، خانم جنگجو ، خانم قطب الدین نیز حضور داشتند .در این جلسه شهردار آباد متقبل شدند که نسبت به رنگ آمیزی و پاک سازی شهر اقدام کنند ، نصب بنر در ورودی شهر به عنوان تبریک سال تحصیلیجدید.همچنین محمدی منش حراست محترم آموزش و پرورش تنگستان افزودند : سال تحصیلی جدید همراه با شادی و جشن بادبادک ها در آباد آغاز می شود.نظراتی که در این جلسه به تصویب رسید:1- رسیدگی به وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس2- بررسی کمبود وضعیت فضای آموزشی3-کمبود نیرو های خدماتی در مدارس4- رسیدگی به سرویس ایاب و ذهاب مدارس5-خط کشی عابر پیاده برای دانش آموزان با همکاری شهردار محترم6- تخریب مدرسه شهید زارع به دلیل مناسب نبودن ساختمان آن مدرسهگزارش تصویری

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 

جلسه رئیس آموزش پرورش تنگستان با مدیران مدارس آباد و شهردار آباد / تصاویر

 آبادسبز

 

  • احمدپیری

 حافظان ولایت ;دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت پدر سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامیایران را تسلیت گفت.متن این پیام به شرح ذیل است:بسمه تعالیسردار سرتیپ پاسدار جناب آقایحسین اشتریفرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایراندرگذشت پدر گرامیتان مرحوم»حاج مرتضی اشتری« موجب تأثر و تألم گردید. اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت به جنابعالی و خانواده محترم، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.علی لاریجانیرئیس مجلس شورای اسلامی.  خانه ملت

  • احمدپیری

 حافظان ولایت :رئیس مرکز حراست قوه مقننه در پیامی درگذشت پدرسردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی را تسلیت گفت.سردار سرتیپ پاسدار جناب آقایحسین اشتریفرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایراندرگذشت پدر بزرگوارتان مرحوم "حاج مرتضی اشتری" موجب تاثر و تالم گردید. آن مرحوم که در زمره مداحان، خادمان و شاعر اهل بیت )ع( نیز بوده است، خدمات فراوانی را در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ حسینی و عاشوراایفا کرده است.اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت به جنابعالی و خانواده محترم، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.سید محمدمهدی صدیقیرئیس مرکز حراست قوه مقننه.  خانه ملت

  • احمدپیری

" اولین جشن روز ملی سینما در تنگستان " / تصاویر

احمدپیری | يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

حافظان ولایت : انجمن سینمای جوان تنگستان با مشارکت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی تنگستان و اداره آموزش و پرورش شهرستان وکانون پرورشی وفکری کودکان ونوجوانان اهرم،جشن "روز ملی سینما" را برگزارخواهد نمود.به"انجمن سینمای جوان تنگستان با مشارکت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی تنگستان واداره آموزش و پرورش شهرستان وکانون پرورشی وفکری کودکان ونوجوانان اهرم،جشن "روز ملی سینما" را برگزارخواهد نمود.شنبه 21شهریور ساعت 18:30 سالن مجتمع فرهنگی وهنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی تنگستان میزبان هنرمندان فیلمسازان و عکاسان،دوستداران وعلاقه مندان به هنر سینما خواهد بود.بنا به گزارش احمدی سرپرست سینمای جوان تنگستان،در این مراسم که تحت عنوان" جشن روز ملی سینما"نامگذاری شده است،فیلم هایتولید شده توسط انجمن سینمای جوان تنگستان در شش ماهه اول سال،به اکران ونمایش عموم گذاشته خواهد شد،درمیان این فیلم ها،دو فیلمکه به المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور ارسال گردیده است نیزقرار دارند.تقدیر از عوامل فیلم های تولیدی وبه نمایش در آمده از بخش های دیگر این رویداد فرهنگی است که با حضور مسئولین فرهنگی استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.مهمترین بخش این جشن، نمایشگاه عکسی جذاب از صحنه و پشت صحنهفیلم های تولیدی است که در ابتدا و بدو ورود مراجعه کنندگان،در معرض دید عموم قرار گرفته است.به گفته احمدی،شرکت در این جشن بزرگ برای عموم آزاد است وهدف از برگزاری این رویداد، نزدیک کردن مردمبه فضای سینماست وآشنایی مردم شهرستانمان با فعالیت های انجمن سینمای جوان وشناخت استعدادهایجدید است.بنا به گفته احمدی مردم شهرستان ما از نعمت سینما محرومند واین امید می رود که مسئولان شهرستان نگاهی ویژه به این بخش هنری داشته باشند،توجه فرماندار شهرستان تنگستان به بخش هنری و تخصیصبودجه واعتبار ساخت بنای سینمای جوان تنگستان،خود نشان وگواه اینست که نگاه ایشان متفاوت تر ازمسئولین گذشته بوده ودر تلاش برای اعتلای فرهنگ وهنر این دیار مصمم تر در حرکتند.

