حافظان ولایت

پایگاه خبری حافظان ولایت

نماینده جدید مردم دشتی و تنگستان و شروع لیگ سیاسی مجلس دهم

احمدپیری | يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

 به گزارش حافظان ولایت با شروع لیگ برتر فوتبال ایران و بررسی وضعیت آماده سازی و تغییر و تحول تیمهای حاضر،  به نکات جالب و قابل تاملی برمی خوریم که بی شباهت به وضعیت سیاسی و حوزه نمایندگی منطقه مان نیست.

در ابتدا این سوال برای ما پیش می آید که آیا تغییرات حتما باید خیلی سریع و در کوتاهترین زمان ممکن اثر گذار باشد و یا نیاز به زمان بیشتری برای نتیجه گیری است؟

تغییرات در تیمهای فوتبال عمدتا با دو هدف صورت می گیرد؛ اول ایجاد شوک به تیم و بازیکنان که معمولا با تغییراتی منجمله تغییر یک سرمربی در حین برگزاری بازیها صورت گرفته و نتیجه آن هر چه باشد قابل دفاع نیست، هر چند که می بایست در کوتاهترین زمان تاثیرات خود را نشان دهد.

دومین نوع تغییرات در تیمها تغییرات زیر بنایی است که در یک زمان معین و با اهدافی مشخص و معمولا بعد از پایان یک تورنمنت صورت گرفته و تیم ها فرصت دارند که دست به تغییرات اساسی زده و بر اساس نقاط ضعف و قوت خود اقدام به جذب بازیکنان و یا سرمربی جدید و سایر تغییرات مدیریتی زده که تاثیرات و نتیجه گیری آن نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت، هرچه تغییرات اساسی تر و حجم و حوزه آن گسترده تر باشد زمان نتیجه گیری آن نیز بیشتر و البته میوه آن نیز شیرین تر می باشد.

بد نیست که روند آماده سازی یکی از تیمهای پرطرفدار پایتخت را که سال گذشته دست به تغییرات اساسی زد، مورد ارزیابی قرار دهیم

پرسپولیس تیمی بود که در سال گذشته بیشترین تغییرات را نسبت به سایر تیمها در لیگ برتر به خود دید، سرمربی جدید با تجربه و دارای علم روز به همراه بازیکنان مستعد و جوان،  سیمایی جدید از پرسپولیس را به نمایش گذاشته بود که در ابتدای لیگ پارسال بدلیل ناهماهنگی و نداشتن زمان کافی با مشکلات زیادی مواجه شدند اما رفته رفته با ایجاد هماهنگی های لازم و شناخت بهتر بازیکنان و مربیان از یکدیگر این تیم در پایان فصل قبل و در ابتدای لیگ امسال به عنوان جدی ترین مدعی قهرمانی مطرح می باشد.

دیگر تیم پرطرفدار پایتخت یعنی استقلال شرایطی مانند ابتدای لیگ پارسال پرسپولیس دارد که قطعا این تیم نیز با گذشت زمان و ایجاد هماهنگی های لازم به روزهای اوج خود بر خواهد گشت.

دوستانی هستند که عمدا یا سهوا عملکرد نماینده مردم را زیر سوال برده و خواسته یا ناخواسته اذهان و خاطر مردمی را مشوش می کنند که حماسی گونه بالاترین میزان درصد رای اعتماد را به نماینده جدید دشتی و تنگستان در تاریخ استان بوشهر ثبت کرده اند.

در حوزه سیاست نیز بسته به ماهیت تغییرات،  نیاز به زمان بیشتری برای حصول نتایج دلخواه مان داریم.  بد نیست خدمت این دوستان عرض کنیم هنوز بیشتر از دو ماه از شروع به کار نمایندگان جدید نگذشته و بنا بر حجم مشکلات که بسیاری از آنها به مانند اشتغال مبحثی فرا منطقه ای، ملی و از دغدغه‌های اصلی نظام و کشور است؛ نیاز به زمان بیشتر، کارهای اصولی تر و رایزنی‌های زیاد تری خواهد داشت.

مردم دشتی و تنگستان بخوبی شرایط موجود را درک می کنند و با همدلی،  هم زبانی و اتحاد،  نماینده جدید خود را که از تجربه و علم کافی نیز برخوردار بوده و منتخب همه گروهها،  جناح ها و تفکرات است را در انجام احسن وظیفه نمایندگی خود و حل مشکلات منطقه و بخصوص جوانان یاری می کنند.

امیدواریم  همانطور که دکتر شهریاری در سخنان اخیر خود مبنی بر لزوم تغییر دیدگاه مسئولین کشوری به استان بوشهر و مردم با نجابت آن تاکید نمود، همه دوستان دلواپس و دغدغه مند نیز همراه با مردم فهیم دشتی و تنگستان در قالب تحرکات قانونی مطالبه گرایانه به دادخواهی حقوق از دست رفته خود، منجمله حق اشتغال جوانان در زرخیزترین استان کشور همت بگمارند.

 

بی شک نماینده توانمند کارکشته فراجناحی جدید،  به همراهی همیشگی مردم، نخبگان، تشکل ها و مسئولین محترم دو شهرستان نیازمند بوده و به پشتوانه مطالبه گری آحاد مردم نجیب، قدرت چانه زنی بیشتری برای اخذ اعتبارات لازمه توسعه همه جانبه دو شهرستان  دشتی و تنگستان کسب خواهد کرد.

با فرهنگ، درایت و منطقی که از دشتیاتی و تنگسیر سراغ دارم و از اکنون که تنها دو ماه از مجلس دهم می گذرد، شکوفایی مثال زدنی دیار رئیسعلی و خالو حسین را در پایان چهار سال نوید می دهم. منبع ترنم دشتی

  • احمدپیری

دکتر شهریاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی