حافظان ولایت

پایگاه خبری حافظان ولایت

۹۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دستورات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای برجام در نامه به رئیس جمهور؛ هر اظهاری مبنی بر باقی ماندن ساختار تحریم ها و وضع هر تحریم در هر سطح و به هر بهانه نقض برجام است

81808311-70248366

 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای به رئیس جمهوری با برشمردن تاکیدات و الزامات ۹گانه در اجرای برجام، مصوبه شورای عالی امنیت ملی را تایید کردند و گفتند: هر اظهاری مبنی بر باقی ماندن ساختار تحریم ها و وضع هر تحریم در هر سطح و به هر بهانه نقض برجام است.

حافظان ولایت از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسیهای دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات ۹ گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه ۶۳۴ مورخ ۱۳۹۴٫۵٫۱۹شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند.

**متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای روحانی
رئیس جمهور اسلامی ایران و رئیس شورای عالی امنیت ملی دامت توفیقاته
با سلام و تحیت،
اکنون که موافقتنامه ی موسوم به برجام پس از بررسی های دقیق و مسئولانه در مجلس شورای اسلامی؛ کمیسیون ویژه و دیگر کمیسیون ها و نیز در شورای عالی امنیت ملی سرانجام از مجاری قانونی عبور کرده و در انتظار اعلام نظر اینجانب است، لازم می دانم نکاتی را یادآور شوم تا جنابعالی و دیگر دست اندرکاران مستقیم و غیرمستقیم آن، فرصت های کافی برای رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه ی کشور در اختیار داشته باشید.
۱ ـ پیش از هر چیز لازم می دانم از همه ی دست اندرکاران این فرآیند پرچالش، در همه ی دوره ها
از جمله: هئیت مذاکره کننده ی اخیر که در توضیح نقاط مثبت و در اصل تثبیت آن نقاط همه ی سعی ممکن خود را به کار بردند، و نیز از منتقدانی که با ریزبینی قابل تحسین، نقاط ضعف آن را به همه ی ما یادآور شدند و مخصوصاً از رئیس و اعضاء کمیسیون ویژه ی مجلس و نیز از اعضای عالی مقام شورای عالی امنیت ملی که با درج ملاحظات مهم خود برخی از نقاط خلاء را پوشش دادند، و سرانجام از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با تصویب طرحی محتاطانه، راه درست اجرا را به دولت ارائه کردند، و نیز از رسانه ی ملی و نویسندگان مطبوعات کشور که با همه ی اختلاف نظرها در مجموع، تصویر کاملی از این موافقتنامه در برابر افکار عمومی نهادند، قدردانی خود را اعلام دارم. این مجموعه ی پر حجم کار و تلاش و فکر در مسأله ای که گمان می رود از جمله ی مسائل به یاد ماندنی و عبرت آموز جمهوری اسلامی باشد، در خور تقدیر و مایه ی خرسندی است. به همین دلیل با اطمینان می توان گفت که پاداش الهی برای این نقش آفرینی های مسئولانه، مشتمل بر نصرت و رحمت و هدایت ذات حضرت حق خواهد بود ان شاءالله، زیرا وعده ی نصرت الهی در برابر نصرت دین او تخلف ناپذیر است.
۲ ـ جنابعالی با سابقه ی چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی طبعاً دانسته اید که دولت ایالت امریکا در قضیه ی هسته ای و نه در هیچ مسأله ی دیگری، در برابر ایران رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند. اظهارات رئیس جمهور امریکا در دو نامه به این جانب مبنی بر اینکه قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، خیلی زود با طرفداریش از فتنه های داخلی و کمک مالی به معارضان جمهوری اسلامی، خلاف واقع از آب درآمد و تهدیدهای صریح وی به حمله نظامی ـ و حتی هسته ای که می تواند به کیفر خواست مبسوطی علیه وی در دادگاه های بین المللی منتهی شود ـ پرده از نیت واقعی سران آمریکا برداشت. صاحبنظران سیاسی عالم و افکار عمومی بسیاری از ملت ها به وضوح تشخیص می دهند که عامل این خصومت تمام نشدنی، ماهیت و هویت جمهوری اسلامی ایران است که برخاسته از انقلاب اسلامی است. ایستادگی بر مواضع بر حق اسلامی در مخالفت با نظام سلطه و استکبار، ایستادگی در برابر زیاده طلبی و دست اندازی به ملت های ضعیف، افشای حمایت امریکا از دیکتاتوری های قرون وسطائی و سرکوب ملت های مستقل، دفاع بی وقفه از ملت فلسطین و گروه های مقاومت میهنی، فریاد منطقی و دنیاپسند بر سر رژیم غاصب صهیونیست، قلم های عمده ای را تشکیل می دهند که دشمنی رژیم ایالات متحده امریکا را بر ضد جمهوری اسلامی، برای آنان اجتناب ناپذیرکرده است. و این دشمنی تا هنگامی که جمهوری اسلامی با قدرت درونی و پایدار خود، آنان را مأیوس کند ادامه خواهد داشت.
چگونگی رفتار و گفتار دولت امریکا در مسأله ی هسته ای و مذاکرات طولانی و ملال آور آن، نشان داد که این نیز یکی از حلقه های زنجیره ی دشمنی عنادآمیز آنان با جمهوری اسلامی است. فریبکاری آنان در دوگانگی میان اظهارات اولیه ی آنان که با نیت قبول مذاکره ی مستقیم از سوی ایران انجام می شد، با نقض عهدهای مکرّر آنان در طول مذاکرات دوساله و همراهی آنان با خواسته های رژیم صهیونیستی و دیپلماسی زورگویانه ی آنان در رابطه با دولت ها و مؤسسات اروپایی دخیل در مذاکرات، همه نشان دهنده ی آن است که ورود فریبکارانه ی آمریکا در مذاکرات هسته ای، نه با نیت حل و فصل عادلانه، که با غرض پیشبرد هدف های خصمانه ی خود درباره ی جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
بی شک حفظ هوشیاری نسبت به نیّات خصمانه دولت آمریکا و ایستادگی هایی که بر اثر آن در طول مسیر مذاکرات از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به کار رفت، توانست در موارد متعدّدی از ورود زیان های سنگین جلوگیری کند.
با این حال محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه، می تواند به خسارت های بزرگی برای حال و آینده ی کشور منتهی شود.
۳ـ بندهای نه گانه قانون اخیر مجلس و ملاحظات ده گانه ی ذیل مصوبه ی شورای عالی امنیت ملی، حاوی نکات مفید و مؤثر است که باید رعایت شود، با این حال برخی نکات لازم دیگر نیز هست که همراه با تأکید بر تعدادی از آنچه در آن دو سند آمده است، اعلام می گردد.
اولاً: از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریم های ظالمانه اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرایی شدن آن در برجام به بعد از اقدام های ایران موکول گردیده، لازم است تضمین های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف های مقابل، تدارک شود، که از جمله ی آن اعلام کتبی رئیس جمهور امریکــا و اتحادیه ی اروپا مبنی بر لغو تحریم ها است. در اعلام اتحادیه ی اروپا و رئیس جمهور امریکا باید تصریح شود که این تحریم ها به کلی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این که ساختار تحریم ها باقی خواهد ماند، به منزله ی نقض برجام است.
ثانیاً: در سراسر دوره ی ۸ ساله وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه ای (از جمله بهانه های تکراری و خودساخته ی تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند ۳ مصوبه ی مجلس اقدام های لازم را انجام دهد و فعالیت های برجام را متوقف کند.
ثالثاً: اقدامات مربوط به آنچه در دو بند بعدی آمده است، تنها هنگامی آغاز خواهد شد که آژانس پایان پرونده ی موضوعات حال و گذشته (pmd) را اعلام نماید.
رابعاً: اقدام در مورد نوسازی کارخانه ی اراک با حفظ هویت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن درباره ی طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد.
خامساً: معامله ی اورانیوم غنی شده ی موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن در این باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور باید به تدریج و در دفعات متعدد باشد.
سادساً: مطابق مصوبه ی مجلس، طرح و تمهیدات لازم برای توسعه ی میان مدت صنعت انرژی اتمی که شامل روش پیشرفت در مقاطع مختلف از هم اکنون تا ۱۵ سال و منتهی به ۱۹۰ هزار سو است، تهیه و با دقت در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود. این طرح باید هرگونه نگرانی ناشی از برخی مطالب در ضمائم برجام را برطرف کند.
سابعاً: سازمان انرژی اتمی، تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف را در مقام اجرا به گونه ای ساماندهی کند که در پایان دوره ی ۸ ساله هیچ کمبود فناوری برای ایجاد غنی سازی مورد قبول در برجام وجود نداشته باشد.
ثامناً: توجه شود که موارد ابهام سند برجام، تفسیر طرف مقابل مورد قبول نیست و مرجع، متن مذاکرات است.
تاسعاً: وجود پیچیدگی ها و ابهام ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریبکاری در طرف مقابل بویژه امریکا، ایجاب می کند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است، تشکیل شود. ترکیب و وظائف این هیئت باید در شورای عالی امنیت ملی تعیین و تصویب شود.
با توجه به آنچه ذکر شد، مصوبه ی جلسه ۶۳۴ مورخ ۹۴٫۵٫۱۹ شورای عالی امنیت ملی با رعایت موارد یاد شده تأیید می شود.
در خاتمه همان طور که در جلسات متعدد به آن جناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد کرده ام، رفع تحریم ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه جانبـه ی اقتصاد مقـاومتی میسر نخـواهد شـد. امیـد است که مراقبت شود که این مقصود با جدیت تمام دنبــال شود و بخصوص به تقویت تولید ملی توجه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمائید که وضعیت پس از برداشته شدن تحریم ها، به واردات بی رویه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از امریکا جداً پرهیز شود.
توفیقات جنابعالی و دیگر دست اندرکاران را از خداوند متعال مسألت می نمایم.

سیّدعلی خامنه ای
۲۹/مهرماه/94              بیرمی
  • احمدپیری
    

  حافظان ولایت از اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر می رسد که طی حکمی از سوی کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر علی سیاح با حفظ سمت معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بوشهر به عنوان مدیر جدید این اداره منصوب شده است.

از اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر می رسد که طی حکمی از سوی کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر علی سیاح با حفظ سمت معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بوشهر به عنوان سرپرست جدید این اداره منصوب شده است.

شنیده های " حاکی از آن است که با توجه به پایان ماموریت 30 ساله سلیمی فرد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر، تمدید وی نیز در هاله ای از ابهام قرار داشت که ظاهراً در بخشنامه ای که وزارت آموزش و پرورش درباره «عدم بکارگیری افراد با مدرک کارشناسی در پست های مدیریتی» صادر کرده، استثنائاتی را نیز برای تمدید ماموریت مدیران شهرستان ها قائل شده است که درصورتیکه مدیران کل آموزش و پرورش استانها بخواهند، می توانند برای روئسای ادارات آموزش و پرورش مناطق درخواست تمدید خدمت در پست فعلی داشته باشند اما کرمی تصمیم گرفت که فردی را به عنوان جایگرین سلیمی فرد معرفی کند.

همچیین خبر می رسد با وجود اتمام ماموریت دو تن از معاونان اصلاح طلب آموزش و پرورش شهرستان بوشهر فشارهای بسیاری از ناحیه نماینده اصلاح طلب استان در مجلس شورای اسلامی که از پیشگامان دخالت در عزل و نصب ها در استان و دستگاه های اجرایی است، برای ابقاء این دو نفر به عمل آمده است.

شنیده ها حاکی از آن است که پورفاطمی در چند روز اخیر به اتفاق عالیپور یکی از معاونان سلیمی فرد در آموزش و پرورش شهرستان بوشهر که سنوات ۳۰ ساله و ماموریت وی در این اداره به اتمام رسیده به حضور حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهورایران، مشاور وزیر امور خارجه و برادر کوچکتر حسن روحانی و نیز برخی از معاونان وزیر آموزش و پرورش می رسند و رایزنی ها و فشارهایی را برای ابقاء و تمدید ماموریت برای عالیپور و ابراهیمی انجام می دهند.

بر اساس اخبار واصله نیز فشارهای بسیاری از طریق مکاتبات و  تماس های مکرر از ناحیه وزارت آموزش و پرورش برای متقاعد کردن کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر برای تمدید ماموریت این دو فرد انجام شده است اما کرمی تاکنون به این خواسته آنها تن نداده است و با توجه به پیشینه دو معاون مذکور و عدم رضایت فرهنگیان، زیر بار تمدید برای این افراد نرفته است.

بر اساس آخرین خبرهای شنیده شده قرار است ابراهیمی و عالیپور هر دو به عنوان مشاور در اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر به فعالیت بپردازند و کرمی اداره معاونت به دست آنها را نپذیرفته است.

جلسه ای شب گذشته بین شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان در رابطه با همین موضوع گرفته شده است.

لازم به ذکر است در چند روز گذشته پیام هایی منتقدانه به مدیرکل آموزش و پرورش استان در شبکه های اجتماعی از سوی برخی از اصلاح طلبان افراطی ارسال گردیده که با توجه به اینکه معاونین سلیمی فرد مورد حمایت این طیف اصلاح طلبان افراطی استان هستند، دور انتظار نیست که در چند روز آینده مدیرکل آموزش پرورش استان مورد حجمه این طیف در رسانه ها قرار گیرد.