  • احمدپیری

اینترنت 4G به مدارس می آید

احمدپیری | شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت : جهانگرد اظهارکرد: آموزش و پرورشمحیط تربیت نسل آینده و توسعه مبتنی بر دانش است و به همین جهت، مهمترین نهاد سرمایه گذاری آینده کشور محسوب می شود. نصرالله جهانگرد گفت: فناوری اطلاعات ،به عنوان عنصر موثر در تغییرات استراتژیک می تواند مدیریت تغییر در تعلیم و تربیترا محقق کند.وی با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش تصریح کرد: بستر سازی اتصال و ارتباط مدارس با استفاده از فناوری های نوین نظیر 3G و 4G, ایجاد سامانه چند سکویی محتوا و تامین محتوا و امکانات برای مدارس، معلمان و دانش آموزان مانند ایمیل دانش آموزی و موتورجویشگر فارسی از جمله محورهایی است که بر اساس تفاهم نامه فی مابین محقق خواهد شد.وی ادامه داد: رییس سازمان فناوری اطلاعات، تغییر شیوه های یاددهی و یادگیری در جهت ایجاد زمینه کسب مهارت، خلاقیت و نوآوری در جوانان از جمله مواردی است که به کمک فناوری های مدرن امکان پذیر است.جهانگرد اظهارکرد: آموزش و پرورشمحیط تربیت نسل آینده و توسعه مبتنی بر دانش است و به همین جهت، مهمترین نهاد سرمایه گذاری آینده کشور محسوب می شود.وی آموزش و پرورش را پیشگام در استفاده از فناوری اطلاعات دانست و ادامه داد: طی 15 سال گذشته، اقدام های اساسی در این حوزه صورت گرفته که از آن جمله می توان به استفاده از کامپیوتر به عنوان ابزار یادگیری و تلاش برای افزایش سواد اطلاعاتی معلمان و دانش آموزان اشاره کرد.معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف تعریف شده برای سال 1404 گفت: انسان های آینده باید دانش استفاده و کار با این فناوری را بدانند و این آینده سازان هم اکنون در سال های آغازین تحصیل در آموزش و پرورش هستند و لازم است مهارت های لازم را یاد بگیرند.وی با بیان این مطلب که تاکنون ارتباطات کشور مبتنی بر صوت بوده تاکید کرد: برنامه ریزی ها برای تحول در زیرساخت کشور صورت گرفته تا ارتباطات مبتنی بر دیتا پیاده سازی شود.وی اضافه کرد: از سوی دیگر، خدمات دولت احصاء شده و بر اساس همگن یابی صورت گرفته، در 14 خوشه دسته بندی شده تا شبکه های اختصاصی مورد نیاز طراحی و پیاده سازی شود.  سوک 

  • احمدپیری

جزییات برگزاری نمایشگاه پاییزه در بوشهر

احمدپیری | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

حافظان ولایت : هرچند کیفیت پایین کالاهای عرضه شده در نمایشگاههای فروش فوق العاده یکی از گلایه های همیشگی مردم است، اما همواره این نمایشگاهها مشتریان فراوانی دارد.به گزارش »«؛ اصلی ترین هدف برپایی چنین نمایشگاه هایی، عرضه بدون واسطه و حذف دلالان در یک دوره زمانی خاص نظیر پایان سال و ایام بازگشایی مدارس است، اماروند اجاره غرفه ها که عمدتا به صاحبان مغازه ها می رسد و نمایشگاه به محل عرضه کالاهای باقی مانده در انبار یا مدل های کم فروش مغازه ها مبدل می شود، در کنار ضعف دستگاههای نظارتی باعث شده تا رضایت مندی مردم مطلوب نباشد.امسال هم نمایشگاه پاییزه با هدف عرضه کالاهای موردنیاز دانش آموزان در شهر بوشهر برگزار می شود، هرچند گویا جز برای شهرهای خورموج و برازجان، در سایر نقاط استان برپایی آن قطعی نشده است.رییس اتاق اصناف استان بوشهر در همین خصوص به »خلیج فارس« گفت: نمایشگاه پاییزه بوشهر از شنبه آینده 21 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان برپا می شود و تا 31 شهریور نیز ادامه می یابد.مصطفی گراشی در گفتگو با »خلیج فارس« افزود: این نمایشگاه در قالب 150 غرفه عرضه کیف، کفش، پوشاک مدرسه و لوازم التحریر برپا خواهد شد و مقرر شده قیمت های آن به طور میانگین 20 درصد زیر قیمت بازار باشد.گراشی در خصوص اینکه در خصوص کیفیت کالاهای عرضه شده چه اقدامی صورت می گیرد، بیان کرد: بازرسانی از سوی اتاق اصناف، تعزیرات و صنعت و تجارت به این منظور در محل نمایشگاه حضور مستمر خواهند داشت و به شکایت های مردمی نیز رسیدگی می کنند.وی در خصوص اینکه نظیر چنین نمایشگاههای در سایر شهرستان های استاذن هم برگزار خواهد شد یا خیر؟ گفت: در خصوص برخی شهرها نظیر برازجان و خورموج هماهنگی ها ی اولیه برای ثبت نام از متقاضیان صورت گرفته، ولی برای شهرهای دیگر هنوز نمایشگاهی پیش بینی نشده است. خلیج فارس 

  • احمدپیری

کشته شدن 10 پلیس در ترکیه+تصاویر

احمدپیری | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۳۹ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت منابع رسانه‌ای از کشته شدن دست کم 10 نیروی پلیس ترکیه در انفجار یک بمب در شرق این کشور خبر دادند. ارتش ترکیه نیز اعلام کرد 50 جنگنده این کشور مواضع پ.ک.ک در شمال عراق را بماران کردند. به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، منابع محلی می‌گویند صبح امروز (سه‌شنبه) یک بمب بر سر راه اتوبوس حامل نیروهای پلیس ترکیه منفجر شد که در این انفجار دست‌کم 10 نیروی نظامی کشته شدند.


کشته شدن 10 پلیس در ترکیه+تصاویر

دولت ترکیه تاکنون به طور رسمی این خبر را تایید نکرده اما منابع محلی گفته‌اند که در این انفجار چندین نظامی نیز زخمی شده‌اند. حملات پ‌ک‌ک علیه نیروهای نظامی ترکیه در هفته‌های گذشته شدت گرفته و روز یکشنبه در حمله این نیروها به کاروان خودرویی ارتش ترکیه در جنوب شرق این کشور، دست‌کم 20 نظامی کشته شدند.

کشته شدن 10 پلیس در ترکیه+تصاویر

پ‌ک‌ک شمار تلفات نیروهای نظامی ترکیه در حمله روز یکشنبه را بیش از 30 تن اعلام کرد. منابع نظامی ترکیه نیز اعلام کردند حدود 50 جنگنده نیروی هوایی این کشور اهداف شبه نظامیان پ.ک.ک در شمال عراق را بمباران کردند. منابع ارتش ترکیه به شبکه خبری ان تی وی گفتند: در این حملات هوایی 20 موضع پ.ک.ک در مناطق قندیل، هاکورک،آواشین،بسیان، متینا، زاپ و گر هدف قرار گرفتند. این حملات در طول شب انجام شدند و طی آن 40 شبه نظامی کشته شدند. این عملیات دو روز پس از حمله پ.ک.ک به استان هکاری انجام شده است.

