چرا واگنهای داخلی مشتری ندارند؟
حافظان ولایت چرا واگنهای داخلی مشتری ندارند؟
محمد خاناحمدی تصریح کرد: با توجه به این که در حال حاضر در صنایع ریلی بخش خصوصی فعالیت قابل توجهی داشته، قطعا بازگشت زود هنگام سرمایه و تضمین آن امری مهم تلقی میشود، این موضوع چه در نحوه سرمایه گذاری و چه در قراردادهایی که برای خرید واگنهای داخلی امضا میشود، مشخص است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از واگن سازهای داخلی با تمام ظرفیت خود کار نمیکنند، اظهار کرد: در طول سالهای گذشته محدودیت منابع مالی شرکتهای ریلی در خرید واگن های جدید از یک سو و نامشخص بودن زمان دقیق تحویل محصولات از سوی دیگر باعث شده شرکتهای واگن ساز با تمام توان کار نکنند.
مدیرعامل شرکت ریلی سفیر افزود: سرمایه گذار وقتی پول میدهد توقع دارد دو ماه بعد محصول نهایی را تحویل بگیرد. این اتفاقی است که از سوی تولیدکنندگان خارجی اجرایی میشود اما واگن سازهای داخلی در این سالها مشکلاتی داشته اند که گاهی به تاخیر در قرارداد منجر شده است.
خان احمدی با اشاره به افق روشن ایجاد شده پس از لغو تحریمها گفت: با بهبود نسبی اوضاع اقتصادی و البته با کمکهایی که راه آهن به سرمایه گذاران کرده این امید به وجود آمده که واگن سازها دوباره با تمام توان خود به بازار باز گرداند. در حال حاضر هزینه خرید هر واگن جدید رقمی نزدیک به سه میلیارد تومان است و از این رو نیاز به حمایت از سرمایه گذاران قطعا احساس میشود و راه آهن نیز با تخفیفی که در حق دسترسی ها داده گامی مهم در این راستا برداشته است.
وی ادامه داد: با پشتیبانیهایی که از شرکتهای واگن ساز صورت گرفته آنها توان خود را بار دیگر بازیافتهاند و شرکتهای حمل و نقل ریلی نیز آمادگی خود را برای خرید واگنهای داخلی نشان دادهاند. در صورتی که واگنهای تولید شده از نظر کیفی استاندارد باشند و در زمان بندی مدنظر تحویل شوند قطعا تمام شرکت های ریلی داخلی نیاز خود را از واگن سازان داخل کشور تامین میکنند. خبر انلاین