باید نشست و منتظر ماند که دخالت ها و فشارهای افراد اصلاح طلب خارج و درون بدنه آموزش و پرورش می تواند کرمی را تسلیم به خواسته های نابجای آنان کند یا شرایط به گونه دیگری رقم خواهد خورد.  ابادسبز

  • احمدپیری

حافظان ولایت :گزارش تصویری عزاداران گورکی میزبان مهندس فرخ بنه گزی مدرس دانشگاههای  بوشهر بودند بنه گزی که با تعدادی از فرهنگیان تنگستانی همراهی می شد امشب بعد از مراسم روضه خوانی مردم گورک کله بندی ماندند تا درسهای از امام حسین (ع) شناسی وهدفی که امام از قیام وحماسه کربلا  دنبال می کرد رااز این استاد بشنود وی یکی از راههای شناخت امام راهمین برگزاری مراسمات دهه عاشورا ذکر کرد ولی کافی ندانست وراه دیگر درک وفهم امام را که الهام ووحی الهی میدانست از اینکه می دانست با ریختن خون خودش ویارانش این حماسه در طول تاریخ وتا بودن دنیا زنده بودن این قیام اسلام را زنده نگه خواهد داشت وبه جندین هدف امام حسین اشاره کرد که از جمله ظلم ستیزی واخلاق مداری وحفظ هویت خاندان رسول خدا بود واشاره کرد ما مردم تنگستان هم در مقیاس کوچکتر می توانیم هویت فردی وجمعی خودمان را باحضور چشمگیر در صحنه ها حفظ کنیم

  • احمدپیری

احتمالا دکتر تاجیک نیز کاندیدای انتخابات مجلس خواهد شد

احمدپیری | چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر
 94  : 27
  خبر انتخاباتی؛

احتمالا دکتر تاجیک نیز کاندیدای انتخابات مجلس خواهد شد

به احتمال فراوان دکتر حسن تاجیک نیز برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر کاندیدا خواهد شد .

به احتمال فراوان دکتر حسن تاجیک نیز برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر کاندیدا خواهد شد . بنا به درخواست های فراوانی که از دکتر تاجیک برای حضور در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی شده است ، احتمال حضور ایشان در این عرصه وجود دارد . وی بیان داشت : هر چند هنوز حضور ایشان قطعی نشده است اما چهره های مختلفی از دو حوزه انتخابیه استان یعنی حوزه انتخابیه بوشهر ،گناوه و دیلم و همچنین حوزه انتخابیه جنوب استان یعنی کنگان ،دیر ، جم و عسلویه خواستار حضور ایشان در صحنه انتخابات شده اند ولی ایشان تا امروز تصمیم قطعی خود را نگرفته است . وی در پاسخ به سوال خبرنگار سوک مبنی بر اینکه احتمال حضور در کدام حوزه انتخابیه بیشتر است ، گفت : هر چند ایشان سالها در مرکز استان به عنوان رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر مشغول به خدمت بوده است اما بواسطه اینکه اصالتا اهل جنوب استان بوده و ارتباطات بسیار گسترده تری در جنوب استان داشته و در صورت اینکه تصمیم به حضور در آن حوزه انتخابیه بگیرد ، می تواند معادلات آن حوزه را دستخوش تغییرات بنیادی نماید ، احتمال اینکه در حوزه جنوبی استان کاندیدا شود بیشتر است . سوک
  • احمدپیری

علی افراشته در سی و سومین اجلاس مجمع بین المجالس جهان/عکس

احمدپیری | دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ق.ظ | ۰ نظر

    حافظان ولایت علی افراشته معاون بوشهری مجلس شورای اسلامی در سی و سومین اجلاس مجمع بین المجالس جهان (ipu) به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت . سی و سومین اجلاس مجمع بین المجالس جهان (ipu) از روز 24 مهر سال جاری به مدت 5 روز با حضور هیات هایی از مجالس جهان در ژنو سوییس در حال برگزاری می باشد . در این اجلاس حسین شیخ الاسلام مشاور اموربین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ، احمدرضا دستغیب رییس بین المجالس ایران، کاظم جلالی عضو کمیته حقوق بشر اتحادیه بین المجالس، جواد جهانگیرزاده عضو کمیته روابط اتحادیه بین المجالس جهانی با سازمان ملل ، فاطمه رهبر عضو کمیته زنان این اتحادیه، عباسعلی منصوری آرانی، محمد مهدی برومندی ، محمد باقر بنایی و بهروز نعمتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،علی افراشته معاون اجرایی رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می نمایند. از محورهای این اجلاس می توان به دموکراسی در عصر دیجیتال و تهدید علیه محیط خصوصی و آزادی های فردی، لزوم ارتقاء همکاری بین المللی علیه دموکراسیو حقوق فردی، تضمین صیانت پایدار در مقابل تخریب مواریث محسوس و نامحسوس فرهنگی بشریت ، نقش دیوان بین المللی دادگستری در حل و فصل مناقشات بین المللی ، بررسی مرور اجرای قطعنامه 1325 شورای امنیت در مورد زنان ، صلح و امنیت اشاره کرد. آباد سبز

  • احمدپیری

مراسم شیر خوارگان حسینی در شهر آباد

احمدپیری | يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

حافظان ولایت : گزارش تصویری از مراسم شیر خوارگان حسینی در شهر آبادوتقدیر تشکر از زحمات شبانه روزی هئیت ابا عبدلله الحسین (ع) شهر



                                               تهیه گزارش تصویری توسط هئیت ابا عبدالله الحسین

  • احمدپیری

دستگیری یک نفر در رابطه با پرونده اسید پاشی اصفهان

احمدپیری | جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷ ق.ظ | ۰ نظر

 


به این مطلب امتیاز دهید
0 0

حافظان ولایت حسین ذوالفقاری که به همراه وزیر کشور به اصفهان سفر کرده است روز پنجشنبه گفت: در جریان رسیدگی به پرونده اسید پاشی اصفهان، بر اساس شواهد و مدارک موجود یک نفر مظنون شناسایی و دستگیر شده است. وی با اشاره به اینکه این فرد از سوی قربانیان اسید پاشی شناسایی شده است، افزود: سایر دلایل و مدارک موجود نیز؛ مظنون بودن این فرد را تقویت می کند.

 


معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه فرد دستگیر شده در زمینه خرید و فروش موتور سیکلت فعال بوده است، اظهارکرد: همه مدارک جمع آوری شده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. وی ادامه داد: باید منتظر ماند که آیا دلایل و شواهد برای قاضی پرونده قانع کننده است یا خیر؟ اوایل پاییز سال 93، اسید پاشی بر روی دو بانوی جوان اصفهانی علاوه بر انعکاس گسترده در رسانه های داخلی و خارجی، موجب وحشت در سطح افکار عمومی شهر اصفهان شد.

 


پس از آن، اقدامات پلیسی، قضایی و امنیتی گسترده ای برای دستگیری عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد و پلیس شمار زیادی مظنون را احضار کرد. تا پیش از اظهارات صریح معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور مبنی بر دستگیری یک مظنون و معرفی به دستگاه قضائی کشور، گزارشی مبنی بر دستگیری عامل اسید پاشی بطور رسمی منتشر نشده بود.

 


حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور روز پنجشنبه همراه با وزیر کشور بمنظور افتتاح مرحله نخست خط یک قطارشهری و بهره برداری از یکصد دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل درون شهری اصفهان و بررسی آخرین وضعیت مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به اصفهان، وضعیت و شرایط امنیتی استان، بررسی ظرفیت های اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری و راهکارهای موثر در توسعه و ارزیابی اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان به این شهر سفر کرد. حوادث

  • احمدپیری

کباب با طعم تریاک

احمدپیری | جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت رییس پلیس مبارزه بامواد مخدر همدان از انهدام یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع تریاک و کشف 75 کیلوگرم تریاک در بامداد امروز (پنجشنبه) خبر داد.

سرهنگ هادیه قزوینه ای روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با ایرنا افزود: یک خانواده در قالب جابجایی مواد غذایی قصد انتقال مواد مخدر را داشتند که شناسایی و دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: این افراد مواد مخدر را به شکل کباب درآورده و آن را با یک لایه پوشانده بودند که این ترفند آنها برای جابجایی مواد ناکام ماند.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: اعضای این خانواده با بارگیری مواد مخدر تریاک از استانهای مرکزی قصد فروش مواد در استانهای همدان و کرمانشاه را داشتند که توسط عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی شدند.
سرهنگ قزوینه ای گفت: ماموران پس از رویت خودروی حامل مواد افیونی به آنها دستور ایست داده که قاچاقچیان بدون توجه به اخطار پلیس متواری می شوند.
وی افزود: ماموران مبارزه با موادمخدر پس از تعقیب و گریز و شلیک چند تیر موفق به متوقف کردن خودروی قاچاقچیان شده و در بازرسی از این خودرو 75 کیلوگرم تریاک کشف کرده و چهار قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.
وی بیان کرد: دو هزار و 52 کیلوگرم تریاک امسال در همدان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد را نشان می دهد.
امسال 51 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و در این راستا دو هزار و 616 کیلوگرم مواد افیونی کشف شده که 14 درصد نسبت به نیمه نخست سال 93 افزایش داشته است.  حوادث

  • احمدپیری



   حافظان ولایت کلاهبردار حرفه ای که با شناسایی مالباختگان در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، توسط پلیس دستگیر شد.

 اول مرداد ۹۴ فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۱۲ تهران اعلام داشت که شخص ناشناسی به عنوان خریدار لوازم خودرو با او تماس گرفته و به شیوه ارائه حواله جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل و کلاهبرداری» و به دستور شعبه پانزدهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۲ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: شخص ناشناسی با تلفن همراه بنده تماس گرفت و درخواست خرید مقداری لوازم خودرو (از نوع تسمه پروانه) به قیمت تقریبی ۱۴ میلیون تومان را کرد؛ به ایشان عنوان کردم که حاضر به انجام معامله در قالب چک نیستم و تنها نقد معامله می کنم که این شخص موافقت کرد و شماره حساب مرا دریافت کرد.

وی افزود: بعد از گذشت نزدیک به ۴۵ دقیقه ، این شخص مجددا با من تماس گرفت و مدعی شد که پول را حواله کرده است؛ بنده نیز لوازم خودرو را بوسیله یک دستگاه خودرو وانت برای خریدار فرستاده و به راننده وانت تأکید کردم که تنها در صورت دریافت حواله بانکی نسبت به تحویل بار اقدام نماید که در زمان تحویل بار، راننده وانت با من تماس گرفت و عنوان داشت که حواله بانکی را دریافت کرده؛ نهایتا راننده وانت، لوازم خودرو را تحویل داد و حواله بانکی را برای من آورد؛ پس از مراجه به بانک متوجه شدم که حواله جعلی است.

شناسایی مجرم سابقه دار

در تحقیقات از راننده وانت که نسبت به تحویل لوازم خودرو اقدام کرده بود، وی به کارآگاهان گفت: در زمان تحویل بار تسمه پروانه ها به شخصی حدودا ۳۰ ساله ، به نحوه رفتار او مشکوک شدم؛ در یک لحظه و در حالیکه این شخص در حال مکالمه با گوشی تلفن همراهش بود، اقدام به گرفتن تصویر کردم.

با بدست آمدن تصویر متهم پرونده، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار بنام مسعود (۳۱ ساله) شدند که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده بود.

دستگیری متهم

با شناسایی هویت متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه آریاشهر و دستگیری وی شدند؛ «مسعود» پس از دستگیری، مجبور به اعتراف شد و در خصوص شیوه و شگرد انجام کلاهبرداری های خود به کارآگاهان گفت: با مراجعه به سایت دیوار اقدام به شناسایی افرادی می کردم که قصد فروش اموال خود را داشتند و در ادامه تحت عنوان خریدار با آنها تماس می گرفتم؛ پس از توافق بر سر قیمت خرید، شماره حساب را گرفته و پس از جعل حواله بانکی و در زمان غیر اداری مجددا تماس می گرفتم و با طرح این ادعا که پول را به حساب حواله کرده ام، درخواست می کردم تا اجناس خریداری شده را برایم از طریق پیک و یا آژانس ارسال نمایند؛ در زمان تحویل نیز، حواله جعلی را به راننده پیک یا آژانس تحویل داده و اجناس را تحویل می گرفتم.

سرهنگ شمس الدین میرزکی رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، بتوجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی که همگی آنها به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند و با توجه به سابقه متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضائی صادر شده است. لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و یا بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند درخواست می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان ۱۵ خرداد مراجعه  کنند.

وی گفت: به شهروندان و به ویژه کسبه توصیه می شود که در صورت انجام هرگونه معامله با استفاده از خدمات بانکی از قبیل انتقال و یا واریز پول به حساب، از واریز یا انتقال پول به حساب خود اطمینان حاصل کنند و جهت اطمینان از این موضوع حتما از خدمات پیامک بانکی استفاده کنند . حوادث

  • احمدپیری

دستگیری عامل فروش داروهای غیر مجاز در اینستاگرام

احمدپیری | جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸ ق.ظ | ۰ نظر



   حافظان ولایت رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان، از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ ایرج محمدخانی در تشریح جزییات خبر شناسایی و دستگیری متهم، گفت: در رصد شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل، کارشناسان این پلیس پروفایلی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی کردند که گرداننده آن اقدام به تبلیغ و فروش انواع داروهای غیر مجاز از جمله مکمل های بدنسازی می کرد.

وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، گرداننده پروفایل فروش داروهای غیر مجاز در شبکه اجتماعی موبایلی که مردی ۳۰ ساله اهل و ساکن رشت بود  شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ محمدخانی افزود: متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود و اینکه با انگیزه تبلیغات و جذب مشتری در پوشش شبکه اجتماعی موبایلی اقدام به فروش داروهای غیر مجاز می نمود، اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد .

وی با بیان اینکه این گونه اعمال، بهداشت و سلامت جامعه را به مخاطره می اندازد، از شهروندان خواست، به هیچ وجه اقدام به خرید داروهایی که از طریق شبکه های اجتماعی موبایلی تبلیغ و عرضه می شوند، نکنند و در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند، تا با عوامل سود جو و فرصت طلبی که برای کسب منافع مادی خود بهداشت و سلامت جامعه را به خطر می اندازند برخورد قانونی و قاطع انجام و از ادامه فعالیت مجرمانه آنها جلوگیری به عمل آید  حوادث
  • احمدپیری

حمله خرس وحشی به یک روستایی

احمدپیری | جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵ ق.ظ | ۱ نظر

  حافظان ولایت حمله خرس وحشی به یک روستایی
یک مرد روستایی در منطقه الموت قزوین پس از حمله یک قلاده خرس با مقاومت در مقابل حیوان جان خود را نجات داد.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0

 نیوز، در این حادثه یکی از کشاورزان روستای زواردشت الموت حین مراجعه به باغ خود با حمله یک قلاده خرس مواجه شد و از ناحیه دست چپ مورد حمله قرار گرفت. گفته شده این مرد روستایی با چوبدستی در برابر خرس مقاومت کرده و خود را نجات داده است.