  سوککشته شدن 10 پلیس در ترکیه+تصاویر

  • احمدپیری

قاچاقچی معروف 2میلیون دلار را برای گرم شدن آتش زد + عکس

احمدپیری | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

ا حافظان ولایت :ین موضوع را حالا «سباستین ماروکوین» یعنی فرزند «اسکوبار» یکی از معروف‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در دنیا تعریف می‌کند.


سباستین در خانه یک قاچاقچی بزرگ در فلوریدا بزرگ شد، در خانه اسکوبار پدرش.

قاچاقچی معروف 2میلیون دلار را برای گرم شدن آتش زد + عکس

اسکوبار و سباستین فرزندش

او می‌گوید ویلای آن‌ها در منطقه ناپل فلوریدا دارای باغ وحش، انواع وسایل بازی، چندین استخر و مستخدم‌های فراوان بود. این خانه برای هر کودکی یک خانه رویایی است اما برای سباستین جایی پر از نگرانی و ترس بوده است.
ماروکوین که حالا 38 سال دارد زمانی را به خاطر می‌آورد که طبق رده‌بندی مجله فوربس پدرش با 18 میلیارد دلار دارایی، هفتمین ثروتمند جهان نام گرفت.

 قاچاقچی معروف 2میلیون دلار را برای گرم شدن آتش زد + عکس

محل زندگی اسکوبار

قاچاقچی معروف 2میلیون دلار را برای گرم شدن آتش زد + عکس

خانه ای که گوشه‌ای از آن باغ وحش داشت

قاچاقچی معروف 2میلیون دلار را برای گرم شدن آتش زد + عکس

... و خانه‌ای که حالا متروکه‌ای بیش نیست. سوک
  • احمدپیری

ماجرای آتش زدن محصول یک شرکت لبنیاتی+تصاویر

احمدپیری | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

بتازگی مطلبی با عنوان آتش زدن محصولات یک شرکت لبنی از سوی وزارت بهداشت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

ماجرای آتش زدن محصول یک شرکت لبنیاتی+تصاویر

ماجرای آتش زدن محصول یک شرکت لبنیاتی+تصاویر

ماجرای آتش زدن محصول یک شرکت لبنیاتی+تصاویر

چندی پیش نیز مطلبی که ادعا می‌کرد تولیدات شرکت لبنی فوق به دلیل عوارض خطرناک از سوی وزارت بهداشت متوقف شده است بحث داغ شبکه‌های اجتماعی شده بود.

 ماجرای آتش زدن محصول یک شرکت لبنیاتی+تصاویرسوک
  • احمدپیری

عملیات نظامی ارتش مصر در شبه جزیره سینا+تصاویر

احمدپیری | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت :نیروهای امنیتی مصر از صبح روز گذشته عملیات وسیعی را در شهر "َشیخ زوید" واقع در شمال شبه جزیره سینا برای دستگیری اعضا و هواداران گروههای تروریستی تکفیری داعش و القاعده آغاز کرده است. بنابر این گزارش، در این عملیات صدها نظامی مصری با پشتیبانی تانکها و نفربرهای زرهی و بالگردهای نیروی هوایی ارتش این کشور عملیات وسیعی را در مناطق حاشیه شهر شیخ زوید آغاز کرده اند.


عملیات نظامی ارتش مصر در شبه جزیره سینا+تصاویر

به گزارش منابع رسانه ای مصر، در این عملیات 3 تروریست عضو گروه داعش در یکی از مزارع حاشیه شهر شیخ زوید در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده اند. لازم به ذکر است که طی یکسال گذشته منطقه شبه جزیره سینا یکی از کانونهای اصلی حضور و فعالیتهای داعش و القاعده بوده است. حدود دو ماه پیش صدها نفر از نیروهای داعش برای سیطره بر شهر شیخ زوید در شمال سینا تلاش کردند که با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی مصر ناکام مانده و با برجای گذاشتن تلفات سنگین از منطقه گریختند.

عملیات نظامی ارتش مصر در شبه جزیره سینا+تصاویر

عملیات نظامی ارتش مصر در شبه جزیره سینا+تصاویر

عملیات نظامی ارتش مصر در شبه جزیره سینا+تصاویر

عملیات نظامی ارتش مصر در شبه جزیره سینا+تصاویر

عملیات نظامی ارتش مصر در شبه جزیره سینا+تصاویر


سوک
  • احمدپیری

مشق نوشتن آرزوی این بچه‌هاست +عکس

احمدپیری | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

   حافظان ولایت :اینجا کردستان است. منطقه‌ای به نام «سرشیب» در شهرستان سقز که 70 روستا دارد. من اینجا ایستاده ام و به مرز خیلی نزدیکم و مردمانی را می بینم که به غیرت و مردانگی شهره اند. دوباره دوربینم را برداشته ام و با بچه های جهادی آمده ام تا عکس‌های من این بار قصه دیگری را روایت کند. بارها از قصه محرومیت ها گفته ایم وعکس‌هایمان نشان داده‌اند که مردم این دیار نه آب آشامیدنی درست و حسابی دارند نه جای مناسبی برای فاضلاب . نه حتی مسیر درستی برای عبور و مرور. ولی انگار این صداها شنیده نمی شود. اما این بار من آمده ام تا دوربینم زبان دختران نجیب و معصوم کُرد باشد. دختران معصومی که به لنز دوربینم زل می زنند و می گویند:«ما مدرسه می خواهیم!»

مدرسه

آمده‌ام راوی قصه‌هایتان باشم                                 

از میان 70 روستا، 10 روستا را انتخاب کرده‌ام که با بچه‌های جهادی بروم. بچه‌های جهادی شاید نخستین بار است که عکاس را در تیم خودشان می بینند. پیش از این یک اتوبوس از گروه های تصویربرداری و خبری که می آمدند برایشان یک محل اسکان جدا در نظر می گرفته می شد. یک روز هم می آمدند عکس می گرفتند و می رفتند. هیچ وقت هم یخشان با جهادی ها آب نمی شد. نه گزارش خوب از آب در می آمد نه زحمت بچه ها خوب پوشش داده می شد. اما من این بار آمده‌ام جزئی از جهادی‌ها باشم. با آنها بخوابم و بیدارشوم و در طول روز با آن‌ها باشم و حتی کنارشان کار کنم. «گورقلعه»، «عرب لنگ»، «خرم تا»، «سرتکلتو»، «کسنازان»، «سماقلو» و « بهرام» روستاهایی هستند که در کوچه هایشان راه می روم به مردمشان سلام می‌دهم و می‌خواهم راوی قصه‌هایشان باشم.

مدرسه

بچه‌های جهادی دو شیفت کار می‌کردند

ماه رمضان است.افطاری میهمان دهیار روستای «گورقلعه» هستیم. سرصحبت‌هایمان که باز می‌شود. گله دارند از بی‌مدرسه بودن روستا و اینکه دختران کرد سهم‌شان از تحصیل به 6 سال ابتدایی رسیده است و بعد از آن باید کنج خانه بشینند و یا همپای بزرگ‌ترها کار کنند. ذهنم به کار می‌افتد که باید در کنار پوشش تصویری بچه‌های جهادی راوی محرومیت دختران این سرزمین باشم.

با بچه‌های جهادی صبح ها زود از خواب بیدار می شویم. آنها دست به کار می شوند برای تعمیرات روستا. مساجد و خانه های فرسوده را بازسازی می کنند. دیوار مدرسه ها را رنگ می کنند. نیمکت ها را جوش می دهند و کلاس ها را مرتب می کنند. هوا گرم است و روزها طولانی است. بچه ها دو شیفت کار می کنند. اینجا 9:30 شب اذان می گویند و شب که می شود همه از نفس افتاده ایم. بچه های جهادی کارهای فرهنگی آموزشی هم انجام می دهند. برای بچه ها کلاس زبان، قرآن، نقاشی و حتی نمایش برگزار می کنند. اما من حواسم به دختران کرد است که خانه پر فقط 6 سال مدرسه می روند.