 

این مرد روستایی که خاکپور نام دارد پس از اطلاع اهالی با تماس با مرکز فوریتهای پزشکی با امداد هوایی به بیمارستان ولایت قزوین منتقل و بستری شده است. طی دو سال اخیر بسیاری از بیماران اورژانسی از منطقه الموت با امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

 

روستای زواردشت در منطقه الموت شرقی و همجوار با دریاچه اوان قرار دارد. سوک

  • احمدپیری

، حافظان ولایت دوازدهمین همایش استانی میثاق با عاشورائیان استان بوشهر پیش از ظهر امروز چهارشنبه 22 مهرماه با حضور نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، استاندار، فرمانده سپاه امام صادق(ع)، مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر، فرماندار دشتستان و جمعی از مسئولین استانی، دشتستانی و هیئات مذهبی و دوستداران حسینی در محل کانون امام خمینی برازجان برگزار شد.


فرماندار دشتستان در این همایش با اشاره به نهضت بزرگ کربلا گفت: عاشورا هموار زنده است و نهضت امام حسین (ع) الهام‌بخش آزادگی، رشادت و شجاعت، آزاد اندیشی، بالندگی و توسعه مبانی اخلاقی نه تنها برای جامعه اسلامی بلکه برای همه انسان هاست.


ارسلان زارع افزود: هر سالی که می‌گذرد شاهد رونق بیشتر مجالس عزاداری قیام آزاد بخشی کربلا هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: تبیین پیام‌های قیام عاشورا برای نسلی که تشنه آشنایی با این قیام هستند از ضروریاتی است که در جامعه امروز ما باید مورد توجه قرار گیرد.


فرماندار دشتستان ادامه داد: ما خوشحالیم که استان بوشهر و به ویژه دشتستان همواره از طلایه داران حرکت اجتماعی و مذهبی عزاداری حسینی هستند.

وی افزود: امید است این همایش، گامی دیگر در راستای شناخت بیشتر و انتقال فرهنگ عاشورایی به مردم و به ویژه جوانان باشد.

 

فعالیت هزار و 482 هیئت مذهبی در استان بوشهر

رئیس هیئات مذهبی استان بوشهر نیز در این همایش گفت: در حال حاضر بالغ بر یک هزار و 482 هیئت مذهبی رسمی و شناسنامه‌دار در استان بوشهر فعال هستند، که در تمامی مناسبات مذهبی و انقلابی به اجرای برنامه‌های عمومی می‌پردازند.

نوشاد نوشادی افزود: 100 مداح شناسنامه‌دار در استان بوشهر فعالیت دارند که در قالب کانون مداحان فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خود را انجام می‌دهند. 

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از 15 هزار برنامه در راستای گرامی‌داشت قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) در استان بوشهر برگزار می‌شود که برگزاری 600 همایش شیرخوارگان حسینی در شهرها و روستاهای استان بوشهر از جمله این برنامه ها می باشد که جمعه 24 مهر ماه همزمان با سایر نقاط کشور برگزار خواهد شد.

امام جمعه برازجان نیز گفت: باید تلاش کنیم عزاداری ها با اخلاص همراه باشد و از بدعت ها و افراط و تفریط در عزاداری های حسینی بپرهیزیم.


حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح افزود: سخنران‌محوری از ضروریاتی است که هیئات‌ مذهبی و دسته‌های عزاداری ما در ماه محرم باید به آن توجه داشته باشند تا در کنار ایجاد شور به ایجاد شعور حسینی نیز بپردازیم.

وی ادامه داد: وجود کارشناسان مذهبی و روحانیون در کنار هیئات‌ مذهبی و نظارت این متخصصان بر فعالیت این هیئات‌ از مواردیست که در افزایش کیفیت برنامه‌های عزاداری ماه محرم از اهمیت بالایی برخوردار است.

دشتستان، میزبان ضریح خیمه گاه حضرت عباس(ع)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان نیز گفت: در سال جاری برنامه‌ریزی خوبی جهت برگزاری مراسم‌های عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان در شهرستان دشتستان داشته‌ایم و در تمامی مناطق شهری و روستایی این شهرستان شاهد برگزاری ویژه برنامه‌های محرم خواهیم بود.


حجت الاسلام والمسلمین حسین شیخی افزود: سخنران‌محوری و روحانی‌محوری هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری سبب می‌شود که در کنار شورآفرینی حسینی که با روضه‌خوانی و مداحی‌ حاصل می‌شود، گامی مهم در راستای ایجاد شعور حسینی برداشته شود.

وی ادامه داد: امسال مردم دشتستان در ماه محرم میزبان ضریح خیمه گاه حضرت عباس(ع) خواهند بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان خاطر نشان کرد: مراسم استقبال از این ضریح در شهر برازجان ساعت 16 روز پنجشنبه برگزار می‌شود و از همه شهروندان دشتستانی دعوت می‌کنیم در این مراسم بزرگ شرکت کنند.


حاشیه ها:

-   در این مراسم مداحی از گناوه به ذکر مصیبت اباعبداله حسین(ع) و مداحی پرداخت و بسیار مورد توجه حضار به ویژه آیت اله حسینی بوشهری قرار گرفت.

آیت اله حسینی بوشهری نیز در این مراسم و در پایان سخنان خود به ذکر مصیبت حسینی و روضه خوانی پرداخت.

- آیت الله حسینی بوشهری در بین سخنان خود به فاجعه منا اشاره داشت که وی نیز در آن زمان در مکه به سر می برد و از نزدیک شاهد آن واقعه دلخراش و به سوگ نشستن حجاج ایرانی در غم از دست دادن بستگان و هم کاروانیان خود بود.

-  در پایان مراسم نیز به تعدادی از پیرغلامان حسینی از جمله استاندار و فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر هدایایی تقدیم شد./ب




منبع سوک
  • احمدپیری

اختلاف بر سر ارثیه رنگ خون گرفت/دست پسر به خون پدر آغشته شد

احمدپیری | پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۹ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت فرمانده انتظامی استان بوشهر شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت:فردی که به علت اختلاف با پدرش وی را به قتل رسانده و مغازه اش را به آتش کشیده بود شناسایی و دستگیر شد.

سردارحیدرعباس زاده در تشریح جزییات بیشتر این حادثه خونین اظهار کرد:اوایل تیرماه سال جاری گزارش یک فقره آتش سوزی مغازه در یکی از بخش های شهرستان دیر به پلیس واصل گردید.

وی اضافه کرد:با حضور کارشناسان پلیس و بررسی دقیق تر مشخص شد آتش سوزی که بوسیله عامل انسانی رخ داده منجر به سوختن وسایل مغازه شده در حالیکه معازه دار 83ساله نیز با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

به گفته عباس زاده کارآگاهان کشف جرم پلیس آگاهی تحقیقات گسترده میدانی و علمی بروی این پرونده انجام داده و افراد متعددی را مورد تحقیق و بازجویی قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد:کلیه مدارک و مستندات بیانگر نقش مستقیم یکی از فرزندان مقتول در حادثه قتل و آتش سوزی داشت و به همین علت این متهم دستگیر و تحت تحقیقات علمی و پلیسی قرار گرفت.

سردار عباس زاده یادآور شد:متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اعتراف به قتل پدرش اعتراف کرد که بر سر تقسیم ارث و میراث با پدر اختلاف داشته است .

وی ادامه داد : پس از بحث و مشاجره با چوب به سرش زدم و وقتی نیمه جان شد با زدن ضربات چاقو بر پیشانی، پهلو و سینه اش او را کشتم و برای اینکه حادثه را عادی جلوه دهم مغازه را آتش زده و فرار کردم.

گفتنی است این متهم به قتل با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. سوک

  • احمدپیری

ضریح خیمه گاه حضرت عباس (ع) در شهر آباد / گزارش تصویری

احمدپیری | پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر
  • احمدپیری


 


  حافظان ولایت نهضت «ما زنده‌ایم» امروز با حضور خود جوش دختران از مدارس شهرستان بوشهر برگزار شد.

به گزارش تنگستان نما، فاطمه بحرانی دبیر کنگره "ما زنده‌ایم" اظهار داشت: این طرح در سایر اقشار جامعه خواهران نیز برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی برای معرفی این کتاب به بانوان در نظر گرفته شده است.

بحرانی عنوان کرد: برگزاری نشست‌ها و مسابقات کتابخوانی درباره کتاب «من زنده‌‌ام» از مهمترین برنامه‌های این نهضت در مدارس شهرستان است.

دبیر کنگره با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات روزنامه دیواری نیز یکی از برنامه‌های اجرایی در راستای نهضت «ما زند‌ایم» گفت: معرفی کتاب «من زنده‌ام» در اردوهای زیارتی سیاحتی، اردوهای طرح هجرت و تحلیل در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها از دیگر برنامه‌های این نهضت است.

وی افزود: شناخت منزلت و مقام زن مسلمان، دستیابی به حس مسئولیت‌پذیری زن مسلمان، تقویت ایثار و از خودگذشتگی در بین دانش آموزان دختر، ایجاد بستری مناسب برای تربیت دختران جوان به عنوان مدیران آینده کشور و ارتقا سطح آگاهی دانش آموزان دختر نسبت به تفکر بسیجی از جمله اهداف برگزاری این نهضت است.

بحرانی با بیان اینکه در نهضت «ما زنده‌ایم» تلاش می‌شود شخصیت والای معصومه آباد به دانش‌آموزان دختر معرفی شود، خاطرنشان کرد: معصومه آباد از جمله افرادی است که چهار سال از عمر خود را با حفظ عفت و در اسارت گذراند و شکنجه‌ها و مشکلات بسیاری را تحمل کردر تنگستان نما

  • احمدپیری

هیئت‌رئیسه شورای بسیج رسانه استان بوشهر انتخاب شدند

احمدپیری | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت با حضور اعضای بسیج رسانه، امام جمعه کاکی و معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر انتخابات هیئت رئیسه شورای بسیج رسانه استان برگزار شد و رئیس، نایب رئیس و بازرسان این شورا انتخاب شدند.

در این انتخابات پس از رأی گیری صورت گرفته از بین 19 نفر حاضر اعضای شورای بسیج رسانه استان بوشهر، داود نوشادی با کسب 11 رأی به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد.

همچنین در این انتخابات محمد پای بست با 16 رأی به عنوان نایب رئیس، و محمد امین حیدری با 18 و سعید رضایی با 15 رأی به عنوان بازرسان این شورا انتخاب شدند. همچنین بر اساس قانون، دبیر شورای بسیج رسانه در هر استان، مسئول بسیج رسانه آن استان است که بر این اساس عبدالله نجفی به عنوان دبیر این شورا است.

در ابتدای این جلسه نیز معاون هماهنگ کننده و مسئول مرکز راهبردی و دبیرخانه اقشار بسیج سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به شخصیت سردار شهید حسین همدانی گفت: این شهید والامقام قهرمان عرصه جنگ نرم و سخت بوده است و در نهایت به مزد خود که همان شهادت است نائل آمد.

 سهراب انبارکی صحنه نبرد شرایط کنونی در رسانه را همانند دفاع مقدس توصیف کرد، و بیان داشت: در حال حاضر جنگ، جنگ رسانه ای است  و هر رسانه ای که بتواند به صورت مطلوب تری مطالب خود را منتقل کند موفق تر خواهد بود.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس رسانه ای چیزی کمتر از خون شهدا نیست و پیامبر اکرم(ص) این را عنوان کرده اند.

انبارکی در ادامه با اشاره به محورهای مهم و رسالت بسیج رسانه اظهار داشت: اولین موضوعی که رسانه ها باید مد نظر داشته باشند تقوای رسانه ای است و باید در بسیج رسانه این تقوای رسانه ای را نهادینه کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر فتنه شناسی را از دیگر محورهای مهم بسیج رسانه دانست و ابراز داشت: شناخت فتنه و معرفی آن اوج همدلی و همزبانی است.

وی دمیدن روح استکبار ستیزی در کالبد تمام رسانه ها و معرفی سنت و سیره ائمه(ع) را از دیگر محورهای مهم بسیج رسانه عنوان کرد و بیان داشت: انقلاب امام حسین(ع) دانشگاهی تمام معنا است که هیچ فارغ التحصیلی ندارد و حتی حسین همدانی هم از این دانشگاه فارغ التحصیل نشد و معرفی این شهدا از برنامه های راهبردی بسیج رسانه می تواند باشد.

حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه بخش کاکی نیز در این نشست به رسالت سنگین اصحاب رسانه پرداخت و با اشاره به فتنه سال 88 از جلوگیری از سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» در یکی از شهرستان های استان بوشهر انتقاد کرد و اظهار داشت: این نوع برخورد یکی از سخت ترین نوع فتنه ها است و خسارت آن نیز هم سنگین خواهد بود. سوک

  • احمدپیری

جنگ امروز دشمن جنگ فرهنگی است

احمدپیری | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان اظهار کرد: شهدا ی ما با گذشتن از جان با ارزش خود نگذاشتند که ذره ای از خاک کشور بدست بیگانگان بیافتد و امنیت وآرامش امروز حاصل خون هزاران شهید است و ما باید با الگو گرفتن از شهدا راه آنها را ادامه بدهیم و دست انهایی را که به ولایت فقیه ما نظردارند قطع کنیم.
ترابی گفت: در جنگ سخت خاکریز تانک و تجهیزات دشمن مشخص بود ولی امروز در جنگ نرم هیچ کدام از تجیزات دشمن مشخص نیست و این کار را سخت کرده است جنگ امروز جنگ فرهنگی است.
وی در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمن تصریح کرد: در جنگ سخت خاکریز تانگ و تجهیزات دشمن مشخص بود ولی امروز در جنگ نرم هیچ کدام از تجیزات دشمن مشخص نیست و این کار را سخت کرده است جنگ امروز جنگ فرهنگی است.
سردار ترابی گفت: دشمنی استکبار با ما هیچ وقت تمام نمی شود این اشتباه است که فکر کنیم آمریکا بخواهد به ما کمک کند و از سر خیر خواهی با ما سر میز مذاکره نشسته است.
ترابی در ادامه به بسیجیان تاکید کرد: گوش به فرمان رهبر انقلاب باشید و سخنان ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم و وصیت نامه شهدا را بخوانیم و به آن عمل کنیم و بصیرت خود ر افزایش دهیم.سپاه نیوز

  • احمدپیری

سعادت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت عبور می‌کند

احمدپیری | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر



 حافظان ولایت سعادت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت عبور می‌کند
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: پیام عاشورا این است که سعادت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت عبور می‌کند و اگر جامعه‌ای لباس جهاد به تن کرد به عزت خواهد رسید.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم یادبود شهادت سردار همدانی که امروز در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اگر جامعه‌ای لباس جهاد را از تن بیرون کند خداوند لباس ذلت را بر آن جامعه می‌پوشاند.

وی با بیان اینکه محرم‌الحرام ماه درخشش فضیلت‌ها است، بیان کرد: در این ماه خداوند زیباترین گوهر هستی یعنی امام مسلمانان و اهل بیت رسول‌الله را برای احیای دین خدا و اقامه عدل و تحقق حقیقت به میدان سختی وارد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه خداوند بر شهادت عزیزترین و حجت خود بر روی زمین ثبت کرد، افزود: عاشورا برای ابدیت تاریخ حجتی آشکار فراتر از تمام قلل الهی بوده و پیام الهی عاشورا این است که برای دفاع از دین خدا، احیای احکام الهی و فروپاشی حکومت فاسدان فدا شدن جان و مال مسلمانان یک حقیقت ارزشمند است.

وی تصریح کرد: قله‌ای که عاشورا در بروز فضایل نشان داد هرگز تکرار نخواهد شد و این واقعه درسی برای ما است که برای ورود به عرصه جهاد چیزی نباید مانع ما باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: هر چه زمان از وقوع این واقعه می‌گذرد حقایق آن بیشتر در جان‌ها می‌نشیند و دل‌ها و چشم‌ها بیشتر و حقیقت آن را درک می‌کنند که این تأثیرگذاری در طول تاریخ و راز جاودانگی عاشورا در شهادت زیباترین انسان عالم هستی است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز برای تجلیل از یک مبارز بزرگ و یکی از اصحاب صادق، با اخلاق، مؤمن در این مکان جمع شده‌ایم و تجلیل از یک مقام و اسطوره تاریخ‌ساز سردار شهید حسین همدانی رویدادی ماندگار خواهد بود.سپاه نیوز

  • احمدپیری

پایگاههای موشکی ما آماده مقابله با تهدیدات دشمنان هستند

احمدپیری | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر



 حافظان ولایت پایگاههای موشکی ما آماده مقابله با تهدیدات دشمنان هستند
 سردار حاجی زاده گفت: پایگاه‌های زیرزمینی موشک‌های دوربرد جمهوری اسلامی ایران در همه استانها و شهرهای این مرز و بوم مستقر و آماده در عمق 500 متر زیر کوه‌های بلند قرار دارد.
؛سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای نخستین بار فقط به رسانه ملی اجازه تصویربرداری از یکی از پایگاه‌های موشکی در دل کوه را داد اظهارداشت: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم.

وی گفت: در مقابل جدید‌ترین و پیشرفته ترین نسل ماهواره‌ها و تجهیزات جاسوسی و تهاجمی دشمنان انقلاب اسلامی، کوچک‌ترین نگرانی نداریم.

سردار حاجی زاده با اشاره به طراحی وساخت انواع موشک‌های دوربرد، میان برد و کوتاه برد توسط متخصصان ایران اسلامی در وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نمونه‌ای از انبوه پایگاه‌های موشکی کشور می‌باشد و از سال آینده نسل جدید و پیشرفته موشک‌های دوربرد سوخت مایع و جامد جایگزین تولیدات فعلی خواهد شد.

وی گفت: آنها که دل خوش به گزینه‌های روی میز خود هستند، تنها نگاهی به گزینه‌های زیر میز سپاهیان اسلام بیاندازند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: توانایی و اقتدار ما، مانند کوه یخی است که بر آب شناور و تنها گوشه‌ای کوچک از آن روی آب عیان است.

سردار حاجی زاده تأکید کرد: به ملت ایران قول می‌دهم که کوچکترین تهدید و ناامنی از بیرون مرزها متوجه کشور نخواهد بود و مسئولان باید با قدرت تمام مقابل نفوذ دشمنان بایستند و هیچ سستی از خود نشان ندهند.

وی گفت: این عظمت و اقتدار موشکی که گوشه‌ای از آن را امروز جهان به چشم دید شرط لازم برای اقتدار کشور است، اما شرط کافی آن وحدت، یکدلی، ایستادگی و استکبارستیزی مردم و مسئولان است که می‌تواند تضمین کننده ثبات و امنیت کشور باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای ناامن از ثبات کامل برخوردار است گفت: این نتیجه تلاش شبانه روزی همه نیروی مسلح از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی است و ملت ایران مطمئن باشد دشمن هیچ کاری از پیش نمی‌برد.

وی تأکید کرد: ایران آغاز کننده هیچ جنگی نیست اما اگر اشتباهی از بیگانه سربزند، پایگاه‌های موشکی از اعماق زمین مانند آتشفشان فوران می‌کند و این برای دشمن خانمان سوز است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان از برگزاری رزمایش گسترده در آینده‌ای نزدیک خبر داد.سپاه نیوز

  • احمدپیری

 حافظان ولایت سردار محسن کاظمینی در گفتگویی درباره اینکه سپاه پاسداران چه واکنشی نسبت به شهادت سردار همدانی نشان خواهد داد، اظهار کرد: در چند روز آینده منتظر خبر اقدام تلافی جویانه سپاه بر علیه تروریست های تکفیری باشید.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه شهادت سردار همدانی در سوریه، بیان کرد: ایشان در طول مسیر در حالی که فاصله یک منطقه تا منطقه دیگر را طی می کرده اند، به شهادت رسیدند.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران  با اعلام جزئیات نحوه شهادت سردار همدانی، تصریح کرد: ایشان به همراه راننده خود در نزدیکی های حلب مشغول رصد کردن منطقه بوده اند که به کمین نیروهای دشمن برمی خورند.

 

سردار کاظمینی ادامه داد: متاسفانه در جریان این ماجرا، سردار همدانی به شهادت می رسند و راننده ایشان نیز زخمی می شوند. دلیران تنگستان

  • احمدپیری

برجام در دستور کار امروز شورای نگهبان

احمدپیری | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت  طرح از مجلس شورای اسلامی دریافت شده و در حال بررسی است.
 
طبق قانون اساسی، شورای نگهبان 10 روز فرصت دارد که مصوبات مجلس شورای اسلامی را بررسی کند و اگر بررسی مصوبات ارسالی بیش از این طول بکشد می تواند 10 روز دیگر استمهال کند.
 
مجلس دیروز با تصویب جزئیات طرح اجرای برجام، مقرر کرد دولت توافق هسته ای وین را در چارچوب مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی، و با رعایت احکام و تکالیف تعیین شده اجرا کند. نمایندگان بعد از حدود 25 دقیقه جلسه غیرعلنی که برای هماهنگی های نهایی در این خصوص بود ، جزئیات طرح را بلافاصله در جلسه علنی رای گیری و با 161 رای موافق ، تصویب کردند.
 
طبق توافق تیر ماه وین ، پس از گذشت حدود 90 روز، سررسید نظر مثبت و نهایی طرفینِ توافق هسته ای، هفته آینده است.
 
اکنون مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره برجام ، در طی روند قانونی ، باید به تصویب شورای نگهبان  قانون اساسی برسد.
 
نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان هم دیروز گفت در بررسی طرح ، هیچگونه مصلحتی جز رعایت شرع و قانون اساسی مد نظر قرار نمی گیرد.
 
طرح برجام پس از کسب نظر مثبت شورای نگهبان به دولت ارسال خواهد شد تا فرایند رسمی اجرای آن را کلید بزند.

منبع   سوک

  • احمدپیری

 حافظان ولایت مدیر کل اداره اطلاعات استان بوشهر در همایش طلایه داران تبلیغ از فعالیت فرقه شیعه لندنی در این استان و کشف تعدادی کلیسای خانگی خبر داد .

صداقت ؛ مدیرکل اطلاعات استان

* فرقه شیرازی ها یا به تعبیر مقام معظم رهبری "شیعه لندنی " در استان در حال فعالیت هستند که باورهای جامعه به ویژه جوانان را هدف و مورد توجه قرار داده اند.

* از دیگر مسائل و مشکلات اعتقادی استان بوشهر می توان به برنامه خانم جلسه ای هاو انجمن حجتیّه اشاره کرد .

*زنان ما تشنه معارف دین هستند و برای جواب سوالات شان به بی سواد های از طیف فرقه شیرازی ها رجوع کرده و رفتار خود را تحت تاثیر آنها تنظیم می کنند که این نیاز به یک سازماندهی در بعد فرهنگی، اعتقادی و احکام دارد.

* ترویج مسیحیت تبشیری در استان که چهارصد نفر از این عنصر مرتبط، اهل استان هستند و کار آن ها برنامه ریزی و طراحی شده  به وسیله سرویس های بیگانه جهت سست کردن اعتقادات اقشار مختلف به ویژه جوانان است که تعدادی عناصر کلیساهای خانگی نیز در استان شناسایی شده است.

* ضمن ابراز تأسف از کم کاری و خلأهای موجود ، مردم  تحت تاثیر این تبلیغات و القاعات و سرمایه گذاری دشمن و اسلام تبشیری گرایش پیدا می کنند و باید از وجود روحانیت برای پاسخ به شبهات استفاده شود.

*شاهد کاهش کارکردهای مساجد از جمله عدم برگزاری نماز جماعات توسط روحانیون در بخشی از مساجد استان هستیم که ضروری است روحانیون با توجه به عرصه فعالیت خود مسائل را به مردم انعکاس دهند.

* در سال جاری پنج مسئله مهم در کشور داریم که از جمله آنها بحث پرونده هسته ای است که در وضعیت سرنوشت سازی قرار دارد .هرچند از اصل مسیر عبور کرده ایم و به نقل قول از مقام معظم رهبری "چه تصویب شود یا نشود ما به نتیجه خودمان رسیده ایم".
* مسائل منطقه از جمله یمن، لبنان و عراق نیز مهم است که حتی اگر ما نمی خواستیم در منطقه ایفای نقش کنیم چون از امنیت و منافع ملی کشور دفاع کنیم می بایست خاکریزهای خودمان را خارج از مرزهای خود تعریف کردیم و برهمین اساس اگرهمه منطقه جنوب غرب آسیا و خاورمیانه را رصد کنیم تنها کشوری که مشکل امنیتی داخلی و در اطراف ندارد جمهوری اسلامی ایران است که آن نیز به دلیل تدبیرمقام معظم رهبری است.

* مسئله اقتصاد و سیاست های اقتصاد مقاومتی از دیگر مسائل مهم کشور است. متخصین علم اقتصاد بر این باورهستند که حتی اگرتمامی تحریم ها لغو نشود اتفاق خاصی در عرصه اقتصادی کشور رخ نمی دهد و تنها نسخه شفا بخش اقتصاد ما سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی است.

* تدوین برنامه 6 ساله دولت از دیگر مسائل مهم و سرنوشت ساز کشوراست هر چند که انتخابات پایان سال از اهمیت سرنوشت سازی برخوردار می باشد و عطف به شعارسال رهبری باید با تلاش همه اقشار مختلف روحانیت از ایجاد هرگونه تفرقه و دو قطبی جلوگیری شود.

*وضعیت امنیتی کشور قابل قبول است. از پاییز و زمستان سال گذشته محموله های جاسازی، کمربند و حلقه انفجاری و انواع مواد انفجاری که  قصد ورود یا وارد کشورکردند با فعالیت و اشراف سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاه و نیروی انتظامی مورد رصد قرار گرفت.

* سه زیر شاخه تحکیم اعتقادات، تهذیب اخلاق و تعلیم احکام  از وظایف مبلغین است که این سه حوزه به شدت توسط کسانی که با اصل نظام مشکل دارند مورد تهاجم قرار گرفته است سوک

  • احمدپیری
استقبال از ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر اهرم+تصاویر

  حافظان ولایت امروز شهر اهرم میزبان ضریح خیمه گاه علمدار  و ساقی کربلای معلی بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

]

 

 

 

استقبال از ساعت 8 صبح شروع شد و حوالی ساعت10که ضریح به شهر وارد شد،مورد استقبال بی سابقه مردم شهر اهرم  قرار گرفت.

این تصاویر ساعت 13 گرفته شده است و استقبال تاساعت 15 ادامه خواهد داشت،مقصد بعدی خیمه گاه از ساعت 17 تا صبح روز بعد،شهر آباد خواهد بود.

دوستداران حضرتش می توانند در محل مدفن شهدای گمنام آباد به استقبال این ضریح زیبا حضور رسانند.

 

 

استقبال از ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر اهرم+تصاویر

 

استقبال از ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر اهرم+تصاویر

 

استقبال از ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر اهرم+تصاویر

 

استقبال از ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر اهرم+تصاویر

  ابادسبز

  • احمدپیری

جشن آغازین قران پایه اول دبستان عفت

احمدپیری | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۷ ق.ظ | ۰ نظر

حافظان ولایت گزارش تصویری

  • احمدپیری

جشن هفته ملی کودک وبادبادکها در دبستان عفت

احمدپیری | سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت گزارش تصویری ازجشن هفته ملی کودک وبادبادکها در دبستان عفت

  • احمدپیری

همایش پیاده روی بازنشستگان تامین اجتماعی بوشهر+تصاویر

احمدپیری | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر
1444558803_686390IM139407191G_7231-1.jpg

حافظان ولایت

طی این برنامه که با همیاری کمیته ورزش های همگانی، پلیس راهنمایی و رانندگی، اداره کل درمان تامین اجتماعی، و موسسه مهر خانواده بوشهر به اجرا
درآمد شرکت کنندگان، نرمش های بدنی را زیرنظر مربیان مربوطه دادند.

عبدالمجید رازه مدیرکل تامین اجتماعی استان در این همایش پیاده روی ضمن
گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال ۹۴ سازمان تحت مسئولیت خویش گفت: در حال
حاضر بیش از ده هزار نفر از خدمات بازنشستگی تامین اجتماعی بهره مند هستند
که طی یکساله گذشته ۱۰۰میلیارد تومان بابت مستمری به بیمه شدگان این حوزه
پرداخت شده است.