مدرسه

امید دارند من مدرسه می آورم

به خودم می گویم بروم از دخترها عکس بگیرم. در خانه ای را می زنم. یکی از خانه ها دو خواهر یتیم هستند که 12 سال و 16 سال دارند. آخرین معدلشان 19/5 است. بچه های اینجا خیلی درس خوانند. دخترها را می نشانم کنار پرده و می خواهم باهمین تصویر ثابت از آنها عکاسی کنم. یکی شان جلو می آید و عکس می اندازد. اما آن یکی که بزرگتر است هیچ امیدی به این عکس ها ندارد. من سعی می کنم توی دلش امید بریزم. می گوید: « هیچ کس برای ما کاری انجام نمی دهد این عکس ها به هیچ جا نمی رسند.» در خانه ها را می زنم. می خواهم از دخترها عکس بگیرم. می‌‌خواهم این خانه‌نشینی را روایت کنم. هر خانه‌ای که در می‌زنم حتی کسی نمی‌پرسد برای چه آمده‌ای؟ مهربانانه تعارفم می‌کنند و از یک غریبه به خوبی پذیرایی می‌‌‌کنند. مردم این دیار در مهمان‌نوازی همتا ندارند. دوباره سراغ پرده ای می گردم تا جلویش بایستند و عکس بگیرم. دخترهای قبلی حالا کلیدم می شوند و در دیگر خانه ها را برایم باز می کنند. از هر دختری که عکس می گیرم نام دوستانش را به زبان می آورد. دختربچه ها دستم را می گیرند و به خانه دوستشان می برند و مرا معرفی می کنند. بچه ها امید دارند که من برایشان مدرسه خواهم آورد.

مدرسه

از ذوق مدرسه گریه می کردند

در خانه ای را می زنم که دختربچه ای تنها در را باز می کند. با احترام هرکاری که می گویم انجام می دهد و بعد از گرفتن عکس با احترام بدرقه ام می کند. عجیب مردمی هستند مردم این دیار، ادب و احترام‌شان آدم را به این سرزمین زمین گیر می کند. انتهای روستا خانه ای است که دختربچه یتیمی کنار مادرش زندگی می کند که او هم مانند دوستانش خانه نشین شده است. در خانه را می زنم. مادرش بدرقه ام می کند. حرف‌هایم را شروع می کنم که دختربچه غیب می شود. می ترسم که ناراحت شده باشد. مادرش می گوید: « دخترم باور نمی کند که شما برای مدرسه اش آمدید. آنقدر ذوق کرده و هیجان زده است که رفته و گوشه ای گریه می کند.» نمی دانم چه بگویم. بچه های اینجا از مدرسه محرومند و دخترها محروم تر. پسرها با همه سختی راحت تر خودشان را به روستاهای دیگر می رسانند و یک جوری تحصیل می کنند. اما دخترها کنج خانه محبوس می شوند.

مدرسه

مشق نوشتن آرزوی بچه هاست

فصل برداشت گندم است. خیلی از دخترها خانه نیستند. گله ها را برده اند برای چرا. از 8 صبح می روند و 8 بعد از ظهر برمی گردند. اینجا دخترها همراه مردها کار می کنند. اما دلشان غنج می رود برای مشق نوشتن و درس خواندن برای بسیاری از چیزهایی که ما دوستشان نداریم اما آنها آرزویش را می کنند. برای آنکه عکس بگیرم باید کسی برود گله را بچرخاند تا دختربچه به خانه بیاید و سریع عکسش را بگیرم و بعد دوباره به سمت گله برگردد.

خانه دیگری را می کوبم. شرمین 23 ساله است. مدتی ترک تحصیل کرده بود. اما خودش را به سقز رساند و توانست آنجا ادامه تحصیل دهد و دیپلم بگیرد. اما از آن دوران به تلخی یاد می کند. می گوید اجازه نمی دهد خواهرش برای درس خواندن به سقز برود. در شهر معلم ها خوب نبودند و او باید برای پیشرفت تحصیلی کتاب های کمک آموزشی می خرید. اما توان مالی چنین کاری را نداشت و بارها تحقیر شده بود. حالا می گوید تمام توانم را به کار می گیرم و به خواهرم درس یاد می دهم اما نمی گذارم سختی که من کشیدم را او بکشد.