در این همایش ۵۰ جایزه شامل وسائل ورزشی و دوچرخه به قید قرعه به شرکت
کنندگان اهداء شد. همچنین در این مراسم عبدالخالق برزگرزاده رئیس شورای
اسلامی شهر بوشهر و از مدیران اداره کل تامین اجتماعی، به نمایندگی از
شورای شهر جوایزی به تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی اهداء نمود.

چهل کلاغ



  • احمدپیری

لاریجانی: طرح برجام به اطلاع رهبر معظم انقلاب رسیده است

احمدپیری | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر
لاریجانی

 حافظان ولایت  رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام به اطلاع رهبر معظم انقلاب رسیده است گفت: ایشان فرموده اند من درباره برجام نظری ندارم و در رای نمایندگان دخالت نمی کنم .

 علی لاریجانی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع ادامه داد: این طرح یک مساله ملی است و باید در مساله ملی توافق داشت من دیشب از ابتدا تا انتهای طرح را با آقای شمخانی مرور کردیم و خواندیم و وی آن را پذیرفت حتی گفت که در این طرح موضوعات مهمی مطرح شده که خوب است.
لاریجانی در پاسخ به سخنان زاکانی گفت:در مورد این که گفتید این طرح از دو ماه پیش آماده شده بود و طرح را شما دادید؛ جایی هم گفتید که دوبار به رهبر معظم انقلاب تقدیم کردید و ایشان جواب ندادند باید بگویم هر دوی آنها درست نیست.
رییس مجلس اظهار داشت: ما نباید از مقام معظم رهبری مطلبی را نقل کنیم، رهبر معظم انقلاب علنی گفته اند من در موضوع تصمیم مجلس دخالت نمی کنم . این نظر رهبری است و من هم این را گفته ام. منتها در مورد این مسئله ایشان فرمودند که مجلس باید تصمیم بگیرد، آیا مجلس فقط همان مطلبی را که کمیسیون برجام ارائه داد باید بررسی کند . مقصود رهبری این بود که این گزارش باید توسط کمیسیون برجام بررسی شود یا خیر؟ که ظاهر این نیست.
نمانیده مردم قم در مجلس افزود: مجلس باید در این زمینه تصمیم بگیرد. ما در مشاوره هایی که داشتیم گفتیم که راه های این چنینی هم هست. اگر من از قبل این پیش بینی ها را می کردم امروز شما می گفتید چرا مدیریت نکردید. بحث های اولیه ای مطرح شد؛ موضوع به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارجاع شد. من آقای زاکانی و آقای جلالی را به دبیرخانه معرفی کردم تا درباره این طرح با دبیرخانه همکاری کنند. آقایان در دبیرخانه فردی را مشخص کردند و این سه نفر طرح را منقح کردند. اینکه می گویند نظرات دبیرخانه لحاظ شد، به طور کامل تکذیب می شود.
رییس مجلس اظهار داشت: من شب گذشته ساعت ۷ شب با آقای شمخانی از اول تا آخر این طرح را بررسی کردیم و وی آن را قبول کرد تا همه آن اجرا شود. بینی و بین الله وی حی و حاضر است من اتفاقا گفتم ایشان امروز به مجلس بیاید تا همه بدانند چیزی پشت صحنه نیست، چرا ما این کار را کردیم؟ برای اینکه این یک مسئله ملی است.
لاریجانی افزود: باید در مسئله ملی توافق باشد . موضوع هسته ای موضوعی است که به رهبری مربوط است . بنابراین ما رهبری را مطلع کردیم و ما نباید نظر ایشان را می گرفتیم و اگر نظر ایشان گرفته می شد مجلس نمی توانست خلاف آن نظر دهد و اینکه گفته می شد آقا نظر ندادند، قرار نبود ایشان نظر دهند.
رییس مجلس ادامه داد: بنابراین حق این بود که ما رهبری را مطلع کنیم که این کار را انجام دادیم و همیشه طرح های مربوط به هسته ای از طریق دبیرخانه انجام می شد و آن ها هماهنگ می کردند که همین کار را کردیم.
وی اضافه کرد: دیشب ما با هم از ابتدا تا انتهای آن را خواندیم و اقای شمخانی آن را قبول کردند پس نه تنها مطلبی که آقای زاکانی می فرمایند حرف اقای شخانی نیست که حتی آقای شمخانی هم گفتند که این یک بیانیه نیست بلکه مطالب مهمی در آن وجود دارد.
لاریجانی خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: چرا چیزی را خودتان با دست خودتان خراب می کنید. بنابراین ما این هماهنگی را انجام دادیم البته می ماند یک بحث دیگر که مربوط می شود به هماهنگی داخل مجلس.
لاریجانی اظهار داشت: ما باید چه کار می کردیم، یک روز من حداد را در حیاط مجلس دیدم و درباره این موضوع گفتم چه کنیم در این قضیه؟ گفتیم چنین چیزهایی به ذهن من می رسد که حداد پاسخ داد چنین چیزهایی هم به ذهن من می رسید، گفتم خب این مبدا خوبی می شود تا دوستان مجلس همگرا شوند.
وی تصریح کرد: اواسط بررسی برجام در کمیسیون ویژه هم من آقای زاکانی را در جریان گذاشتم که شما با دبیرخانه همکاری کنیم تا بعد از گزارش برجام طرحی وجود داشته باشد وگرنه بعد از ارائه گزارش چه کار می خواهید بکنید که زاکانی کلیت را قبول داشت و گفت من با آقایان صحبت کردم . من در همین موقع به آقای جلالی هم گفتم که با دبیرخانه و آقای زاکانی همکاری کنید تا همگرایی دو فراکسیون به نتیجه برسد.
عضو شورای امنیت ملی تصریح کرد: بعد ما با حضور آقای حداد و افرادی دیگر مانند زارعی و نبویان و دهقان جلسه ای داشتیم و گفتیم خب این سیر بحث است حالا چه کنیم نتیجه این شد که ۳ نفر از فراکسیون اصولگرایان و ۳ نفر از فراکسیون رهروان بنشینند و بر روی طرح مقدماتی کار کنند و نظرات خود را اعمال کنند.. بعد از آن جلسه، این شش نفر جلسات دیگری گذاشتند که در این جلسات آقایان توکلی، زارعی، بذرپاش، حقیقت پور، جلالی و بروجردی حضور داشتند . ۳ جلسه تشکیل دادند و برخلاف این نکته ای که آقای زاکانی گفتند، جلسه آخر در دفتر من بود.
وی ادامه داد: در این جلسه به نظرات دو فراکسیون عمل شد و متن ماده واحده قبلی نبود و با متن پیش نویس فرق می کرد زیرا خواست فراکسیون اصولگرایان بود که عوض شود و تنها یک مورد بود که آقایان می خواستند یک بندی را اضافه کنند و ما توافق نکردیم که آن بند اضافه شود . ما اضافه کردن این بند را مصلحت نمی دانستیم که بعد هم من چک کردم و دبیرخانه هم مصلحت نمی دانست.
رییس مجلس افزود: همه موارد و توقعات بین دو فراکسیون در طرح اعمال شد به طوری که همه گفتند امضا کنیم . آقای زارعی گفت من به شرطی امضا می کنم که گزارش کمیسیون برجام زودتر خوانده شود. ما گفتیم که نمی توانیم این تعهد را بدهیم چون برجام خودش ارائه گزارش را مرتب عقب انداخته و ممکن است فردا نرسد وگرنه حاضر به امضا بودند.
لاریجانی اظهار داشت: حالا اگر عقاید شما عوض شده بحث دیگری است ولی واقعا این طرح در مسیر همدلی و همگرایی پیش رفت. اگر حرفی از دفتر رهبری می زنند یا از دبیرخانه می زنند ، خلاف است و از دفتر از طریق آقای حجازی به من به طور مستقیم گفته می شود و من حرف های ایشان را عین امانتداری به شما منتقل می کنم.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره دبیرخانه هم باید بگویم که شب گذشته ما این طرح را با آقای شمخانی بررسی کردیم و از اول تا آخر بررسی کردیم و وی قبول کرد و نظرات وی نیز اعمال شده و گفتند که طرح خوبی است. حالا برخی ها می گویند این طرح عقب بیفتد یا رد شود و در آن جلسه ای که آقای نبویان بوده است گفتم که خوب است نظر آقای نبویان بر رد است.
وی اظهار داشت: چند نظر درباره برجام در مجلس است. یکی آن که می گویند برجام را رد کنیم، مانند نظر آقای نبویان که برای بنده محترم است. البته من مخالف این نظر هستم ولی به هر حال محترم است. نظر دیگر این است که برجام را به دولت بازگردانیم و بگوییم که شما لایحه بدهید که نظر آقای رسایی است. آقای رسایی مطرح کردند که ما ایرادها را بگیریم و بگوییم بروید دوباره مذاکره کنید که فکر می کنم این در شرایط فعلی یک تیر در تاریکی است.
لاریجانی افزود: نظر سومی نیز وجود دارد، این است که به دولت اجازه دهیم در چارچوب مصوبات شورای امنیت ملی که باید به تصویب رهبری برسد و ملاحظاتی که ما ذیل آن می آوریم بتوانند برجام را اجرا کنند که این نیز با دو نظر ترکیب شده که یکی درباره تهدیدات خارجی است یعنی ممکن است آنها تحریم ها را اجرا کنند. من فکر می کنم به این وجه بیشتر باید توجه کنیم.
وی ادامه داد: من فکر می کنم باید به دو، سه بند این طرح بیشتر توجه کنیم که درباره برجام نوشته شده و جدی هم هست و به هیچ عنوان بیانیه سیاسی نیست . بندی هم در آن وجود دارد که مربوط به بعضی از لغزش هاست . آورده ایم که درباره نیروهای مسلح که در برابر تهدیدات باید چه کاری انجام دهند و در آن به صراحت آورده ایم که نیروهای مسلح هوایی ، دریایی ، زمینی ، موشکی و حتی پدافند هوایی در آن وجود دارد که تمامی آنها هماهنگ شده است و باید تقویت شود که البته شعاری نیست.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح حتی درباره نفوذ سیاسی و فرهنگی غرب بندی آورده ایم و فرمایش رهبر معظم انقلاب را قانونی کرده ایم که حالا آقایان می گویند که ما یک کار مهم تر داریم و می خواهیم هماهنگی بیشتری انجام دهیم که عیبی ندارد هماهنگی کنید ولی ما هماهنگی را شروع کردیم ولی بعضی از آقایان نظرشان عوض شد. در پشت صحنه هیچ چیزی فرق نمی کند و هیچ چیزی عوض نشده است. بیرمی

  • احمدپیری

«واسطه گری ورانت عامل به پایان نرسیدن طرح های عمرانی»

احمدپیری | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر
WWW

 حافظان ولایت محسن قاسمی زاده -«واسطه گری ورانت عامل به پایان نرسیدن طرح های عمرانی»

امروزه تعداد حجم پروژه های عمرانی یک کشور یکی از مهم ترین فاکتورهای توسعه یافتگی محسوب می شود. باید توجه داشت شور و نشاط در یک جامعه با رشد و توسعه اقتصادی میسر می گردد و پیشرفت اقتصادی مطلوب در گرو زیرساخت های عمرانی قوی در یک کشور می باشد. یکی از چالش های بسیار مهم و اساسی پروژه های عمرانی نفوذ رانت و واسطه گری در این حوزه می باشد. این پدیده شوم موجب شده است بعضی از پروژه ها به خصوص در مقیاس استانی و پایین تر کارآمدی و بهره وری لازم نداشته باشد. کارآمدی و بهره وری پایین به این معنا است که پروژه ها یا توجیه اقتصادی ندارند یا این که به دلیل تاخیر در زمان بهره برداری و مدت زمان اجرای آن و یا عدم رعایت اصول فنی ارزش افزوده ای به دنبال نداشته باشد. از منظر آسیب شناسی شناسی مدیریتی که به این موضوع نگاه می کنیم می بینیم که اجرای برخی پروژه ها براساس الزامات قانونی بودجه نبوده بلکه براساس فاکتورهای سیاسی و غیر فنی انجام می گیرد که چه مشکلاتی را به بار خواهد داشت.

از جهتی وقتی مدیران دستگاه اجرایی دوران مدیریتی خود را کوتاه می بینند می کوشد در سنوات پایانی خدمتی خود شهرت و نام نیک خود را در اذهان عمومی مردم نیست به طرح برنامه ریزی و اجرای پروژه های عمرانی در کوتاه مدت و فشرده اقدام کند که این یعنی عجله، یعنی مدیریت ناقص. یعنی سوءاستفاده پیمانکار از فضای موجود و ایجاد فضای هموار جهت شکل گیری پروژه های ناقص و بروز فساد اقتصادی دراین حوزه.

شکل گیری ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه بلاتکلیف در کشور نتیجه این نوع مدیریت در سنوات گذشته بوده است. در سال هایی که گاهی منابع تخصصی یافته به طرح های عمرانی حتی بیشتر از توان اجرایی دستگاه دولتی بوده است. به نظر می رسد مدیریت صحیح بر مبنای عقلانیت تجربه و تخصص بر پروژه های عمرانی از یک سو و رویه مطالبه گری مردم نسبت به مسئولین ارشد و مسئولین شهری از سوی دیگر تنها راه مبارزه با پدیده رانت و فساد در پروژه های عمرانمی باشد.

نگارنده معتقد است عمده ترین کمبود بودجه در اتمام بسیاری از پروژه ها رانت، واسطه گری بی شمار و بده بدستان برخی از مدیران با پیمانکاران می باشد. به عنوان نمونه اگر پروژه ای تنها با ۳ میلیارد قابل دستیابی باشد پیمانکاران و با منت آن رقم را به ۳۰ میلیارد می رساند. بیشترین رانت ها در پروژه های بزرگ جاده ای، ورزشی- شهرداری ها و سدسازی که از اعتبار بالای برخوردار هستند اتفاق می افتد. امیدوارم دولت یازدهم که بر مبنای عقلانیت و تدبیر شکل گرفته بتواند با این پدیده برخورد کند. بیرمی

  • احمدپیری
AC

حافظان ولایت   جشنواره استانی زنان روستایی تحت عنوان “دا” به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در عسلویه برگزار گردید.