مدرسه

کفش هایم را جفت می کردند

مردم کرد این سرزمین بیشتر اهل سنت هستند. قصه وحدت شیعه و سنی را مردم این دیار از حفظ هستند. اینجا اختلاف هیچ معنایی ندارد. نماز جمعه می شود. با بچه های جهادی می رویم و تک تک بین شان می ایستیم و نماز می خوانیم. اینجا مهمان را روی سرشان می گذارند. مردم اینجا محبتی توی قلبم ریخته اند که رفتن و دل کندن از اینجا را برایم سخت کرده است. خواسته دختران اینجا یک چیز است کاش هرچند روستا یک مدرسه داشته باشد و سرویسی باشد که بچه ها را به مدرسه برساند تا آنها هم تحصیل کنند. با سواد شوند و به جامعه و سرزمین شان خدمت کنند. همین!   سوک

  • احمدپیری

جدیدترین شیوه اعدام داعش+تصاویر

احمدپیری | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۰۸ ق.ظ | ۰ نظر

  به گزارش حافظان ولایت گروه تروریستی تکفیری داعش در انتقام حملات هوایی به مواضعش در بخشهای مختلف استان الانبار، دو جوان عراقی را به وسیله تخریب ساختمان بر روی آنها اعدام کرد. بنابر این گزارش، این دو نفر با نامهای "نشات محمود الترکی و حیدر اسعد عبدالرزاق" از اعضای ارتش و بسیج مردمی عراق بودند که در اسارت داعش به سر می برده اند.


جدیدترین شیوه اعدام داعش+تصاویر

همزمان با تشدید حملات هوایی و زمینی به مواضع داعش در بخشهای مختلف استان الانبار در غرب عراق، داعش این دو جوان را پس از انتقال به یک ساختمان محل استقرار نیروهای این گروه که در حملات اخیر بمب افکنهای ارتش عراق تخریب شده بود، پس از بمبگذاری، آن را بر روی سر این دو نفر منفجر کرد.

جدیدترین شیوه اعدام داعش+تصاویر

لازم به ذکر است که بخش اعظم نیروهای داعش را اعضا و فرماندهان ارشد حزب منحله و جنایتکار بعث صدام و گارد ویژه ریاست جمهوری وی تشکیل می دهند که در توحش و جنایت ید طولایی داشته و دارند. پیشتر داعش از روشهایی همچون زنده سوزاندن، به صلیب کشیدن، شلیک گلوله، ذبح با چاقو ، گردن زدن با شمشیر، غرق کردن در آب و ... برای اعدام قربانیان خود که عموما از اهل سنت عراق و سوریه می باشند، استفاده کرده بود.

جدیدترین شیوه اعدام داعش+تصاویر

جدیدترین شیوه اعدام داعش+تصاویر

جدیدترین شیوه اعدام داعش+تصاویر

جدیدترین شیوه اعدام داعش+تصاویر

جدیدترین شیوه اعدام داعش+تصاویر

جدیدترین شیوه اعدام داعش+تصاویر

جدیدترین شیوه اعدام داعش+تصاویر
  سوک
  • احمدپیری

انهدام محموله مواد غذایی در تعز+تصاویر

احمدپیری | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

  به گزارش حافظان ولایت :در ادامه جنایات رژیم آل سعود علیه مردم یمن، صبح روز گذشته یک کاروان حامل مواد غذایی در ورودی منطقه "المخا" واقع در استان تعز این کشور از سوی جنگنده بمب افکنهای ارتش آل سعود هدف قرار گرفته و منهدم شد. بنابر این گزارش، حمله فوق زمانی روی داد که کاروان حامل مواد غذایی و تدارکاتی برای توزیع میان محرومان یمنی در حال ورود به منطقه بوده است.


انهدام محموله مواد غذایی در تعز+تصاویر

لازم به ذکر است که به موازات حملات هوایی و زمینی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه شهرهای مختلف یمن، بنادر و خطوط نقل و انتقال این کشور نیز مورد محاصره متجاوزین سعودی، امراتی قطری قرار گرفته و از ورود سوخت و مواد غذایی به بخشهای مختلف این کشور بشدت ممانعت به عمل می آید.