:جشنواره استانی زنان روستایی تحت عنوان “دا” به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش  بمناسبت روز روستا روز پنجشنبه ۱۶مهرماه توسط هییت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان و با حضور کلیه تیم های منتخب شهرستان های استان بوشهر، در روستای اخند شهرستان عسلویه برگزار شد. که تیم بانوان روستایی تنگستان توانست مقام اول را کسب نماید.

AC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیین افتتاحیه این جشنواره که با حضور گسترده بانوان و علاقمندان روبرو شد با حضور بهروزیان فرد مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر، فرماندار شهرستان عسلویه و مشاور امور بانوان فرمانداری به صورت با شکوهی برگزار گردید.

این جشنواره در سه بخش افتتاحیه و رژه تیم ها و برگزاری مسابقات طناب کشی و اجرای نمایشی بازی های محلی هر شهرستان انجام شد که در بخش طناب کشی مقام اول به تیم دیر، مقام دوم به تیم کنگان و مقام سوم مسابقات به تیم بوشهر رسید.

همچنین در بخش اجرای نمایشی، تیم های تنگستان و کنگان به ترتیب مقام های اول و دوم اجرا را به خود اختصاص دادند.

خانم فاطمه جعفریان کارشناس امور بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان تنگستان افزود: این جشنواره با حضور ۱۰ شهرستان استان در دو رشته دومیدانی و طناب کشی برگزار گردید. تیم تنگستان توانست در بازیهای بومی و محلی مقام اول را کسب نموده و به مسابقات کشوری راه پیدا کند.

سرمربی این تیم را خانم اسما ممسنی می باشد که وی بدلیل بیماری پیش آمده نتوانست در این مسابقات شرکت نماید.

اعضای تیم بانوان تنگستان را الهه قاسم زاده ، اشرف مبارکی ، طیبه جعفریان ، طیبه حیدری ، طاهره حیدری ، زهرا آذربان ، سپیده جمالی ، نرجس رستمی و زینب جمالی تشکیل داده و مربیگیری تیم برعهده فاطمه بشیری و سرپرستی تیم را نیز فاطمه جعفریان بر عهده داشتند.

 

AA AB AC AD AE AF

 بیرمی

  • احمدپیری

جمع آوری موادغذایی غیرقابل مصرف در دیلم

احمدپیری | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: طرح ضربتی جمع آوری موادغذایی و آرایشی وبهداشتی غیرقابل مصرف به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط در این شهرستان اجرا شد.

؛ فاطمه علیمرادی درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این طرح که باهدف کنترل و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و جمع آوری مواد غذایی غیرقابل مصرف و تامین سلامت همشهریان اجرا شد، چهار گروه دو نفره از بازرسان بهداشت محیط مشارکت داشتند.

وی گفت: این طرح در محدوده خیابان های اصلی شریعتی، پاسداران، بازار کویتی وخیابان های فرعی انجام و بیش از 45 کیلو گرم مواد غذایی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده و جمع آوری شد.

وی بیان کرد: مواد غذایی جمع آوری شده شامل انواع سس، چای، میوه، موادکنسروی، لبنی و انواع فرآورده های گوشتی بود که در صورتجلسه ای معدوم شدند.

علیمرادی یادآورشد: بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی به صورت منظم و مستمر در طول سال و گاهی به صورت مشترک با دامپزشکی، صنعت و معدن، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی انجام می شود.

وی بیان کرد: شهروندان می توانند پیشنهاد و انتقاد و گزارش تخلف های بهداشتی را ازطریق شماره تلفن 33244037 به واحد بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت دیلم اطلاع دهند. فارس

  • احمدپیری

نظارت استاندارد بر 2 هزار جایگاه سوخت در بوشهر

احمدپیری | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: 700 ناظر در بیش از 2 هزار و 100 جایگاه عرضه سوخت در استان بوشهر نظارت کردند.

 محمدرحیم بهره‌مند در حاشیه دیدار با خانواده شهید شاخص ملی شهید نادر مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: هدف از دیدار با خانواده شهید شاخص ملی تجلیل و تکریم از این خانواده است تا بخش کوچکی از دین بزرگی که این خانواده بر گردن همه ما دارند، ادا کرده باشیم.

وی نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری را از وظایف این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: کارشناسان و بازرسان به طور دقیق از محل‌های تولید،‌ عرضه،‌ تمرکز، فروش کالاها،‌ بسته‌بندی و یا خدمات مشمول استانداردهای اجباری اقدام به بازرسی و نمونه‌برداری می‌کنند.

بهره‌مند اضافه کرد: نظارت بر خدمات آسانسورهای شهرک‌های بازی، ایستگاه‌های گاز سی‌ان‌جی و نظارت بر اوزان مقیاس‌سنجش روی پمپ بنزین‌ها از برنامه‌های ماست و بازرسی از خودروهای دارای کپسول سی‌ان‌جی به طور خاص در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: درخصوص آن دسته از خدماتی که مشمول مقررات استاندارد اجباری است، بازرسان مکلفند ضمن انجام بازدیدهای ادواری چنانچه مغایرتی مشاهده کنند، مستندسازی کرده و مطابق قوانین و مقررات اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد بوشهر تصریح کرد: اداره کل استاندار بوشهر سال گذشته از نظر تعداد تدوین استانداردهای ملی رتبه چهارم کشور را از آن خود کرد و در جشنواره شهید رجایی نیز این اداره کل از بین 90 دستگاه اجرایی رتبه اول را کسب کرد.

بهره‌مند با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم اداره کل استاندارد جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب است یادآور شد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب از برنامه‌های اداره کل استاندارد است.

وی یادآور شد: اخیراً آبمیوه‌های لواسانات و دماوند که غیر استاندارد بودند، جمع‌آوری و دو نمایندگی متعلق به این شرکت‌ها که اقدام به عرضه این دو محصول می‌کردند، پلمپ شدند.

مدیرکل استاندارد بوشهر در پایان گفت: هدف اصلی ما آموزش است، زیرا با آموزش می‌توانیم از خرید کالاهای غیراستاندارد جلوگیری کینم و بنا داریم با همکاری آموزش و پرورش آموزش‌های لازم در مورد استاندارد را در مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی آغاز کنیم. فارس

  • احمدپیری

استقبال از بانوان ووشوکار گناوه+عکس

احمدپیری | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت بانوان ووشوکار شهرستان گناوه که به عنوان نماینده استان بوشهر در مسابقات کشوری در استان البرز شرکت و موفق به کسب مقام سوم شده بودند، در آیینی در یادمان شهدای گمنام مورد استقبال قرار گرفتند.

http://img7.irna.ir/1394/13940719/81794338/81794338-70223593.jpg

به گزارش «خلیج فارس»؛ مربی و بازیکن این تیم در آیین استقبال به خبرنگار ایرنا گفت: دراین مسابقات که در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میزبانی شهر کرج با حضور 12 استان کشور در سبک نان چوان برگزارشد، تیم های چهارمحال و بختیاری به مقام اول رسید و خوزستان و بوشهر به ترتیب دوم و سوم شدند.

فاطمه آزاد افزود: نمایندگان اعزامی استان بوشهر به این مسابقات که همگی از شهرستان گناوه بودند ،چهار مدال نقره و پنج برنز کسب کردند.
وی گفت: سطح این مسابقات بسیار بالا برگزار شد و تعدادی از ملی پوشان در آن حضور داشتند.

http://img7.irna.ir/1394/13940719/81794338/81794338-70223594.jpg

مربی تیم ووشو گناوه از کانون بسیج ورزشکاران و معاونت فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) و ورزش وجوانان این شهرستان در زمینه همکاری و مساعدت این تیم جهت اعزام و استقبال قدردانی کرد. فارس

  • احمدپیری

جزئیات زلزله 4 ریشتری مرز فارس و بوشهر

احمدپیری | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

   حافظان ولایت سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات آخرین جزئیات مربوط به زمین لرزه ۴.۴ ریشتری در مرز استان‌های فارس و بوشهر را تشریح کرد.

؛ حسین درویشی گفت: ساعت 4 و 47 دقیقه و 29 ثانیه بامداد امروز زمین‌لرزه‌ای به قدرت 4.4 ریشتر منطقه کنارتخته در استان فارس را لرزاند.

سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از وقوع این زمین لرزه، تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند تا از خسارت‌های احتمالی این حادثه گزارش دهند.

درویشی تأکید کرد: بر اثر گزارش‌های رسیده، این زمین‌لرزه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.
منبع: فارس

  • احمدپیری

۸۰۰ مداح استان سازماندهی شد

احمدپیری | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

عبدالرضا سروستانی حافظان ولایت : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از وجود یک‌هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی فعال در استان خبر داد و گفت: ۸۰۰ مداح استان بوشهر سازماندهی شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح یکشنبه در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی استان بوشهر اظهار داشت: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مختلف در این استان فعالیت های خوبی را دارد.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در استان وجود دارد، افزود: ۸۰۰ مداح فعال سازماندهی شده است و در محرم امسال به هرچه باشکوه برگزار شدن مراسمات کمک می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، عنوان کرد:  قرآن و عترت دو اصل مهمی است که باید در مراسمات به آن توجه شود.

سروستانی با بیان اینکه دارالقران‌های زیادی در استان وجود دارد، گفت: مراکز قرآنی باید در کنار قرآن مراسمات مذهبی برگزار کننده و مروج سیره ائمه اطهار باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک مبلغین و برگزار کنندگان مراسمات محرم بتوانیم با شور  و شئون حسینی برگزار کنیم.


منبع خلیج فارس

  • احمدپیری

    پیام تسلیت رییس مرکز پژوهش های مجلس در پی شهادت سردار همدانیخافظان ولایت کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی پیامی شهادت سردار همدانی را تسلیت گفت.

متن پیام نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس به شرح زیر است:
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل ا... امواتا بل احیا عندربهم یرزقون
بار دیگر یکی از فرزندان دلاور و حماسه آفرین و از فرماندهان غیور دوران هشت سال دفاع مقدس، به خیل همرزمان و کاروان شهدای عزیز ایران اسلامی پیوست.
سردار همدانی در طول سال‌های جنگ تحمیلی در دفاع از کیان این مرزوبوم و در مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی با رشادت‌های مجاهدانه خویش، حماسه‌هایی جاودانه آفرید و در حراست از حرم حضرت زینب کبری (س) در مبارزه با دشمنان تکفیری جهان اسلام با اقتدا به اباعبدا... الحسین (ع)، به جمع یاران و همرزمان شهید خویش پیوست و «عندربهم یرزقون» گشت.
عروج آسمانی سردار همدانی موجب تالم و تاثر خاطر فراوان گردید. اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار حسین همدانی به پیشگاه حضرت بقیه ا... الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، فرماندهان و رزمندگان سپاه و نیروهای مسلح، ملت ولایتمدار و متدین ایران اسلامی، دوستان، همرزمان و بیت مکرم این شهید بزرگوار، از درگاه ایزدمنان برای مجاهد خستگی ناپذیر سال‌های دفاع مقدس علو درجات و برای همرزمان، خانواده و بازماندگان مکرم ایشان شکیبابی و اجری جزیل مسئلت دارم.خانه ملت
  • احمدپیری

روستایی بدون جاده+تصاویر

احمدپیری | شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر

   خافظان ولایت گیتورن دهکده ای واقع در بخش هلندی از محدودۀ اویریسیل می باشد که در محدودۀ شهری استینویکرلند و به فاصلۀ 5 کیلومتری از شهر استینویک واقع شده است.


روستایی بدون جاده+تصاویر

گیتورن در گذشته شهری مخصوص پیاده رو ها بوده (ماشین ها اجازۀ تردد نداشته اند) و در هلند با لقب "ونیز شمال" یا "ونیز هلند" شناخته می شده است. این دهکده خصوصا بعد از سال 1958 معروف شد؛ یعنی بعد از زمانی که کارگردان هلندی، برت هانسترا، کمدی معروف فانفار  را در آن شهر بر روی صحنه برد. به همین دلیل گیتورن یک شهر توریستی شناخته شده در سطح بین المللی است که در هلند واقع شده است. در قسمت قدیمی دهکده، هیچ جاده ای وجود نداشت و تمام رفت و آمد ها از طریق یک کانال و از روی آب انجام می شد (امروزه نیز فقط یک مسیر دوچرخه سواری دارد). همچنین، دریاچه های موجود در دهکده در طی عملیات استخراج ذغال سنگ بوجود آمده اند.

روستایی بدون جاده+تصاویر

این شهر در ابتدای سال 1200 به عنوان یک پارک حفاظت شده شروع به توسعه و پیشرفت نمود. اولین ساکنین این منطقه کشاورز بودند و در طی فعالیت خود، تعداد بی شماری شاخ بز وحشی کشف کردند. این شاخ ها متعلق به بزهایی بودند که در سال 1170 در طی سیل جان داده بودند. نام این شهر از روی شاخ بز گرفته شده (Geytenhoren) و نام امروزی (Giethoorn) شکل کوتاه شدۀ آن است.

روستایی بدون جاده+تصاویر

کانال های این دهکده در طی روز بسیار شلوغ هستند پس صبح زود زمان مناسب تری برای بیرون رفتن و گشت و گذار می باشد. همچنین می توانید به راحتی به شهر رفته و یک روز را در آنجا بمانید زیرا این دهکده به شهر آمستردام نزدیک است و می توانید سفر سیاحتی فوق العاده ای داشته باشید.

روستایی بدون جاده+تصاویر
  سوک
  • احمدپیری

تغییرات جدید وام ۸۰ میلیونی

احمدپیری | شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

   حافظان ولایت آخرین تغییرات صندوق پس‌انداز مسکن یکم از سوی معاون برنامه‌ریزی اداره کل طرح و برنامه بانک مسکن با هدف تسهیل شرایط سابق دریافت تسهیلات خرید یا ساخت واحد مسکونی از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن، هفته گذشته به کلیه شعب این بانک ابلاغ شد.

حذف شرط تأهل

در این ابلاغیه با اشاره به موافقت بانک مرکزی در تاریخ ۲۶ شهریور با شرایط تسهیل‌گر مورد درخواست بانک مسکن در خصوص اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم به متقاضیان، آمده است که کلیه شعب بانک مسکن مجازند تسهیلات ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی خرید و ساخت واحد مسکونی را به ترتیب در شهرهای تهران، بالای ۲۰۰ هزار نفر و کمتر از ۲۰۰ هزار نفر را به افرادی که متأهل یا سرپرست خانوار نیستند، اعطا کنند. البته این متقاضیان باید بالای ۱۸ سال بوده و درآمد مستقل داشته باشند.

حذف شرط استعلام فرم «ج» همسر متقاضی

همچنین از دیگر شرایط تسهیل شده در اعطای وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن، حذف شرط لزوم اخذ استعلام فرم «ج» از وزارت راه و شهرسازی و سبز بودن آن برای همسر متقاضی است؛ اگر همسرِ متقاضیِ وام ۸۰ میلیونی، قبلا تسهیلات خرید مسکن یا امکانات دولتی تهیه مسکن دریافت کرده باشد، مانعی برای دریافت این تسهیلات نیست. ولی اگر خودِ متقاضی قبلا از این امکانات استفاده یا وام خرید مسکن دریافت کرده باشد، دیگر مشمول این وام نخواهد شد.

اگر همسر یا فرزندان صغیر متقاضی وام ۸۰ میلیونی از محل صندوق یکم، انواع تسهیلات بخش مسکن شبکه بانکی اعم از «خرید»، «احداث»، «انتقال سهم‌الشرکه» و یا «جعاله تعمیر واحد مسکونی» را دریافت کرده باشند نیز مانع از دریافت تسهیلات ۸۰ میلیونی صندوق یکم نخواهند بود و تنها اگر خودِ متقاضی این وام‌ها را قبلا اخذ کرده باشد دیگر مشمول وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیست.

حذف شرط حداکثر ۳ سال عمر واحد مسکونی و تبدیل آن به حداکثر ۱۵ سال عمر واحد

از دیگر شرایط تسهیل‌گر دریافت وام ۸۰ میلیونی صندوق پس‌انداز مسکن یکم، امکان اعطای این وام از سوی شعب بانک مسکن به متقاضیانی است که واحد مسکونی یا پلاک ثبتی با عمر حداکثر ۱۵ سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی (جواز ساخت) آنها می‌گذرد، خریداری کنند. در ابلاغیه قبلی این تسهیلات، شرط سنی ساختمان حداکثر ۳ سال ذکر شده بود که در بخشنامه جدید بانک مسکن به ۱۵ سال افزایش یافته است.

همچنین شرط تاریخ پایان کار نیز در ابلاغیه جدید حذف شده است. در ابلاغیه سابق می‌بایست حداکثر ۷ سال از تاریخ صدور پایان کار گذشته باشد که در فرم جدید اعطایی به متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق یکم، نیازی به ذکر تاریخ پایان کار نیست.

بر اساس دستورالعمل جدید بانک مسکن به شعب،‌ مفاد این دستورالعمل برای ثبت‌نام‌کنندگان صندوق پس‌انداز مسکن یکم در تاریخ‌های پیش از ابلاغیه جدید نیز جاری می‌شود . سوک

  • احمدپیری

طوفان در 5 دقیقه مازندران را در هم کوبید!

احمدپیری | شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۸ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت دیشب (پنج‌شنبه 16 مهرماه) بارش شدید باران و رعد و برق از ساعت 18 در شهرهای مختلف استان مازندران آغاز شد و پس از آن طوفان شدید مهمان شهرهای استان شد.

براساس این گزارش وزش شدید باد به همراه رعد و برق و باران موجب قطع درختان، خسارت به سربندی‌های منازل، آب‌گرفتگی شدید خیابان‌ها و کوچه‌ها و قطعی برق منازل شد.

این طوفان شبانگاهی که قریب به 10 دقیقه ادامه داد موجب قطعی یک ساعته برق در شهرهای مازندران شد.

این طوفان موجب کنده شدن درختان حاشیه‌ی خیابان‌ها شد.

بارش شدید باران مانند همیشه موجب آبگرفتگی خیابان‌ها در عرض چند دقیقه و کند شدن عبور و مرور در شهرها شد.

برخی شهرستان‌ها مانند ساری و نور در این طوفان خسارت بیشتری دیدند.

در ساری طوفان به همراه بارش تگرگ برای چند دقیقه بود.سوک

  • احمدپیری
 حافظان ولایت رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که بیانات و موضع‌گیری حضرت‌‌ آقا دولت عربستان را تکان داد، گفت: مطمئن باشید رهبر معظم انقلاب آل‌ سعود را رها نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی در حاشیه هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: سخنان و موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب دولت عربستان را تکان داد.

وی با تاکید بر اینکه گروه حقیقت‌یاب باید پیگیر فاجعه منا باشد، افزود: اعضای گروه حقیقت‌یاب باید متشکل از تمامی کشورهای اسلامی باشد تا فاجعه منا به‌صورت کامل و جامع پیگیری شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه تمامی کشورهایی که در فاجعه منا کشته دادند باید سخت پیگیر کارشکنی‌های عربستان باشند، تصریح کرد: هر شخص یا مسئولی که در فاجعه منا کارشکنی کرد باید مجازات شود.

این مسئول فاجعه منا را یکی از فجایع بزرگ جهان اسلام دانست و اظهار کرد: فاجعه منا چه عمد و چه شبه‌عمد با بی‌کفایتی آ‌ل سعود به‌وقوع پیوست.

محمدی‌گلپایگانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در نوشهر، گفت: رهبر معظم انقلاب موضع خود را با برخورد سخت و خشن نسبت به کارشکنی‌های آل‌سعود اعلام کردند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر تکرار کارشکنی‌های دولت عربستان نسبت به بررسی فاجعه منا ‌گفت: مطمئن باشید رهبر معظم انقلاب آل‌سعود را رها نمی‌کند.
منبع:سوک
  • احمدپیری

بدرود ای فرمانده نبرد با فتنه‌گران 88

احمدپیری | شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۱ ق.ظ | ۰ نظر
  حافظان ولایت بدرود یار روزهای غربت اسلام ... بدرود سردار فتح المبین و بیت المقدس... بدرود همسنگر شلمچه و طلاییه و فکه... بدرود فرمانده بصیر نبرد با قاسطین و ناکثین ومارقین...
- سرویس بسیج
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با صدور پیامی شهادت مجاهد فی‌سبیل الله و فرمانده دلاور مدافعان حریم آل الله را تسلیت گفت.
متن پیام سردار نقدی به شرح زیر است

بسم الله الرحمن الرحیم 
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا
بدرود یار روزهای غربت اسلام 
بدرودسردار فتح المبین و بیت المقدس
بدرود قهرمان والفجرها و کربلاها
بدرود همسنگر شلمچه و طلاییه و فکه 
فرمانده انصار الحسین وفرمانده یاران محمد رسول الله (ص) 
بدرود فرمانده بصیر نبرد با قاسطین و ناکثین ومارقین 
بدرود میداندار شجاع مبارزه با فتنه بدرود ...
طولانی شدن دوران مبارزات خسته ات نکرد  وحتی یک لحظه در میدان غایب نبودی 
امواج  گمراهی مدعیان  وغبارسنگین  فتنه ها ذره ای از مسیر ولایت دورت نساخت
بی درنگ و در اولین حضور آگاهانه و با بصیرت در میدان جنگ با  فتنه تکفیریان وارد شدی  همانگونه که  بی‌باکانه و شجاعانه در میدان نبرد با فتنه گران 88
پس از اینهمه سال جهاد مخلصانه اینگونه لقاء خونین با پرودگار حق تو بود و چه حیف بود اگر در بستر میمردی 
لذت شهادت و همجواری با سالار شهیدان گوارایت باد 
بدرود برادر 
و انشاالله بکم لاحقون قریبا
همان پرچمی را که با حاج احمد متوسلیان بر گنبد خرمشهر بر افراشتید و همان بیرقی را که شهید دلاورمهدی باکری آنرا در کنار دجله و قدمگاه امام حسین (ع) بر زمین زد غیرتمندانه به بارگاه زینب کبری (س) رساندی  با خون مطهر تو و همه شهیدان  آن بارگاه قدسی عهد می‌بندیم که همان پرچم را بزودی برفراز قبه الصخره در بیت المقدس شریف به اهتزاز در خواهیم آورد.
و از آمریکا و اسراییل بانیان اصلی این فتنه و عاملان اصلی  همه این جنایات انتقام سختی خواهیم گرفت.
شهادت سرباز امام زمان (عج) سردار دلاور و خستگی ناپذیرسپاه اسلام سرلشکر شهید حسین همدانی را به محضر آن حضرت و نایب بزگوارش امام خامنه ای عزیز و همه امت اسلام و بسیجیان وهمه نیروهای مقاومت اسلامی بویژه مردم قهرمان ایران اسلامی علی الخصوص خانواده صبور و نجیب آن سردار بزرگوار که نقش بزرگی در حماسه های جاودان آن شهید داشتند تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و ازخدای متعال صبر و اجر فراوان برای این عزیزان و پیروزی و نصرت عاجل برای رزمندگان مقاومت طلب می‌نمایم 
بسیجی سپاه ولایت
محمد رضا نقدی  بسیج نیوز
  • احمدپیری

سردار حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

احمدپیری | شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۹ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران و از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، شب گذشته در سوریه به شهادت رسید.

سردار سرتیپ پاسدار، حسین همدانی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر 27 محمدرسول‌الله را برعهده داشت.

پس از تبدیل این لشکر به سپاه محمد رسول‌الله فرمانده این سپاه نیز برعهده سردار همدانی بود.

خاطرات وی در قالب 2 کتاب «مهتاب خیّن» و «تکلیف است برادر» منتشر شده است. بسیج نیوز

  • احمدپیری

جشن آغازین قران کلاس اول دبستان عفت

احمدپیری | پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر

حافظان ولایت : گزارش تصویری 

  • احمدپیری

عکس/ وداع همسر و دختر هادی نورزی در زمین چمن

احمدپیری | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ق.ظ | ۰ نظر
  حافظان ولایت در برگزاری مراسم تشییع هادی نوروزی، مردم و اهالی فوتبال استقبالی ویژه از این مراسم به عمل آورده اند و همسر و دختر هادی نورزی در زمین فوتبال با او وداع کردند.
عکس/ وداع همسر ودختر هادی نورزی در زمین چمن
  • احمدپیری

مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حادثه منا در بوشهر/ تصاویر

احمدپیری | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر

   حافظان ولایت مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا از سوی دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری، مسئولان لشکری و کشوری و مردم ولایتمدار استان در مسجد توحید شهر بوشهر برگزار شد.

این مراسم در مسجد توحید بوشهر با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان و مدیران اجرایی ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار شد.

امام‌جمعه برازجان سخنران این مراسم با تسلیت جان‌ باختن شماری از هم‌وطنان در حادثه منا گفت: حادثه منا بار دیگر نشان داد حکومت عربستان قادر به مدیریت مراسم حج نیست و باید فکری برای این مراسم کرد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح بیان کرد: فاجعه منا سبب نفرت جهان اسلام و جامعه جهانی نسبت به رژیم آل سعود شد که این مهم زمینه نابودی حکام آل سعود را فراهم آورده است.

مصلح با تأکید بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در بررسی علل و عوامل فاجعه منا بیان کرد: رژیم آل سعود در این حادثه از نظر قتل عام انسان‎ها و مسلمانان همانند رژیم صهیونیستی عمل کردند که باید به سزای اعمالشان برسند.

وی اضافه کرد: علاوه بر ایران بسیاری دیگر از کشورهای مسلمان نیز در این حادثه زائرانی را از دست دادند و باید جامعه اسلامی تدبیری برای مدیریت حج در کشور عربستان بیندیشد.

مصلح با اشاره تفکرات وهابی خاطرنشان کرد: تفکرات وهابی با آموزه‌های اسلام و قرآن تفاوت دارد و همواره به دنبال کشتار در بین مسلمانان هستند.

امام‌جمعه برازجان تصریح کرد: شرایط در حال حاضر به‌گونه‌ای شده که این فرقه در بسیاری از کشورها دست به ترور و کشتار می‌زند و حتی زیارت ائمه اطهار را نیز حرام می‌دانند.

مصلح با تأکید بر اتحاد مسلمانان گفت: جنایات طالبان در کشتار مسلمانان، کشتار زائران خانه خدا یمن، مصر، بحرین، اردن، ایران در طول سال‎های گذشته، انفجار بارگاه ائمه اطهار(ع) در کشورهای اسلامی و کشتار مسلمانان از جنایات وهابیون طی سال‎های اخیر و قرن‎های گذشته است.

 

 

 



سوک
  • احمدپیری

بافت فرش با هروئین؛ شیوه جدید قاچاق مواد مخدر

احمدپیری | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت سردار علی مویدی  رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی در چهارمین روز از هفته ناجا با بیان اینکه مبارزه با موادمخدر بیشتر شده و در عین حال تولید موادمخدر افغانستان نیز افزایش یافته است، گفت: ما سعی می‌کنیم تمامی راه‌های ورودی موادمخدر به کشور را مسدود کنیم و آنچه امروز در قالب موادمخدر در کشور عرضه می‌شود بخش کوچکی از میزان تولیداتی است که در دیگر کشورها تولید می‌شود و اگر پلیس نبود و تمام آن وارد کشور می‌شد اوضاع طور دیگری می‌شد.

وی درباره چرایی آزادی برخی از خرده‌فروشان موادمخدر پس از دستگیری، اظهار کرد: در این زمینه پلیس وظیفه‌ای ندارد و باید از دستگاه قضایی پرسیده شود. این سوال مانند این است که بگوییم چرا در یک تصادف جرحی که پلیس کروکی حادثه را ثبت می‌کند، به مصدوم در بیمارستان خوب رسیدگی نمی‌شود. این وظیفه ما نیست.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه نیازمند یک فرآیند قانونی بعد از دستگیری پلیس هستیم، گفت: باید فضا و بستر بعد از دستگیری پلیس را در قانون پیش‌بینی کنیم.