انهدام محموله مواد غذایی در تعز+تصاویر

انهدام محموله مواد غذایی در تعز+تصاویر

انهدام محموله مواد غذایی در تعز+تصاویر

انهدام محموله مواد غذایی در تعز+تصاویر

انهدام محموله مواد غذایی در تعز+تصاویر

انهدام محموله مواد غذایی در تعز+تصاویر
  سوک
  • احمدپیری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های 18 شهریور

احمدپیری | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۰۳ ق.ظ | ۰ نظر
  • احمدپیری

آتش‌سوزی هواپیمای انگلیسی در لاس‌وگاس +عکس

احمدپیری | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

 به گزارش حافظان ولایت یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی «بریتیش ایرویز» روز سه‌شنبه در فرودگاه لاس‌وگاس دچار آتش‌سوزی شد.

این هواپیمای بوئینگ 777، پیش از آنکه از باند فرودگاه برخیزد، دچار سانحه شد. تصاویر منتشر شده، نشان می‌دهد که دود سیاهی از هواپیما به آسمان بلند شده است.

آتش‌سوزی هواپیمای انگلیسی در لاس‌وگاس +عکس

به نوشته روزنامه گاردین، به هنگام وقوع حادثه، 159 مسافر و 13 خدمه سوار بر هواپیما بوده‌اند، که حالا همه آن‌ها خارج شده‌اند. به گفته مقامات محلی، 2 نفر در این حادثه دچار جراحت سطحی شده‌اند.

این هواپیما قرار بود از فرودگاه «مک کاران» لاوس وگاس، به مقصد فرودگاه «گات‌ویک» شهر «ساسکس» انگلیس پرواز کند.

هنوز مشخص نیست دلیل وقوع این آتش‌سوزی چه بوده است. سوک
  • احمدپیری

جلسه شورای آموزش و پرورش تنگستان با محور پروژه مهر برگزارشد

احمدپیری | سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت جلسه شورای آموزش و پرورش تنگستان برگزار گردید. : جلسهشورای آموزش و پرورش تنگستان با محور پروژه مهر،طرح ادارات معین مدارس و نخبه گزینی در کنکور سراسری در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد.در این جلسه ترک زاده فرماندار تنگستان ، حجت الاسلام راستگو امام جمعه شهر اهرم ، دشتی معاون فرماندار ، حسین پولادیان مدیر آموزش پرورش شهرستان تنگستان،حسین سلیمانی رئیس شورای اسلامیاهرم و تعدادی از مدیران مدارس حضورداشتند.مدیر آموزش و پرورش تنگستان نیز در خصوص پروژه مهر ساماندهی نیروی انسانی و کمبودهای نیروی انسانی گفت: در سال جاری ۱۳نیرو از شهرستان منتقل شده اند در حالی که فقط یک نیرو وارد شهرستان شده است و در مقطع ابتدایی با کمبود ۱۲ نیرو مواجه هستیم که باید در این زمینه از طریق نیروهای مازاد متوسطه دوم و نیروهای بازنشسته آموزگار مورد نیاز خود را تامین کنیم.حسین پولادیان از اجرای طرح ادارات معین مدارس جهت مساعدت و حمایت ادارات شهرستان از مدارس خبر داد.همچنین حجت الاسلام راستگو امام جمعه شهر اهرم ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش، خواستار مساعدت دیگر نهادها با آموزش و پرورش، خصوصا برای بازگشایی سال تحصیلی جدید شد.در ادامه کرامت احمدی زاده،معاون پشتیبانی اداره در خصوص سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان گفت: مقرر شد در سال تحصیلی جدید مدیران مدارس و انجمن اولیا نسبت به عقد قرارداد با رانندگان سرویس دانش آموزان اقدام نمایند.در پایان فرماندار تنگستان ضمن تاکید بر اهمیت پروژه مهر،خواستار همکاری همه نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان، به خصوص شهرداری و شورای شهر با آموزش وپرورش برای پاکسازی و رنگ آمیزی فضای مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی شد. بیرمی

  • احمدپیری

جدول/ قیمت خودروهای داخلی

احمدپیری | سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

  به گزارش حافظان ولایت رنو تندر E2 در بازار به قیمت 36 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد. ؛ قیمت انواع خودروهای داخلی و وارداتی به شرح زیر است:

  • احمدپیری