مویدی با بیان اینکه چرا بعد از 36 سال باید شاهد این صحنه‌ها در کشور باشیم، درباره مهارت‌های پلیس در کشف موادمخدر و شیوه‌های قاچاق این مواد نیز گفت: شیوه‌های مختلفی برای قاچاق وجود دارد . همکاران من از نظر روانشناسی و روانی نیز می‌توانند قاچاقچیان را شناسایی کنند.

بافت فرش با هروئین

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به روش‌های قاچاق موادمخدر به ذکر مثال‌هایی در این باره پرداخت و گفت:‌ برخی از قاچاقچیان موادمخدر را درون گردو و شکلات جاسازی می‌کردند.

وی که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می کرد، ادامه داد: یکی دیگر از شیوه‌های قاچاق این بود که قاچاقچیان بیش از دو کیلوگرم هروئین را در قالب تار و پود فرش در آورده و فرشی با هروئین بافته بودند که همکاران من موفق به کشف آن شدند.

مویدی درباره سرانجام کشفیات پلیس موادمخدر اظهار کرد: با هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت بهداشت بخشی از این مواد به دارو تبدیل شده و موادی که قابلیت استفاده ندارند امحا می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما مبارزه تن به تن باقاچاقچیان و سوداگران مرگ داریم، اظهار کرد: بیش از 3700شهید در راه مبارزه با موادمخدر به انقلاب تقدیم شدند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه در شش ماهه امسال بیش از 290 تن انواع موادمخدر را کشف کردیم، گفت: قاچاق موادمخدر بیشتر شده اما تلاش ما نیز افزایش یافته خوشبختانه مبارزه با موادمخدر جزو اولویت‌های ماست و تمرکز ویژه‌ای با تدبیر فرمانده ناجا و وزارت کشور در شرق کشور وجود دارد.

دستگیری 150 هزار تن به دلیل جرایم موادمخدر

مویدی با اشاره به دستگیری 155 هزار نفر در ارتباط با جرایم موادمخدر در شش ماهه نخست سال قبل اظهار کرد: در شش ماهه امسال نیز 150 هزار نفر در ارتباط با این جرایم دستگیر شده‌اند.

به گفته وی، در شش ماهه امسال همچنین بیش از 400 قبضه انواع سلاح از جمله آرپی‌جی از قاچاقچیان و سوداگران مرگ کشف شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی ادامه داد: قاچاقچیان همچنین در مسیر پلیس اقدام به مین‌گذاری می‌کنند و به عبارتی می‌توان گفت که ما شاهد جنگی تمام عیار میان پلیس و قاچاقچیان هستیم.

مویدی در واکنش به انتقادات برخی از مردم به ویژه در حوزه معتادان متجاهر اظهار کرد: من به مردم حق می‌دهم ضمن اینکه بسیاری از اطلاعاتی که من دارم در اختیار آنها نیست. من هم از وضع موجود موادمخدر در کشور شاکی هستم.

چهره پایتخت در شان جمهوری اسلامی نیست

وی با اشاره به حضور معتادان متجاهر در سطح معابر و خیابان‌های پایتخت خاطرنشان کرد: چهره پایتخت در سطح نظام جمهوری اسلامی نیست. در روسیه برابر با آمارهای خودشان بیش از 20 میلیون معتاد وجود دارد اما در پایتخت‌هایشان چنین چهره‌ای وجود ندارد. باید عزم و اراده‌ای در این زمینه به وجود بیاید و بقیه دستگاه‌ها همکاری کنند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه باید مکانی برای نگهداری از این افراد وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما شرمنده مردم هستیم اما من می‌خواهم بگویم که دیگر مسوولان و دستگاه‌ها که در زمینه جمع‌آوری معتادان وظیفه دارند باید بیایند و توضیح دهند که چه اقدامی کرده‌اند.

تکلیف ترامادول در کشور مشخص شود

مویدی درباره نظارت پلیس بر عطاری‌ها نیز خاطرنشان کرد: عوامل پلیس مبارزه با موادمخدر در سطح کشور به شکل رندوم به عطاری‌ها سر زده و اقلام موجود در آن را به آزمایشگاه‌های موادمخدر برده و تحت آزمایش قرار می‌دهند و اگر مشخص شود که موادغیرمجازی در آن عرضه می‌شود، با آن عطاری برخورد می‌شود.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی همچنین با تاکید بر اینکه باید تکلیف ترامادول در کشور مشخص شود، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت نیز در این زمینه باید قوانین لازم را به عمل بیاورد.

به گفته مویدی، موادمخدر به سمتی حرکت می‌کند که دیگر امکان تشخیص آن با چشم غیرمسلح وجود ندارد و باید مواد را درون آن مورد تشخیص و آزمایش قرار گیرد.

انتقاد شدید از دستگاه‌های مسوول در زمینه اوقات فراغت

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی در خاتمه با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید بر فرزندان خود نظارت داشته باشند، خاطرنشان کرد: البته باید بگویم اگر می‌خواهیم موادمخدر در جامعه وجود نداشته باشد، باید نیازهای افراد جامعه را نیز تامین کنیم و تفریحات و امکانات سالمی در اختیارشان قرار دهیم. مخاطب من مسوولان و دستگاه‌هایی هستند که در این حوزه مسوولیت و وظیفه دارند. سوک

  • احمدپیری

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

احمدپیری | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

  حافظان ولایت جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد با حضور شهردار و رئیس  شورا و حجت السلام حاج آقا گلزاری و حجت السلام حاج آقا دریاب اعزامی از قم و با حضور پرشور مردم شهر آباد در این برنامه از برادر غلامرضا قطب الدین خیر شهر آباد بابت کمک به امامزاده شاه نعمت الله  تقدیر و تشکر شد . از برگزار کنندگان جشن و گروه نمایشی پلیسوک تشکر و قدردانی و هدیه هایی به گروه نمایش تقدیم شد.

این مراسم با برنامه های متعددی از جمله  ملودی. مسابقه. سخنرانی و طنز به همراه داشت و در پایان تشکر ویژه  از کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج)

 

گزارش تصویری

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

عکاس رضازنگنه

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 

جشن بزرگ عید غدیر خم در شهر آباد+تصاویر

 ابادسبز

  • احمدپیری

قربانی حادثه منا و 2 دختر خردسالش/عکس

احمدپیری | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳ ق.ظ | ۰ نظر

حافظان ولایت مرحوم حسن دانش قاری بین‌المللی ایران و از جان باختگان فاجعه منا دارای 2دختر بود.

عکس: قربانی منا و 2 دختر خردسالش
ابادسبز
  • احمدپیری

 حافظان ولایت سیامک ره پیک عضو حقوق دان شورای نگهبان و سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخاباتبا بیاناینکه حدود 430 شهرستان در کشور داریم، اظهار داشت: تاکنون هیأت های مرکزی نظارت بر انتخابات در 380 شهرستان انتخاب شدند و به نظرم حدود دو هفته آینده انتخاب هیأت های نظارت شهرستانی به پایان می رسد.وی درباره ایرادات صندوق های الکترونیکگفت: نمونه صندوقی که از وزارت کشور به شورای نگهبان ارسال شده بود، بیشتر طرح کلی، قالب و شکل صندوق بود و مباحث مربوط به امنیت نرم افزاری و یا سخت افزاری در نمونه صندوق الکترونیک ارسال شده توسط وزارت کشور وجود نداشت و در آینده قرار است این موارد ارائه شود.ره پیک با بیان اینکه ایرادات کارشناسان شورای نگهبان به صندوق های الکترونیک انتخابات در زمینه»قالب«، »شکل« و »صفحه نمایش« این صندوق ها بود، تأکید کرد: به احتمالزیاد این هفته نمونه اصلاح شده صندوق الکترونیک انتخابات توسط وزارت کشوربه شورای نگهبان ارسال می شود.وی ادامه داد: قرار است در شورای نگهبان این صندوق ها بررسی شود و شورای نگهبان هم نظرش را در حد همین شکل، قالب و صفحه نمایش صندوق الکترونیک به وزارت کشور اعلام کند، مباحث امنیتی صندوق های الکترونیک، موارد مربوط به سخت افزار و نرم افزار صندوق های الکترونیک در ماههای آینده در شورای نگهبان مطرح و بررسی می شود.* هیچیک از اعضای شورای نگهبان تا قبل از ثبت نام کاندیداها درباره صلاحیت ها اظهارنظر نمی کننداین عضو حقوقدان شورای نگهبان در بخش دیگری از گفت وگوی خود با فارس، درباره رسیدگی به صلاحیت ها نیز گفت: امروز که حدود 5 ماه به انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری باقی است، زمان بحث درباره رسیدگی شورای نگهبان به صلاحیت ها نیست.وی تصریح کرد: افراد باید ثبت نام کنند تا معلوم شود چه کسانی کاندیدای انتخابات هستند و اطلاعات لازم از مراجع رسمی به شورای نگهبان ارسال شود، پس از آن شورای نگهباندرباره صلاحیت کاندیداها اظهارنظر می کند.ره پیک در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً هیچ یک از اعضای شورای نگهبان تا قبل از ثبت نام کاندیداها و رسیدگی، درباره صلاحیت ها اظهارنظر نمی کنند. بسیج نیوز

  • احمدپیری

2 مدیر جدید برازجان معرفی شدند

احمدپیری | يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

حافظان ولایت  ، شهردار برازجان بعد از ظهر امروز در آیین معارفه مدیران جدید در شهرداری برازجان اظهار داشت: تغییراتی که در سیستم مدیریتی شهرداری ایجاد می شود نباید ایجاد شائبه داشته باشد.سعید شمالی نژاد ادامه داد: از بدو ورود به شهرداری هدفی که دنبال کرده ام این بوده که با همکاری پرسنل خدوم شهرداری درخدمت بی منت به شهروندان همواره پیشقدم باشم.شهردار برازجان، نخستین برنامه ارائه شده به شورای اسلامی شهر، قبل از تصدی این پست را ارتقاء و توانمند کردن سازمان عنوان کرد و یادآور شد: باید با ایجاد فضای همدلی و تعامل با سایر بخش های ذیربط در پیشبرد اهداف شهرداری گام برداریم.ارسطو قائدی مشاور و مدیر حوزه شهردار نیز از حسن اعتماد شهردار تقدیر کرد و اذعان داشت: امید است با ایجاد فضای همکاری و تعامل در بین تمامی بخش های مدیریت شهری ، بتوانیم بزرگترین شهر استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.رئیس شورای اسلامی شهر نیز ضمناعلام حمایت این شورا از مجموعه شهرداری ابراز داشت: در انتخاب مدیران جدید باید ملاک کارآمدی و توانمندی آنان مدنظر قرار گیرد.مرتضی نیکجو با اشاره به ضرورت تکریم ارباب رجوع گفت: شهر برازجان با مشکلات زیادی مواجه استکه با برنامه ریزی و ارائه راهکارهای منطقی می توان بر این مشکلات غلبه کرد.رضا عسکری مدیر سابق واحد وصول نیز ابراز داشت: امیدوارم در هر قسمتی که خدمت می کنم، بتوانم از عهده انجام وظایف محوله برآمده و جلب رضایت شهروندان عزیز را فراهم آورم.سیدعلی محمدی مدیر جدید واحد وصول نیز گفت: در این سال ها که به عنوان مشاور شهردار انجام وظیفه کرده ام، تمامی سعی و تلاشم را در راستای عمل به قانون به کار گرفته ام.در این مراسم ارسطو قائدی به عنوان مشاور و مدیر حوزه شهردار و سیدعلی محمدی به عنوان مدیر واحد وصول شهرداری برازجان معرفی شدند.منبع سوک

  • احمدپیری

صدور کیفرخواست قاتل پزشک اردبیلی

احمدپیری | يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

 حافظان ولایت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از صدور کیفرخواست قاتل پزشک معروف اردبیلی خبر داد و گفت: این پرونده به صورت فوق العاده در دادگاه کیفری یک این استان رسیدگی خواهد شد. از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از صدور کیفرخواست قاتل پزشک معروف اردبیلی خبر داد و گفت: این پرونده به صورت فوق العاده در دادگاه کیفری یک این استان رسیدگی خواهد شد.کیفرخواست قاتل پزشک اردبیلی صادرشد»ناصر عتباتی« دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل ، با اعلام خبر صدور کیفرخواست پزشک مشهور اردبیلی اظهار کرد: با دستور رئیس کل دادگستری این استان مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده، اقدامات تحقیقی و تعقیبی پرونده فوق با نهایت دقت و به لحاظ سرعت در دادسرای اردبیل و با استفاده از کارآگاهان مجرب آگاهی انجام گرفت و با توجه به دلایل و مدارک موجود درپرونده کیفرخواست صادر شد.وی ضمن انتقاد از نحوه اطلاع رسانی و انتشار خبر قتل این پزشک در برخی خبرگزاری ها و سایت ها و اعلام این نکته که قتل بر اثر روابط بیمار و مریض بود، تصریح کرد: این خبر علاوه بر اینکه جفا و ظلم در حق مردم قدرشناس و ولایتمدار اردبیل بود، باعث ایجاد دغدغه ذهنی و تشویش آرامش خاطر جامعه پزشکی شد.دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اعلام کرد: انگیزه قتل کاملا فردی است و جنبه شخصی داشته و برخلاف شایعات و جوسازی های صورت گرفته هیچ گونه ارتباطی به مسایل درمان و روابط پزشک و بیمار نداشته است.عتباتی در پایان اضافه کرد: با دستور ریاست دادگستری استان اردبیل این پرونده به صورت فوق العاده در دادگاه کیفری یک استان اردبیل رسیدگی خواهد شد.اول مرداد ماه سال جاری دکتر اصغر پیرزاده از متخصصان متبحر و صاحب نام آنکولوژی که اهتمام بسیاری به درمان بیماران سرطانی داشت، در اردبیل به قتل رسید و قاتل که جوانی 22 ساله بود بلافاصله دستگیر شد.پس از این واقعه، برخی رسانه ها انگیره قاتل را مسائل پزشکی عنوان کردند و از قتل این پزشک در مطبش خبر دادندکه دادستان اردبیل با انتقاد از این فضاسازی ها گفت: قاتل جوانی 22 ساله و از آشنایان مقتول است و قتل در محل اقامت و سکونت قاتل اتفاق افتاده است. این پرونده به صورت فوق العاده در دستور کار دادگستری استان اردبیل قرار می گیرد. سوک

  • احمدپیری